Tiga on oikea vastaus. Kaudelle 1978 Mikko Kozarowitsky oli kyllästynyt F1:n maailmaan edellisen kauden kahden kilpailun jälkeen. Hänelle oli ennen Silverstonen tapahtumia tarjottu tietystä hinnasta mahdollisuutta ajaa kauden loput Euroopassa ajettavat kilpailut.
Rahoitus olisi voinut järjestyä, mutta kolari ja tallipäälikön letkautukset saivat Mikon suuttumaan pahanpäiväisesti ja lopettamaan uransa. Howard Ganleyn kanssa Mikko tuli kuitenkin toimeen ja Ganleyllä oli oma talli suunnitteilla yhdessä Tim Schenkenin kanssa. Mikko Kozarowitskystä olisi tullut tallin ykköskuljettaja.
Mikon idea oli myös toisen suomalaisen kuljettajan tuleminen talliin. Tiga-Cosworth 001 perustui Ganleyn omaan Ganley-Cosworth 001-autoon. Kaudella 1978 alkuvuodesta budjettiongelmien piti olla ratkaistu.
70 % tallin budjetista tuli Ganleyn ja Schenkenin pussista ja Marlboro oli onnistuttu saamaan sponsoriksi pienin panoksin. 15 % budjetista tuli Marlborolta, mutta viimeinen 5 % jäi puuttumaan. Niiden piti tulla suomalaisilta ja myöhemmin australialaisilta yrityksiltä.
Suomalaisyritykset suhtautuivat nihkeästi ensimmäistä täyttä kautta mahdollisesti ajavan Kozarowitskyn ajoihin. Alunperin ne olivat lupautuneet mukaan 100 000 markan sponsoriavulla, mutta tallin rahoituksen yllättäen pettäessä alta ja muutaman australialaisen yrityksen vetäytyessä taustalta suomalaisyritykset vetäytyivät myös taustavoimista.
Niitä ei mielyttänyt myöskään kasvanut sponsorien hintalappu. 600 000 markkaa olisi pitänyt löytyä jotta tallin rahoitus olisi lopullisesti saatu kasaan. Suomalaisyritykset kuten Valio ja Finnair vetäytyivät tässä vaiheessa kokonaan tuhoon tuomitusta projektista.
Tässä vaiheessa kausi oli melkein alkanut ja autosta oli saatu kasaan vain yksi runko ja jonkinlainen prototyyppi toisesta rungosta. Kysymyksen toinen suomalainen kuljettaja olisi ollut Keke Rosberg ja kolmas mahdollinen suomalainen olisi ollut Juha Varjosaari Super Veen puolelta.
Rosberg oli jo Theodoren kiinnostuksen kohteena ja Varjosaari oli sitoutunut toiseen luokkaan. Leo Kinnunen ei ollut lainkaan kiinnostunut tarjouksesta. Tallin viimeinen ratkaisu rahapulaan olisi ollut Vern Schuppan. Vern ei ollut kiinnostunut ajamaan ja siinä vaiheessa autolle tarjottiin ikivanhoja Puurenkaita ja todella vanhoja kuluneita osia autoon alihintaan.
Talli olisi ollut valmis Monacoon rahoituksen järjestyessä, mutta kisat olisivat olleet katastrofia ja koska puuttuvaa viittä prosenttia taloudesta ei kuulunut niin koko projekti kuivui kasaan. Marlboro vetäytyi myös loppuvaiheessa pois ja ryhtyi sponsoroimaan muita kohteita.
Kozarowitskyn viimeinen mahdollisuus oli mennyt. Mikko pysyi yhteyksissä f1-maailmaan ja heikkojen tallien ajajaehdokkaana aina kauteen 1981 saakka. Silloin Mikko aloitti Hollannin yritysten kanssa bisneksiä ja suunta oli mennyt enemmän muuhun tekemiseen.