Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 9. kisa, Hanko

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
HARKAT          Aika     #   Ajoryhmä   AIKA-AJOT       Aika     #   Ajoryhmä
 1. Quiq        39,113   0   2           1. Quiq        38,652   1   2
 2. Nasty Boy   39,288  70   1           2. WoPe        38,952   6   1
 3. WoPe        39,693   5   1           3. Nasty Boy   39,105 313   1
 4. Haikki      39,734  15   2           4. Haikki      39,858  18   2
 5. Pwrd b BMW  40,180   8   1           5. Andy        39,914  11   2
 6. Jacques     40,449 313   2           6. Jatenski    40,070  70   1
 7. Cmoney      40,656  65   1           7. Jacques     40,104   0   2
 8. Andy        40,702  10   2           8. PeePee      40,255   5   1
 9. Racer X     40,941  18   2           9. 4stroke     40,287   4   2
10. 4stroke     41,024   3   2          10. Scyber      40,485   8   1
11. Scyber      41,030   7   1          11. Totke       40,561  10   1
12. Jatenski    41,080  66   1          12. Pwrd b BMW  40,830   9   1
13. Totke       41,388   9   1          13. Cmoney      40,874  66   1
14. Renngeist   41,602   1   2          14. Racer X     40,874  39   2
15. Dominic     42,209  39   2          15. Dominic     42,033  65   2
16. Williams-   44,798   2   1          16. Renngeist   43,529   2   2
anturi mykkä: PeePee     4   1          17. Williams-   43,740   3   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Haikki       12krs   [b]39,049[/b] 313  51
 2. 4stroke      +9,604  39,282   1  42
 3. Nasty Boy   +12,863  39,855  10  36
 4. WoPe        +14,154  39,998   2  32
 5. Quiq        +14,460  40,076  66  29
 6. Totke       +23,376  39,958   6  27
 7. Andy        +25,505  40,330   4  24
 8. PeePee      +30,721  40,773  39  22
 9. Jacques     +33,174  40,748   5  20
10. Jatenski      -1krs  41,513   7  18  (-1krs +4,951)
B:
    Totke        12krs   [b]39,647[/b]   1
    4stroke      +4,755  40,033  15
11. Racer X      +6,093  39,851  70  16
12. Pwrd b BMW  +12,464  40,191   4  14
13. Cmoney      +12,811  40,745   7  12
14. Scyber      +22,235  41,278   3  10
15. Williams-   +34,280  42,062   6   9
16. Dominic     +36,868  42,273   9   8
17. Renngeist   +41,994  41,854  11   7
Päivän nopein kaikilta
38,652 Quiq
38,952 WoPe
39,049 Haikki
39,105 Nasty Boy
39,282 4stroke
39,647 Totke
39,851 Racer X
39,914 Andy
40,070 Jatenski
40,104 Jacques
40,180 Powered by BMW
40,255 PeePee
40,485 Scyber
40,656 Cmoney
41,602 Renngeist
42,033 Dominic
42,062 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ennakko:

Ensimmäinen KKWCS-kisa oli tosiaan edessä. Pieni asiaankuuluva jännitys toki mukana, mutta eräiden nimeltä mainitsemattomien *KÖH* Racer X *KÖH KÖH* painostuksesta huolimatta paineita ei ollut eivätkä odotukset menestyksen suhteen olleet muutenkaan korkealla. Kyllä se vaatimattomuus kannatti näin jälkikäteen ajatellen... :rolleyes:

Aikamme paikan päällä ihmeteltyämme päätimme isän kanssa, että yksi ylimääräinen harjoitusveto ennen H-hetkeä olisi paikallaan. #65 oli turkasen liukas, eikä ajasta ole mitään hajua. Ei tutustumisveto kovin hyvin voinut mennä, kun muut menivät suhahtaen ohi...

Harjoitukset: #0 (auto ilman numeroa)

Auton käyttäytymisestä ei ollut mitään tietoa, joten avoimin mielin radalle. Kulkua tuntui olevan selvästi enemmän edellisen autoon verrattuna, mutta auto puski enemmän kuin laki sallii. Jouduin nojaamaan suurieleisesti ulkokaarteeseen joka mutkaan käännyttäessä, koska muuten auto olisi jatkanut tangentin suuntaan. Ilmeisesti tämä teatteri tuotti tulosta, kun harjoitusten kärkiaika siunaantui. En todellakaan uskonut, että vauhtini riittäisi kärkeen asti, mutta autotuurihan auttaa pitkälle.

