Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2014, 7. kisa Lahti Ulko

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
338
Koodi:
HARKAT          AIKA     #  Ajoryhmä
 1. Haikki      52,053  25  2
 2. xtr-Ville   53,540  23  2
 3. DSQ         53,607  23  1
 4. Pwrd b BMW  53,922  26  1
 5. Cmoney      54,125  25  1
 6. xtr-Lozeh   54,145  26  2
 7. Nasty Boy   54,540  22  2
 8. FW08        55,760  24  2
 9. -Japé-      55,813  27  2
10. Sue_me      56,558  27  1
11. Williams-   56,571  24  1
12. xtr-Juha    56,975  21  1
Koodi:
AIKA-AJOT       AIKA     #  Ajoryhmä
 1. Haikki      51,934  21  2
 2. Nasty Boy   52,873  24  2
 3. Cmoney      53,542  21  1
 4. Pwrd b BMW  54,109  24  1
 5. FW08        54,522  26  2
 6. Sue_me      54,935  23  1
 7. Williams-   55,073  26  1
 8. DSQ         55,240  22  1
 9. -Japé-      56,125  22  2
xtr-Ville       52,802  25  2
xtr-Lozeh       53,634  23  2
xtr-Juha        55,638  25  1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Nasty Boy     8krs   [b]51,903[/b]  21  51
 2. Pwrd b BMW  +13,376  53,365  25  42
 3. DSQ         +22,627  54,192  22  36
 4. Cmoney      +22,691  54,575  23  32
 5. FW08        +24,499  54,792  26  29
 6. Sue_me      +31,623  55,549  27  26
 7. Haikki       -2krs   52,015  24  24
B:
xtr-Ville         8krs   52,488  21
    DSQ          +6,391  53,378  23
 8. -Japé-       +6,991  [b]53,209[/b]  25  23
xtr-Lozeh       +12,386  53,788  26
 9. Williams-   +33,518  56,506  27  20
xtr-Juha        +52,333  59,018  22
Päivän nopein kaikilta:
51,903 Nasty Boy
51,934 Haikki
52,488 xtr-Ville
53,209 -Japé-
53,365 Powered by BMW
53,378 DSQ
53,542 Cmoney
53,634 xtr-Lozeh
54,522 FW08
54,935 Sue_me
55,073 Williams-
55,638 xtr-Juha
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapsa

Ennakko:

Reenit loistivat poissaolollaan, samaten odotukset. Kunhan pysyisi jotenkin porukassa mukana, olisi riittänyt.

Radan vuokraustoimintaa ylläpitävän porukan pitämä alkubriiffi löi ällikällä. Nämä jätkät oikeasti yrittävät.


Harkat: #27

Rata tuntui todella mielenkiintoiselta ajettavalta. Oma ajokin tuntui ihan mukiinmenevältä. Aika ei ollut kummoinen, mutta enpä odottanutkaan mitään sankaritekoja. Wilskun kanssa todella mielenkiintoista vääntöä. Ihan tasan tarkkaan ajettiin samoja kierrosaikoja joka ikinen kierros, wilsku ajoi noin sekunnin päässä edellä koko session ajan. Ero ei muuttunut miksikään koko setin aikana.


Aika-ajot: #23

Autoksi tuli jo ennakkoon kovaksi kaavailtu #23. No kulkihan se: kierrosaika parani 1,6 sek. harkoista. Wilskun kanssa paahdettiin ihan tismalleen samassa ajojärjestyksessä ja aikaeroilla kuin harkoissa. Jos toinen olisi ajanut jonkun yhden ainoan mutkan leveäksi, tilanne olisi muuttunut. No, ei ajettu leveäksi eikä pieleen vaan kellontarkkoja aikoja joka ikinen kierros. Aikaero oli hyvin pieni ja oikeasti harmitti, että juuri se ero erotti meidät A ja B-finaalin välillä. Olisi ollut mielenkiintoista ajaa noin tasaista vastusta vastaan samassa kilpailulähdössäkin kun ei kierrosajoista tarvitse välittää.

