Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2014, 10. kisa VM Vantaa

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346

1-ajanottosektori lähtöviivalta suoranpätkälle ennen 7-mutkaa, 2-sektori siitä lähtölinjalle.
Koodi:
HARKAT          AIKA     #  Ajoryhmä (sektorit)
 1. WoPe        39,789  18  1   (17,546+22,243)
 2. Slug        39,805   8  1   (17,600+22,205)
 3. Haikki      40,231   5  1   (17,846+22,385)
 4. Jatenski    40,304  17  1   (17,878+22,426)
 5. 4stroke     40,305   1  1   (17,757+22,548)
 6. Pwrd b BMW  40,325  12  1   (17,778+22,547)
 7. xtr-Ville V 40,335   6  1   (17,803+22,532)
 8. Cmoney      40,371  14  1   (17,909+22,462)
 9. NiPzyyZ     40,467  10  1   (17,896+22,571)
10. Nasty Boy   40,524   2  1   (17,871+22,653)
11. xtr-Mikko   40,528   5  2   (17,947+22,581)
12. xtr-Ville K 40,530   9  1   (17,889+22,641)
13. Sue_me      40,619  12  2   (18,106+22,513)
14. xtr-Tony    40,898   2  2   (18,159+22,739)
15. Jacques     41,163   1  2   (18,155+23,008)
16. Totke       41,176  17  2   (18,389+22,787)
17. xtr-Lozeh   41,184  14  2   (18,439+22,745)
18. abc         41,583   9  2   (18,480+23,103)
19. Williams-   41,646   6  2   (18,372+23,274)
20. xtr-Kaitsu  41,689   8  2   (18,223+23,466)
21. -Japé-      41,770  10  2   (18,404+23,366)
22. xtr-Aino    48,230  18  2   (21,576+26,654)
Koodi:
AIKA-AJOT       AIKA     #  Ajoryhmä (sektorit)
 1. Jatenski    39,649   8  1   (17,590+22,059)
 2. WoPe        39,725  12  1   (17,642+22,083)
 3. Cmoney      39,970  18  1   (17,769+22,201)
 4. Slug        40,113   5  1   (17,756+22,357)
 5. Pwrd b BMW  40,133   9  1   (17,748+22,385)
 6. Nasty Boy   40,240   6  1   (17,957+22,283)
 7. 4stroke     40,241  17  1   (17,711+22,530)
 8. Haikki      40,252   1  1   (17,840+22,412)
 9. xtr-Ville K 40,258  10  1   (17,774+22,484)
10. xtr-Ville V 40,330  14  1   (17,881+22,449)
11. xtr-Mikko   40,415  14  2   (18,017+22,398)
12. xtr-Lozeh   40,575  17  2   (17,926+22,649)
13. -Japé-      40,611   8  2   (17,759+22,852)
14. Sue_me      40,636   1  2   (18,130+22,506)
15. Jacques     40,707  12  2   (17,898+22,809)
16. abc         40,739  18  2   (18,034+22,705)
17. NiPzyyZ     40,758  11  1   (17,983+22,775)
18. xtr-Tony    40,775   5  2   (18,213+22,562)
19. Totke       40,884   9  2   (18,175+22,709)
20. xtr-Kaitsu  41,450  11  2   (18,254+23,196)
21. Williams-   41,562  10  2   (18,325+23,237)
22. xtr-Aino    45,581   6  2   (19,932+25,649)
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         12krs   39,836  17  50
 2. Jatenski     +0,493  [b]39,825[/b]  10  43
 3. Cmoney       +1,439  40,038   6  36
 4. Pwrd b BMW   +2,787  39,877  13  32
 5. Nasty Boy    +3,814  40,017  12  29
 6. xtr-Mikko    +5,694  39,984   1
 7. xtr-Ville V +12,179  39,926   8
 8. xtr-Lozeh   +12,655  40,025  18
 9. 4stroke     +13,527  40,507   9  26
10. Slug        +13,762  40,609  14  24
11. Haikki      +16,228  40,140   5  22
12. xtr-Ville K   -5krs  40,740  11
B:
    xtr-Mikko    12krs   40,191   1
    xtr-Lozeh    +2,623  40,042  18
13. xtr-Tony     +8,172  40,526  10
14. Sue_me       +8,751  [b]40,445[/b]  17  21
15. Totke       +18,760  40,840   6  18
16. NiPzyyZ     +19,226  40,989  14  16
17. xtr-Kaitsu  +19,761  40,968  13
18. Jacques     +20,873  40,654  12  14
19. -Japé-      +21,873  41,047   9  12
20. abc         +27,136  41,342   5  10
21. Williams-   +34,394  42,189  11   9
22. xtr-Aino      -1krs  44,777   8
Päivän nopein kaikilta:
39,649 Jatenski
39,725 WoPe
39,805 Slug
39,877 Powered by BMW
39,926 Ville V
39,970 Cmoney
39,984 Mikko
40,017 Nasty Boy
40,025 Lozeh
40,140 Haikki
40,241 4stroke
40,258 Ville K
40,445 Sue_me
40,467 NiPzyyZ
40,526 Tony
40,611 -Japé-
40,654 Jacques
40,739 abc
40,840 Totke
40,968 Kaitsu
41,562 Williams-
44,777 Aino
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuo sekasikiökö on tuloslista?

