Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2009, round 2 / Forssa "1" GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Alppu aikoo ilmiselvästi kerätä pointsit ulkoajollisilla suorituksilla :D
Mainiota :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No nimenomaan tarkoituksena onkin arpoa autot, mutta miten sen saisi käytännössä sujumaan niin että ehtis järkkäritkin valmistautua omaan ajosuoritukseen.

Aika-ajoautot voisi suurella todennäköisyydellä arpoa etukäteen, mutta kuten mainittua, ei ole varmaa että kisapäivänä ne on just silloin kaikki ajossa (paikat, jossa on useita autoja).

Ja sitten jos saa tietää a-a autonsa etukäteen, kiusaus "salaharjoitteluun" etukäteen juuri sillä omalla autolla voi olla liian iso kiusaus monelle ja aiheuttaa turhaa stressiä.

Ja voinpa kuvitella että jos järkkärit arpoo autot etukäteen ja sattuu jollekin meistä ässäpeli alle, niin voipi olla että alkaa puheet "valikoinnista". Tätäkin halutaan välttää.

Ja kisa-autojahan ei voi arpoa etukäteen kun ei tiedä kuka ajaa missäkin finaalissa. Ja jos olisi niin pieni porukka tulossa että mahdutaan yhteen finaaliin, niin sitten tulisi se salaharjoittelukiusaus eteen...

Eli ei ihan yksiselitteinen juttu.

Pahimmassa tapauksessa pullonkorkkitsydeemi tekee kampäkin (poislukien VMKC jossa arvonta toimii) mutta jaetaan arvonta useamman järkkärin kesken.
Juurikin näinhän se menee.
Ja tuo korkkisydeemi on tosiaan vähän paha yhden miehen hoidettavaksi, niinku sanottu, mekin mielellään ajettais ja osallistuttais itse ajamiseenkin 100% innolla, mutta toi tosiaan vie turhan paljon siinä sessioiden välillä aikaa...
Noh, mietitään, onhan tässä viel hetko aikaa kisaan :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Q:
Vuorossa olis siis Forzan GP. Uusi rata, uusi auto. Ratahenkilökunta houkutteli ajamaan ekat kierrokset rauhallisesti rataan tutustuen. Se ei kuitenkaan onnistunut koska auto sopi käteen niin hyvin, joten oli helppo ja hauska heti antaa hanaa. Luottamus autoon (4) oli heti alusta lähtien hyvä ja kierrosajat alkoivatkin tippumaan nopeasti. Oma tavoite oli 43:n alitus, mutta sainkin 41,2 ajan kellotettua parhaimmaksi. Tuloksena 3 paikka gridiin.

R:
Yritin lämppärillä totutella uuteen menokkiin (2). Tiesin jo etukäteen että jarrut oli herkkiä lukkiutumaan. Missään nimessä auto ei ollut mikään pommi, mutta ei ihan kärkipäätäkään, ehkä keskitason auto.

Lähtö sujui erinomaisesti ja olisin päässyt edellä ajaneen PeePeen rinnalle, mutta ohituskiellon takia nostelin hieman. Ihmettelin miten rauhallisesti Peepee otti ekat mutkat ja pysyin vaivattomasti perässä ja samalla hakien ohituspaikkaa. Ensimmäiseen mutkaan otin varovaisen linjan jottei tulisi kolareita. Seuraavissa mutkissa menikin kahta puolta porukkaa ohi, ja sain hämmästellä äimän käkenä muiden menoa.