Opin jopa Wilskulta kuinka ajetaan radan keskiosan kirraava vasuri. Itse hävisin aluksi ajassa, mutta ajolinjojen opiskelu auttoi omaankin ajoon aika merkittävästi.


A-finaali: #27

Autoksi lottoontui jo aiemminkin ajamani, Haikin ja Wilskun edellisissä sessioissa lyttäämä "27. Täten odotukset eivät olleet kovat A-finaaliin.

Lähtö meni niinkuin odottaa saattaa, mutta mielenkiintoisinta oli nähdä kuinka ahnaasti FW08 otteli startissa ja sen jälkeenkin edelläajaneitten DSQ:n ja Cmoneyn kanssa sijoista. Itsellä ei ollut saumaa #27:lla vastata vauhtiin, jäin puoli sekuntia per kierros edelläajavista.

Haikki keskeytti teknisiin probleemiin joten nousin sijan. Vittu hurraa :D


Pari sanaa:

Nasty Boylle onnittelut Lahden radan vuokrakaluston rataennätyksestä. Haikille myöskin mukiinmenevästä vauhdista: rikkoi kaksi kertaa kierrosenkan ennekuin A-finaalissa Nasty lopulta laittoi kovimmat lukemat tauluun Haikin ongelmien jälkeen.

Kiitokset Cmoneylle järkästä ja Lahden henkilökunnalle ammattimaisin ottein toteutetusta kisatapahtuman pyörittämisestä.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
855
Mitä Japen ajolle tapahtui AA-->kisa? Huima parannus!

Onnittelut täältäkin Nastylle rataennätyksetä näillä autoilla! Tässä seurassa 2. Sija on jo lähes voitto..:wink:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Mitä Japen ajolle tapahtui AA-->kisa? Huima parannus!

Onnittelut täältäkin Nastylle rataennätyksetä näillä autoilla! Tässä seurassa 2. Sija on jo lähes voitto..:wink:
Nämä itteänikin päällimmäisenä ihmetytti. Bn aikana spekuloinkin että kun Jape pysyy DSQn vauhdissa (Bemarille Japen, ja mulle DSQn auto Ahan), tullet menemään menojasi meikäläiseltä. Mutta Japen aikakin tosi hyvä. Samoin kuin Nastyn 51,9 ja aavistuksen Haikin ajan alle samalla autolla. Nastykin kumminkin ainakin 70kg ajokamoissa ja iso osa kierroksesta kaasu 100%. Ei kuitenkaan mikään Kaanaa silti.

Omaa raporttia:

Harkat #25
Nollasta opettelemaan tätä rataa ja näitä autoja. Erän aikana DSQ ja Bemari meni hiukan karkuun.

Aika-ajot #21
Vähän paransin ajoani lisää oppiessa. Autossa ehkä enempi tehoa, mutta vasen takakulma lähti ekana irti jos vähän ylikovaa koitti mennä mutkissa. Nyt erän nopein. Autoetu.

Kisa #23
B:tä katsoessa arvailin nyt osuvan heikomman auton. Mutta ei muuta kuin mielenkiinnolla katsomaan mihin kerkeää. Startin, ekan mutkan, ja takasuoran aikana ohitse tulivat BMW, FW08 ja DSQ. Viimeksimainitun kanssa olikin sitten koko kisa hyvää vääntöä eikä FW08kaan paljoa jäänyt. Mulla parempi pito mutta suorilla ei kulkenut. Muutaman kerran vaihdettiin sijoja, ja en edes tajunnut että ollaan viimeisellä kierroksella kun sain kumminkin paremman ulostulon viimeisestä mutkasta, ja tulin puoliautonmittaa DSQn perässä/rinnalla maaliin. Kierrosaikaeroista yllättyneenäkin kun taistelu oli koko kisan niin tasaisen tuntuista. Mutten tainnut saada yhtään vapaata kierrosta ajettua.