No Jatenskille onnittelut. Bemariltakin hyvä tulos, vaikkei enää kovin yllättävä.

Ens vuonna vois yrittää ittekin enempi, kun vaan näkymät näyttäis suunnilleen tämän hetken kaltaiselta. Harvoin mitään voitan, mut pari podiumia olis hyvää trollausta sillontällöin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Ajokamapaino 89,jotain eli vähän liikaa määritetystä 80 rajasta. Silti vähemmän kuin pelkäsin.

Harkat #14
Kuullut näistä uusista autoista että pompottavat vanhoja herkemmin, ja juu, sain pompottamaan ainakin parissa mutkassa jatkuvasti. Sija ei kummoinen mutta erot eteenpäin tosi pieniä. Mahdollisuudet hyvällä kierroksella nousta kunnolla.

Aika-ajo #18
Edellä menivät muistaakseni Haikki-Ville V-4stroke pitkään ja pari kertaa hieman jättäydyin saadakseni tilaa. Viimeisellä kierroksella Ville ja stroke vähän osuvat, ja toinen spinnaa eteen. Suoraan sitten varikolle, kun linjalla odottaisi ruutulippu. Muttei sitten vaikuta sijoitukseen, WoPe ja Jatenski sen verran selkeästi edellä.

Kisa #6
3-ruudusta ehkä mahkut nousta tokaksi, mutta WoPella ja Slugilla kiihtyy paremmin, ja ekassa tiukassa oikeassa tuntuu kuin saisin työntöapua, ja painun vasempaan laitaan päin. En ole varma oliko Slug siellä silloin vielä. Kuitenkin kolmantena, ehkä sekunnin kärkikaksikosta, ja hyvin hitaasti saan kiinni. Sitten tiimikaverukset taistelevat rajummin pääsuoralle tullessa ja pääsen WoPen sisälinjalle ja ohi. Ehkä kolmisen kiekkaa ajan siinä Jatenskin ja WoPen välissä ilman suurempia ongelmia, mutta pian WoPe pääsee uudestaan ohi, ja vähän ajan päästä Jatenskistakin. Pitkässä juoksussa WoPe nopein, Jatenski ja minä melko tasoissa, ja myös Bemari pysyy samalla 1-2 sekunnin etäisyydellä takana koko kisan ajan.

Summa summarum:
Etukäteen toivoin että autot sopivat mulle hyvin, ja niin taisi ollakin. Ennakkoon veikkailin itseäni tässä porukassa todennäköisimmin jonnekin sijojen 5-9 paikkeille (riippuen miten pääsen sinuiksi uusien autojen kanssa), ja todennäköisenä että painotasauskisojen 100% podiumputki katkeaisi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Rapo

Ennakko:

Yhtään en ole reenannut Lavinnon jälkeen joten matalin odotuksin lähdettiin liikkeelle. Paino sentään laskenut lähemmäs 90:ä kuin 100:a kiloa mitä aiemmin oli. Lisäpainot tasattiin 80kg rajaan, mutta itselle tämä ei siis aiheuttanut toimenpiteitä. Olipahan merkittävää tasoitusta sentään.

Tavoitteeksi asetin välttää vuoden takaisen joukkokolarin kaltaisten tapahtumien aiheuttamisen.


Harkat: #5(?)

Rataan pääsi sinuiksi taas ihan joutuin. Tuntuu, että VMKC sopii sisäradoista itselle selvästi parhaiten. Osuin extra-Ainoon ykkösneulansilmän ulostulossa sillä seurauksella, että tämä spinnasi ja itse sukelsin rengaskasan alta takaisin liikkeelle. Yritin hieman optimistista ohitusta raosta jota ei rinnalle tullessa enää ollut. Minun vika.

Muuten: olikohan autoni #12? Muistikuvia olisi tuon numeroisella autolla ajosta. WoPe muistaakseni ajoi samalla. En ole täysin varma, mutta tokkopa sillä suurta merkitystä on.


Aika-ajot: #1

Auto vaikutti edellisen session aikojen perusteella hieman heikommalta kuin harkoissa käyttämäni. No, radalle katsomaan mitä tapahtuu..

