Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 7. kisa, Forssa II

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Varmaan sitä, kun autot olivat kumminkin osoitettu lapulla kuskeille jo ennen tapahtumaa. En epäile tippaakaan, ettetkö niitä oikeasti arponut, luotan täysin kun niin sanoit ja helpottaa/vähentää vaan työtä tapahtuman aikana. Itsellä ollut aina vaan periaate että ne arvotaan paikanpäällä ainakin jonkun toisen kuskin ollessa mukana, ja muillakin mahdollisuus nähdä arvonta.
Enpä ajatellutkaan, että jonkun mielestä tässä olisi ollut ongelma. Helpotti vaan kummasti paikan päällä, kun kaikki oli valmista eikä tarvinnut siinä enää säätää.

Etukäteen tiedustelin autojen numerot, ja päivän kunnostahan ei aina ole sataprosenttista varmuutta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Enpä ajatellutkaan, että jonkun mielestä tässä olisi ollut ongelma. Helpotti vaan kummasti paikan päällä, kun kaikki oli valmista eikä tarvinnut siinä enää säätää.

Etukäteen tiedustelin autojen numerot, ja päivän kunnostahan ei aina ole sataprosenttista varmuutta.
Olihan siitä silloin kisatoikissakin vähän puhetta... Mutta kuten omasta puolestani sanoin, ok hoidettu tapahtuma reiluna edelleen pitämältäni kaverilta.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Olihan siitä silloin kisatoikissakin vähän puhetta... Mutta kuten omasta puolestani sanoin, ok hoidettu tapahtuma reiluna edelleen pitämältäni kaverilta.
Mä muistelen, että joku valitti siitä, miten ajoryhmät oli muodostettu ja että se olisi ollut se ongelma.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos oikein pilkkua viilaa ja on salaliittoteorioiden kannattaja niin itseasiassa ajoerien jaothan on se joka on pahimmat erot tällä kaudella tehnyt massamääräisesti, ei yksittäinen auto.

Periaatteessahan niillä vois pelata kun esim. 1) case Lahti 2) näkee sääennusteen jo hyvissä ajoin

Mutta olis kohtuutonta tehdä kaikki eräjaot, autojaot yms. paikanpäällä ilman että sitten siinä olis Cmoneylla ainakin kaksi nimettyä apuria joka kisan alussa hoitamaan tälläiset arpapelit. Ei liene kuin järjestelykysymys.

Jos jotain arvotaan paikanpäällä, minusta olis reilua arpoa nimenomaan ajoryhmät.

Autot voisi arpoa hyvinkin etukäteen, sitten nostellaan vaan hatusta kuskit autoihin. Tässä tietenkin aikatauluongelmat paikalle saapumisten suhteen voi aiheuttaa joskus ongelmia.

Mutta jo ihan ennakkoon, jos Lahti on kuten tänä vuonna, niin ens vuonna kisa on ratkaistu jo ennen kuin kukaan on edes paikanpäällä ihan pelkällä ajoryhmittelyllä.

Siinähän vois pelata esim. Lahdessa niin että a) ilmoittautuu aivan viime tipassa (yleensä vikassa ajoryhmässä silloin) b) sanoo ettei ehdi kuin vikaan a-a erään "kun töissä on niin kiirettä". Saattaa olla ens vuonna monella "kiirettä töissä" sinä päivänä kun kaikki tietää tilanteen radalla :D Minä en ainakaan enää ehdi ekaan ajoryhmään kun töissä on silloin niin kiirettä :D

Nostin kissan pöydälle. Mau!
Anteeksi, kun en nyt ymmärrä, mutta mikä tämä Case Lahti nyt on?
Eikö Lahdessa ongelma ollut se, että pari päivää ennen kisaa autosta oli lauennut öljyt radalle ja kaikki kumi lähti radan pinnasta. Johti siihen, että viimeinen a-a -ryhmä ajoi jo ihan eri radalla kuin aiemmat.

Tuollaisen ennakoiminen on vaan hiukan vaikeaa.
Kyse siis ajoryhmistä tässä esiin nostetussa Lahti-casessa, ei autoarvonnasta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Minä olen edelleen sitä mieltä, että nämä autoarvontakysymykset ovat turhia. Autot on aina kuitenkin arvottu. Se, kuka ne arpoo, missä ja milloin on detsamma. Paskaa autotuuria tässä on ollut yhdellä jos toisellakin, mutta se ei muutu miksikään arvontaprosessia säätämällä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minä olen edelleen sitä mieltä, että nämä autoarvontakysymykset ovat turhia. Autot on aina kuitenkin arvottu. Se, kuka ne arpoo, missä ja milloin on detsamma. Paskaa autotuuria tässä on ollut yhdellä jos toisellakin, mutta se ei muutu miksikään arvontaprosessia säätämällä.
Näinhän se on.