Mukava rata ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Harkat #24
Ensi kertaa Lahden ulkoradalla. Muutama kierros meni ihan rataa opetellessa, vaikka tuon Bemarin ja Wiltzkun kanssa ympäri kävelimmekin. Auto oli ohjaukseltaan poikkeuksellisen raskas, mutta ajoltaan tasapainoinen. Taisi olla keskitasoisia menopelejä se?

Aika-ajo #26
Bemari oli ajanut kakskuutosella harkat, ja aikansa heikkeni aika-ajossa kaksneloseen vaihdettuaan pari kymmenystä. Tältä pohjalta osasin odottaan auton olevan harjoitusautoa parempi laite.

Ekassa mutkassa meinasin vetää varikolta tullessa suoraksi, sen verran paljon 26 aliohjasi 24:ään verrattuna. Aika-ajosta jäi sellainen fiilisi, että ihan jaloissa en ole, koska edellä ajanut Nasty ei kadonnut välittömästi horisonttiin. Silti reilun sekunnin parannus ja viitosruutu olivat positiivisia yllätyksiä.

Kisa #26
Tutulla autolla lähteminen helpotti kisan alkua. Itse lähtö onnistuikin erinomaisesti ja päätin yrittää Bemarin sekä Cmoneyn välistä puikkaamista. Aivan niin ripeä lähtö ei kuitenkaan ollut, että olisin ehtinyt kaksikon rinnalle/väliin ennen kuin rako katosi. Mutta kuten PeePeen sigussa sanotaan "And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win."

Cmoneystä pääsin silti ohitse, koska olin ykkösmutkasta ulostultaessa paremmalla linjalla. Jonkin aikaa onnistuin peippailemaan Disketin ja Crahan edessä, ja loppukisankin pysyin tasaisesti sekunnin-kahden päässä. Päätin siinä ajellessani, että en lähde hirveällä riskillä yrittämään kaksikkoa kiinni, koska riskitason nosto oli aika-ajossa johtanut virhesumaan. Perässä pysyinkin suhteellisen helposti, mutta kiinni en kaksikkoa saanut. Silti etäisyys edellä ajaviin oli niin pieni, että jos mahdollisessa osumatilanteessa olisin kenties päässyt kuittaamaan jopa molemmat.

Haikin kalustomurheet nostivat sijoituksen lähtöruudun mukaisesti viidenneksi, ja kyseessä on selkeästi paras sijoitukseni tässä sarjassa. Toki kyseessä oli tynkäkisa, mutta Cmoneyn ja DSQ:n tahdissa pysyminen ilahduttaa kovasti. Väittäisin, että pari vuotta sitten en olisi mukana pystynyt roikkumaan.

Onnittelut Nastylle, Bemarille ja huonon autotuurin podiumpaikaksi muuntaneelle (ja ennen palkintojenjakoa paikalta livahtaneelle) DSQ:lle. Kiitokset järkkäreille! Todella miellyttävä rata ja suhteellisen tasainen kalustokin. Jos jotakin ensi vuoteen muuttaisin, olisi se kisan kierrosmäärän kasvattaminen esim. aika-ajosta leikkaamalla.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Harkat #24
Uusi rata tiedossa. Nastyn kanssa oltiin jo noin 11 aikoihin paikanpäällä ja rataa katsellessa se näytti hyvältä ja sitä se olikin myös ajaa. Lahden fk-kerhon pitämä afkubriiffi oli huomattavasti erilaisempi kuin mitä meillä on yleensä ollut, pisteet siitä (positiivisella tavalla). Sue_me:n kanssa mentiin koko harjoitusten aikana tasatahtia. Kerran päästin Suen ohi vikaan mutkaan tultaessa ohi oppimisen toivossa, ja ohitin sitten pääsuoralla kun vauhtia oli enemmän.