Oli kyllä melko erikoinen ajaa, tuntui ettei ole mitään tuntumaa ajaettaessa mutkiin. Mutkista lähtö kyllä sujui muuten, mutta hepat tuntuivat olevan kateissa. Mutta eipähän tarvinnut jarrutella niin aikaisin jarrupaikkoihin. Aikakin huononi joten ennakko-oletus osui oikeaan.


B-finaali: #17

Neljännestä ruudusta matkaan. Jacques ampaisi viivalta matkaan kuin raketti ja jouduin antautumaan sijan verran.

Jacques tappeli edellä ajaneen kanssa sijoituksista ja ennen takasuoraa olevassa takapiikissä pääsin kuittaamaan startissa menetetyn sijan. En saanut autoa istumaan linjalle koska tulin hieman ylikovaa mutkaan ja osuin kevyesti Jacquesiin ollessani rinnalla. Asiasta ei kuitenkaan tullut mitään sen kummempaa kommenttia varikolla joten asia lienee ok?

Sen jälkeen olikin ajelua kunnes extra-Tony tuli täysin yllättäen takaa ohi. En ollut katsellut "peiliin" vähään aikaan joten pääsi yllättämään.

Loppukisan roikuin Tonyn peesissä, mutta varsinaiselle ohitusetäisyydelle en päässyt. Tony ajoi niin tasaisesti edelläni, ettei virheistä päässyt rankaisemaan.


Pari sanaa:

Oma ajo sujui odotuksiin nähden yläkanttiin. Ykköskurvin kanssa on tekemistä, tuntuu että siinä olisi pari kymppää otettavissa sektoriaikojen ja oman tuntuman perusteella.

Onnittelut WoPelle voitosta ja mestaruudesta. Jatenski ajoi myös oman parhaansa ja Cmoney:lläkin mallikas kauden päätös.

Itselle tuli kiire ennen seremonioita kun piti käydä Lahdessa katselemassa erästä kiesiä, mutta eipä se palkintojen jako meikäläisestä kiinni luultavasti ollut.


Kiitokset Cmoneylle ja VMKC:lle järjestelyistä. Kiitokset myös kilpakumppaneille kaudesta. Ensi kaudella nähdään, toivottavasti reilun kymmenkunta kiloa köykäisempänä ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Harkat: #5(?)

Muuten: olikohan autoni #12? Muistikuvia olisi tuon numeroisella autolla ajosta. WoPe muistaakseni ajoi samalla. En ole täysin varma, mutta tokkopa sillä suurta merkitystä on.
Oli, näemmä sekoilin kun olitte lapulla Mikon kanssa peräkkäin. Hällä siis vain #5. Tarkistin nyt kaikki autonumerot samalla, muut täsmäävät.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Harkat #1
Aloitin pari kierrosta iisimpää näyttämällä Ainolle vähän ajolinjoja. Muutaman jonkinlaisen kierroksen sain alle. Lopussa jäin Ainon perään huomaten ohituksen vaikeuden konkreettisesti. Taisi olla Jape, joka ohitti minut ja yritti sitten Ainosta ohi viimeisessä shikaanissa - seuraksena oltiin kaikki kolme käsi pystyssä shikaanissa..

Aika-ajo #12
Auto tuntui liukkaammalta kuin edellinen. Sain omasta mielestäni ihan ok tuntuman, mutta en kuitenkaan saanut kunnolla osumaan puhdasta kierrosta. Aika oli keskinkertainen, mutta en hirveän pettynytkään ollut. Yllättävän moni kkwcs-kuski jäi kuitenkin taakse.

B-finaali #12
En ollut edes pistänyt merkille mikä auto mulla oli aika-ajossa. Kun sitten ennen starttia muistin, että sama auto taisi ollakin niin en hirmu suuria odotuksia nostanut. Wope ajoi tällä hyvin, mutta WoPe ajaa millä vaan hyvin. Mulle tää ei osunut lapaseen ja sen huomasi kisassa. Starttini oli superhyvä, sain hyvän reaktion. Starttimuodostelma oli myös Sue Men kannalta epäreilu, koska hän oli ulkokaarteessa. Käytännössä siis oltiin about samalla viivalla. Noh, tilaisuudet on tehty hyödynnettäviksi oli ne reiluja tai ei. Sain itseasiassa niin hyvän startin, että olin ekassa mutkassa jopa Lozehinkin edellä, tai ainakin rinnalla, mutta mutkasta ulostulossa hän sai paremman linjan.

Sitten yritin Japesta ohi epäonnistuneesti ja menetin vauhtia jolloin Sue me pääsi kuittaamaan. Täysin oma moka no can do.
En saanut autoa istumaan linjalle koska tulin hieman ylikovaa mutkaan ja osuin kevyesti Jacquesiin ollessani rinnalla. Asiasta ei kuitenkaan tullut mitään sen kummempaa kommenttia varikolla joten asia lienee ok?
Eli, homma ok, jos siinä kolahti niin varmaan sen takia että tajusin tilanteen liian myöhään ja ajoin liian tiukkaa ajolinjaa.

