Triviaa tännekkin! Osa II

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jean Alesihan siirtyi Ferrarin f1-kuskiksi vasta 1991. Kauden 1989 lopulla Jean oli vahvasti Tyrrellin mies.

Sinänsähän tuo rata-F40 sai runsaasti julkisuutta Euroopan eri autolehdissä. Se miksi auto ei esiintynyt Euroopan radoilla, johtui varmastikin siitä, että tuohon aikaan autolle ei oikein mitää sopivaa sarjaa tai luokkaakaan ollut.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin se oli 89, tosiaan... Tosiaan jännä juttu, Jean kun ei ollut edes Mallun miehiä (tosin se F40 tais olla lähes sponsoriton?), joten kytkökset Ferrariin ovat lähes olemattomat.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jean Alesin kytkös Ferrariin on aina ollut vahva. Jos on syntyjään italialainen ja on Kilpa-ajaja isolla Koolla, niin suhde Ferrariin on aina olemassa.
Ferrarilla kilpaileminen on aina ollut Jean Alesille kunnia-asia, eikä mikään sponsori-raha-hyöty-kilpailukyky-asia.

Kuten Didier Pironi aikanaan totesi, että Ferrarille lähdetään ajamaan siksi, että ne kysyy, etkä voi kielätytyä.

Jean Alesin urasta ei tullut niin menestyksekästä juuri siksi, että mies valitsi Ferrarin suuresta kunnioituksesta merkkiä kohtaan, vaikka olisi voinut mennä Williamsillekkin.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jaahas, laitetaanpa niitä vastauksia kun kerran luvattiin. Toiveet kysymysten oikeellisuudesta eivät vieläkään toteutuneet.

1. Ruotsia mietin tässä, mutta Ranska on yhtä oikein. Unohdin tollouttani ne Peugeotin suoritukset vuosisadan alkupuolelta. Andretin italialaisuudesta voi kanssa olla montaa mieltä.

2. Vastaus tuli jo.

3. Mun mielestä tässä yhteistä on se, että kaikilla on kilpa-autoilussa kuollut veli. Vuonna 1992 Thruxtonissa brittien f3-kisassa menehtynyt Marcel Albers oli mun mielestä Christijanin veli. En kuitenkaan nyt löytänyt vahvistusta asialle kun rupesin asiaa tarkemmin tonkimaan. Nuo kolme muuta pitäisivät olla kuitenkin jo aika selviä.

4. juuh. van de Poele oli tässä oikein, mutta kyllä Strycekikin on onnistunut tempussa.

5. No mun mielestä tässä oikea vastaus on Gil de Ferran joka sijoittui 97 loppupisteissä 2. Hätäisempi olisi varmaan ehdottanut Al Unser jr:a.

6. Holden Commodore

7. Mercedes-Benz W124-korinen 500E tai E500 pitivät sisällä ahtamattoman version tästä C-ryhmän alumiini V8-hirviöstä.

8. Se oli se TWR-Jaguar vuodelta 1991

9. Al Unser sr. hyppäsi Nelsonin vapaaksi jättämään Menardin autoon sijoittuen vaikeissa olosuhteissa ajetussaa kisassa 3.

10. Seat Toledo.

Taas kerran opimme jotain, varsinkin kysymysten laatija. kivoja linkkejäkin löytyi, joita ei ehkä muuten tulisi niin herkästi haettua. Pitäsköhän sarjaa jatkaa? Muutkin voisi keksiä tällaisia visailuja tänne muun moottoriurheilun puolelle.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
pmv:
Pitäsköhän sarjaa jatkaa? Muutkin voisi keksiä tällaisia visailuja tänne muun moottoriurheilun puolelle.
Nämä triviat ovat olleet kivoja, tosin tähän toiseen en ehtinyt vastailemaan kiireistä johtuen. Tosin kiireitä on senverran, etten ehdi ainakaan itse pistämään pystyyn tälläistä triviaa.
 
Ylös