Ennakko:
Kauden päätöskisa edessä ja kisaaminen VMkartingilla on yksi kauden kohokohdista. Sitten kevään redbull aika-ajojen jälkeen ei tullut mentyä kuitenkaan kertaakaan treenaamaan tuonne mikä harmitti, sekin antoi tavallaan paineita kisaan, keväällä kulki miten kulki niin näyttäisin aika hönöltä jos nyt olisi vauhti ihan kateissa
Harkat: #10
Onneksi oli pitkät harkat ennen aika-ajoja, niin paljon oli hakemista että huhhuh! #10 tuntui hirveän liukkaalta ja tärryytti mutkissa mutta tiesin ainakin tärryyttämisen johtuvan enemmänkin kylmästä radasta kuin autosta. Quiq ja Wope ovat järkyttävän nopeita VMkartingilla joten jommankumman vauhtiin olisi hyvä päästä.
Siinä mielessä näytti ihan hyvältä kun seurasin samalla taulusta heidän sijoitusta ja huomasin olevani ryhmäni toisena. Quiq ajoi pohjat, eroa aika paljon neljä kymppää, paljon jäi parannettavaa.
Aika-ajot: #2
Heti huomasi että #2 oli parempi auto kuin harkka-autoni, pitoa oli enemmän, ainoa miinuspuoli oli että lähti laiskemmin hitaista mutkista. Wope ajeli siinä edellä kymmenen metrin päässä ja nyt alkoi jo löytyä hyvä tuntuma radalle.
Täysi ätäkki päälle, huomaan että menee ihan sadasosataisteluksi ainakin Wopen kanssa sillä ero pysyy aivan samoissa koko ajan. Viimeisellä kierroksella shikaani melkein liikaakin kanttareista hyppien mutta kello näköjään tykkäsi. Hyvä auto ja hyvä tulos ajalla 38.663. Quiq otti ansaitun paalun reilun kympän erolla joten tiukkaa oli, Wope peräti yhden tuhannesosan edellä. Hyvät asetelmat kisaan.
A-finaali: #11
Mulla siis kisaan käytännössä toiseksi paras ruutu, ulkolinjalta Wopen olisi liki mahdotonta pitää paikkaansa startissa. Arvonnassa mulle osui #11 jonka muiden aikojen perusteella tiesin olevan todella, todella nopea. Wopelle myös hyvä #9 mutta Quiq:in ykkönen täysi arvoitus..
Startissa Wope jo valmiiksi suunnanut autonsa eteeni, mietin että yrittääköhän koittaa kääntää eteeni, yrittihän se mokoma
. Olin siinä sitten Wopen, hiekan ja kaiteen välissä mutta en antanut sen enempää häiritä vaan pidin tallan pohjassa. Siitä ekaan mutkaan ja Wope tulee renkaat vinkuen todella myöhäisellä jarrutuksella ohi. Siitä sitten seuraamaan Quiqin ja Wopen vääntöä. Ekassa mutkassa heillä vähän ohjelmaa ja Wope menee kärkeen, Quiqin saan nopeasti kiinni ja huomaan hänellä olevan heikompi kiihtyvyys. Muutama mutka radan keskiosuudella rinnakkain mutta pääsen edelle ja Wopea jahtaamaan.
Pieni ero oli tullut ja yritän kuroa kiinni, Nyt vain alkoi pienet ongelmat kun alkoi jalat kramppaamaan ja aloin myöhästellä ratin korjausliikkeiden kanssa. Ihan oma vika kun mitäs yritin hifistellä painojakauman kanssa
. Vedin penkin tarkoituksella liian taakse, nyt se vaan jäi aivan liian taakse..
Pakko oli kuitenkin puristaa täysiä ja muutaman kierroksen päästä sain Wopen kiinni jolla oli myös omat ongelmansa. Pääsin todella lähelle ennen vikaa neulansilmää josta sisäkautta kärkeen. Onneksi sain pienen eron tehtyä ettei täytynyt enää ihan täysiä puristaa, sillä en olis enää pystynytkään. Ruutulippu vihdoin ja olin aivan loppu.
Tasaisempia autoja ois toivonu finaaliin, varsinkin Quiq:ille auto millä ois voinu kisata, huono mäihä mutta ei se huono mäihä voi loputtomiin osua. Mulla on ollu tällä kaudella joku käänteis kuikan tuuri kun tulee melkein aina joku hirvee tykki kisaan. Tuuria oli nytkin voitossa mukana sillä #11 kulki suorilla mahtavasti. Tyytyväinen voi silti tähän kisaan ja kauteenkin olla. Onnittelut myös Wopelle ja Nastylle palkintosijoista!
Kiitokset vielä järjestäjille ja muille kisaajille ja Wopelle jatkoista!