Kierrosta myöhemmin xtra-Tony tuli sitten samassa mutkassa hyvin kyseenalaisesti rinnalle. Lähdettiin suoralle rinta rinnan, mutta hän painoi mua kiinni rengasvalliin yrittäen ottaa normiajolinjaa vaikka mä olin rinnalla, siis blokkasi tylysti. Siinä kohdassa muistin ko. tyypin sanoneen ennen kisaa, että sai Tattiksen fosarisarjaan porttarin, jaa miksköhän.. :D Seuraavan kierroksen alussa yritin kuitenkin ylioptimistisesti kuitata ekassa mutkassa ja tuli mutkan ulostulossa tehtyä hänelle samanlainen liike. Valehtelisin jos väittäisin sen olleeni 100% vahinko, eli olen yhtä mulkku itsekin. "Annoin" hänelle lopulta sitten sijan, kun alkoi jotain kädelläänkin huitomaan.. Tämän oman erheeni takia varmaankaan en jaksanut tuosta nostaa meteliä jälkeenpäin, koska itse sitten syyllistyin samanlaiseen idioottimaiseen ajotyyliin.. Jos hänelle tuli tästä paha mieli minun kolauttelustani niin pahoitteluni, pistä lisää glitteripalloja kypärään niin tulee hymy huulille. :)

Noh, eipä tuo vielä mitään. Pari sijaa meni, mutta tuumin, että kyllä mä vielä pääsen nousemaan.. En enää muista olinko tässä ehtinyt kerran jo ohittaa Japen, mutta kuitenkin: Jälleen takasuoralle kiihdytyksessä huomaan että joku (xtra-Kaitsu) meinaa tulla rinnalle, mutta mielestäni olin edellä shikaaniin tullessa joten päätin etten ole väistämisvelvollinen. Siinä mutkassa on yksi ajolinja. Jos kaksi on rinnakkain, toinen väistää ja jos ei väistä niin pamahtaa. Nyt pamahti. Kyrpäni otsassa kasvoi metrin pituiseksi enkä kyennyt ajattelemaan järkevästi. Mahdollisimman äkkiä takaisin radalle, mutta enköhän painanut suoraan abc:n eteen. Pahoitteluni varomattomasta ajotyylistäni. Toisaalta olin keskellä rataa, joten olisi tuossa pitänyt aika hiljaa tulla. Ilmeisesti valolippumies nukkui, kun tuntui, että abc oli täysin yllättynyt mun siitä olostani. Mun piikkiin se silti meni, koska näin abc:n tulevan kovaa enkä olisi saanut lähteä liikkeelle.

Noniin.. Tässä kohdassa sitten meni iso letka ohi ja kisa oli viimeistään loppu. Sain kuitenkin vielä edellä olleen letkan kiinni jopa niin että sain YHDEN PUHTAAN OHITUKSEN tehtyä, kun ohitin lopulta (tai taas) Japen, jonka kanssa oli ollut niin helvetin vaikeaa, vaikka hän oli ajanut jollain superprutkulla auton tapaisella, joka ei liikkunut mihinkään eikä pysynyt radalla. Loppukierrokset ajoin Ebola-Totken vetämän letkan hännillä toivoen kasaa, että pääsisin kuittaamaan koko porukan, mutta kasaa ei enää tullut. Jäähdyttelykierroksella vielä kiehui, mutta mietin, että sähläsin kyllä itsekin niin paljon, että olisi säälittävää alkaa mitään mesoamaan.. Xtra-Kaitsu tuli heti kisan jälkeen herrasmiesmäisesti taputtelemaan olalle, pahoitteli ja puristeltiin kättä, homma ok. Myös itse tein saman eleen abc:lle.. Eli tällaista tällä kertaa..

Tai no niin eipä tässä vielä kaikki sittenkään.. Kisan päätteeksi sain palkintojenjaossa "sisu-puukon" (siis palkintoplakaatti, jossa luki sisu). Se tuntui jotenkin koomiselta juuri tämän kisan päätteeksi, kun ehkä kaikkein vähiten osoitin sisukasta käyttäytymistä. :D Olen tuosta tunnustuksesta kuitenkin otettu, koska sehän tosiaan tuli useamman kauden näytöistä. Oletankin siis, että tämän myöntämisperusteisiin on vaikuttanut mm. Kaanaa 2012 kiputuskissa huutaen kisaaminen, lohjalaisen karting-pellen vastaanottaminen selälläni 2013 kkwcs-ulkopuolisessa kisassa (jotta hän sai pehmeän laskun päästäkseen jatkamaan kisaansa) sekä sitä seuranneen viime kauden päätöskisan kylkiluu murtuneena B-finaalista A-finaaliin suoriutumisen. Tämä kaikki muistaen tippa linssiin ja kiitokset hallitukselle + muille huomioimisesta. Tämä kausi oli aika rikkonainen ja vaikea, ei vähiten sarjan osallistujakadon takia. Toivon kuitenkin että sarja jatkuu ja tulen kyllä itsekin osallistumaan parhaani mukaan, hauskaahan tämä on. Ensi vuosi tulee olemaan minulle tiukka triathlon kisa-kalenterini puolesta, joten saa nähdä olenko enää ensi kauden jälkeen eniten kkwcs-startteja ajanut kuljettaja (kuten ilmeisesti edelleen olen). Toivottavasti tämä osallistujakato oli vain väliaikainen ja ensi kaudeksi saataisiin sarjan vanha "keskikasti" takaisin mukaan. Kärkikuljettajissahan mitään katoa ei ole missään vaiheessa tapahtunutkaan.