Ainoastaan se, että finaaliautot arvottaisiin vasta aika-ajojen jälkeen, toisi lisäjännitystä tapahtumaan + saataisiin ylivoimaiset/pommiautot pois kuleksimasta jos vaan mahdollista.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Näinhän se on.

Ainoastaan se, että finaaliautot arvottaisiin vasta aika-ajojen jälkeen, toisi lisäjännitystä tapahtumaan + saataisiin ylivoimaiset/pommiautot pois kuleksimasta jos vaan mahdollista.
Toki näin on, että lisäjännitystä sillä saadaan. Pommeja sillä tuskin käytännössä vältetään, koska nytkin niitä on jätetty syrjään jos vain voidaan. Harvemmin voidaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Näinhän se on.

Ainoastaan se, että finaaliautot arvottaisiin vasta aika-ajojen jälkeen, toisi lisäjännitystä tapahtumaan + saataisiin ylivoimaiset/pommiautot pois kuleksimasta jos vaan mahdollista.
Heh, vaikka hallituksessa ollaan molemmat niin, sanon suoraan: Juuri nämä mahdollistavat enemmän muillekin, sarjassa kun on 1 reilusti muita kevyempi kärkikuski joka latistaisi sitten entistä varmemmin kärkitaistelua. Ja samahan pätee siis kaikista sijoista ajettaessa näkyvimmän kärjen takanakin.

Itse vaan esim. Slugin kannalla, että niillä mentäisiin mitä on arvottu. Tänä vuonna mennyt jo enemmän säännöksi kuin poikkeukseksi että pyydetään parempaa autoa. Forssassa en enää jaksanut itse myöntyä, ja oli se Kokemäelläkin poisvaihdettu sitten lopulta selvästi semmoinen jolla ei tarvinut yksin hännillä ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Eikö Lahdessa ongelma ollut se, että pari päivää ennen kisaa autosta oli lauennut öljyt radalle ja kaikki kumi lähti radan pinnasta. Johti siihen, että viimeinen a-a -ryhmä ajoi jo ihan eri radalla kuin aiemmat.

Mun mielestä on ihan sama kuka ne laput sieltä lippiksestä nostaa. Sen, että jokainen nostaa omat lappunsa, merkitys on lähinnä symbolinen. Mutta tuollainen on vaan omiaan aiheuttamaan lisää sekaannusta ja hidastamaan asioita kisapaikalla.
Samaa mieltä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Heh, vaikka hallituksessa ollaan molemmat niin, sanon suoraan: Juuri nämä mahdollistavat enemmän muillekin, sarjassa kun on 1 reilusti muita kevyempi kärkikuski joka latistaisi sitten entistä varmemmin kärkitaistelua.

Itse vaan esim. Slugin kannalla, että niillä mentäisiin mitä on arvottu. Tänä vuonna mennyt jo enemmän säännöksi kuin poikkeukseksi että pyydetään parempaa autoa. Forssassa en enää jaksanut itse myöntyä, ja oli se Kokemäelläkin poisvaihdettu sitten lopulta selvästi semmoinen jolla ei tarvinut yksin hännillä ajaa.
Mä olen nyt kahdessa kisassa putkeen joutunut vaihtamaan lennosta kisaan mulle arvotun auton totaaliseen pommiin lennosta teknisten ongelmien takia. Ei siinä auttaisi asiaa vaikka arvonta olisi tehty Veikkauksen toimesta Auliksen tarkkaillessa.

Kuten olen sanonut, paskaa autotuuria osuu kaikille.
 

Örfil

Guest
Niin eli kaikki olisi pitänyt laittaa vikaan ajoryhmään ilmeisesti?
Juu, 24 autoa radalle :)

No, olen vaan sitä mieltä että ei ole pistemielessä mitään älyä ajaa jotain Lahden kisaa jos finaalit menee niin että eka ajoryhmä on suoraan D finaali ja viimeinen ajoryhmä suoraan A-finaali, riippumatta minkätasoisia kuskeja erässä on. Jo ihan tuloslistaa katsoessa näkee että jokin ei mennyt nyt ihan normaalisti. Se pieni autopoikkeama on ihan ok, mutta Lahdessa homma meni ihan metsään.

En ole koskaan edes viitannut että eriä olisi jotenkin "järjestelty", siihen tuskin kellään pokka riittäisi mutta noin isoilla eroilla ajetaessa kisassa ei ole mitään mieltä.

