Tulokaskuskit puntarissa

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Ei tietenkään noin kirjaimellisesti, mutta kuitenkin. Oli tuossa yhdellä sivulla äänestys kuka on tämän vuoden tulokkaista se paras (yllättäen da Matta johti sitä). Firman, Pizzonia, Wilson vai da Matta.

Ensinnäkin kaikilla kuskeilla on menestystä jo muista luokista. Firmanilta löytyy muun muassa brittien F3-mestaruus ja Macaon GP:n voitto vuodelta 96. Samalla taakse jäi muun muassa sellaiset tekijät kuin Castroneves, Montoya ja toinen tämän kauden F1-tulokas da Matta. Formula Nippon-sarjan voitto monen vuoden yrityksen jälkeen (ilmeisesti kalusto oli viimeinkin kuljettajan arvoinen) nosti miekkosen viime kauden päätteksi takaisin parrasvaloihin ja lopulta toiseen Jordaniin.

Da Mattan ura jatkui siis noiden parin euroopan vuoden jälkeen (95 ja 96) Yhdysvalloissa. Menestyksekkäiden Indy Lights kisojen jälkeen vuodeksi 99 löytyi paikka CART-sarjasta. Ensimmäinen voitto tuli seuraavana vuotenaa. Tasainen kehitys johti lopulta viime vuonna sarjan mestaruuteen ja voittoihin niin ovaaleilla kuin katuradoillakin.

Justin Wilsonin ura Minardin rattiin rakentui F3000-sarjan kautta. Vuodet 1999-2001 menivät kyseisessä sarjassa. Viimeisellä kaudella kaikki meni nappiin ja mestaruus oli ratkannut jo ennen viimeistä kisaa. Toiseksi jäi 32 pisteen erolla Mark Webber joka siis ajaa nyt Pizzonian tallikaverina Jaguarilla. Samalla myös Montoyan tekemät piste-ennätykset saivat kyytiä. Kausi 2002 alkoi hieman yskähdellen Formula-Nissan (virallinen nimi?) sarjassa Espanjassa, mutta jo loppukaudesta Wilson oli yksi sarjan parhaista. Minardilta löytyikin lopulta paikka pitkälle britille.

Antonio Pizzonia taas on ajanut kaksi viime kautta F3000 sarjassa. Yksi voitto ja 6. ja jaettu 7. sija loppupisteissä. Petrobrasilla ajanut kuski on myös vuoden 2002 brittien F3 mestari. Mahdankohan olla ihan väärässä, jos sanoisin kuitenkin että menestyksen puute F3000-sarjassa johtui pikemminkin tallista kuin kuskista?

Seuraavaksi pitäisi varmaan pohtia noita tulokkaiden tallikavereitakin hieman, mutta uni alkaa jo tulemaan. Olkoot tuo sitten vaikka alustus ja muut saavat jatkaa... :) Mulla on sellainen kutina, että tuo Firman saattaa vaikka yllättääkin, vaikka joutuukin kovaan paikkaan vastassaan yksi sarjan parhaista kuskeista. Se täytyy kuitenkin sanoa, että kaikki tulokkaat ovat vaihteeksi varsin kokeneita. Jopa Pizzonia (Williamsin testikuskina myös) ja Wilson Felipe Massan mittapuulla. Ehkä vahingosta on viisastuttu. wink

<small>[ 03-03-2003, 05:35: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Oma varovainen arvioni tässä vaiheessa on, että kauden 2003 tulokkaat ovat kohtuullisen heikkotasoisia verrattuna siihen mitä ollaan nähty viime aikoina.

2001 oli Montoya, Räikkönen, Alonso ja Bernoldi tulokkaita. Heistä ainoastaan Bernoldi oli heikohko, eikä hänkään oikeastaan, pesihän hän Verstappenin aika-ajoissa 10-7. Loput ovatkin sitten todella kovia. En osaa edes sanoa toista vuotta koko F1-historiasta jolloin saattoi tulla kehiin yhtä aikaa noin paljon talenttia.

2002 oli Webber, Massa ja Sato (Huom: en laske 2001/2002 Engeä ja Yoongia, eivät he olleet oikeasti ajamassa F1:ssä, lähinnä olivat autossa kun sinne joku oli aivan pakko laittaa). Jälleen varsin lahjakas kolmikko, joskaan ei kuitenkaan 2001 tulokkaiden tasoa missään nimessä.

