Toppyn tapit?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Ongelma tulee vastaan siinä, että kun yrittää poistaa yhden - niin molemmat poistuvat samalla :D :D
Eihän tässä voi kun nauraa enää.
Enpä olekaan muistanut kertoa, että muutamat suuremmilla ohjelmanumeroilla olevat kanavat tekee tässä talossa nykysini ihan samaa.

Alkoi sen jälkeen kun Toppy piti tuossa parisen viikkoa sitten virittää uudelleen. Tällä alueella piti kaikki boksit virittää uudelleen, kun ohjelmapaikat muuttuivat. Sen myötä meilläkin on nyt muutama kanava sellainen (Kaikki tosin noita isolla numerolla olevia, salattuja kanavia, joita en edes tarvitse) että näkyy tuplana ja jos jommankumman poistaa, niin molemmat poistuvat.

Osoitan syyttävän sormeni ihan muualle kuin Topfieldiin, koska tätä on alkanut esiintyä tässä kylässä kaiken merkkisillä bokseilla tuon uudistuksen jälkeen.

Huomasin muuten samalla, että Sony Braviaa ei tarvinnut virittää uudelleen. Se osasi ihan itse automaattisesti hoidella tilanteen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kokemuksia PlasmaEPG:stä todella vähäisen käytön jälkeen. Nämä siis verrattuna Jags EPG:hen:

+ Ulkonäkö paljon siistimpi kuin Jags EPG:ssä

+- On vaikea tottua näkymään, jossa näkyy monta kanavaa samaan aikaan, kun on tottunut käyttämään epg:tä niin, että käsittelyssä on vain yksi kanava kerrallaan. Tuo on kyllä paljon havainnollisempi esim. illan ohjelmakaaviota tutkaillessa kun saa kerralla isomman yleisnäkymän.

+ Opastaa ekalla käyttökerralla asetusten suhteen selkeellä suomenkielellä

- Jag's EPG:ssä voi laittaa asetuksista oletuksen mitä tehdään jos on lisäaikaa ohjelman lopussa ja tallennetaan useampia ohjelmia peräkkäin. Esim. itselläni oli asetus niin, että kukin tallennettiin omaksi tiedostokseen. PlasmaEPG kysyy joka kerta erikseen mitä tehdää, aika tönkköä.

-Seuraavan päivän ohjelmien selailu on vähän tönkköä. Ainakaan itse en keksinyt siihen vielä muuta järkevää ratkaisua (käyttöohjeitahan ei tietty lueta ;) ) kuin painaa OK, jolloin "kursori" katoaa näkyvistä ja voi selailla päiviä eteenpäin. Kun oikea paikka on löytynyt täytyy taas painaa OK.

Mutta sen minulle tärkeimmän, lisäajan ohjelman loppuun, tuo hoitaa ihan tyylikkäästi.

Olen edelleen käyttänyt tuota PlasmaEPG:tä ja olen tosi tyytyväinen.
Ekan miinuksen suhteen olen edelleen samaa mieltä.
Mutta tuosta tokasta miinuksesta en edes tiedä itsekään mitä olen sillä tarkoittanut. :D En ilmeisesti ole osannut vaan käyttää tuota TAPia vielä silloin. Ihan nuolinäppäimillähän niitä seuraavien päivien ohjelmia selataan.

En vaihtais enaa expiroituvaan EPG:hen tuota suomenkielistä Plasmaa. En edes Jag's EPG:hen.

Olen löytänyt plussakin tästä Jag's EPG:hen verrattuna: Jag's EPG satunnaisesti kadottaa kaikki tulevien päivien ohjelmatiedot jos laite on vuorokausitolkulla päällä yhtämittaa. Silloin Toppy täytyy buutata ja buuttauksen jälkeen käyttää joka kanavalla vähän aikaa, jotta Jags hakee ohjelmatiedot.
PlasmaEPG ei ole kertaakaan kadottanut mitään ohjelmatietoja, koska se suorittaa joka vuorokausi "syvähaun" joka varmistaa että noin ei käy.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jag's EPG satunnaisesti kadottaa kaikki tulevien päivien ohjelmatiedot jos laite on vuorokausitolkulla päällä yhtämittaa.
Tuo Topfieldissä vakiona oleva ohjelmaopas näkyy tekevän ihan samaa.
Tosin se hävittää myös ao. päivän ohjelmia - ei vain tulevien päivien.

Tota mä ihmettelinkin joskus, että ne kaikki ohjelmat ei tulleet virtojen poiskäyttämisen jälkeenkään heti näkyviin. En älynnyt, että rakkinetta pitää roikottaa virtojen sammuttamisen jälkeen joka kanavalla erikseen jonkin aikaa. Thanks.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Tuo Topfieldissä vakiona oleva ohjelmaopas näkyy tekevän ihan samaa.
Tosin se hävittää myös ao. päivän ohjelmia - ei vain tulevien päivien.

Tota mä ihmettelinkin joskus, että ne kaikki ohjelmat ei tulleet virtojen poiskäyttämisen jälkeenkään heti näkyviin. En älynnyt, että rakkinetta pitää roikottaa virtojen sammuttamisen jälkeen joka kanavalla erikseen jonkin aikaa. Thanks.
Asenna se PlasmaEPG niin tuollaiset ongelmat on historiaa.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Ylös