Yritin heti itsekin ohi Peepee:stä mutta paikkaa ei avautunut ekalla kierroksella, eikä kyllä pitkään sen jälkeenkään. Selvää oli että PP:llä oli melkoisia ongelmia, niin hitaalta edessä olevan meno tuntui sekä suorilla että mutkissa. Useampaan otteeseeen pääsin jarrutuksissa apexin kohdalla rinnalle, mutta kovissa jarrutuksissa takapyörät löivät lukkoon, joten en päässyt neulansilmistä nopeasti ulos. PP kuittasi helposti oman paikkansa. Sain suorilla aika helposti kiinni muutaman metrin välin ja olinkin usein ihan kontissa kiinni. PP ajoi tiukasti omaa linjaansa ja tuumaakaan ei annettu periksi. Ajelinkin yhdessä kohtaa nurmikon puolella mutta sekään ei auttanut. Itsekin olisin peippaillut samalla tavalla,joten mitään väärää siinä ei ollut. Kunnon skabailua ja se olikin sitä mitä haettiin kisasta. Mieluumin taistelen 5 paikasta kuin ajan yksin koko kisan ykkösenä. Vasta lähellä kisan loppukierroksia sain kuin sainkin jossain jarrutuksessa tuikattua itseni rinnalle ja ohi. Tämän jälkeen ei tarvinnut puristaa kun edellä olevat oli jossain 10s päässä. Kontrolloin vain ettei PP päässyt lähelle.


Muuta:
-Mielestäni ratahenkilökunta toimi hienosti. Ne jaksoivat säädellä polkimia joka session välissä kullekin kuljettajalle. Rata itsessään oli hyvässä kunnossa ja autotkin melko hyvin kunnossa noin yleisesti ottaen. Renkaat kaiketi oli tasaveroiset? Näissähän oli oikeaetu eri merkkinen, mutta rengas oli jokaisessa autossa näin, joten siitä ei eroja tullut.

Itse olin osallisena tuossa autojen arvonnassa, mutta se oli jo hyvän matkaa ollut käynnissä kun oli enään 2 vaihtoethoa jäljellä. Tässä melkein muodostui nahinaa, joten ehdotinkin jottei semmoiseen tarvi ryhtyä niin arvottaisiin autot. Idea ei saanut jostain syystä paljoa kannatusta joten autot sitten jaettiin miten jaettiin.

Sää suosi, rata oli haastava, porukkaa paljon, joten kokonaisuutena tapahtuma oli kauden tähänastisista paras!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Ja kisa-autojahan ei voi arpoa etukäteen kun ei tiedä kuka ajaa missäkin finaalissa.
Ai ei vai? esim. käännetty paremmuusjärjestys tyyliin aika-ajojen 1 saa suurimman numeron, 2 toiseksi suurimman jne. tai tms. Mutta ääni kuitenkin pullokorkkisysteemille. Ei siinä nyt NIIN kauaa mene.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ai ei vai? esim. käännetty paremmuusjärjestys tyyliin aika-ajojen 1 saa suurimman numeron, 2 toiseksi suurimman jne. tai tms. Mutta ääni kuitenkin pullokorkkisysteemille. Ei siinä nyt NIIN kauaa mene.
Tota käännettyä järjestystä vois miettiä, se olis yks vaihtoehto...
(edit. siis Racer varmaan tarkoitti että ei voida tehdä nimi&numerolistoja etukäteen kun ei tiedä missä ryhmässä kukin kisan ajaa, pakko siis tehdä siellä paikanpäällä kuitenkin)
Pullonkorkkiarvonta ei sinänsä ole paha, mutta sitten kun teet sen joka settiin (Forssassa olis ollut 6x, saman verran odotetaan finaaleita Myllypuroonkin, tosin siellä on harkka + aika-ajo erikseen eli 9 yhteensä)
ja yrität kommunikoida tulokset järkkäreille jotka sitten vielä naputtaa ne koneelle (joka pitää vahtia) niin kyllä siinä noi väliajat hurahtaa turhankin hyvin :dunno:
 

Örfil

Guest
Ai ei vai? esim. käännetty paremmuusjärjestys tyyliin aika-ajojen 1 saa suurimman numeron, 2 toiseksi suurimman jne. tai tms
Tarkoitin että jokainen kuski saisi tietää etukäteen autonsa numeron, se ei onnistu.