Kisapaikalta lähtiessäni Totke vielä onnitteli sisu-puukosta ja kätteli, siis tartutti ebolansa minuun. Tuli loppuiltapäivästä Nipsuhuulen migreeni, äkillinen paskahalvaus ja yrjötys, ja jouduin perumaan loppuillaksi suunnittelemani menot. Onneksi, ei näillä näkymin kuitenkaan tainnut se ebola tulla, koska nyt on olo suht ok.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Kisapaikalta lähtiessäni Totke vielä onnitteli sisu-puukosta ja kätteli, siis tartutti ebolansa minuun. Tuli loppuiltapäivästä Nipsuhuulen migreeni, äkillinen paskahalvaus ja yrjötys, ja jouduin perumaan loppuillaksi suunnittelemani menot. Onneksi, ei näillä näkymin kuitenkaan tainnut se ebola tulla, koska nyt on olo suht ok.
Sen itämisaika taitaa olla jokusen viikon, että kattele marraskuussa.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
VM on kyllä sisäratojen eliittiä, laatu on miltei kuin ulkoradalla ajaisi. Harkat meni huonosti, aika-ajossa sain parille kierrokselle hyvän flown ja ok ajan. B-finaalissa ajattelin, että olisi voinut olla saumat taistella noususta A:han, mutta jo lämppärillä arvioin, että auto ei ole ihan samaa tasoa kuin AAssa. Startti onnistui, mutta sitten jäin harmittavaksi tulpaksi muille, auto puski ja ennen kaikkea tuntui tehottomalta. Olo oli kuin vastaantulijalla ja en vaan pysynyt tuolla kenenkään kyydissä. 4stroke kuitenkin pärjäsi samalla pirssillä A-Finaalissa, joten ratin ja penkin välissä lienee jotain eroa :D

Kiitos järkkäreille ja kilpakumppaneille :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Harkan tulos oli odotettua parempi, varsinkin kun edellisen kerran ajoin täällä vuosi sitten. Autotkin oli vaihtuneet, mutta tuntuma oli pitkälti sama.

Aika-ajokin sujui harkkoja paremmin, niin löysin itseni odotettua paremmasta lähtöruudusta. Kisan lämppärillä huomasin olevani Slugia nopeampi ja kisassa menin alkukierroksilla puoliväkisin ohi. Tuikkasin sisälle, mutta Slug ei huomannut tötä ja osumahan siitä tuli. Loppukisan yritin saavuttaa ceemania, mutta ero ei juurikaan muuttunut. Omia mokia tuli muutamia ja Nasty kuulemma sai hiekat eteensä vaikkei siinä ohitustilanne ollutkaan. Erityisesti mieltä lämmitti hyvin pieni aika-ero kärkeen, vain puolikymmenystä ja se on yksi pienimpiä eroja KKWCS urallani!

Päivän parasta oli 22 osallistujaa, joten turha puhua sarjan kuivumisesta. Ehkä uusille kynnys osallistua on korkeahko. VMKC tarjosi hienon kisan ja minusta ainakin suurella porukalla on kivempi ajaa kun radalla on actionia koko ajan.

Mestarille ansaittu kultamitali ja kiitokset kaikille muille kuskeille hienosta kaudesta!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Päivän parasta oli 22 osallistujaa, joten turha puhua sarjan kuivumisesta. Ehkä uusille kynnys osallistua on korkeahko.
Öhöm.. En ota kantaa sarjan kuivumiseen tässä sen eteenpäin, mutta otithan huomioon, että mukana oli lähes kymmenen sarjan ulkopuolista kuljettajaa?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Sarjan tulevaisuuden suunta kanssa kaipaa keskustelua.

Vaihtoehtoja (joitakin), ei sillä että kaikki edes kovin realistisia olisivat:

-Jatketaan samallalailla, ilman extroja, ja varataan vaan muutaman kuskin tilaisuuksia.

