Triviaa!

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan seuraava triviakysymys pitkästä aikaa:

Ketkä kaksi ranskalaista kuljettajaa vuorottelivat testikuljettajina kahdessa eri tiimissä kaudella 1985?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9363
Veikkaan Philippe Streiffiä ja Francois Hesnault'a
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Seuraava kysymys:

Ketkä kaksi veljestä tunnettiin testaavina veljeksinä joiden f1-ura kariutui sponsorien vähyyteen ja maksukuskien paljouteen?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
5 pisteen vihje: Kummatkin veljeksistä ajoivat F3000-sarjassa ja kummatkin olivat suhteellisen lupaavia kuljettajia. Mistä veljeksistä on kyse?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Seuraava kysymys:

Ketkä kaksi veljestä tunnettiin testaavina veljeksinä joiden f1-ura kariutui sponsorien vähyyteen ja maksukuskien paljouteen?
Heitetään veikkaukseksi Gary ja David Brabham.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Väärä vastaus tällä kertaa. Kumpikin näistä veljeksistä oli yllättävän hyvässä tallissa testaamassa. Aikakauteen nähden vielä hyvässä tiimissä alamäen alusta huolimatta. Ehkä tämä antaisi vastauksen?:)
 

ArtoD

Well-known member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
83
Sijainti
Mansesteri
Veikataanpa 80-luvun puolelta ranskalaisveljeksiä Alain ja Michel Ferté. Ainakin viimeksi mainittu on kirjattu Ligierin testikuskiksi kaudella 1985. Tuosta eteenpäinhän (viimeistään) Ligierin menestyskäyrä suuntasi pitkäksi aikaa jyrkästi kaakkoon.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Vastaus on ArtoD:llä oikein. Alain ja Michel Ferte olivat tosiaan Ligierin testikuljettajia. Michel Ferte oli Ligierin ykköstestaajana ja kakkostestaajana ja jopa kolmantenakin testaajana. Alain Ferte oli nelostestaajana porukassa.

Ligierillä oli kaikkiaan neljä testaajaa kaudella 1985 eli Streiff, Hesnault ja Ferten veljekset.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Minkä saksalaisen tiimin auto tunnettiin niukkatankkisena autona?

Annetaan vihjeeksi se, että kyseisellä autolla ajoi eräs italialainen kuljettaja joka kunnostautui vasta myöhemmin urallaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9363
Rial tuli mieleen. Tankki oli vuoden 1988 autossa kaiketi turbottomista kaikkein pienin, turboautoillahan oli sääntöjen sanelema tankin koko. Andrea de Cesaris oli kuski, mutta oli tosin kunnostautunut jo aiemmin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Aivan oikein. Rialilla tosiaan oli pienin tankki ja se oli karmea virhe vuoden 1988 Montrealissa. Andrea de Cesaris oli ajamassa yllätystä tiimille, mutta bensa loppui.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan seuraava kysymys kehiin...

Kuka kuljettaja joutui kaksi kertaa luovuttamaan autonsa koska talli ei ollut kyennyt hankkimaan toista autoa ja oli aina myös koko joukon hitain?

Se on 5 pisteen vihje.;)
 

ArtoD

Well-known member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
83
Sijainti
Mansesteri
Laitetaan seuraava kysymys kehiin...

Kuka kuljettaja joutui kaksi kertaa luovuttamaan autonsa koska talli ei ollut kyennyt hankkimaan toista autoa ja oli aina myös koko joukon hitain?

Se on 5 pisteen vihje.;)
Kuulostaa hyvin vahvasti Perry McCarthyn ja Andrea Moda -tallin kuvioilta armon vuonna 1992. Espanjan GP:n esikarsinnassa Perry pääsi 18 metriä varikon ulostulolinjaa pidemmälle kunnes moottori hajosi ja tallin saatua haettua auto takaisin varikolle se muutettiin tallin toisen kuljettajan, Roberto Morenon käyttöön. McCarhtyn auto oli enemmän tai vähemmän koko kauden varaosa-autona Morenon kilpuriin, mutta olisiko toinen haettu kerta Unkarin GP, jossa Perry päästettiin esikarsinnassa radalle 45 sekuntia ennen esikarsintasession päättymistä ja hän ei ehtinyt ajamaan nopeaa aikakierrosta ollenkaan, täten karsiutuen ja auto voitiin pyhittää loppuviikonlopuksi Morenon käyttöön. Tässä vaiheessa kautta oli enää mukana 31 autoa, joten Andrea Modan kilpureistakin vähintään toinen selvisi aika-ajoihin asti. Vaihtoehtona toiseksi kerraksi voisi heittää Kanadan GP:n jossa tallilla oli käytössään kaksi autoa muttei yhtään moottoria, kunnes yksi sellainen lainattiin Brabhamilta Morenon käytöön.

Legendaarista touhua :p
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Vastaus olisi lähellä, mutta aikakausi on väärä ja kuski ja talli myös.

Ikävä kyllä vastaus on väärin. Oikeilla jäljillä ollaan joten laitetaan seuraava vihje eli 4 pisteen kehiin:

Ayrton Sennan viimeinen kohde ennen lopullista päätepistettä oli tämän paikan sairaala. Kyseinen paikka liittyy tähän kysymyksen kuljettajaan. Kuka kuljettaja on kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Annetaan 3 pisteen vihje:

Kysymyksen kuljettaja on ajanut urheiluautoja ja DTM-sarjaa. Kyseinen kaveri tunnetaan myös yhtenä epäonnisimmista f1-kuljettajista sillä molemmilla kerroilla hän joutui luovuttamaan autonsa toiselle kuljettajalle F1:ssä.

Hänen ajajastatus oli kuitenkin aikanaan korkeampi kuin eräällä hänen maanmiehellään.

Kuka kuljettaja on kyseessä?
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Olisiko Nicola Larini? Ei kyllä mitään hajua noista autonluovuttamisista.
 

ArtoD

Well-known member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
83
Sijainti
Mansesteri
Kokeillaan täältä vielä Bernd Schneideria, todella huono-onninen F1-ura, ajoi DTM:ää sekä urheiluautoja ja oli varmaankin 90-luvun lopulla vielä Michael Schumacheria korkeammalle rankattu kuljettaja. Auton luovutusajankohdat voisivat olla (tulosten valossa) San Marinon GP 1988 ja Saksan GP 1989. Molempien kilpailuiden esikarsinnoissa Schneider oli hitain ja Saksan GP:n 89 esikarsinnassa Schneiderin silloinen tallikaveri Aguri Suzuki tuhosi oman autonsa esikarsinnan ensi minuuteilla. Olisiko sitten Suzukilla ollut etuajoasema talliin tuotujen hyödykkeiden ansiosta. San Marinon 88 tapahtumista ei ole heittää mitään tietoa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ayrton Sennan viimeinen kohde ennen lopullista päätepistettä oli tämän paikan sairaala. Kyseinen paikka liittyy tähän kysymyksen kuljettajaan. Kuka kuljettaja on kyseessä?
Modenahan on lähellä Imolaa, eli olisiko Stefano Modena?
 
Ylös