Meillä on firmakisoissa sellainen systeemi että aika-ajojen jälkeen autot vaihtuu niin että a-a:n vika saa a-n:n ekan auton jne...

Kyllähän tämä nyt selvitetään Myllypuroon mennessä.

Ja sellainen kommentti että kyllä Suzussa meni NIIN paljon aikaa että hermo meinas mennä. Ei arpomisen kanssa, mutta henkilökunnan kanssa asioiden setvimiseen.
Paitsi kun arvonnassa pitäisi muistaa oma edellinen autonumero (ettei tule samaa), niin se ei kaikilta onnistunut ihan heti ja se aiheutti lisäsopan.
 

vender

Well-known member
Liittynyt
29.5.2000
Viestit
191
Sijainti
Loimaa
Ja sellainen kommentti että kyllä Suzussa meni NIIN paljon aikaa että hermo meinas mennä. Ei arpomisen kanssa, mutta henkilökunnan kanssa asioiden setvimiseen.
seuraavaan kisaan johon ite saavun niin voin ottaa tän vastuulleni, otan läppärin mukaan ja siihen vaan arvontaohjelma auki ja vaikka notepadiin lista millä autoilla on ajettu aiemmin
 

Örfil

Guest
Meillä on nyt pari ehdotusta tarkasteltavana. Asia ratkennee tämän viikon kuluessa niin, että meillä on tämän jälkeen simppeli vakisysteemi käytössä.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikös järkevin ja yksinkertaisin systeemi olisi koonnos täällä esitetyistä eli kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:

- Kisapaikalla ollaan sen verran hyvissä ajoin, että voidaan todeta paikalla olevat autot ja arpoa ne ensimmäisiin ajosuorituksiin korkeilla tms.

- Annetaan ratahenkilökunnan tehtäväksi hoitaa autojärjestelyt siten, että seuraavassa ajosuorituksessa ensimmäisen ajosuorituksen nopein saa hitaimman kuljettajan auton, toiseksi nopein saa toiseksi nopeimman kuljettajan auton jne.

?

Kun näitä rapoja on lukenut niin on lähestulkoon tullut mieleen, että ehkäpä sitä joutuu pyörtämään puheensa ja tulemaan johonkin kisaan paikalle Katayamaksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikös järkevin ja yksinkertaisin systeemi olisi koonnos täällä esitetyistä eli kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:

- Kisapaikalla ollaan sen verran hyvissä ajoin, että voidaan todeta paikalla olevat autot ja arpoa ne ensimmäisiin ajosuorituksiin korkeilla tms.

- Annetaan ratahenkilökunnan tehtäväksi hoitaa autojärjestelyt siten, että seuraavassa ajosuorituksessa ensimmäisen ajosuorituksen nopein saa hitaimman kuljettajan auton, toiseksi nopein saa toiseksi nopeimman kuljettajan auton jne.

?

Kun näitä rapoja on lukenut niin on lähestulkoon tullut mieleen, että ehkäpä sitä joutuu pyörtämään puheensa ja tulemaan johonkin kisaan paikalle Katayamaksi.
- yleensä kisa on ensimmäinen ko. päivänä, eli ovesta sisälle päästyä tulee kiire maksaa tapahtuma ja vaihtaa vaatteet, siinä hirveesti oo aikaa ollut yleensä :-/
- tätä yritettiin Forssassa, eli annettiin niille lista harjotusporukoista, ja pyydettiin heitä jakamaan porukka sitten summamutikassa autoihin = unohtui samantien ja autojen "arpominen" piti hoitaa näin miten meni...