Aika-ajo: #1

Numero oli enne, kuten se joskus tapaa olla. Kulku oli kohdallaan - ainakin kahteen edelliseen autoon verrattuna. #0:n ja #1:n ainoa merkittävä ero oli kääntyvyys, joka oli #1:ssä melko optimaalinen. Tuuriauto mikä tuuriauto, mutta jos nyt jotain tuli osoitettua, niin vauhtia riittää kyllä yhdellä kierroksella - jos on radan nopein auto alla. :D

A-Finaali: #66

Sanoinkin jo ennen finaalin alkua, että autossa olisi pitänyt olla yksi kuutonen lisää, jotta se olisi vastannut todellista tilannetta. Nähtyäni että #66 oli parkkeerattu paalupaikalle, en osannut ajatella siitä mitään, mutta asiantuntevien mielipiteiden mukaan auto oli amme. Sellaiseksi se toden totta osoittautuikin. Auto ei tahtonut kääntyä vasemmalle sitten millään, ja mutkasta lähtö oli yhtä tuskaista kuin herätys kesken REM-unen. Kenties auto päättikin ottaa pienet torkut aina kierrosluvun laskiessa.

En toki olisikaan halunnut mitään tykkiautoa alle, koska silloin kilpailusta olisi tullut todella tylsä, mutta olisi ollut ihan kiva saada auto, jolla olisi pystynyt edes taistelemaan sijoituksista. Lähtösuoran ja ensimmäisen mutkan aikana olin pudonnut jo neljänneksi, ja parin kierroksen päästä 4stroke lipui viheltäen ohi kesken pääsuoran. Edessä taistelu oli todella tiukkaa, tasaista ja näyttävää, mutta en valitettavasti päässyt siihen itse osallistumaan sattuneista syistä. Loppusijoitus todellakin 1. -> 5. Finaalissa en päässyt edes alle 40 sekunnin kierrosaikoja. Ihan hyvin meni, näytti hitaalta, tunkkinne jne. :D

Jälkipyykkien pesemiset:

Kisatapahtuma oli hyvätunnelmainen ja oikein viihtyisä. Tuli tavattua monta uutta kasvoa, ja useat uskaltautuivat jopa juttelemaan. Itse en ole kovin oma-aloitteinen, koska minulla ei yleensä ole kenellekään mitään asiaa. Säästin enimmät energiat radalle, missä alkupäivästä näyttikin kulkevan mallikkaasti. Olihan finaaliajonikin jollain tavalla esimerkillinen, sillä ei sitä joka päivä tipu paalupaikalta palkintosijojen ulkopuolelle.

Tiimin kannalta olisi ollut mukava kerätä enemmän pisteitä, mutta omaan henkilökohtaiseen suoritukseeni olen ihan tyytyväinen. A-Finaalihan ratkesi osaltani jo arvontaan, ja olihan se ehkä vähän tekemätön paikka lähteä moisella jarruvaunulla liikenteeseen. On joka tapauksessa häpeällistä tällätä pohjat aika-ajossa ja sitten tosipaikan tullen jäädä täysin muiden jalkoihin.

Löydän vielä ainakin yhden positiivisen asian tästä reissusta. Eipähän tarvitse enää kantaa menestyspaineita harteilla, kun todellinen vauhti on jo nähty. :D:D

Onnittelut vielä Haikille voitosta sekä 4strokelle ja Nasty Boylle palkintosijoista! :thumbup:

Vantaalla nähdään, jos nähdään. Turkuun en mene itseäni nolaamaan, kun onhan se sen verran kaukana ja vielä tuntematon ratakin kyseessä. VM:llä pitäisi kaiken järjen mukaan olla vähän helpommat oltavat tukalallakin autolla, koska ajokokemusta sieltä on jo niin pitkältä ajalta. Ei se klubikisojen voittaminen KKWCS-karkeloissa kuitenkaan auta, joten parasta on pistettävä marraskuussa...

