Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 7. kisa, Lahti ulko (Pippo)

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
harkat          Aika    #   Ajoryhmä   [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika    #   Ajoryhmä

 1. Haikki      52,556  24  2           1. 4stroke     51,814  21  2
 2. DW          53,083  23  1           2. Lozeh       51,851  21  1
 3. Pwrd b BMW  53,458  25  2           3. Haikki      51,952  25  2
 4. 4stroke     53,613  28  2           4. Nasty Boy   51,995  23  2
 5. Cmoney      53,743  22  1           5. wilpe       52,380  27  1
 6. Lozeh       53,850  28  1           6. Jatenski    52,719  25  1
 7. Williams-   53,900  21  1           7. Williams-   52,877  22  1
 8. FW08        53,993  27  2           8. Pwrd b BMW  52,999  22  2
 9. Nasty Boy   54,384  26  2           9. Cmoney      53,111  23  1
10. Jatenski    54,623  24  1          10. DW          54,071  28  1
11. wilpe       54,683  26  1          11. FW08        54,799  28  2
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Haikki       11krs   [b]51,123[/b]  21  51
 2. Nasty Boy    +0,890  52,023  27  42
 3. 4stroke      +1,375  52,020  25  36
 4. wilpe        +5,608  52,424  22  32
 5. DW          +13,544  52,912  23  29
 6. Lozeh       +29,099  54,512  26  26
B:
    DW           11krs   53,114  25
 7. Pwrd b BMW   +0,374  53,074  27  24
 8. FW08         +2,435  [b]52,876[/b]  21  23
 9. Cmoney       +4,387  53,291  22  20
10. Jatenski    +17,810  54,331  24  18
11. Williams-   +22,987  53,777  23  16
Päivän nopein Haikilta
51,123 Haikki
51,814 4stroke
51,851 Lozeh
51,995 Nasty Boy
52,380 wilpe
52,719 Jatenski
52,876 FW08
52,877 Williams-
52,912 DW
52,999 Powered by BMW
53,111 Cmoney
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Heh, sadekelisäädöt.

Taidanpa jättää ne Hangossa pois, niin voi päästä samalla tavalla kovaa koko ajan, miten meni harkoissakin. Siis, jos on kuivaa.

Opettavainen reissu kyllä ja ihan hiano kokemus.

Kitoos!!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Vapaat harjoitukset #22, sija 5./11
Tämä meni DWtä seuraten, ja pian aloin pikkuhiljaa jäämään ja loppua kohden enemmän, kun rata tuli hänellekin tutummaksi. Huippunopeus mulla taisi olla vähän parempi. Orastavan syksyn lehtiä pudonnut aika paljon radalle, mutta ne häipyivät ajolinjalta ajellessa.

Aika-ajosessio #23, sija 9./11
Tässä autossa huomattavasti parempi pito, kuin harkka-autossani, mutta suoravauhti kesympi joten tämä vain hieman parempi kahdesta ajamastani autosta.

Grand Prix #22, sija 9./11
Lähdössä, ekassa mutkassa, taisin painostaa jokusen kuskin virheisiin, ja nousin heti Bemarin ja DWn perään 8nneksi (B:n kolmantena ajellen). Muutaman kierroksen jälkeen FW08 kuitenkin sai kiinni, ja kerran taaksejäätyäni kuittasin vielä paremmalla huippunopeudella takaisin, mutta lopullinen ohitus tapahtui sitten hitaimpien mutkien paikkeilla, joissa FW08:n auto kiihtyi paremmin. Vauhdissa pysyminenkään ei ihan onnistunut, sen verran selkeä pitoero mutkissa. Ja kaveri ajoikin hyvillä ajolinjoilla. Selvästi on formuloita joskus katsellut.


Mietiskelin samalla autoilla ajaneita itseeni (90+kg ajokamoissa) verrattuna.