-Jatketaan samallalailla extroilla lähtöruudukon täytteeksi (yrittäjätkin haluavat asiakkaita vähän enemmän).

-Kylmästi kaikki ei-aktiiviset kirjoittelijat (muihin kuin kartingosioon) pois, samalla aktiiviforumistit ryntäävät sankoin joukoin kisoihin mukaan.

-Yhdistytään jonkun Forssasarjan tms. kanssa.

-Naamaa näyttäneitä extroja mukaan keräämään pisteitä viralliseksi KKWCS-kuskiksi (tässä hyvä ettei sarjan nimi ole f1-forum :) ). Toki mahdolliset sikailut poissa, ja sarjan tavoille.


Kärkikuskeista nostan tässä mainittavaksi WoPen (rekannut forumille aikana ennen KKWCSää) ja Nastyn (veikkailee ja bongaileekin kyllä aktiivisesti): Toivon oikein erityisesti heidän olevan mukana jatkossakin, antaneet jo sarjalle paljon hyvien kartingvideoiden muodossa (tämä ei ollut vaatimus, vain positiivisella motivaatiolla ja tekemisen ilolla niistä saa nähdyn laadukkaita).
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Forssasarjalaisten kanssa voisi ainakin Forssan kisan järkätä. Miksei muitakin.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Sarjan tulevaisuuden suunta kanssa kaipaa keskustelua.

Vaihtoehtoja (joitakin), ei sillä että kaikki edes kovin realistisia olisivat:

-Jatketaan samallalailla, ilman extroja, ja varataan vaan muutaman kuskin tilaisuuksia.

-Jatketaan samallalailla extroilla lähtöruudukon täytteeksi (yrittäjätkin haluavat asiakkaita vähän enemmän).

-Kylmästi kaikki ei-aktiiviset kirjoittelijat (muihin kuin kartingosioon) pois, samalla aktiiviforumistit ryntäävät sankoin joukoin kisoihin mukaan.

-Yhdistytään jonkun Forssasarjan tms. kanssa.

-Naamaa näyttäneitä extroja mukaan keräämään pisteitä viralliseksi KKWCS-kuskiksi (tässä hyvä ettei sarjan nimi ole f1-forum :) ). Toki mahdolliset sikailut poissa, ja sarjan tavoille.


Kärkikuskeista nostan tässä mainittavaksi WoPen (rekannut forumille aikana ennen KKWCSää) ja Nastyn (veikkailee ja bongaileekin kyllä aktiivisesti): Toivon oikein erityisesti heidän olevan mukana jatkossakin, antaneet jo sarjalle paljon hyvien kartingvideoiden muodossa (tämä ei ollut vaatimus, vain positiivisella motivaatiolla ja tekemisen ilolla niistä saa nähdyn laadukkaita).
Varmaan pitäisi olla hiljaa, mutta haluan nähdä päivän jolloin multa evätään osallistumisoikeus. Jotenkin vaikeaa uskoa, että niin tapahtuisi. Tässä on nyt muutenkin erinäisten asioiden vuoksi ollut stressiä, ja tällainen keskustelu ei sitä lievennä.. Sarjapaikka kuitenkin itselle (ja varmaan myös monelle muulle) aika tärkeä juttu. :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Wilzku, kaikki jotka ovat ennen 2009 tänne tulleet, ovat muista syistä kuin kartingista. Jatenskikin on. Itse taas en ole, mut tuskin paljoa painaa se.

Onko muuten kuikka muuttolintu?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
En kanssa näe että jo mukanaolleilta ollaan ollenkaan eväämässä sitä jatkossakaan. Siksi sanoinkin ettei kaikki edes realistisia ole. Semmoinen noin 20kin kisaajaa olisi kiva juttu. Toki Anttikin voi sanoa (mainospaikka ratayrittäjille häneltä saatu jo monta vuotta), jos jotain haluaa sarjan suhteen.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Raporttia

Ei odotuksia tästä kisasta, kunhan päristellään.
Puitteet on hienot ja uusi kalusto on varmaan tasoittanut menoa melkoisesti aikaisemmasta. Ei kuitenkaan kuulu suosikkoratoihin erinäisistä syistä ja olin kerran aikaisemmin käynyt kokeilemassa kun nämä autot oli ihan uusia.

Harkat #8
Tuntui kulkevan hyvin ja vehjes oli hyvä ajaa. Yllätys olikin melkoinen kun koimeilin toisena tuloslistalla harkkojen jälkeen. Totesinkin heti että tästä on suunta vaan alaspäin koska autotuuri on nyt käytetty. En ollut väärässä.

Aika-ajo #5
Heti huomasin ettei ollut harkka auton veroinen kulkine. Hieman aliohjasi oikealle käännyttäessä ja muutenkin tuntui hieman heikommalta peliltä. Yllätyin kuitenkin jo toisen kerran positiivisesti olemalla neljäs.

