Tulokset KKWCS 2022, 9. kilpailu, Lavinto Karting

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
336
Koodi:
AIKA-AJOT       AIKA   AUTO  AJORYHMÄ

_1. Nasty Boy   33,864 313    2
_2. Haikki      33,974  33    2
_3. jegór       34,815  33    3
_4. WoPe        34,838  90    3
_5. Jatenski    35,187  10    1
_6. Andrei D    35,344  19    1
_7. RobKa       35,519   6    2
_8. Harri S     35,845 313    3  (#313:lla 3krs kun ketjut lähti, sitten #6:lla 6krs 36,290)
_9. SlowDiezel  35,870  66    2
10. Slava       35,967  19    2
11. Masiina     36,030  10    3  (ensin jarrut #70:stä, sitten #10:llä 6krs ja aika tuo 36,030)
12. Pwrd b BMW  36,092  17    1
13. Cmoney      36,204   6    3
Piti olla 2 a-a -ryhmää, mutta autoja hajoili urakalla, jolloin päätettiin ajaa yksi kisa kolmessa erässä.

Kilpailu (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
_1. WoPe         12krs   34,821  10  50
_2. Nasty Boy    +0,265  34,789   6  42
_3. SlowDiezel   +5,055  34,923 313  37
_4. Haikki       +5,461  34,992  66  32
_5. jegór       +13,688 *34,765* 90  30
B:
    SlowDiezel   12krs  *34,828* 33
_6. Harri S      +1,453  35,051  90  26
_7. RobKa        +5,562  34,945  19  24
_8. Jatenski     +7,390  35,675  66  22
_9. Andrei D    +12,546  35,430  10  20
C:
    SlowDiezel   12krs   35,039 313
10. Pwrd b BMW   +0,039 *34,755* 90  19
11. Cmoney       +2,133  35,280  10  16
12. Masiina      +3,015  35,233  19  14
13. Slava       +19,351  36,608  17  12
Päivän nopein kaikilta:
33,864 Nasty Boy
33,974 Haikki
34,755 Powered by BMW
34,765 jegór
34,821 WoPe
34,828 SlowDiezel
34,945 RobKa
35,051 Harri S
35,187 Jatenski
35,233 Masiina
35,280 Cmoney
35,344 Andrei D
35,967 Slava
 

RobKa

Well-known member
Liittynyt
24.9.2017
Viestit
71
Sijainti
Finland!
Aika-ajo. Ensimmäinen yritys.
Ensimmäinen lähtö aika-ajoihin päättyi nopeasti kun autossa oli tekninen ongelma. Ei ottanut tehoja suoralla. Parin kierroksen jälkeen totesin tilanteen toivottomaksi ja ajoin varikolle. Muillakin oli sen verran ongelmia että koko aika-ajo aloitettiin myöhemmin uudelleen.

Aika-ajo, Toinen yritys. Auto 6.
Suorilla aika vaisu auto ja ajoasento ei ollut kovin hyvä, mutta ainakin tämä sentään toimi koko aika-ajon. Olin seitsemänneksi nopein, elikkä B-finaalin kolmanneksi.

B-Finaali. Auto 19.
Hyvä auto, mutta jarruihin kesti hetki tottua. Harri S ja SlowDiezel menivät ensimmäisellä kierroksella ohi. Andrein ohi pääsin kun hän pyörähti ja Jatenskin ohitin myöhemmin takasuoralla. Vauhti oli hyvää, mutta tässä vaiheessa Harri S ja Slowdiezel olivat jo liian kaukana. Kokonaiskilpailussa siis seitsemäs sija.


Pakko on myös avautua Lavinnon tapahtumista. Kaikki varmasti ymmärtävät että 100% luotettavuus ei ole mahdollista ja tekniset murheet kuuluvat lajiin, mutta tällä kertaa sattui ehkä vähän liikaa. Ensimmäinen aika-ajo meni täysin metsään kun puolet kuskeista tippuivat heti kättelyssä pois pelistä teknisten vikojen takia. Masiinalle sattui paha ulosajo kun jarrut eivät toimineet. Kilpailuformaatti meni uuteen uskoon kesken kaiken ja touhu oli muutenkin hidasta ja sekavaa. Ikävää että asiat ovat näin. Kun homma toimii, Lavinto on sarjan parhaita auto/rata yhdistelmiä, joten olisi sääli jos se tippuisi kalenterista, mutta ei tämä voi näinkään jatkua.

On toki meidän porukallakin parantamisen varaa. Osalla kuskeista oli vaikeuksia havaita radan varrella olevia lippuja. Masiinan ulosajosta tulleet punaiset liput menivät joiltakin täysin ohi. Radalle oli ehtinyt jo henkilöauto peräkärryineen kun joku veteli vielä täysillä radalla. Aikaisemmassa aika-ajossa ruutulippua ei myöskään huomattu. Kilparadalla harvemmin liputellaan turhaan, joten tähän tulisi kiinnittää enemmän huomiota.