Päättäjäisiin! :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Raporttia Hangon tapahtumasta:

Nappaan Renngeistin Tammisaaren Nesteeltä kyytiin, ja kohti kilpakenttää.
Siellä vielä klo 10 saa ihan palella, mutta menen lämpimikseni ajamaan pari extratreenierää.

Klo 10:34 #70
Kaikki kylmää, tokalle kierrokselle lähtiessäni menen ekassa mutkassa nurmikon puolelle muttei seinään asti, ja saan pidettyä vauhtia palatessani radalle. Ajan lähes koko erän niin ettei näy muita sarjalaisia, Renngeist varmaan jossain tekee aaltoja, en näe häntäkään. Pian vissiin ainakin WoPe ja Jatenski moikkaavat ja tulen varikolle. Aika 39,828.

Klo 11:09 #6
Team Turku Ricon jätkät tehneet pieniä muutoksia autooni, nyt ei tunnu ihan niin suorakulkuiselta, mutta ärhäkkä pito sekä jarrut. Ne lukittuvatkin helposti. Aika 39,395 (samaan aikaan WoPe 39,086 ja Jate 39,978).

Sitten virallisiin KKWCS-sessioihin...

Harkat #65
Tuntuu ihan ookoolta pidolta, mutta suoravauhdissa pientä toivomisen varaa. Harkan alussa oikea etukulma pohjalevystä menettää kiinnityspulttinsa/mutterinsa (<- joka lentää päin kypärääni) ja pohjalevy alkaa hangata maata jolloin pakko kannatella kaasujalkaa kokoajan ilmassa sekä välttää viemästä auton oikeaa puolta kanttareille. Aika silti yllättävänkin heikko 40,656.

Aika-ajot #66
Toivon että muutokset autooni auttavat. Siivetkin näköjään asetettu lähes vaakatasoon minimidownforcelle ja suorilla kulkee hiukan paremmin, kuin harkoissa (niin juu, kaasu jäi kokoajan hetkeksi päälle hitaisiin mutkiin tullessa). Pitoa ei silti paljoakaan. Erän aikana otan hyvin pikkuhiljaa Bemaria kiinni ja saa jännittää, kummalla aavistuksen nopeampi paras... Noh, hänellä sitten. Aikani vielä heikompi, kuin harkoissa, 40,874. Racer X ajaa tokassa a-a ryhmässä tasan saman ajan.

B-finaali #7
Saan hyvän lähdön ja nousen 5. -> 3. ekoissa mutkissa mutta kisan aikana RX ja BMW tulevat paljon nopeampina ohi ennen maalia.

Teamin jälkipeleissä (Domppari jäänyt jo Hankoon sähläämään) selviää että mekatsut olivat vahingossa pistäneet matkaan mukanaolemattoman tiimikaverin, FW08:n, auton mulle. KKWCS:n ulkopuolisissa harkoissa aamupäivällä kulki vain, koska auto oli roimasti alipainoinen. Perkule.

Plussia:
-Team 107 kun kaikki 4 A.finaaliin
-Wilzku kilpailukykyisessä vauhdissa vrt vaikka viime vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Huom! A-finaalissa 4stroke ajoi autolla numero 1. Totke numerolla 6. Totke vaihtoi tuohon autoon mekaanikon ohjaamana, koska nolla oli rikki. Sitä en tiedä miksi 4stroke ajoi tolla autolla eikä kutosella, jos kutonen kerran paperissa luki. vai onko virhe tulospostauksessa? Mikäli ei ja kyseessä on henk koht valinta, niin arvaatte varmaan mitä tästä seuraa? Kyllä: protesti! :) JES! pääsin nillittämään!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Muistan vaan että jommankumman auto vaihdettiin, veikkasin väärin. Korjaan :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Saattoi tulla vähän kalliimpi reissu kuin mitä piti. Sattuipa nimittäin käymään niin, että vesipullo oli päässyt valskaamaan varustekassissa ja puhelin mennyt pimeäksi. Herääköhän enää henkiin.. Varapuhelin onneksi löytyy ensihätään, siinä vaan se ongelma ettei navigointi oikein pelaa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Jäi hyvät fiilikset kisailuista, mutta siitä kirjoittelen myöhemmin.