A-Finaali #14
Autotuuri jatkuu, huomasin heti lämppärillä. Auto pomppi ja oli aika karsea ajaa verrattuna edellisiin. Huonoista mutka ominaisuuksista johtuen tuntui myös hitaalta, mutta en vaipunut vielä synkkyyteen tässä kohtaa.
Sain hyvän lähdön ja pääsin Cmoneyn rinnalle. Ajelin ulkoreunaa ja tiesin tilan kuitenkin loppuvan siellä kesken, joten yritin pujahtaa Cmoneyn perään tiukassa oikeassa mutkassa, mutta hieman jäin puristuksiin rengasvallin ja kilpakumppaneiden väliin. En kuitenkaan tippunut yhtään sijaa vaan pidin neljännen paikkani (kai?), mutta en saanut hankalalla autolla heti rytmistä kiinni ja jäin aika pian metrejä kärjestä. Takana alkoi porukalla olemaan jo kiire ja niinhän sieltä alkoi väkeä lappamaan päälle. Laskeskelin että kolmella kunnon tärskyllä taisin niistä ohituksista selvitä ja olin hetkessä kolmanneksi viimeinen. Lozeh ajeli myös minut kiinni ja päästin tämän ohi kun en halunnut enää yhtään autoa päälle. Ville K olikin jo varikolla, mutta olin jo varautunut päästämään hänetkin ohi. Takasuoralle lähdettäessä olikin edessä jonkinlaista tilannetta päällä kun kolme autoa yritti yhtä aikaa shikaaniin jolloin Haikki spinnasi ja jäi taakse. Köröttelin maaliin eikä Haikki enää ehtinyt ohitusetäisyydelle.

Motivaatiopula törmäilyautoilla kilpailemiseen on vaivannut jo jonkin aikaa ja mietiskelin aiemmin että vm:n kisa jää viimeiseksi kisaksi jonka ajan. No, eipä ainakaan nostanut motivaatiota jatkosta tämänkertainen eikä minua näillä näkymin nähdä ensi kauden avauskisassa. Toki mieli voi muuttua, mutta näillä fiiliksillä mennään toistaiseksi. Ehkä johonkin satunnaiseen kisaan voisin tulla pettymään, tai sitten ei. Katellaan.

Kiitos kauden kilpailujen järjestelyistä ja onnea voittajille, niin osakilpailun kun koko kauden.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Raporttia myöhemmin. Itselläni oli myös ainakin kaksi tilannetta missä tultiin ohi tylysti päin ajamalla. Kysessä nämä extrat... on myös nauhalla. Ei mulla muuten mitään extrojen osallistumista vastaan ole mutta ihan oikeesti täytyy oppia ohittamaan siististi.
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Jotain raporttia, vaikkei nyt kovinkaan paljoan raportoitavaa ole. Pohjanoteeraus, puolet omaan ja puolet auton piikkiin. Piti miettiä milloin olen viimeksi jäänyt sisäkisoissa ajamalla viimeiseksi (kun ei lasketa ulkopuolisia mukaan), vuonna 2009.

Painoa tuli lisää viitisentoista kiloa, siis melkein täydet. Harkat ok. Ei nyt mitään loistoa, mutta kakkossektorista jos olisi saanut muutaman kympän pois niin oltaisiin oltu muutama sija ylempänä. AA:han en saanut tarpeeksi hyvää ajoasentoa, olisi vaatinut lisäpenkin. Jälkiviisaana on helppo todeta että olisi pitänyt käydä varikolla hakemassa moinen, mutta tyhmyydestä sakotetaan. En saanut yhtäkään onnistunutta kierrosta ja tuloksena b-finaalin toiseksiviimeinen ruutu. Kisaan sitten laitoin lisäpenkin, muuten ok mutta nosti vähän turhan ylös. Parempi silti kuin ei mitään. Startin jälkeen ekalla kierroksella kävi selväksi ettei kisasta tule helppo: auto ei käänny oikealle, vasemmalle kyllä toimi hyvin. Lopussa en viitsinyt enää ajaa 100% attackilla kun Ainoon oli reilu ero ja varsinkin eka tiukka oikea alkoi käydä hankalaksi, pari-kolme kertaa ulostulossa osuikin reunuksiin kun ei vaan kääntynyt tarpeeksi.

Onnittelut voittajille & menestyneille ja kiitos taas kaikille kivasta kaudesta, vaikka osanottajapulaa olikin.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja varmasti toiset kymmenen tulisi jos sarja olisi avoimempi.
Jos asia olisi näin niin miksi meni ihan viime tippaan, että saatiin tuo 20 raja täyteen näillä extroillakin? :doubtful:

Mutta siis sehän on ihan siitä kiinni mitä halutaan.. Halutaanko, että sarja olisi vakiintuneen kaveriporukan sisäinen sarja vai halutaanko isoa osallistujamäärää.
Pistetilaston top11:sta kymmenen ajoi vähintään 7 kisaa. Kärkikuljettajista suuri osa oli lähes joka kisassa mukana ja kilpailivat paria poikkeusta lukuunottamatta samoja kilpailijoita vastaan. Heidän näkökulmastaan "ongelmaa" ei ole, koska heillä on tasaisesti hyvät väännöt.