Ongelmista huolimatta oli hyvä päivä. Jokaisessa finaalissa oli hyviä vääntöjä. Kiitos Cmoneylle taas järjestämisestä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Aika-ajo #6
Sain 3 aikakierrosta ajettua, kunnes punalippu Masiinan onnettomuuden (jarruvika varikkomutkaan) ja Harrin pysähtyneen kartin takia. Olisi aika varmaan vähän parantunut tuosta, mutta C-finaali tällä vähän kesymmällä kilpurilla olisi silti kutsunut. C, koska autoja hajosi aika paljon heti alkuunsa ja Harri sen ässän hihasta sitten heitti, että ajetaan nyt ainakin yksi kisa vähemmillä autoilla kolmessa erässä (C, B ja A). Hyvä idea kyllä.

Kisa C-finaali #10
Tämä oli jo jonkunverran kulkevampi auto, ja onnistuinkin ohittamaan Slavan ja Masiinan. Sitten kisa meni kuvatessa SlowDiezelin ja Bemarin hyvää vääntöä keulilla. Itse en siihen ihan ehtinyt mukaan. Myös Masiina seurasi taas kuin hai laivaa, kuten Forssankin molemmissa kisoissa.

Jees, viime vuonna Lavinnon kisat menivät poikkeuksellisen hyvin mutta nyt oli harmillisen paljon teknisiä ongelmia autoissa eikä harmistukselta ja stressiltä nämä vaan ole kauhean rentoja tapahtumia täällä olleet useasti ennenkään.
 

SlowDiezel

Well-known member
Liittynyt
12.1.2018
Viestit
129
On ollut vähän aikaa, kun päässyt ja ehtinyt tänne kirjoittelemaan, mutta nyt vihdoin :D.

Aamulla aikainen herätys ja aamupalat nassuun, sitten matka kohti Lavintoa. Keli oli mitä mainioin jo heti aamusta. Hyvillä mielin liikenteeseen, toivoen ainakin ok-tulosta kun Turussa meni kisat poskelleen ja en itsekään ollut ihan parhaimmalla mahdollisella fiilingillä (ja käytöksellä) mukana.

Aika-ajot #66 ja sija 9.

Aika-ajoon tuli auto, joka ei ainakaan minulla lähtenyt mutkista mihinkään, huippuja riitti (verraten Haikki a-finaalissa 0,9 sekkaa kovempaa kuin minä) joten vaikea sanoa oliko tosissaan niin huono auto. Itsellä ei mennyt mihinkään. Lopputulos oli mitä oli, mutta päätettiin hyvillä mielin lähteä ajamaan ja varsinkin sen alun touhun jälkeen oli hiukka vaikea kaivaa aluksi täyttä motivaatiota loppupäiväksi.

C-Finaali: auto 313 ja sija 1.

Paalulta matkaan ja sainkin aluksi pientä kaulaa ja rauhassa ajella ilman täyttä painetta, ajoasento vähän hassuhko mutta ok, ajoihan Nasty autolla eturiviin. Jarruihin ei tuntunut olevan täyttä luottoa, ehkä johtuen ajoasennosta. Puolissavälin kilpailua Bemarihan oli sitten saavuttanut minut, ja sitten lähtikin taistelu siitä erävoitosta ja noususta kunnolla käyntiin. 3 kertaa bussipysäkkiin ohitusyritystä, pääsin kahdella kerralla puikahtamaan auton hyvän kiihtyvyyden ja fiksun linjan ajamisen turvin ohitse takaisin, viimeisellä kierroksella sijoitin auton keskelle ja Bemari valitsi ulkopuolen. Otti rohkean myöhään jarrutuksen, mutta hänellä ei vain latu riittänyt ja hän ajautui nurmikolle oikaisten mutkan, mutta pääsin hyvin ilman ongelmia takaisin ohi. Maaliin tultiin aivan puskurit toisissaan kiinni. Hieno otanta. Bemarilla oli selvästi vauhtia kyllä enemmän ja voiton avaimet käsissään, mutta joskus se ei riitä, ohitsekin pitäisi päästä onnistuneesti :)



B-Finaali: Auto 33 ja sija 1.

Autojen arvonta, vähän huikkaa ja taas mennään. Viimeisestä ruudusta matkaan (lähtöruutu 5).
Sain hyvän lähdön ja takasuoralla pääsin heti Robkasta ja Andreista ohitse. Sitten alkoi Harrin ja Jatenskin jahtaaminen.
Mentiin kierros pari ja Harri pääsi ohittamaan
Jatenskin, jolloin pääsin samasta ovesta takasuoralla hänestä ohi, ja ei muuta kuin Harrin perään. Oli lähellä, etten spinannut hevosenkenkään/varikkomutkaan, mutta sain pidettyä auton ladulla. Sain Harrin kiinni ja rakensin bussipysäkkiin ohituksen. Hänellä meni linja leveäksi ja jälleen sisäpuolelle päästyäni onnistuin ohittamaan alamäkeen lähdettäessä, vaikka aika lähellä käytiin että olisi saattanut molemmilla tai toisella matka päättyä, pienesti renkaat taisivat osua yhteen. Oli jostain syystä vaikeampi ajaa hänen edellä (ehkä vähän liiallisesta yrityksestä karata) kuin hänen perässään, mutta onnistuin pitämään hänet sopivan etäisyyden päässä ja erävoitto.