#22
53,291 kisassa
vs
Wilzku 52,877 ja BMW 52,999 aika-ajossa sekä wilpe 52,424 kisassa.
Wilzkulle ilmeisesti sopiva auto kun ei aggressiivisen hyvä pito mutta ihan ok-käytöksinen (mielestäni) auto. Yllätit kyllä.
Jätkiin verraten kenties paino selittää eron. Toivottavasti :)

#23
53,111 aika-ajossa
vs
Nasty 51,995 aika-ajossa sekä DW 52,912 ja Wilzku 53,777 kisassa.
Nastyyn 1,116 sekkaa joten ehkäpä omakin mutkissa-ajo oli ok.
Wilzku ajoi kisassa jo aika alussa tuon nopeimpansa, ja oli sitten ihmeen kaukana kärjestä maalissa. Tapahtuiko autoon jotain, tai ajovirhe tms? Tämä oli kumminkin niitä autoja, jotka nappaa aggressiivisesti pidolle, kun vähän lähtee kääntämään.
DW:n kanssa spekulointia korottavasta lisäpenkistä että ehkä vaikutti painopisteenä autoon mutkissa negatiivisesti (esim. stroke oli samalla #25 autolla sekunnin nopeampi). Ei ihan normaalitasollaan kaveri täällä.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mietiskelin samalla autoilla ajaneita itseeni (90+kg ajokamoissa) verrattuna.

#22
53,291 kisassa
vs
Wilzku 52,877 ja BMW 52,999 aika-ajossa sekä wilpe 52,424 kisassa.
Wilzkulle ilmeisesti sopiva auto kun ei aggressiivisen hyvä pito mutta ihan ok-käytöksinen (mielestäni) auto. Yllätit kyllä.
Jätkiin verraten kenties paino selittää eron. Toivottavasti :)

#23
53,111 aika-ajossa
vs
Nasty 51,995 aika-ajossa sekä DW 52,912 ja Wilzku 53,777 kisassa.
Nastyyn 1,116 sekkaa joten ehkäpä omakin mutkissa-ajo oli ok.
Wilzku ajoi kisassa jo aika alussa tuon nopeimpansa, ja oli sitten ihmeen kaukana kärjestä maalissa. Tapahtuiko autoon jotain, tai ajovirhe tms? Tämä oli kumminkin niitä autoja, jotka nappaa aggressiivisesti pidolle, kun vähän lähtee kääntämään.
DW:n kanssa spekulointia korottavasta lisäpenkistä että ehkä vaikutti painopisteenä autoon mutkissa negatiivisesti (esim. stroke oli samalla #25 autolla sekunnin nopeampi). Ei ihan normaalitasollaan kaveri täällä.
Sillä sysisurkealla lähdöllä nyt varmaan oli suurin merkitys, putosin eturivistä viimeiseksi ekassa mutkassa. Nätisti tulitte kaikki sisältä ohi. :D Ei vaan lähtenyt, jatenskia ei ollut mahdollista startissa haastaa vaikka parempi auto olikin alla ja siinähän se ero sitten kasvoikin kun jäin hänen taakseen etsimään ohituspaikkaa. Jatenskin olisin varmaan voinutkin voittaa, jos en olisi kisan loppupuoliskolla päättänyt alkaa ajamaan nurmikkoa (tässä vaiheessa olin edellä). Tuli vaan vähän ylikovaa siihen pitkään vasuriin (nro 4) ja ulostulossa neljä rengasta nurmikon puolella. Tossa tuhlaantui sen verran aikaa, että eipä siinä enää jatenskia kiinni ajettu. Kiva päivä oli muuten, mutta vähän tuli kirottua tota virhettä.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Sillä sysisurkealla lähdöllä nyt varmaan oli suurin merkitys, putosin eturivistä viimeiseksi ekassa mutkassa.
Itse huomasin A:ssa kys. ajokilla saman, kun kaikki muut paitsi Lozeh vetää 10m karkuun ekaan mutkaan mennessä.

ylikovaa siihen pitkään vasuriin (nro 4)
Korkeammalla painopisteellä en itse päässyt tätä ylikovaa. Runkoon sai sidottua valtavan energiamäärän, kun veti tämänkin täysillä finaalin viimeisillä kierroksilla.