-Jatketaan samallalailla, ilman extroja, ja varataan vaan muutaman kuskin tilaisuuksia.
Kärkikuskien näkökulmasta tämä olisi ihan ok vaihtoehto. Sen 8-10 kuljettajaa nyt jatkossakin tulee paikalle melko varmasti ja yleensä ovat samoja tyyppejä. Toki heidän näkökulmastaan kaikki muutkin vaihtoehdot käyvät, kunhan kisat tulee järjestetyksi. Loppujen lopuksi kyllä tämä vaihtoehto minunkin mielestäni on ehkä se paras, mutta jos mahdollista, niin ei kuitenkaan kovin pientä maksimirajaa osallistujamäärälle. Antaa mennä omalla painollaan ja katsotaan mitä tapahtuu.

-Jatketaan samallalailla extroilla lähtöruudukon täytteeksi (yrittäjätkin haluavat asiakkaita vähän enemmän).

-Yhdistytään jonkun Forssasarjan tms. kanssa.

-Naamaa näyttäneitä extroja mukaan keräämään pisteitä viralliseksi KKWCS-kuskiksi (tässä hyvä ettei sarjan nimi ole f1-forum :) ). Toki mahdolliset sikailut poissa, ja sarjan tavoille.
Nämä vaihtoehdot sopivat extroille itselleen sekä kärkikuljettajille, koska pääsääntöisesti tähän sarjaan mukaan haluavat ulkopuoliset ovat hyviä ja/tai kokeneita kuljettajia. Sarjan kova taso laajenee.
Aloittelijoita joutuu todella houkuttelemaan mukaan, mutta niinhän se on toki tähänkin mennessä ollut.

Sarjan luonne muuttuu tällöin täysin siitä alkuperäisestä ideasta suht kiinteän kaveriporukan kisailuna. Tämä alkuperäisidea nyt on heikentynyt jo nyt aika paljon, mutta luultavasti avoimemmalla sarjalla varmistetaan tämä suuntaus. Toisaalta kilpailutapahtumien mielenkiinto voisi kasvaa joten ymmärrän, jos nimenomaan kärkikuljettajia tämä vaihtoehto kiinnostaa.
Jos sarjan luonne muuttuu tällaiseksi vapaammaksi, niin koko sarjan rakennetta kannattaa miettiä ja ehkä hallituksessa pitäisi olla f1-forumin ulkopuolisiakin. Heidän osuus nousisi aika isoksi, joten jos sieltä löytyy innokasta järjestelijämieltä, niin asia ei varmasti olisi huono sarjan kannalta.

Pienellä varauksella voisin siis tuota "naamaa näyttäneiden extrojen" lisenssioikeutta ehkä kannattaakin. Pitäisikö siinä kuitenkin olla rajoituksena se, että rekkautuu foorumille ja kirjoittelee nyt edes karting-alueelle jotain joskus?

Sinänsä varmaan ok sallia myös näiden forssasarjalaisten osallistuminen, mutta jos oikein ymmärsin että he ovat pääasiassa pirkanmaalta niin en myöskään halua sitä, että heidän mukanaolonsa määrittelisi sitä missä kisoja ajetaan (että suurin osa kisoista alkaisikin olla heidän hoodeilla).

-Kylmästi kaikki ei-aktiiviset kirjoittelijat (muihin kuin kartingosioon) pois, samalla aktiiviforumistit ryntäävät sankoin joukoin kisoihin mukaan.
Tämä on minunkin mielestäni huonoin vaihtoehto (vaikka olen tätä asiaa kritisoinutkin paljon), koska mainitsemastani top11:sta suurin osa luokitellaan ei-aktiiviseksi kirjoittelijaksi karting-osion ulkopuolella, jos katsotaan viimeaikaisia postauksia. En myöskään usko, että tämä nostaisi "aktiivifoorumistien" kiinnostusta millään tavalla. Tämä vaihtoehto olisi käytännössä sama kuin: lopetetaan sarja kokonaan.

Yhteenvetona: Key-point on se halutaanko pitää sarjan alkuperäisestä ideasta f1-forumilaisten sarjana vai halutaanko paljon osallistujia keräävä tasokas sarja. Itse haluaisin pitää alkuperäisestä ideasta, mutta vittu jos ei porukkaa kiinnosta niin miksi siitä sitten väkisin pitää kiinni?
 
Ylös