CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15493
Magnum2300 arvasi oikein. Triumph Stagista haluttiin kaudelle 1974 seuraavaa virallista turva-autoa f1:siin Porschen jälkeen. USAC:n puolella Stag oli tunnettu muun muassa Mid-Ohion kisoista.
Sen piti aikoinaan kilpailla Mercedeksen kanssa markkinoista ja se kärsi paljon erilaisista vioista. Sille ei kuitenkaan ollut lopulta tarvetta. Stag oli jatkoa saman valmistajan Triumphin TR2:lle joka oli 50-luvulla Epävirallisen Rallin MM-sarjan eli sen ajan EM-sarjan kovimpia autoja. Vasta Ford Zephyrin ja Saabin tulo vei Triumphin valta-aseman.
Sen piti aikoinaan kilpailla Mercedeksen kanssa markkinoista ja se kärsi paljon erilaisista vioista. Sille ei kuitenkaan ollut lopulta tarvetta. Stag oli jatkoa saman valmistajan Triumphin TR2:lle joka oli 50-luvulla Epävirallisen Rallin MM-sarjan eli sen ajan EM-sarjan kovimpia autoja. Vasta Ford Zephyrin ja Saabin tulo vei Triumphin valta-aseman.