Miten tämä liittyy Forssa -toikkiin, en osaa kommentoida :D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Juu, 24 autoa radalle :)

No, olen vaan sitä mieltä että ei ole pistemielessä mitään älyä ajaa jotain Lahden kisaa jos finaalit menee niin että eka ajoryhmä on suoraan D finaali ja viimeinen ajoryhmä suoraan A-finaali, riippumatta minkätasoisia kuskeja erässä on. Jo ihan tuloslistaa katsoessa näkee että jokin ei mennyt nyt ihan normaalisti. Se pieni autopoikkeama on ihan ok, mutta Lahdessa homma meni ihan metsään.

En ole koskaan edes viitannut että eriä olisi jotenkin "järjestelty", siihen tuskin kellään pokka riittäisi mutta noin isoilla eroilla ajetaessa kisassa ei ole mitään mieltä.

Miten tämä liittyy Forssa -toikkiin, en osaa kommentoida :D
Lahdessa tosiaan tämän ongelman aiheutti tuo konerikko joka "nollasi" radan pitotason. Paha näitä on ennakoida. Keskiviikkona kun Andyn kanssa ajettiin rata oli samaa tasoa kuin nelosryhmällä.
 

Örfil

Guest
jo enemmän säännöksi kuin poikkeukseksi että pyydetään parempaa autoa.
Eikös olisi parempi että pyydetään fiksaamaan se auto? Ja antaa itse palaute että mikä siinä on vikana. Auton vaihto on jo vähän kyseenalaista touhua jos siinä ei ole selkeästi joku todella iso vika...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Eikös olisi parempi että pyydetään fiksaamaan se auto? Ja antaa itse palaute että mikä siinä on vikana. Auton vaihto on jo vähän kyseenalaista touhua jos siinä ei ole selkeästi joku todella iso vika...
Jep, tällä kaudella yleistynyt, siksi olin jo väsynyt siihen kysymykseen Forssassa vaikka Totkella sitten oli perustellumpi syykin, kuin mitä yleensä aiemmissa tapauksissa ollut (joissa jälkeenpäin tulosten perusteella vaihdettu 1 niistä heikoimmista huippuautoon). On silti jo iso ero, onko auto jotain 0,5-1,0s toiseksi hitainta jäljessä, vai jo useamman sekunnin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mä luulen, että tämän KKWCS-kauden jälkeen finaalissa ovat sekä KKWCS-hallitus että ratajärkkärit per joka rata.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mä luulen, että tämän KKWCS-kauden jälkeen finaalissa ovat sekä KKWCS-hallitus että ratajärkkärit per joka rata.
Tätä mäkin pelkään. Onhan se periaatteessa hyvä, että osataan antaa autoista asiallista palautetta, mutta kun sitä tulee 20 suusta saattaa henkilökunnalle tulla palautteesta yliannostus.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mä luulen, että tämän KKWCS-kauden jälkeen finaalissa ovat sekä KKWCS-hallitus että ratajärkkärit per joka rata.
Ok. Radoille on silti jo puhuttu ensi vuodestakin. Eikä ole ilmoittautunut halukasta mun paikalle. Ja PePestä ja Sumista en myös varma, toivottavasti jatkavat remmissä. Semmoinen 9 kisan sarja olisi kai aika passeli. Tää 11 aika tiivis jo.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Eikös olisi parempi että pyydetään fiksaamaan se auto?
cmoney ei kertonut oman ajonsa jälkeen että siitä laukee muuten vauhtipyörä 5min ajon jälkeen! :frank:

Tämän arvontasetin heitin vaan ilmoille kun en voi sille mitään että yritän voittaa kisat kaikin sallituin keinoin, ja jos kisa-auton näkee jo valmiiksi niin luohan se pientä taktiikka myös itse aika-ajoon. Esim Haikki tiesi saavansa aika-ajoon parhaan auton ja kevyenä ja hyvänä kuskina tiesi varmaan myös että paalu on lähes 107% varma. Joten jos a-finaalin paalumiehelle ois merkattu 15sek huonompi auto niin kyllä siinä vois pienet lipsaukset tulla radalla, tähän vaan viittasin, tuskin edes puolet sitä miettii mutta en voi omalle tahdonvoimalle mitään kun kisapäivä koittaa ja voittaa pitäisi =)

Kisapäivinä myös itse itken autoista välillä ja sammakoita pääsee melko paljon, vaikka niissä pieni pilke onkin silmäkulmassa. Kotiin kun pääsee niin homma muuttuu kun se hieno motorsportin tuoma adrenaliinihöyry katoaa. Kai tää on ihan normaalia.. :rolleyes:
 
Ylös