Tuossa on nyt muutama malli mitä tutkitaan, katsotaan miten olisi mennyt ed. kisassa eri kaavalla eli ts. mikä tuntuu "tasapuolisimmalta" systeemiltä....
Eiköhän se tästä ala rullaamaan :)

Niin ja tervetuloa kisaamaan, kyllähän porukkaan mahtuu :)
 

Örfil

Guest
- Annetaan ratahenkilökunnan tehtäväksi hoitaa autojärjestelyt siten, että seuraavassa ajosuorituksessa ensimmäisen ajosuorituksen nopein saa hitaimman kuljettajan auton, toiseksi nopein saa toiseksi nopeimman kuljettajan auton jne.
Tämä oli jo yksi kirjattu ehdotus meidän omissa privakeskusteluissa, mikäli nyt ymmärsin oikein tuon ehdotuksen. Siinä on tosin yksi bugi :ahem:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Siinä on tosin yksi bugi :ahem:
Tarkoittanet tilannetta, jossa kuljettajia on pariton määrä ja listan keskimmäinen saa saman auton? Toisaalta, onko se niin bäädi tilanne sekään? Kuitenkin on laskettava pieneksi eduksi se, että pääsee ajamaan tutuksi tulleella autolla toiseen kertaan? Mutta jos tarkoituksena on että aina mennään eri rassilla niin kieltämättä tuo on ongelma.

FO110K sanoi:
- yleensä kisa on ensimmäinen ko. päivänä, eli ovesta sisälle päästyä tulee kiire maksaa tapahtuma ja vaihtaa vaatteet, siinä hirveesti oo aikaa ollut yleensä :-/
- tätä yritettiin Forssassa, eli annettiin niille lista harjotusporukoista, ja pyydettiin heitä jakamaan porukka sitten summamutikassa autoihin = unohtui samantien ja autojen "arpominen" piti hoitaa näin miten meni...
Ok, en ollut tietoinen tästä aamuaspektista. Tuottaa ongelman.

Sen verran vielä, että tuossa ehdottamassani henkilökunnan hommassahan ei ollut kyse mistään arvonnasta, yksinkertaisesta jaosta vain. Se on henkilökunnalle vielä helpompi homma kuin arvonta, joten en usko että millään radalla henkilökunnan ei onnistuisi printeillänsä sumplia noita autoja. Toisaalta, onhan noita ratahenkilöitäkin moneen lähtöön. :D

Hienoa että paneudutte asiaan, ihailtavaa omistautumista.
 

Örfil

Guest
Sama auto ei ole ongelma, sillä se sääntö voidaan joutua muuttamaan.

Esimerkki:

a-a 1 ("hitaat"): 6 kuskia

a-a 2 ("keskinopeat"): 6 kuskia

a-a 3 ("nopeat"): 5 kuskia

Yllä mainitun perusteella saadaan porukka aluksi C-finaaliin, jossa a-a:n 7 hitainta kuskia. Eli mistä jakojärjestys jokaiseen finaaliin, jossa 7 kuskia?

Toki voidaan tehdä niin että C-finaaliin jaetaan autot a-a 1:n kuuden ekan auton perusteella ja 7. kuskille annetaan se joka jäi jäljelle.

Sama juttu B-finaaliin eli autot a-a 2:n mukaan ja "puuttuva" auto menee vikalle kuskille ja samma på A-finalen.
 

Örfil

Guest
Pekpoy mukaan kisaan tai haetaan paikalle! :thumbup: Muussa tapauksessa tarvitaan osoite, johon vellihousu-diplomi voidaan lähettää ;)
 
Viimeksi muokattu:

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Tuomaristo on nyt kokoontunut ja voin todeta, että raporttien laatu oli ihme kyllä parantunut edellisestä kerrasta. Voittajaksi valitsen hahmon nimeltä AskoS, jonka raportti kertoo suoraan sen mitä sijoituskin. :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuomaristo on nyt kokoontunut ja voin todeta, että raporttien laatu oli ihme kyllä parantunut edellisestä kerrasta. Voittajaksi valitsen hahmon nimeltä AskoS, jonka raportti kertoo suoraan sen mitä sijoituskin. :thumbup:
Hienoa! Onnittelut AskoS:lle!
 
Ylös