A-Finaali: Auto 313 ja sija 3.

Autojen arvonta, arpa suosi saman auton jolla ajoin C-finaalin. Olihan jo lottovoitto päästä A-finaaliin asti, en kyllä ihan ensimmäisenä tällaista momenttia olisi päivälle ostanut edes ajatuksen tasolla, että kierretään kaikki finaalit. Huikat naamaan, auto ruutuun ja sitten mennään, viides ruutu jälleen.
Nopeasti käy selväksi, että autot ovat keskenään hyvin tasaisia, joten kelle vaan olisi saattanut se voitto napsahtaa. Jegorin kanssa nahisteltiin hetki ja onnistuin kuittaamaan hänet, hänen epäonnistuttua ohittamaan Haikin. Hän ilmeisesti meni heittämään fyllit mäkeen varikolle, jolloin jäi muusta porukasta. Aluksi näytti sille, että ajelen Haikin perässä maaliin saakka, mutta sain kuin sainkin kiinni hänet (liekkö parin ajovirheen seurauksena bussipysäkkiin jolloin linja meni leveäksi?), jolloin alkoi seuraava otanta ja podiumpaikasta. Rehdisti, mutta kovaa väännettiin. Jälleen bussipysäkkiin se rakentaminen, rinnalle. Ei onnistunut ja sain väistettyä pienen yliohjaukseni, ettei osuta toisiimme. Hiusneulaan Haikki sisäpuolta puolustaen, otin ulkoa sisälle ja kiihdytyksen turvin pääsin kuin pääsin sisälle. S-mutkat mentiin switchbackia ja pääsuoralle. Drag-race ja olin ulkopuolella ensimmäiseen oikeaan, mutta en uskonut hänen ottavan vauhtia pois, oli kuitenkin kokoajan havaittavissa ja jätin tilaa. Sitten puolustin pariin otteeseen ensimmäiseen jarruun, mutta ei päässyt ohitse. Kolmas sija maalissa. Mahtava olo, mutta jätkästä kunto oli aika loppu päivän päätteeksi. Oli pakko ottaa vain henkeäkin kun kamala janokin kaupan päälle kun varikolle pääsi.


---------------------------------------------------------------------------


Lavinnosta kun on puhe yleisesti, niin ei jälleen kerraan oikeen yllättänyt. Tavallaan turhauttaa maksaa, kun ei tiedä montako autoa mahdollisesti toimii. Jokainen kyllä ymmärtää, että pärinäurheilussa voi tulla teknisiä vikoja, kukaan ei niistä valita. Vaan siitä, että se on ollut lähestulkoon vuodesta toiseen samaa, että ei yhtään tiedetä, kuinka monta autoa on varmuudella mukana, ja erittäin epäluotettavalla tasolla autojen toiminta, yleisesti. Erittäin hyvä esimerkki on tämä Masiinan ulosajo kun ei ollut jarruja ollenkaan. Olisi huonommalla säkällä voinut käydä todella pahasti. En ole oikein henk.kohtaisesti koskaan ymmärtänyt, onko Lavinnon kavereilla vain tapana se, että jos se vain kulkee eteenpäin, niin radalle, vai se, että olisi toimintavarmempia autoja yleensä, ja pidettäisiin huoli, että oikeasti toimisivat. Ymmärrän myös, että Raketin kone on välillä aika raketti-tiedettä, se välillä saattaa kyllä oikkuilla erikoisesti (omakohtaista kokemusta).
Sinne pitäisi melkein sopia, että päiväksi ajamaan ja testaamaan ja laitetaan ne autot tikkiin. Kun enemmän tuntuu vain autot seisovan vuorotellen huoltopukilla, kuin menevän radalla rinkiä.

Mutta samaa mieltä olen Robkan kanssa hyvinkin tästä lippujen huomioimisesta. Ei voi olla niin, että kaveri tai kaverit ajaa full gas - rinkiä, vaikka radan varressa peräkärryn kanssa autoa nostamassa autoa kyytiin ja punainen lippu vieressä, että ajot keskeytyy. Nämä pitäisi EHDOTTOMASTI olla jokaisen tiedossa. Oli sitten punainen, keltainen, vihreä, sininen, liila, mustavalko, mustaoranssi, tai vaikka sateenkaari, whatever. Pitää huomioida AINA.

Vaikka alussa oli ongelmia, hyvä päivä ja pääasia oli, että saatiin kilpailut aikaiseksi. Robkan kanssa myös samaa mieltä siitä, että sääli jos putoaa kalenterista (rata ja raket120 ovat tälle hieno yhdistelmä), mutta tämmöinen epäluotettavuus teknisen puolen kanssa totta kai syö omalla tavallaan. Sen kun he saisivat aidosti kuntoon, niin olisi enemmän kuin tosi jees.

Kiitoksen järjestäjälle, Slovari kiittää ja kuittaa.
 
Ylös