Valde sanoi:
Ihan mielleyhtymänä vain nousee ajatus Arrows-Minardi kauppojen laillisuudesta. Saako talli kaupata autonsa? Ilmeisesti saa, vaikka vaikea on nähdä eroa sen ja auton sovitun kopioimisen välillä. Voisiko joku valistaa relevanteista sääntöpykälistä?
Arrowsin huutokauppa oli täysin normaali huutokauppa (kaikki konkurssipesät huutokaupataan), autojen ostaja vain sattui olemaan Paul Stoddart.
Autojen kauppaaminen talleille on kiellettyä, mutta yksityishenkilönä Stoddart saa ainakin pitää autot.
En sitten tiedä, olisiko autojen ajattaminen Minardin nimissä laitonta. Ainakaan FIA ei marmattanut silloin kun se tapahtui.
Bridgestone on jo vuosia tehnyt niin, että parhaalle tallille parhaat kumit ja muille jotain varaston pohjilta. McLarenkin vaihtoi Micheliniin, koska BS ei taannut heille tasavertaista kohtelua Ferrarin kanssa.
Mielestäni ainoa vertailukohta renkaiden välillä on BAR-tallin kommentit. Mitään muuta vertailupohjaa ei ole, koska tallien välisiä voimasuhteita arvioida, varsinkin katsojana.
Richardshan sanoi, että kiitoksesta tallin nousseesta vauhdista iso osa kuuluu Michelinille. BAR-tallihan pääsi ajattamaan Bridgestoneja ja Michelinejä lähestulkoon perättäisinä päivinä.
Vaikka eihän BS toki mitään uusinta versiota BARille tarjonnut.