Oispa vaan tullut vettä...
 

wilpe

Active member
Liittynyt
26.4.2015
Viestit
36
harkat #26
ei ollu mikää kaksinen ajokki, puolsi oikealle ja eikä meinannut olla tehoja muihin autoihin verrattuna, ei näköjään kulkenut muidenkaan alla.
aika-ajot #27
oikein hyvä peli niin kauan kunnes rupesi pätkimään, sainkohan ajettua 5 kierrosta jonka jälkeen vaihto #26. viides lähtöruutu.
grande a finale #22
lähtö onnistui aika hyvin ja pujottelin kolmanneksi, muutaman kierroksen pysyin hyvin perässä jonka jälkeen takaa tuli myrskyvaroitus ja haikki sujahti kuin raketti ohi, ei ollut mitään tehtävissä kun 1.3s nopeampia kierrosaikoja. viimeset kierrokset vain köröttelyä kärkikolmikon perässä ja näin ollen neljäs sija. tyytyväinen täytyy olla. kiitos kanssakilpailijoille!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Harkat:
Ohitus Haikista Parabolicaan oli päivän parasta antia:)

Kisa:
Huippu lähtö ja joukon kärkeen. Valot vaihtui oudon nopeasti, mutta tällä kertaa olin hereillä. Sain pientä rakoa Digiin, mutta sitten muutaman ajovirheen kautta digi sai kiinni. Digi oli hitailla osuuksilla nopeampi ja varsinkin mutkista lähdöissä. Oma auto taas suoran päässä selkeästi nopeampi, ihan kuin olisi ollut eri välitykset. Digi piti erinomaisesti sijansa puolustavalla linjalla. Pääsin suoran päässä rinnalle, mutta digi valtasi sisälinjan.

Loppujen lopuksi hyvä sijoitus päivän toiseksi hitaimmalla parhaalla ajalla. Jäi parannettavaa omaankin ajoon, mutta jäi vaikutelma, että paino vaikuttaa tällä radalla erityisen paljon -ehkä pitkät suorat tekee sen..?

Kiitos järjestäjille kisasta ja Pippon porukoille uusista renkaista ja suht tasaisista autoista!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Bemarin kanssa käytiin kova vääntö B:n voitosta kyllä. Sain siinä huippustartin ja 5. -> 2. ekaan kurviin. Täysmunkki. Myös sekin, että sain pari ekaa kiekkaa katsoa rauhassa Bemarin heikot ja vahvat alueet ja iskin siellä heikossa. Jos olisin Bemarin edeltä lähtenyt, niin maaliintulojärjestyskin olisi erittäin tod.näk. ollut toisinpäin. Vittumainen mies on...noin niinkuin ohitettavaksi varsinkin uudelleen.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Harjoitukset #28
Todella hidas kiihtymään, muuten ihan ok auto. Treenit edellisenä torstaina auttoivat sen verran, että autot oli jo tulleet tutuiksi muiden vasta totutellessa. 4. Nopein aika silti pieni yllätys tällä autolla.
Tuli kokeiltua ohitusta ekassa mutkassa (bmw:stä) kun nyt harkat kyseessä. Eipä ihan onnistunut -> hieman pitkäksi ja pian tuli kiire erinäisiin ohjausliikkeisiin, mutta siitäkin selvittiin. Pohja sai jonkun osuman tässä, jonka seurauksena auto alkoi pitää melko äänekästä kilinää. Ajettavuuteen se ei kuitenkaan vaikuttanut, keskittymistä kyllä häiritsi tuollainen :D

