Ei tietenkään noin kirjaimellisesti, mutta kuitenkin. Oli tuossa yhdellä sivulla äänestys kuka on tämän vuoden tulokkaista se paras (yllättäen da Matta johti sitä). Firman, Pizzonia, Wilson vai da Matta.
Ensinnäkin kaikilla kuskeilla on menestystä jo muista luokista. Firmanilta löytyy muun muassa brittien F3-mestaruus ja Macaon GP:n voitto vuodelta 96. Samalla taakse jäi muun muassa sellaiset tekijät kuin Castroneves, Montoya ja toinen tämän kauden F1-tulokas da Matta. Formula Nippon-sarjan voitto monen vuoden yrityksen jälkeen (ilmeisesti kalusto oli viimeinkin kuljettajan arvoinen) nosti miekkosen viime kauden päätteksi takaisin parrasvaloihin ja lopulta toiseen Jordaniin.
Da Mattan ura jatkui siis noiden parin euroopan vuoden jälkeen (95 ja 96) Yhdysvalloissa. Menestyksekkäiden Indy Lights kisojen jälkeen vuodeksi 99 löytyi paikka CART-sarjasta. Ensimmäinen voitto tuli seuraavana vuotenaa. Tasainen kehitys johti lopulta viime vuonna sarjan mestaruuteen ja voittoihin niin ovaaleilla kuin katuradoillakin.
Justin Wilsonin ura Minardin rattiin rakentui F3000-sarjan kautta. Vuodet 1999-2001 menivät kyseisessä sarjassa. Viimeisellä kaudella kaikki meni nappiin ja mestaruus oli ratkannut jo ennen viimeistä kisaa. Toiseksi jäi 32 pisteen erolla Mark Webber joka siis ajaa nyt Pizzonian tallikaverina Jaguarilla. Samalla myös Montoyan tekemät piste-ennätykset saivat kyytiä. Kausi 2002 alkoi hieman yskähdellen Formula-Nissan (virallinen nimi?) sarjassa Espanjassa, mutta jo loppukaudesta Wilson oli yksi sarjan parhaista. Minardilta löytyikin lopulta paikka pitkälle britille.
Antonio Pizzonia taas on ajanut kaksi viime kautta F3000 sarjassa. Yksi voitto ja 6. ja jaettu 7. sija loppupisteissä. Petrobrasilla ajanut kuski on myös vuoden 2002 brittien F3 mestari. Mahdankohan olla ihan väärässä, jos sanoisin kuitenkin että menestyksen puute F3000-sarjassa johtui pikemminkin tallista kuin kuskista?
Seuraavaksi pitäisi varmaan pohtia noita tulokkaiden tallikavereitakin hieman, mutta uni alkaa jo tulemaan. Olkoot tuo sitten vaikka alustus ja muut saavat jatkaa... Mulla on sellainen kutina, että tuo Firman saattaa vaikka yllättääkin, vaikka joutuukin kovaan paikkaan vastassaan yksi sarjan parhaista kuskeista. Se täytyy kuitenkin sanoa, että kaikki tulokkaat ovat vaihteeksi varsin kokeneita. Jopa Pizzonia (Williamsin testikuskina myös) ja Wilson Felipe Massan mittapuulla. Ehkä vahingosta on viisastuttu. wink
<small>[ 03-03-2003, 05:35: Message edited by: RK-62 ]</small>
Ensinnäkin kaikilla kuskeilla on menestystä jo muista luokista. Firmanilta löytyy muun muassa brittien F3-mestaruus ja Macaon GP:n voitto vuodelta 96. Samalla taakse jäi muun muassa sellaiset tekijät kuin Castroneves, Montoya ja toinen tämän kauden F1-tulokas da Matta. Formula Nippon-sarjan voitto monen vuoden yrityksen jälkeen (ilmeisesti kalusto oli viimeinkin kuljettajan arvoinen) nosti miekkosen viime kauden päätteksi takaisin parrasvaloihin ja lopulta toiseen Jordaniin.
Da Mattan ura jatkui siis noiden parin euroopan vuoden jälkeen (95 ja 96) Yhdysvalloissa. Menestyksekkäiden Indy Lights kisojen jälkeen vuodeksi 99 löytyi paikka CART-sarjasta. Ensimmäinen voitto tuli seuraavana vuotenaa. Tasainen kehitys johti lopulta viime vuonna sarjan mestaruuteen ja voittoihin niin ovaaleilla kuin katuradoillakin.
Justin Wilsonin ura Minardin rattiin rakentui F3000-sarjan kautta. Vuodet 1999-2001 menivät kyseisessä sarjassa. Viimeisellä kaudella kaikki meni nappiin ja mestaruus oli ratkannut jo ennen viimeistä kisaa. Toiseksi jäi 32 pisteen erolla Mark Webber joka siis ajaa nyt Pizzonian tallikaverina Jaguarilla. Samalla myös Montoyan tekemät piste-ennätykset saivat kyytiä. Kausi 2002 alkoi hieman yskähdellen Formula-Nissan (virallinen nimi?) sarjassa Espanjassa, mutta jo loppukaudesta Wilson oli yksi sarjan parhaista. Minardilta löytyikin lopulta paikka pitkälle britille.
Antonio Pizzonia taas on ajanut kaksi viime kautta F3000 sarjassa. Yksi voitto ja 6. ja jaettu 7. sija loppupisteissä. Petrobrasilla ajanut kuski on myös vuoden 2002 brittien F3 mestari. Mahdankohan olla ihan väärässä, jos sanoisin kuitenkin että menestyksen puute F3000-sarjassa johtui pikemminkin tallista kuin kuskista?
Seuraavaksi pitäisi varmaan pohtia noita tulokkaiden tallikavereitakin hieman, mutta uni alkaa jo tulemaan. Olkoot tuo sitten vaikka alustus ja muut saavat jatkaa... Mulla on sellainen kutina, että tuo Firman saattaa vaikka yllättääkin, vaikka joutuukin kovaan paikkaan vastassaan yksi sarjan parhaista kuskeista. Se täytyy kuitenkin sanoa, että kaikki tulokkaat ovat vaihteeksi varsin kokeneita. Jopa Pizzonia (Williamsin testikuskina myös) ja Wilson Felipe Massan mittapuulla. Ehkä vahingosta on viisastuttu. wink
<small>[ 03-03-2003, 05:35: Message edited by: RK-62 ]</small>