Nollasta oli imupöntön kaulus lähes poikki, huomasin vähän ennen starttia ja näytin mekatsulle. Olisin nollallakin voinut ajaa, mutta mekatsu sano, että auto vaihtoon. Kutosen sitten tönivät tilalle, eikä se ainakaan ihan huono onneksi ollut: antoi virheillekin varaa, kun ampaisi mutkista ulos kuin raketti. :rolleyes:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Harkkoihin hyvä auto ja tällä onnistuin ajamaan kärjen taakse. Sitten kun alle osui vähän heikompi auto niin sijoitus putosikin turhan kauas...12.

Kisassa Scyberista ohi lähdössä (ulkokautta?) ja CM.n takaa-ajoa pitkään ja pari kertaa ohitinkin, toisen CM kuittasi. Omalta osalta aika rauhallinen kisa, kun muut karkasi horisonttiin.

Onnittelut kolmikolle Haikki, Stroke, NB. Upeaa kisailua!

Quiq:in nopeus oli huikeaa aa:ssa.. Melkein onnistui dominoimaan kisapäivää "keltanokkana":)
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Klo 10:34 #70
Kaikki kylmää, tokalle kierrokselle lähtiessäni menen ekassa mutkassa nurmikon puolelle muttei seinään asti, ja saan pidettyä vauhtia palatessani radalle. Ajan lähes koko erän niin ettei näy muita sarjalaisia, Renngeist varmaan jossain tekee aaltoja, en näe häntäkään. Pian vissiin ainakin WoPe ja Jatenski moikkaavat ja tulen varikolle. Aika 39,828.

Klo 10:34 Renngeist istuu keinussa lämmittimen alla ja katselee kännykällään por... siis foorumia.

Harvemmin on kyllä tullut oltua näin loppu. Viikon sisään ajanut kaksi Hangon GP:tä, viettänyt oktoberfestiä ja vetänyt kaksi saunailtaa (joista toinen mallia överi ja toinen all-nighter).

Harjoituksissa oli autona #1, josta kyllä taas huomasi, että mihin kohtiin kyseisen auton penkki oli torstaina painanut. Aika-ajoissa sattui autoksi #2, jossa ajoasento ja penkin koko oli suorastaan surkea. Kakkoskierroksesta eteenpäin tuli mietittyä jotain sopivaa syytä luovuttamiseen. Kierroksella jonka päätin sitten olevan viimeinen tulikin sitten spinnaus kaikkein hasardeimmassa paikassa, jolloin auto sammui nurtsille... Aika-ajo jäi tähän kesken, kun ei kuntoa taikka motivaatiota aika-ajon jatkoa varten ollut. Helposti olisi voinut pästä ainakin Dompan edelle, jos olisi luottoa löytynyt.

Kisaan sattui #11, joka oli päivän aikana kokeilemistani autoista kaikkein paras. Paremmalla fiiliksellä olisin varmaankin pystynyt paremmin Scyyberin perässä pysymään, mutta kun ei niin ei sitten. Koko kisan sitten kruunasi toinen spinnaus tismalleen samassa paikassa, jolloin "c-finaalin" muut jäsenet paineli ohi.

Jos sitä seuraavaa kisaa varten sitten olisi vaikka paremmassa kunnossa.

Ilmeisesti Pohjanlahden nostosilta on auki ainoastaan silloin, kun olen paluumatkalla Hangosta, sillä ainoan kerran ennen tätä päivää kun kyseisen sillan olen nähnyt auki oli viime vuoden Hangon kisan jälkeen. :eek:
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Pohjanlahden nostosilta
Ai niin, tämän mä unohdinkin kertoa kotiinpaluumatkan sattumuksista. Tuli tosiaan jäätyä siihen kököttämään, kun joku sunnuntai(eikulauantai)purjehtija viiletti menemään sillan... ööh... välistä? No mutta. Olipahan ensimmäinen kerta elämässä, kun tällainen sattui omalle kohdalle.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Ai niin, tämän mä unohdinkin kertoa kotiinpaluumatkan sattumuksista. Tuli tosiaan jäätyä siihen kököttämään, kun joku sunnuntai(eikulauantai)purjehtija viiletti menemään sillan... ööh... välistä? No mutta. Olipahan ensimmäinen kerta elämässä, kun tällainen sattui omalle kohdalle.
Samassa jonossa oltiin =)
 
Ylös