Black Leopard
Pantera negra
Niin, Melbournessa radalla nähtiin 4 uutta tulokasta kuninkuusluokassa......
...Mutta ketkä ovat mielestäsi ne kuljettajat jotka ansaitsisivat näyttöpaikan ykkösen ratissa heti ensitilassa?
1)Itse toivoisin Vitantonio Liuzzia Red Bullin toiseen autoon mahdollisimman pian.Italialainen on tehnyt siksi loistavaa ja vakuuttavaa jälkeä kaikissa aiemmissa ajamissaan luokissa mestaruuksien arvoisesti kartingista lähtien.Eräs Michael Schumacher huomasi nuoren haastajan lahjakkuuden jo 2001 kun Italialainen tuli, näki ja voitti Schumin tämän omalla kotikentällä Kerpenissä kartingin parissa.
Kauden 2004 F3000-mestaruus aiemmin saavutetun Kartingin maailmanmestaruuden jatkoksi vakuutti viimeistään kaikki tahot Italialaisen kyvyistä ja paikka irtosi sponsorin tallista, Red Bullilta.Liuzzi on jatkanut vakuuttavia otteita talven F1-testeissä ja Melbournen harjoituksissa jossa mies avasi F1-uransa epävirallisesti ja oli samantien ensimmäisen harjoitustunnin nopein.Tästä on hyvä jatkaa...
2)Toinen kenen enemmän kuin mieluusti soisi mahdollisimman pian nousevan kuninkuusluokkaan on Heikki Kovalainen.Ja tässä tapauksessa vasta toisena tekijänä tulee kansallisuus.Mikäli tänä vuonna tulee GP2-luokan mestaruus on suoranainen rikos ellei tätä miestä näy ensi kaudella ykkösissä kisakuljettajan ominaisuudessa.
Heikin ura on koko ajan ollut nousujohteinen ja kehitys hupputasoa.Viime vuoden Formula Nissan mestaruus oli Heikiltä vakuuttava näyttö ja Renaultin puolelta myös vaadittu taidonnäyte.Paikka ykkösistä olisi tietenkin saanut irrota heti mestaruusvuoden jälkeen tälle kaudelle.
Heikistä puhuttaessa ei myöskään sovi/pidä unohtaa mestarien kutsukilpailun voittoa joulukuussa 2004 Pariisissa joka ei taatusti jäänyt vaille kansainvälistä huomiota.Jäihän taakse mm: M.Schumacher.Mielenkiinnolla odotellen GP2 aloitusta.
3)Listalle myös perustellusti otan Renaultin testikuskin Kovalaisen tavoin, kuten myös Nissan World Series ylivoimaisen mestarin vuodelta 2003, Franck Montagnyn.Mies on kahteen edellämainittuun verraten jo konkari (kilpaa vuodesta 1992 vaihtelevalla menestyksellä) Mahdollisuus ykkösiin on hänelle ollut auki käytännössä vuodesta 2003 alkaen jolloin mestaruusvuotenaan mies aloitti testikuljettajana Renaultilla.
Ihmetystä herätti viime kauden lopussa tapahtunut kuljettajavaihdos jolloin F.Briatore ohitti luonnollisessa (ja tuloksellisessa) järjestyksessä Trullin korvaajaehdokkaana olleen Montagnyn ja valitsi lopppukauden kolmeen viimeiseen kisaan Jarno Trullia paikkaamaan J.Villeneuven.Päätös herätti kovaa kritiikkiä monelta suunnalta mm, itse A.Prostilta eikä todellakaan syyttä.Montagnylla on ollut testikuskina tärkeä panoksensa Renaultin viime vuosien nousuun terävimmälle huipulle ja miehen kansallisuuden muistaen syrjäyttäminen on myös vallan erikoista.Jotain voi myös päätellä siitä että Montagny syrjäytettiin Renaultin tämän kauden kuljettajavalinnoissa Fisichellan tullessa talliin Alonson pariksi.
Mutta odottaako mies sitten kautta 2006 ja Briatoren sekä mahdollisesti myös Alonson siirtymistä pois Renaultilta jolloin koittaisi hänen mahdollisuutensa? Tuolloin paikasta auringosta taistelee tosin myös melkoisella todennäköisyydellä H.Kovalainen.Tosin kaikki on mahdollista, myös se että ensi vuonna tallikavereina Renaultilla ajaisi kaverukset Montagny-Kovalainen.Paikka ykkösissä on toki ollut Ranskalaiselle tarjolla jo viime kaudella.Mikäli nyt oikein muistelen Montagnyn mahdollisuus Sauberille kaatui täksi kaudeksi osaksi sen takia että mies oli Sveitsiläistalliin liian "boheemi" :doubtful:
Toivon jokatapauksessa ettei kukaan kirjoituksen kolmesta mestarista jää ilman todellista mahdollisuutta ykkösissä kuten kävi mm: B.Wirdheimille, Ruotsin suurelle lupaukselle, F3000-mestarille kaudella 2003 jonka F1-ura jäi ainakin tällä erää yhteen kauteen testikuljettajana :frown:
Nostin nyt esiin omat suosikit lähitulevaisuuden etenijöiksi.Mainittuja kolmea persoonaa ykkösiin toivoen ja odottaen...
...Mutta ketkä ovat mielestäsi ne kuljettajat jotka ansaitsisivat näyttöpaikan ykkösen ratissa heti ensitilassa?
1)Itse toivoisin Vitantonio Liuzzia Red Bullin toiseen autoon mahdollisimman pian.Italialainen on tehnyt siksi loistavaa ja vakuuttavaa jälkeä kaikissa aiemmissa ajamissaan luokissa mestaruuksien arvoisesti kartingista lähtien.Eräs Michael Schumacher huomasi nuoren haastajan lahjakkuuden jo 2001 kun Italialainen tuli, näki ja voitti Schumin tämän omalla kotikentällä Kerpenissä kartingin parissa.
Kauden 2004 F3000-mestaruus aiemmin saavutetun Kartingin maailmanmestaruuden jatkoksi vakuutti viimeistään kaikki tahot Italialaisen kyvyistä ja paikka irtosi sponsorin tallista, Red Bullilta.Liuzzi on jatkanut vakuuttavia otteita talven F1-testeissä ja Melbournen harjoituksissa jossa mies avasi F1-uransa epävirallisesti ja oli samantien ensimmäisen harjoitustunnin nopein.Tästä on hyvä jatkaa...
2)Toinen kenen enemmän kuin mieluusti soisi mahdollisimman pian nousevan kuninkuusluokkaan on Heikki Kovalainen.Ja tässä tapauksessa vasta toisena tekijänä tulee kansallisuus.Mikäli tänä vuonna tulee GP2-luokan mestaruus on suoranainen rikos ellei tätä miestä näy ensi kaudella ykkösissä kisakuljettajan ominaisuudessa.
Heikin ura on koko ajan ollut nousujohteinen ja kehitys hupputasoa.Viime vuoden Formula Nissan mestaruus oli Heikiltä vakuuttava näyttö ja Renaultin puolelta myös vaadittu taidonnäyte.Paikka ykkösistä olisi tietenkin saanut irrota heti mestaruusvuoden jälkeen tälle kaudelle.
Heikistä puhuttaessa ei myöskään sovi/pidä unohtaa mestarien kutsukilpailun voittoa joulukuussa 2004 Pariisissa joka ei taatusti jäänyt vaille kansainvälistä huomiota.Jäihän taakse mm: M.Schumacher.Mielenkiinnolla odotellen GP2 aloitusta.
3)Listalle myös perustellusti otan Renaultin testikuskin Kovalaisen tavoin, kuten myös Nissan World Series ylivoimaisen mestarin vuodelta 2003, Franck Montagnyn.Mies on kahteen edellämainittuun verraten jo konkari (kilpaa vuodesta 1992 vaihtelevalla menestyksellä) Mahdollisuus ykkösiin on hänelle ollut auki käytännössä vuodesta 2003 alkaen jolloin mestaruusvuotenaan mies aloitti testikuljettajana Renaultilla.
Ihmetystä herätti viime kauden lopussa tapahtunut kuljettajavaihdos jolloin F.Briatore ohitti luonnollisessa (ja tuloksellisessa) järjestyksessä Trullin korvaajaehdokkaana olleen Montagnyn ja valitsi lopppukauden kolmeen viimeiseen kisaan Jarno Trullia paikkaamaan J.Villeneuven.Päätös herätti kovaa kritiikkiä monelta suunnalta mm, itse A.Prostilta eikä todellakaan syyttä.Montagnylla on ollut testikuskina tärkeä panoksensa Renaultin viime vuosien nousuun terävimmälle huipulle ja miehen kansallisuuden muistaen syrjäyttäminen on myös vallan erikoista.Jotain voi myös päätellä siitä että Montagny syrjäytettiin Renaultin tämän kauden kuljettajavalinnoissa Fisichellan tullessa talliin Alonson pariksi.
Mutta odottaako mies sitten kautta 2006 ja Briatoren sekä mahdollisesti myös Alonson siirtymistä pois Renaultilta jolloin koittaisi hänen mahdollisuutensa? Tuolloin paikasta auringosta taistelee tosin myös melkoisella todennäköisyydellä H.Kovalainen.Tosin kaikki on mahdollista, myös se että ensi vuonna tallikavereina Renaultilla ajaisi kaverukset Montagny-Kovalainen.Paikka ykkösissä on toki ollut Ranskalaiselle tarjolla jo viime kaudella.Mikäli nyt oikein muistelen Montagnyn mahdollisuus Sauberille kaatui täksi kaudeksi osaksi sen takia että mies oli Sveitsiläistalliin liian "boheemi" :doubtful:
Toivon jokatapauksessa ettei kukaan kirjoituksen kolmesta mestarista jää ilman todellista mahdollisuutta ykkösissä kuten kävi mm: B.Wirdheimille, Ruotsin suurelle lupaukselle, F3000-mestarille kaudella 2003 jonka F1-ura jäi ainakin tällä erää yhteen kauteen testikuljettajana :frown:
Nostin nyt esiin omat suosikit lähitulevaisuuden etenijöiksi.Mainittuja kolmea persoonaa ykkösiin toivoen ja odottaen...
Viimeksi muokattu: