Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 9, Hanko

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Joo, en olisi julkisesti kommentoinut asiaa sen enempiä, ellei asianosaiset julki tuo. Toivotan pikaista paranemista Kristalle. Selän takia olin itse eniten huolissani ja oli suurin syy omiinkin ajohaluihin sinä päivänä. Olen itsekin rajussa kolarissa ollut, enkä puhu nyt Hvnkäästä. Tiedän, että toipumisessa menee aikaa. Toivottavasti hänet saadaan viimeistään Hollolaan takaisin.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Hangon radalla tapahtuneesta onnettomuudesta lisätietoa:

Krista sai ensiapua ambulanssissa ja vietiin tammisaaren sairaalaan. Kaksi lääkäriä epäili murtumia 3:ssa kohdassa kehoa, oikea jalka, vasen käsi ja alaselkä. Röntgenkuvissa selvisi ettei murtumia ollut, olivat rajuja ruhjeita ja oikean jalan polvi löystynyt tapahtuneesta. Kainalosauvojen varassa Krista joutuu olemaan noin viikonajan ja syömään kovia kipulääkkeitä. Sisäisen verenvuodon vaara on vielä olemassa josta käydään pikimmiten lisätutkimuksissa.
kuittasinkin tän jo FB:ssä. Vaikka ei ihan säikähdyksellä selvinnyt niin ehkä kuitenkin pitää olla tyytyväinen. Olisi voinut käydä paljon pahemminkin. Paranemisia tätäkin kautta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Paranemista toivottelen minäkin. Hyvä ettei murtumia löytynyt.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hangon radalla tapahtuneesta onnettomuudesta lisätietoa:

Krista sai ensiapua ambulanssissa ja vietiin tammisaaren sairaalaan. Kaksi lääkäriä epäili murtumia 3:ssa kohdassa kehoa, oikea jalka, vasen käsi ja alaselkä. Röntgenkuvissa selvisi ettei murtumia ollut, olivat rajuja ruhjeita ja oikean jalan polvi löystynyt tapahtuneesta. Kainalosauvojen varassa Krista joutuu olemaan noin viikonajan ja syömään kovia kipulääkkeitä. Sisäisen verenvuodon vaara on vielä olemassa josta käydään pikimmiten lisätutkimuksissa.
Paranemisia!! Onneksi nyt ilmeisesti vältyttiin vakavammilta seurauksilta, vaikka tilanne oli paha ja vaarallinen.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Näin ensi alkuun tärkein ensin:
Kiitokset kaikille tuesta meidän molempien puolesta, merkitsee meille paljon!

Kisarapo:

Saavuttiin radalle jo hyvissä ajoin tavoitteena päästä tutustumaan rataan ennen virallisia harjoituksia. Loistava sää ja odotukset oli korkealla, rata näytti videiossa varsin maukkaalta. Minä, 4stroke, lfb ja Jaqcues päästiin radalle ensimmäisinä ja tiedossa oli että nopeasti pitää oppia rata sillä Wope oli lyönyt viikko sitten kauden ennätyksen radalla.

Epävirallinen harjoitus
# 6 38,425
Wopen videota oli tullut aika monta kertaa katsottua niin tiesi suunnilleen mihin suuntaan ne mutkat menevät, silti ekat parit kierrokset olin ihan pihalla että miten tää rata nyt menikään.. Hyvin nopeasti löytyi kuitenkin jarrutuskohdat ja ajolinjat kohdilleen, rata oli aivan mahtava, nopea ja fyysinen, varsinkin nopean shikaanin jälkeinen pompottava jarrutus neulansilmään oli radan parhaita paikkoja, tuli ihan mieleen vihdin ekat mutkat. #6 oli täydellinen omalle ajotyylille ja vein sitä todella aggressiivisesti mutkiin.

Autossa oli kierrosaikanäyttö mistä oli kiva seurata aikojen parantumista.
7. kierroksen jälkeen uusi Laprecord 38,565 ja seuraavalla parannus 38,425 ei ollenkaan huono aloitus, vähän olin siitä ihmeissäni, oletin kestävän kauemmin vauhtiin pääsemisen mutta hyvä näin:) hyvä auto, hyvä aika, pyysinkin että otetaan #6 pois kisasta...


Harkat:
#70 38,946

#70 tuntui olevan ok, luisui selvästi enemmän kuin #6 mutta muuten hyvä. Pääsin hyvin ajorytmiin mutta sitten harkkojen puolessa välissä huomasin shikaaniin tullessani jonkun heiluttavan vimmatusti käsiä ja hidastin ja kun tajusin mitä oli tapahtunut niin sydän hyppäsi kurkkuun ja melkein auton vielä liikkuessa hyppäsin autosta pois ja ryntäsin paikalle. Ambulanssia odoteltiin ja sanoin tulevani ehdottomasti mukaan sairalaan, kisa on vain yksi kisa mutta vastaus oli ettei käy, mun pitää kuulemma voittaa kisa, enkä pysty sairalaassa mitään tekemään muutenkaan. Toisissa harkoissa Wope pääsi kymmenyksen päähän ja arvelin tulevan tiukka paalukisa wopen kanssa.


Aika-ajot:
#70 38,716

Ennen radalle menoa oli ajatukset aivan muualla kuin aika-ajoissa ja olinkin aivankuin sumussa. Henkisesti kova paikka itselle. Jotenkin sain kuitenkin kaiken adrenaliinin keskitettyä ajamiseen ja pystyin onnettomuudesta huolimatta keskittymään paalupaikan tavoittelemiseen. Tunne oli aika-ajojen jälkeen että meni hyvin ja sain aivan kaiken irti itsestäni. Lopulta paalupaikka tulikin melko selvällä erolla. Oma arvio että ylsinkin omaan parhaaseen aika-ajosuoritukseeni KKWCS-urallani tähän asti. Mutta mutta, ei näistä paalupaikoista ole ennenkään tällä kaudella mulle ollut hirveesti hyötyä:D

A-finaali: #3 39,266

Lämppärillä iski tuttu tunne, tällä autolla ei kisaa voiteta. Takarenkaiden pito on melkoisen huono mutta ei voi mitään, näillä mennään. Startti meni hyvin ja Wope pysyi takana mutta shikaanin jälkeen ei vaan vetopito riitä, melkoista luistelua ja Wope pääsee puolittain rinallle, pidän kuitenkin vielä kärkipaikan. Toisella kierroksella Wope pääsee sitten ohi sisäkautta Ja Nasty menee samaan rakoon ohi. Yritän hirveellä vimmalla pysyä perässä mutta mutkista ulostuloissa karkaavat kokoajan. 8-9 kierroksen päästä ero pysyy n. 2 sekunissa ja huomaan että takarenkaat pitää jo paremmin. Nasty painostaa kovasti Wopea ja otan kovasti riskejä mutkissa ja pari kolme kertaa meinaan ajaa ulos nopeassa vasurissa; sitä ei vaan päässyt nostamatta tuolla autolla jos halusi radalla pysyä. Nasty pääsee lopulta siististi Wopesta ohi joten kolmantena sitten maaliin, parempaan ei pystynyt. Nastylle onnea upeasta voitosta ja Wopelle toisesta sijasta, upeasti ajoivat :thumbup:

Kiitokset järjestäjille, muille kuskeille ja henkilökunnalle, palvelu pelasi ja oli ystävällistä! Rata ja autot loistavia vaikka eroja olikin, tuonne pitää toistekin mennä ajamaan.
Erityiskiitos vielä henkilökunnalle ripeästä toiminnasta ja ensiavusta!
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Kun viisi autoa menee rinnakkain samaan mutkaan niin eihän siinä kaikki voi pysyä radalla ellei joku jousta. Sanoisin normaaliksi kisatilanteeksi. Harmi että siinä tapahtui ulosajoja, mutta en näkisi tuossa tapahtuneen mitään sukellusta tms. Tilanne vaan oli tiukka.
Olen samaa mieltä. Näitä sattuu mutta ihan oikein meni, koska olisin ollut ihan ritsa kisassa. Cmoneylle olisin suonut paremmat lähtöasetelmat.

Mun puolesta se oli kisatilanne ja täts it :thumbup:
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Oli kyllä aivan käsittämätön tuuri ettei pahempaa käyny. Näin tilanteen (kristan onnettomuuden) ja sen verran pahalta näytti että huh huh.

Rapoa tulossa myöhemmin. Alustavat fiilikset on että rata+autot aivan mahtavia ja myös palvelu toimi. Tänne pitää päästä uudestaan :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Ainoa mikä mätti, oli pitkä ajomatka: 750km autossa yhden päivän aikana ei oikein napostele..

Mitä sitä ei tekisi moottoriurheilun takia:thumbup:

Voisi olla vitsit vähissä jos olisi vaikka satanut ja kisa loppunut vaikka ekalle kierrokselle.
Loppui ekaan mutkaan t: Mr 600 km ;)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ajattelin, että itsekin voisin nyt kommentoida onnettomuutta, kun Haikki on tuonut asian esille täällä.

Olin ajamassa S-mutkia (vauhtia arvion mukaan 80km/h), kun huomaan Timanfayan ylittämässä rataa suoraan edessäni, keskellä rataa. Painan jarrun äkkiä pohjaan, auto lähtee hanskasta ja toivon vain ettei osuttaisi. Sitten saan kovan iskun päähän ja olen radan varressa. Timanfaya makaa maassa muutaman metrin päässä. Hetken istuin puolivaloilla autossa ja sitten ryntään katsomaan Timanfayaa. Järkytys oli suuri, kun tilanteen vakavuus selvisi melkein heti törmäyksen jälkeen. Tuntui todella pahalta ja aika vaikeaa on kuvailla omia tuntemuksia sanallisesti..

Itse satutin hieman kättä, mutta siitä ei ollut haittaa ajamiselle. Melkein heti onnettomuuden jälkeen tuli näköhäiriöitä, joten arvasin että migreeni taitaa olla tulossa. Sain onneksi Cmoneylta särkylääkkeitä, mutta epäilin edelleen, että iskeeköhän niin kova päänsärky ja huono olo että ajaminen täytyisi jättää väliin. Aiemminkaan särkylääkkeet ei ole välttämättä auttaneet migreeniin. Näköhäiriöt meni ohi ennen aika-ajoa ja päänsärkykään ei ollut mennyt niin kovaksi eikä olo niin huonoksi, että olisi estäneet ajamisen. Pystyin ajamaan normaalisti ja ajaessa päänsärky tuntui aina katoavan. Kiitokset Cmoneylle lääkkeistä!

Viimeksi mulla on ollut migreeniä yli 4 vuotta sitten, joten yllätyin migreenistä. Saa nähdä, tuleeko nyt jatkossa kohtauksia, kun ennen eilistäkin oli niin pitkä tauko.

Timanfayalle paranemisia vielä tätä kautta! :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olin ajamassa S-mutkia (vauhtia arvion mukaan 80km/h), kun huomaan Timanfayan ylittämässä rataa suoraan edessäni, keskellä rataa. Painan jarrun äkkiä pohjaan, auto lähtee hanskasta ja toivon vain ettei osuttaisi. Sitten saan kovan iskun päähän ja olen radan varressa. Timanfaya makaa maassa muutaman metrin päässä. Hetken istuin puolivaloilla autossa ja sitten ryntään katsomaan Timanfayaa. Järkytys oli suuri, kun tilanteen vakavuus selvisi melkein heti törmäyksen jälkeen. Tuntui todella pahalta ja aika vaikeaa on kuvailla omia tuntemuksia sanallisesti..
Onneksi ei käynyt tosiaan pahemmin. Tuossa vauhdissahan olisi voinut sun päähän osuessa saada aikaan myös aika pahaa vammaa niskan seudulle tmv., jotenka onnea oli matkassa molemmilla.
Jatkossa sitten varovaisemmin kuvaamaan, kuvamateriaali kumminkin on toissijainen seikka vrt. paikkalla olijan hyvinvointiin :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Helpottavaa kuulla ettei murtumia ollut, tuota selkämurtumaa lähinnä pidin jo hyvin vakavana. Nyt vain rauhassa ajan kanssa eteenpäin, Voimia sinnepäin
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Onneksi ei käynyt tosiaan pahemmin. Tuossa vauhdissahan olisi voinut sun päähän osuessa saada aikaan myös aika pahaa vammaa niskan seudulle tmv., jotenka onnea oli matkassa molemmilla.
Migreeni taisi olla seurausta juuri tuosta päähän tulleesta iskusta, mutta onneksi ei seurannut vakavampaa. Taju saattoi vähän hämärtyä, kun en kunnolla muista törmäyshetkeä ja sen jälkeisiä sekunteja.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Migreeni taisi olla seurausta juuri tuosta päähän tulleesta iskusta, mutta onneksi ei seurannut vakavampaa. Taju saattoi vähän hämärtyä, kun en kunnolla muista törmäyshetkeä ja sen jälkeisiä sekunteja.
Oletko tarkistanut kypärän kunnon?
 

Örfil

Guest
Nipsullekin kävi kyllä huono tuuri - ei tuossa tilanteessa ehdi tehdä mitään ja se olisi voinut osua kenen tahansa osalla. Onneksi selvittiin näillä kolhuilla, tästä pitää ottaa opiksi.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Harmittava onnettomuus. Toivottavasti sekä Timanfaya että Nipsuhuuli selviävät ilman pitkäaikaisempia vaivoja.

Nipsuhuulen kannattaa tosiaan tsekata kypärän kunto. Enpä noista kypärien kolhujen kestävyydestä paljoa tiedä, mutta jos kypärään tuli kovempi isku, niin vaihtoon vaan. Kunnossa oleva kypärä on loppujen lopuks halpa vakuutus kolarien varalle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nipsuhuulen kannattaa tosiaan tsekata kypärän kunto. Enpä noista kypärien kolhujen kestävyydestä paljoa tiedä, mutta jos kypärään tuli kovempi isku, niin vaihtoon vaan. Kunnossa oleva kypärä on loppujen lopuks halpa vakuutus kolarien varalle.
Kypärät on suunniteltu kestämään se yksi kovempi isku ja lauantaina tuli jo ilmeisesti aika kova tälli.

Mutta kypärän kuoresta näkee jo päälle päin jos on halkeamia, sisäpinta on hankalampi tarkastaa jollei pehmusteet lähde irti. Kuitukypärän delaminaatiota (kypärän rakenteen muodostavat päällekkäin liimatut kuitumatot irtoavat toisistaan) taas ei näe päällepäin välttämättä ollenkaan, se pitäisi katsoa esim. ultraäänitarkastuksena (NDT). Se ei välttämättä ole kovin halpaa.

Varminta olisi vaihtaa uuteen kypärään jos haluaa olla 100% varma että ajaa ehjällä kypärällä.
 
Ylös