Aika-ajot #26
Taas ajettiin Suen kanssa myös aika-ajo peräkkäin tasatahtia. Niinhän siinä sitten tosiaan kävi, että Sue_me vei a-finaalin viimeisen lähtöruudun kymmennyksen erolla ja itse B:n paalulle. Itsellä jäi välillä varsinkin kutosmutkan jarrutus turhan myöhäiseksi, ja lisäksi vikassa mutkassa oli parannettavaa, joten luulenpa että tuo kymmenys on tullut kurvien 6-8 aikana, on se tarkkaa hommaa tässä sarjassa. :D Tosiaan harmi homma että päädyttiin eri kisalähtöihin, kun olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten kisassa olisi känyt noin tasaisella erolla. Oma aikana parani harkoista 1,5 sekunnille, johtunee varmasti osittain radan oppimisesta.

B-finaali #27
Haikki kävi aika-ajojen aikana vaihtamassa #27 johonkin toiseen autoon, ja vissiin jotain 27:ssa säädettiin. Ei se siltikään parhaimmasta päästä ollut, pätki kurveissa. Startissa DSQ pysyy juuri ja juuri takana, ja saankin pidettyäni johtoni muistaakseni neljäntään mutkaan asti. Siinä sitten ohi tulee Ville, DSQ ja Jape. Saman kierroksen lopussa pääsuoralle tultaessa vielä Lozeh menee ohi ja takana on enää Nastyn kaveri heikolla #22:lla. Toiseksi viimeisenä ruutulipulle, harmi vaan ettei siitä tullut lisäpisteitä..

Oma ajo kai ihan ok, mutta suoraan sanoen tämän tyyppisellä radalla tällä elopainolla olisi pitänyt saada enemmän irti. Kiitos järjestelyistä Cmoneylle ja Lahden FK-kerholle, mukava paikka ajaa joten ehdottomasti kyllä-ääni ensi vuoden kisakalenteriin.
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Nämä itteänikin päällimmäisenä ihmetytti. Samoin kuin Nastyn 51,9 ja aavistuksen Haikin ajan alle samalla autolla. Nastykin kumminkin ainakin 70kg ajokamoissa ja iso osa kierroksesta kaasu 100%. Ei kuitenkaan mikään Kaanaa silti.
Ensin vielä onnittelut voitosta Nastylle :thumbup:
Nastyhän ajoi aivan pirun hyvin #21:llä, ei se ihme että rataennätyskin tuli, kontissa kii kun seurasin ajoansa kunnes mulla auto petti lopullisesti.

Kisassa mulla sit Nastyn aika-ajo auto jolla ajoin reilut 8 kymmenystä alle Nastyn ajaman, kevyempi kuin olen.
Aika-ajossa taas kerkesin ajaa pari hassua nopeaa kierrosta #21:llä, eikä ne mitään huikeita kierrosta olleet.. siksi yllätyinkin todella kun sillä tuli rataennätys ja paalu.
Paalu tulikin vähän ilmaiseksi mulle koska täyttä potentiaalia en #21:stä saanut irti..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Kisassa mulla sit Nastyn aika-ajo auto jolla ajoin reilut 8 kymmenystä alle Nastyn ajaman, kevyempi kuin olen.
Tämän pistin kanssa merkille (vaikken maininnut). Ja itse olin melkein kaikkia kunnolla hitaampi samalla autolla. Aika paljon kilot tuntuvat merkkaavat tuolla (hitaista ja keskinopeista kiihdytelläänkin paljon suorille ja ylämäkiinkin). Enkä oleta ajamisenikaan olleen samalla tasolla kuin teillä joille tuttu mesta.
DSQ paransi #22lla aikaansa aika-ajosta kisaan reilun sekunnin. Liekö sille autolle tehtykin jotain siinä jossain välissä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Erittäin mukava rata ja reilun kokoiset uudet autot, mahduin kaikkiin ajamiini täysin ongelmitta. Itseasiassa tämä oli ensimmäinen kokemani ulko-vuokrapaikka jossa mahduin kaikkiin autoihin. Sen takia tämä ja Forssa on ollut itselle mieluisimmat kokemukset tähän menessä.

