Triviaa!

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Aivan oikein.:thumbup: Oikea vastaus on 26. Sen verran kisoja tuli TV1:den puolelta. Viimeinen kisa oli Espanjan kisa 1992. Peruutuksiakin mahtuu mukaan kuten esim Nyrre 1985 joka siirrettiin TV2:den puolelle ja Ranskan kisa 1989 joka siirrettiin TV2:den puolelle myöskin. Imola 92 näytettiin TV2:den puolella vaikka kisan piti näkyä TV1:den puolella.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Jaa... tuossa kysymyksessä ainakin Mercedeksen turva-autolla on ajettu 250 kisassa ja turva-auton kisoja on ollut 90. Sitä on käytetty 135 kertaa radalla. Kierroksia turva-auto on ajanut yhteensä 574 mikä tekee yhteensä 2853,9 kilometriä. Kierroksia on kaikkiaan ajettu 15 528 kierrosta ja kilometrejä 75,657 kappaletta. Tämä siis on laskettu Ranskan kisasta 96 lähtien. Varsinaisia kierrosmääräisiä kisoja on ollut vuodesta 1992 lähtien. Ranskan kisassa 92 ja Silverstonessa 92 oli ainakin harjoituksia turva-auton käytöstä vaikka kisatilanteessa auto debytoi 1993. Brasiliassa ja Silverstonessa ainakin turva-auto vieraili radalla yhteensä 23 kierroksen ajan. En ole vielä laskenut muita kierroksia ja kausilla 1992-1995 turva-autoja oli monta erimallista. Renaultilla oli turva-autoja kaudella 1992.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Minkä niminen japanilais/kanadalais F1-talli oli ehdolla vuoden 1993 MM-sarjaan?.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Vastaus on Trebron. Kyseinen yritys f1-luokkaan oli Norbert Hamyn vetämä projekti. Japanilaiset yritykset Isukawan johdolla rahoittivat hanketta ja hanke eteni moottorisopimuksen solmimiseen asti. Koneet olisivat tulleet Juddilta. Projekti kaatui lopulta yhteistyökumppanien lähtöön. Japanilaiset yritykset kiinnostuivat enemmän Isukawan ja Toyotan f1-yrityksestä jonka nimeksi tuli lopulta TOMS. Kummatkin yritykset sarjaan menivät pieleen. Trebronin kuljettajiksi kaavailtiin kauden 1992 Japanin F3-sarjan mestaria ja toiseksi kuljettajaksi kanadalaista ison rahan tai nimen omaavaa kuljettajaa. Huhujen mukaan hanke onnistuessaan olisi tarjonnut Jacques Villeneuvelle tien Ykkösiin. Laitetaan vielä, että autosta suunniteltiin punavalkoista autoa jota ei koskaan tehty suunnittelupöytää ja yhtä pienoismallia pitemmälle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Vastaus on Trebron. Kyseinen yritys f1-luokkaan oli Norbert Hamyn vetämä projekti. Japanilaiset yritykset Isukawan johdolla rahoittivat hanketta ja hanke eteni moottorisopimuksen solmimiseen asti. Koneet olisivat tulleet Juddilta. Projekti kaatui lopulta yhteistyökumppanien lähtöön. Japanilaiset yritykset kiinnostuivat enemmän Isukawan ja Toyotan f1-yrityksestä jonka nimeksi tuli lopulta TOMS. Kummatkin yritykset sarjaan menivät pieleen. Trebronin kuljettajiksi kaavailtiin kauden 1992 Japanin F3-sarjan mestaria ja toiseksi kuljettajaksi kanadalaista ison rahan tai nimen omaavaa kuljettajaa. Huhujen mukaan hanke onnistuessaan olisi tarjonnut Jacques Villeneuvelle tien Ykkösiin.
Aivan oikein.

Hieman lehtileikkeitä:
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Japanilaiset yritykset kiinnostuivat enemmän Isukawan ja Toyotan f1-yrityksestä jonka nimeksi tuli lopulta TOMS.
Tuota... TOM'Sin juuret taitavat olla hiukan vanhemmat.
http://en.wikipedia.org/wiki/TOM'S

http://www.tomsracing.co.jp/e/history/index.html

Eli Tojon viri-viripaja + tehdastiimi nyt ja aikaisemmin monessa luokassa.
Tojon C-ryhmäläiset olivat usein TOM'Sin ajattamia ja kuten Otto varmaan pian lisää, Tojon F3-moottorit taisi olla TOM'Sin perua.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan seuraavaksi tällainen kysymys:

Mikä automalli toimi vuoden 1980, 1981, 1982 ja 1983 kausien virallisena turva-autona? Turva-autoa radalla ei koskaan käytetty mutta se oli kuitenkin kaiken varalta kisan aikana. Kausilla 1981 ja 1982 näitä malleja oli kaksikin. Mitkä automerkit ovat siis kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Väärin. Opelia käytettiin Imolassa 94 Vectran mallina. Laitetaan vihjeitä.

Tämä merkki on italialainen autonvalmistaja jolla on myös f1-kokemusta moottoripuolella ja myös tiiminä tietyn mutkan kautta. Mikä siis on merkin nimi?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Pyryf arvasi oikein. Lamborghini on toinen merkki mitä käytettiin. Tarkemmin sanottuna Lamborghinin Countachia. Virallisena turva-automiehenä kaudella 1983 ainakin ajoi Jacky Ickx. Toinen merkki onkin vielä auki. Annetaan vihjeenä sen verran että toinen merkki on englantilainen ja suhteellisen tunnettu merkki. Mikä merkki on siis kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Turva-auton kysymykseen annan seuraavan vihjeen: Tällä merkillä on ajettu F1:ssä 50-luvulla ja sillä piti olla kokeiluja 60-luvulla ja useaan otteeseen merkkiä on ennusteltu tulevan Ykkösiin. Mikä autonvalmistaja kaudella 1981 ja 1982 toimitti Lamborghinin ohella turva-autoja F1:siin? Kausilla 81 ja 82 tämä valmistaja oli virallinen turva-auton omistaja. Kausilla 1980 ja 1983 turva-auton merkkinä oli Lamborghini.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Aivan oikein.:alppu: Vielä kun tiedät vain mallin niin vastaus on täydellinen... mitä mallia Aston Martin käytti turva-autona kausilla 1981 ja 1982?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Ei ole oikea malli. Ikävä kyllä. Annetaan pieni vihje. Tämän auton malli oli itse asiassa myöskin pieni automerkki. Sen Aston Martin osti pois hieman sotien jälkeen... mikä malli siis on kyseessä?
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1374
Ei ole oikea malli. Ikävä kyllä. Annetaan pieni vihje. Tämän auton malli oli itse asiassa myöskin pieni automerkki. Sen Aston Martin osti pois hieman sotien jälkeen... mikä malli siis on kyseessä?
Lagonda?
 
Ylös