Aika-ajot #21
Lozeh oli jo mennyt tällä kovaa, joten hyvä auto osui nyt alle. Ainoa, mistä varoitti, että takasuoran jälkeisessä oikeassa tuppaa pätkimään. Radalle päästyäni totesin, että sitä tuo tekee. Loiva linja k.o mutkan ulostulossa auttoi hieman mutta ei aina. Pitoa oli kyllä todella paljon, ja tällä pystyikin lataamaan todella kovaa esim. ekaan mutkaan. Lopussa auto auto nyykähti pariin otteeseen myös ekassa mutkassa. TOsin tämä saattoi johtua siitä, että jalka osui vahingossa jarrulle; en ole ihan varma :dunno: Paalu nyt tuli sitte kuitenkin. Eka muuten tässä sarjassa. 2. sijoja olikin jo vuodesta 2010 lähtien, mutta aina joku ehti edelle (Wope hyvinkää 2010, Dw lahti 2011, Haikki Kaanaa 2013 mitä näitä nyt on :D)

A-finaali #25

Minulla ja Haikilla vaihtui kisaan autot päittäin. Haikki oli tällä päätynyt 3. ruutuun, joten ihan kelpo auto kyseessä. Kyselin tarkemapaa tietoa tuosta, niin kertoi, että takarenkaat ovat aika liukkaat, joten jarrutuksissa saa olla tarkkana. Lähtö: Valot sammuivat yllättävän nopeasti, mutta en nukkunut. Lozeh jäi paikalleen, ja Haikki kontissa jo ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Haikki lähtee yrittämään sisäkautta toiseen mutkaan. Rinta rinnan tullaan nopeaan vasuriin, mutta ulostulossa ilmeisesti Haikilta loppuu tila ja joutuu jarrutamaan äkisti. En muista tilannetta, mutta ilmeisesti en jättänyt tarpeeksi tilaa. Videolta voisi nähdä tarkemmin mitä tapahtui? Rankkua vaan jos aihetta on;) Oppii apina ajamaan.

No tässähän kävi sitten niin, että sekä minä että Haikki ajettiin pahasti pitkäksi se alamäkeen ajettava mutka. Tosin eri syistä. Minä jouduin painamaan polkimia siitä polkimen sivusta yltääkseni niihin, ja nyt jalka lipesi suoraksi -> armoton paniikki, että mitäs tässä oikeastaan tapahtuu. Sain kuitenkin hidastettua sen verran, että pysyin radalla, mutta Nasty kerkesi ohitse. Seuraavien muutaman kierroksen aikana ero pysyi aika vakiona. Välillä saavutin metrin pari mutta sitten taas jäin. Nopeimmissa kierrosajoissa olikin eroa peräti 0,003s, että ilman virhettä mahdoton tehtävä ottaa kiinni. Haikki sai sitten lopulta minut kiinni ja ohi meni viimeisessä mutkassa, ei mitään jakoa. Maaliin siis kolmantena. Tähän oli tyydyttävä tällä kertaa. Vähän kyllä harmitti se poljinsekoilu, mutta minkäs teet :wall:

Kiitos vielä järjestäjille ja ratahenkilökunnalle! Autotkin oli huollettu ja paremmassa kunnossa kuin mitä vielä torstaisessa treeneissä olivat.

Mielenkiintoinen spekulaatio: Jäin tuolla #21 Haikille 0,7s kun taas #25 ero oli alle 0,1s. Ota tuosta nyt sitte selvää.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Mielenkiintoinen spekulaatio: Jäin tuolla #21 Haikille 0,7s kun taas #25 ero oli alle 0,1s. Ota tuosta nyt sitte selvää.
Joo, ehkä #25ssa tapahtui jotain että auton nopeus muuttui, tiedä häntä. Tuo 0,7 lienee teillä liki painon vaikutusta. Luulisin vain.