2003 Da Matta, Pizzonia, Wilson, Firman. Sinänsä heillä on toki kaikki mahdollisuudet olla yhtä hyviä kuin ketkä tahansa muutkin, mutta epäilenpä vahvasti. Kun 2001/2002 oli 3-4 hyvää tulokasta, vaikkakin Massan ja Saton tapauksessa kokemuksen puute lopulta veikin heidät takaisin testikuskin rooliin, niin 2003 tulokkailla on kaikilla sellaisia mustia läikkiä CV:aan että en luota heistä yhteenkään varsinaisesti. Lähinnä toivon että eivät sentään kaikki floppaa.

Da Matta: ennen CART menestystä, joka sekin tuli silloin kun kaikki kovat nimet olivat poistuneet sarjasta, ei ole paljoa mainitsemisen arvoista.

Pizzonia: muuten jopa erinomainen CV, mutta mitäs nuo pari viimeistä F3000 kautta tuolla tavalla menivät? Onko kukaan jolla on vastaavia mokailuja noussut mestariksi? Ei. Mutta ehkä Pizzonia on riittävän hyvä voittamaan kisoja, niin kuin Coulthard (joka on selvästi pikkuformulatuloksiaan parempi) tai Irvine (joka hänkin rävelsi aivan USKOMATTOMASTI pikkuformuloissa). Tietysti Irvine voitti kisoja F1:ssä enemmän olosuhteiden ansiosta kuin omilla taidoillaan.

Wilson: tarvitsi kolme kautta F3000 mestaruuteen, ei hyvä. Sitä ennen menestystä, mutta aika merkityksettömissä sarjoissa. Ei näytä hyvältä minusta... Toisaalta ajoi melko hyvin FNissanissa heti tulokaskaudellaan, joten...

Firman: Siis KUUSI kautta voittaakseen FNippon? Joo-o. No, Irvine ei sentään edes voittanut kyseistä sarjaa vaikka siellä ikuisuuden pyörikin Firmanin tavoin, joten ehkä jotain toivoa on. Mutta eipä paljoa jaksa innostaakaan.

Vaikka nyt teilasinkin tämän kauden tulokkaat, niin se ei tarkoita ettenkö silti jaksaisi heistä innostua. En vain usko ennakkoon heistä löytyvän kovin paljoa lahjoja. Mutta. Silti tulee olemaan erittäin mielenkiintoista pystyvätkö he mihinkään, yllätys on aina sitä suurempi ja mukavampi jos pystyvät. Jos he todella ovat F1-tasoa (uskon itse Pizzoniaan heistä eniten) niin hyvä juttu! Heillä on nyt mahdollisuutensa ja jos he sen pystyvät hyödyntämään niin en minä suinkaan valita.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Uusien tulokkaiden esiinmarssia vaikeuttaa uusi aika-ajosysteemi. Tässä kohden Kimin kaltainen kyky ajaa heti kovia kierroksia tuntematta rataa tuo etulyönnin muihin nähden.

Da Matta luulisi olevan kova tekijä, koska hänellä on ehkä kovin kilpailukokemus, mutta testit eivät lupaa hyvää (vielä). Toyota voi olla suuri positiivinen yllätys (Ferrari kopio wink ), epäilen kuitenkin sitä vahvasti. Tänä vuonna kuljettajan ja tallin yhteinen kokemus on valttia.

Odotan epäillen kuinka tulokaskuskien käy kisoissa kun elektroniikka riisutaan pois autoista. Loppukauden kilpailut voivat olla melkoista romurallia, eikä tulevat kuskit ole ainoita autojen romuttajia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No jopas nyt jotakin. Mä kun olisin nimenomaan ylistänyt tän vuoden tulokassatoa keskivertoa paremmaksi.

Noihin Calvinin mainitsemiin edellisiin kausiin ei oikeastaan ole muuta lisättävää kuin se, että Tomas The Mightyn voisi valita mihin tahansa sarjaan ajotaitojenkin perusteella. Valitettavaa, että mies on lähtenyt Ahteen Jussin kanssa samoille teille...

Käynpä minäkin nuo kaikki tulokkaat läpi yksitellen...

Da Matta: "Pätkä" ei ole varsinaisesti enää nuori, jos ei kovin vanhakaan. Vauhdin pitäisi Cart-näyttöjen perusteella kyllä riittää (Tracy, Franchitti, Fittipaldi, Bräck eivät kovia nimiä?), tosin huhjen mukaan Christianolla on ollut pieniä ongelmia Tojotaan sopeutumisen kanssa. Se, että tallikaverina on Panis, saattaa helpottaa brassin sopeutumista, Olivier on sikäli epätyypillinen ranskalainen, että hän tuntuu olevan väleissä kaikkien kanssa. Panis on myös hyvä nopeuden mittari, jos Da Matta tällä kaudella Olivierin vauhtiin pystyy, voi tulevaisuudessakin odottaa suuria. Ongelmia tuottanee se, ettei Da Matta tunne kuin seitsemän 16:sta radasta, eikä Toyota osallistu perjantain testisessioon.

Firman: Ralphin ceevee se vasta hyvä onkin, hän on voittanut jokaisen sarjan, johon on osallistunut. Japanissa ongelmana oli aluksi kalusto, päästyään kilpailukykyiseen tiimiin oli Firman sarjan nopein kuski. Ayrton Sennan hyvin tuntenut Ralph on testeissä ajanut ihan kilpailukykyisä aikoja Fisichellaan, joka onkin varsin kova mittari Firmanin kyvyille, verrattuna. Firmanilla kuten myös Wilsonilla on muihin tulokkaisiin verrattuna se etu, että heidän tallinsa tulevat ajamaan perjantaiaamun testisessiossa.

Pizzonia: Antonio on tästä nelikosta mulle ehkä se tuntemattomin kuski. Ainakin Euroopan puoleiset radat ovat tuttuja, kiitos F3000:n. Pikkuformulamenestys kenties keskinkertaista, mutta kuten RK mainitsi, hyvällä tallilla on myös kolmetonnisissa yllättävän suuri merkitys. Antoniolla on varsin hyvä vertailukohta tallikaverissaan, toista kauttaan ajavan Webberin kanssa pitäisi kyetä ainakin tasaväkiseen kisailuun. Testeissä aika vakuuttaviakin aikoja. Ainakin lempinimestään päätellen "viidakkopojalla" on silloin tällöin ollut ongelmia muiden radallaliikkujien kanssa, ehkä riskialtein nelikosta.

Wilson: Justinin F1-debyytti olisi nähty jo huomattavasti aikaisemmin, jos mies ei olisi niin pitkä. F3000-sarjassa varsin kova luu, sarjan taso on nykyisellään varsin kova (ihmetellä himean täytyy Calvinin asennetta, vain mestaruus pikkuluokissa merkitsee...) Uusia ratoja sarjassa ei ole ongelmaksi asti, suurimmaksi vaikeudeksi noussee tallin kilpailukyky. Ainakin minä odotan Justinin kykenevän tasaiseen kisailuun Verstappenin kanssa. Minardín auto valmistuu vasta aivan kauden alla, ja testaamattomuus voi muutenkin nousta pieneksi ongelmaksi.

<small>[ 03-03-2003, 10:02: Message edited by: Bobakki ]</small>
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Bobakki: luen F3000:n pikkuformulaksi, ylipäätänsä kaikki paitsi F1 ja CART.

Jos katsot Engen muuta uraa kuin F3000, niin selviää silmänräpäystäkin nopeammin ettei mies ole mistään kotoisin.

Kyllä minulle F3000 menestys kelpaa, mutta jos löytyy uralta sarjoja joissa on tullut rävellettyä oikein olan takaa niin kuin kaikki 2003 tulokkaat, ei arvosana ole hyvä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Tämäpä on mielenkiintoinen postaus.
Itse uskon että da Matta on paras tulokas kauden lopussa ainakin pisteillä mitattuna.
Christianolla on aika vankka kilpailurutiini eikä hän ole mitenkään kokematon. Motor Forumhan meinasi eilen että daMatta on nuori ja Villeneuve on uransa ehtoopuolella?!?! Menestys CART:ssa on ollut jatkuvasti kasvavaa ja kilpakumppanit ovat arvostaneet miestä korkealle. mm. Montoya piti Christianoa hyvinkin f1-paikan arvoisena kuskina. Ongelmaksi saattaa muodostua kulttuurishokki, sillä uudet säännötkään eivät tee Toyotalla voittamista mahdolliseksi. Perinteisestihän kilpa-ajajathan tarvitsevat voittoja pitääkseen motivaation kunnossa. Da Mattan ongelma on myös se, että radat eivät ole kovin tuttuja.

Antonio Pizzonia ei mielestäni ollut järin hyvä f3000:ssa. Tallihan oli Petrobras, mutta tiiminähän se oli vielä 2000 yksi parhaimmista. Bruno Junqueira voitti mestaruuden f3000:ssa sarjassa tallin autolla. Williamsin testikuskina Pizzonia nautti suurta arvostusta Patrick Headin suunnalta. Jotenkin tuntuu siltä, että Jagaurilla kuskeille ei lyödä niin paljon menestyspaineita kuin muissa tiimeissä. Sopimukset katsotaan loppuun, vaikka kuski ei niin vakuuttaisikaan. Webberin taso on mielestäni vielä arvoitus. Mies on hävinnyt f3000:ssa Wilsonille ja Engelle sekä Mersun GT-kaudella oli tiimin epävarmin kuski. Nopeuden puolesta Webber ei pärjännyt lähellekkään Riccardo Zontalle. Siinä mielessä on edelleen vaikea sanoa sitten Jaguarin tasosta mitään.

Justin Wilsonin taitoja ei voi kyseenalaistaa. Mies oli kertakaikkiaan suvereeni 2001 f3000:ssa. Ei ole mikään heikkous, että Justin joutui kiertämään sarjaa useamman kauden, että mestaruus tuli. Se on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus siinä sarjassa, että ensikertalaisilla ei ole juurikaan titteliin mahdollisuuksia. Kuinka mies sitten soveltuu ykkösiin on arvoitus. Minardilla on kuitenkin tällä kertaa hyvä toinenkin kuski. Jos Verstappen antaa hyvän mittatikun Justinin taidoista.

Ralph Firman on minulle ehkä tuntemattomin kuski näistä, britannina f3-mestaruus ja fNippon-titteli ovat kuitenkin kiistattomia meriittejä. Tallikaveri on ehdottoamsti kovin. Fisichella ei varmastikaan anna yhtään periksi ja apujakin on tulossa varmasti vähemmän kuin esim. daMattalle Panisilta.

Mielestäni kaikki tulokkaat ovat meriiteiltään ansioituneita kuskeja. Esim. Mika Salolla ei ollut ykkösiin tullessa lähellekkään vastaavia näyttöjä pikkuformulapuolelta. Kukaan näistä ei ole ns. pay-driver, mikä on oikeinkin hyvä asia formuloitten maineen kannalta!

Calvinin näkemykset sekä tulevista että menneistä kuskeista sivuuttaisin virheellisinä.

Huom: en laske 2001/2002 Engeä ja Yoongia, eivät he olleet oikeasti ajamassa F1:ssä, lähinnä olivat autossa kun sinne joku oli aivan pakko laittaa

V:Tomas Enge on yksi parhaiten menestyneistä kilpa-ajajista viime vuosina euroopassa, jos f1-kuskeja ei lasketa

Da Matta: ennen CART menestystä, joka sekin tuli silloin kun kaikki kovat nimet olivat poistuneet sarjasta, ei ole paljoa mainitsemisen arvoista.

Bobakki totesi tähän jo vastauksen. Lisäksi da Matta oli varsin menestyksekäs jo 2001, jolloin mukana oli kaikki huiput!

Pizzonia: muuten jopa erinomainen CV, mutta mitäs nuo pari viimeistä F3000 kautta tuolla tavalla menivät? Onko kukaan jolla on vastaavia mokailuja noussut mestariksi? Ei.

V:Väärin. Damon Hill on ykkösten maailmanmestari vaikka ajoikin ulos useasti mm. f3000 sarjassa

Olipa tuossa muitakin käsittämättömyyksiä, mutta eiköhän nämäkin riitä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
pmv:
Perinteisestihän kilpa-ajajathan tarvitsevat voittoja pitääkseen motivaation kunnossa. Da Mattan ongelma on myös se, että radat eivät ole kovin tuttuja.
Hyvinhän tuo Häkkisen motivaatio säilyi vaikka joutui ajelemaan yli puolet F1-urastaan paskoilla autoilla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Calvin:

Kyllä minulle F3000 menestys kelpaa, mutta jos löytyy uralta sarjoja joissa on tullut rävellettyä oikein olan takaa niin kuin kaikki 2003 tulokkaat, ei arvosana ole hyvä.
Nymmäenymmärrä. "Rävellettyä olan takaa" tuskin noihin kuskeihin sopii, jos nyt yhtään mihinkään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kyllä tilastojen valossa tämän kauden tulokkaat vaikuttavat hieman kovatasoisimmilta kuin Montoya-Kimi akseli!

No sikäli Montoya oli aika kova nimi tullessaan ykkösiin, olihan hän kuitenkin jo Cart mestari! Eli verrattavissa hieman Da Mattaan! Mutta Kimillä ei kokemusta ollut juuri ollenkaan!

Tasainen porukka tuntuisi olevan nuo tämän vuoden tulokkaat! Kalusto on vain sellainen kaikilla että meriitit saattavat jäädä pieniksi! Pääasiahan on kuitenkin näyttää tallikaverille "takavaloa", ja jos siinä onnistuu niin hyvin pyyhkii!

Siinä mielessä hyvin että paikka ykkösissä melkovarmasti pysyy, ja ehkä huipputalliinkin on joskus asiaa! Ellei mukaan tule taas uutta "huippua", niinkuin Kimi! wink Tällaisia kovanluokan kuskeja, jotka ovat tahkonneet sarjaa jos usean kauden ajan, ilman loistavia tilastotuloksia ja huipputalli paikkaa, ovat Trulli ja Fisico! Toivoisin siksi mm. Renaultille hyvää kautta, että Trullikin saisi sen mikä hänelle kuuluu!

Ja Fisico McLarenille!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Trullin tulokset ovat tosiaankin tilastollisella puolella häkellyttävän heikkoja. Onko niin, että ainoa merkittävä tapahtuma oli Nürburgringin lottokisan 2. sija kaudelta 99? Jarno on kuitenkin ollut mukana jo vuodesta 1997. Kausia on takana siis jo peräti kuusi(6). Ei siinä mitään, nopea kuski Jarno on.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
pmv:
Trullin tulokset ovat tosiaankin tilastollisella puolella häkellyttävän heikkoja. Onko niin, että ainoa merkittävä tapahtuma oli Nürburgringin lottokisan 2. sija kaudelta 99? Jarno on kuitenkin ollut mukana jo vuodesta 1997. Kausia on takana siis jo peräti kuusi(6). Ei siinä mitään, nopea kuski Jarno on.
Huono kuski ei johda kilpailua ekoissa kisoissaan kilpailukykyisellä autolla. Vaan erikoista on kieltämättä tuo taaperrus tilastoissa.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Jarno Trullin voisi mielestäni liittää samaan sarjaan, jossa kilpailevat tätänykyä ainakin David Coulthard, Ralf Schumacher, Fisico ja ehkäpä myös Rubens Barichello. Kaikilta on jäänyt ja jäänee myöskin viimeinen läpimurto tekemättä lajin eliittiin. Jarno Trullista puhuttu jo vaikka kuinka kauan, maine "yhden nopean kierroksen miehenä" ei liene tuulesta temmattu. Uran alkuaikoina häntä pidettiin jopa Michael Schumacherin kaltaisesta kyvystä, tämän kauden jälkeen valo hänen ympärillään himmenee (ken tietää, mahdollisesti) Fernando Alonson hyvien otteiden myötä.

Tulokkaita on laaja ja värikäs joukko. da Mattaa vastaan puhuu se tosiasia, ettei yksikään Cart-kuski ole koskaan pärjännyt kunnolla ykkösissä. Toki Montoya, mutta mutta...Taitaa olla vain niin ettei Atlantin takaisten sarjojen kuskien taso ole niin korkea kuin sitten ykkösissä. Mene ja tiedä.

Muilla paljon kokemusta testaamisesta, ainakaan ei ole ostettu sikaa säkissä niinkuin taisi Peter Sauberilla käydä Kimi Räikkösen menestyshumalan jälkimainigeissa.

Lauantaina tiedetään miten ja kuinka paljon yhden kierroksen aika-ajo vaikeuttaa tulokkaiden lähtöpaikkojen metsästystä. Voipi olla että kokemattomuus kostautuu.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
DC, Ralf ja Ruben ovat saaneet mahdollisuuden huipputallissa! Trulli ja Fisico eivät! Tähän on useitakin syitä mutta suurin syy tuskin on se, ettei heitä pidetä minään!

Toisaalta sekä Trulli että Fisico ovat saaneet tavallaan paikan huipputallista, Benetton/Renault yhdistelmältä! Tuota ei kuitenkaan voi pitää siinä mielessä huipputalli paikkana koska talli ei kertaakaan heidän aikana ole ollut edes kolmen joukossa, eikä niillä ole voitu taistella voitoista! Sama kun kutsuisi Häkän Lotus paikkaa huipputalliin pääsyksi!

Mutta niinhän se on, että jos he eivät kohta saa paikkaa, niin eivät valitettavasti tule saamaankaan! Nuoret tulokkaat menevät ohi monestakin syystä! He ovat nuoria kehityskelpoisia, ja yleensä vaativat(luulisin) vähemmän palkkaakin!?
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Mä arvion tulokkaat vasta kun nään miten ne osaa ajaa f1:llä.
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Sitte nähdään kuka on hyvä kuski kun luistonestot jne... otetaan pois.

Mun veikkaus tän kauden parhaaksi tulokkaaksi on Ralph Firman. Pettymys on Christiano da Matta. Varmaa tietoa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
JOC:

Tulokkaita on laaja ja värikäs joukko. da Mattaa vastaan puhuu se tosiasia, ettei yksikään Cart-kuski ole koskaan pärjännyt kunnolla ykkösissä. Toki Montoya, mutta mutta...Taitaa olla vain niin ettei Atlantin takaisten sarjojen kuskien taso ole niin korkea kuin sitten ykkösissä. Mene ja tiedä.
Ööö... kukas tää 97 mestari olikaan.... ?
Ett silleen!!!!!!!
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
jaska:
JOC:

Tulokkaita on laaja ja värikäs joukko. da Mattaa vastaan puhuu se tosiasia, ettei yksikään Cart-kuski ole koskaan pärjännyt kunnolla ykkösissä. Toki Montoya, mutta mutta...Taitaa olla vain niin ettei Atlantin takaisten sarjojen kuskien taso ole niin korkea kuin sitten ykkösissä. Mene ja tiedä.
Ööö... kukas tää 97 mestari olikaan.... ?
Ett silleen!!!!!!!
Voittihan Damon Hillikin mestaruuden vuonna -96, ja en sentään pidä Hilliä yhtään minään. En henkilökohtaisesti pidä Villenneuveakaan kovin hyvänä, sillä autolla ja siinä tallissa se mestaruus oli lähes itsestäänselvyys. Tosin meinasivat senkin hävitä...
Ett silleen!!!!!!!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
JOC:
jaska:
JOC:

Tulokkaita on laaja ja värikäs joukko. da Mattaa vastaan puhuu se tosiasia, ettei yksikään Cart-kuski ole koskaan pärjännyt kunnolla ykkösissä. Toki Montoya, mutta mutta...Taitaa olla vain niin ettei Atlantin takaisten sarjojen kuskien taso ole niin korkea kuin sitten ykkösissä. Mene ja tiedä.
Ööö... kukas tää 97 mestari olikaan.... ?
Ett silleen!!!!!!!
Voittihan Damon Hillikin mestaruuden vuonna -96, ja en sentään pidä Hilliä yhtään minään. En henkilökohtaisesti pidä Villenneuveakaan kovin hyvänä, sillä autolla ja siinä tallissa se mestaruus oli lähes itsestäänselvyys. Tosin meinasivat senkin hävitä...
Ett silleen!!!!!!!

Kuva puhukoon puolestani.. :p

<small>[ 03-03-2003, 20:03: Message edited by: Jacques ]</small>
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Toisin sanoen, JOCin pitäisi ottaa huomioon sellainen asia, että kaudella 96 JV oli tulokas ja 97kin varsin kokematon. Myöhemmin Villeneuven suoritusvarmuus on kasvanut ja samalla ajotaidot ja nopeus parantuneet entisestään. Heikko kalusto ei vaan ole tähän mennessä paljastanut Villeneuven kykyjä. Kuitenkin kyseessä kiistatta yksi sarjan parhaimmiista kuljettajista!

Olen myös eri mieltä Damon Hillin kyvyistä. Jos aloittaa F1-uransa 32 vuotiaana ja voittaa 5 vuoden sisällä maailmanmestaruuden ja on kahdesti kakkonen sekä kerran kolmas, niin ei todellakaan voi olla kyse huonosta kuljettajasta!
 
Ylös