Muutama kokeilemani auto hieman pätki mutkissa, mutta B finaalissa ajamani oli melkoinen raketti, nopeampi kuin DSQ:n auto. Sen huomasi siitä, että pienimmillään ero oli takasuoran päässä ja suurimmillaan teknisellä / syheröllä osuudella. Alussa olisin voinut yrittää ohitustakin, mutta halusin mielummin opetella rataa DSQ:n takana, koska en ollut aiemmissa erissä ehtinyt kenenkään perään puolta mutkaa pidempään. Sitten erän lopussa aloinkin jo jäädä DSQ:n vauhdista, joten paikkaa ei enää tullut. Kaiken kaikkiaan mukava reissu, vaikka hiki meinasi tulla kun kiirehdin katsomaan Lahden RJSM rallia ennen ja jälkeen kartingin. Kiitoksia järjestäjille.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
DSQ paransi #22lla aikaansa aika-ajosta kisaan reilun sekunnin. Liekö sille autolle tehtykin jotain siinä jossain välissä.
Tuntui kyllä olleen hieman pirteämpi finaalissa. Mutta vain hieman, ja jäihän se kisa-aikakin heikommaksi kuin harjoituksissa, mikä kertonee tarpeeksi auton olemattomasta potentiaalista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Kisa #26
Tutulla autolla lähteminen helpotti kisan alkua. Itse lähtö onnistuikin erinomaisesti ja päätin yrittää Bemarin sekä Cmoneyn välistä puikkaamista. Aivan niin ripeä lähtö ei kuitenkaan ollut, että olisin ehtinyt kaksikon rinnalle/väliin ennen kuin rako katosi. Mutta kuten PeePeen sigussa sanotaan "And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win."

Cmoneystä pääsin silti ohitse, koska olin ykkösmutkasta ulostultaessa paremmalla linjalla.
Taisi olla ihan tehoeroa :) Väli kutistui (minä ja BMW), kiihdytit sen jälkeen uudestaan puoli autonmittaa edellenikin ennen ekaa mutkaa, josta tultiin samassa asetelmassa, about samalla vauhdillakin, ulos, ja takasuoran kiihdytyskilpailussa jäin taas jälkeen. Pito mulla oli mutkissa ok.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721

Wilzku ja Sue_me


Nasty, Haikki ja BMW tässä vaiheessa kärkikolmikkona


DSQ, Cmoney, FW08 ja Sue_me


Jokusen kerran oltiin DSQn kanssa myös tässä järjestyksessä


Nasty maaliin, vasemmassa reunassa DSQ-Cmn nipussa


Kolmospaikka ratkennut
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
855
Kisa:

Kisan alussa FW08:lla parempi lähtö kuin minulla ja CM:llä. Pieni blokkaus esti ohitusyrityksen, mutta muuten kisa sujuikin yksin kun kärki karkasi huimaa vauhtia. Ei ollut mitään mahkuja pysyä menossa mukana. 3. sija vaihtui pykälää parempaan Haikun oltua radan varressa. Loistava sijoitus kisaasta, mutta itse kisa ei kohdallannut tarjonnut suurta vääntöä. Paikka ja autot oli erinomaisessa kunnossa ja mielellään uudestaan Lahteen ajamaan!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tuommoiset autoerot 8 kierroksessa on ihan järkyttävän isot, joten toivottavasti ensi vuonna on tasaisempi kalusto ja onnistuneempi päivämäärä kisalle. :)
Oiskohan tuolla radalla tuo painoerokin ollut keskivertoa merkittävämpi...
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
855
Tuommoiset autoerot 8 kierroksessa on ihan järkyttävän isot, joten toivottavasti ensi vuonna on tasaisempi kalusto ja onnistuneempi päivämäärä kisalle. :)
No totta, miinatkin oli kunnossa mutta hitaita. Tasaisuuden suhteen petraamista. Tarjolla olisi myös autoja mistä valita.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Hyvä kooste, kiitos taas :)
 
Ylös