Kuten myös Nasty vs wilpe vs minä:

#27
Nasty 52,023 vs 52,380 wilpe (0,357)

#23
Nasty 51,995 vs 53,111 Cmoney (1,116)

#22
wilpe 52,424 vs 53,291 Cmoney (0,867)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1126
Harkat: #24

Tää oli varsin tasapainoinen käytökseltään, joskin ehkei suorilla mikään paras, pito tuntui olevan vähintään yhtä hyvä kuin torstaina stroken kanssa treeneissä, ellei jopa snadisti parempi. Harkkojen hauskin hetki käytiin bemarin kanssa kun vähän kisailtiin niin pääsi totaalisesti yllättämään parabolicaan sisäkautta, rohkea liike kun ei siihen juuri jarruteta.

Aika-ajot #25
Pito tuntui olevan hyvä, samoin kulku mutta yllätävänkin paljon sai taistella yliohjausta vastaan, varsinkin vasureihin auto ikäänkuin halusi vain jatkaa kääntymistään. Parapolican ulostulo oli metka paikka tällä sillä jos ei halunnut nostaa, ja siinähän ei nosteta niin muutaman kerran joutui nojaamaan kanttariin. kierrosajalla 51.952 kolmanneksi mutta kyllä pari kymppää kovempaa ois #25:lla pitäny päästä mutta Stroke ja Lozeh onnistui paremmin ja Nasty jäi jonku satkun, tiukkaa.

A-finaaali: #21

DW:n ja Bemarin kisaa B:n voitosta oli ensin hauska katsoa.
Nyt tuli paras auto kisaan, tässä oli aivan huikea pito mikä enemmän kuin korvasi heikon suoravauhdin mikä ehkä osittain johtui pätkimisestä.
Lozehin auto ei lähteny mihinkään ja siirryin ulkolinjaan minkä seurauksena Nasty melkein pääsi ohi ekaan mutkaan. Kärryni oli kuitenkin niin hyvä että pääsin yrittämään Strokesta ohi ulkokautta parapolicaan, viime hetkellä jouduin kuitenkin nostamaan etten aja ulos, Stroke ei ehkä arvannut että #21 paremman pidon ansiosta siinä pystyi sitä yrittämään, mutta ei siinä mitään, siitä kuitenkin selvittiin. Sitten tapahtui jotain erikoisempaa: sekä minulla että Strokella lipee samaan mutkaan jarrutettaessa jalka polkimelta (nyt se polkimen reunasta painaminen lopulta kostautui, mutta jos ei yllä niin ei yllä, tätä tapahtuu ehkä kerran viidessä vuodessa ja juuri nyt molemmille kun on kaksoisjohto :D) mulla se aiheuttaa täyden spinnin nurmelle, Stroke pääsi hiukan vähemmällä ja tippui toiseksi, minä
viimeiseksi. Nyt ei ainakaan ollut mitään menetettävää, ja auton hurjan pidon takia oli hauska ajaa. Mitään muistikuvaa ei oikein ole mutta varsinkin hitaissa mutkissa muut oli täysin aseettomia tälle autolle. Nastyn kanssa käytiin sitten parin kierroksen pituinen vääntö voitosta ei se mokoma kyllä suosiolla meinannut voittoa luovuttaa, välillä kävin nurmeakin ajamassa, hauskaa kisaa oli ja kerran pääsin jo hiukan edelle mutta Nasty piti kärkipaikan, tiukalle se lopulta meni ja viimeisellä kierroksella pääsin kolmanneksi viimeisessä mutkassa ohi. Autotuurivoittohan tää nyt täysin oli mutta pisteissä sen verran tiukkaa että pakkovoitto se olikin. Nasty kyllä hyvin väänsi vastaan selvästi heikomalla autolla, siitä hatunnosto!

Kiitokset muille ja kisajärjestäjille, kuin myös Lahden fk-kerholle kuvistakin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös