Tupsuttava rivikuutonen???

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Käynnistelin tänään Bemun 520 kahenlitran rivikuutosen(vm98),; moottori tupsahteli , eli kävi heikosti vähän aikaa; ilma oli ollut kostea ja auto oli märän lumen peitossa. Olisiko moottoriin päässyt kosteutta??? Vai missä vika? Ei ole ennen tapahtunut?
:confused:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
käypä 312T4 vilkaisemassa sellaista nettisivustoa kuin www.bmwtuningclub.net

Siellä on monemoista jutustelua liittyen bemareihin. Foorumissa on laajasti keskustelua kaikenlaisista jutuista. Katso ensin Search-toiminnolla onko vastaavasta aiheesta juttua jo aikaisemmin. Jos ei onnaa, niin rekistöröidy käyttäjäksi ja kysy "ongelmat" osiossa mikä e39 520i:tä kiikastaa. Veikkaisin että jotain pohdintaa tulee ja jos ei muuta niin hyviä vinkkejä siitä kuka kotiseudullasi osaisi asiaa autta parhaiten.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
pmv sanoi:
käypä 312T4 vilkaisemassa sellaista nettisivustoa kuin www.bmwtuningclub.net

Siellä on monemoista jutustelua liittyen bemareihin. Foorumissa on laajasti keskustelua kaikenlaisista jutuista. Katso ensin Search-toiminnolla onko vastaavasta aiheesta juttua jo aikaisemmin. Jos ei onnaa, niin rekistöröidy käyttäjäksi ja kysy "ongelmat" osiossa mikä e39 520i:tä kiikastaa. Veikkaisin että jotain pohdintaa tulee ja jos ei muuta niin hyviä vinkkejä siitä kuka kotiseudullasi osaisi asiaa autta parhaiten.
Kiitoksia; minäpä siirryn sinne!:thumbup:
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
312T4 sanoi:
Käynnistelin tänään Bemun 520 kahenlitran rivikuutosen(vm98),; moottori tupsahteli , eli kävi heikosti vähän aikaa; ilma oli ollut kostea ja auto oli märän lumen peitossa. Olisiko moottoriin päässyt kosteutta??? Vai missä vika? Ei ole ennen tapahtunut?
:confused:
Lainassa ollut Mazda 626 -89 ei suostunut lähtemään edes käyntiin, kunnes nyt, 5C keleillä lähti laakista. Kävihän se tosin aika huonosti. :(

Siinä on tosin vielä kärjellinen sytytys/kaasutin jne. vanhanaikasta härpäkettä. Jos olis oma auto niin joku SuperSparc3000/MegaSpark tai vastaava olis asiallinen.

Eli kosteus tai nollakelit on jostain syystä ongelma noille. Pakkasillakin lähti ihan hyvin käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:

Sam.S.Walken

alias SSW
Liittynyt
8.12.2000
Viestit
2414
Sijainti
Espoo, Suomi
itselläni on ollut ongelmia aina kaasutinmoottorien kanssa tuossa nollakelin paikkeilla sekä yleensä hyvin kosteilla ilmoilla, ongelma-autoja ovat olleet Fiesta, Polo sekä Golf ja kaikki 80-luvun malleja. Nykyisessä autossa on ruisku ja olen täysin tyytyväinen siihen kun ei enää kostealla kelillä tarvitse pelätä auton hyytymistä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No tuo tuningi clubi osaa auttaa varmaan tässäkin kysymyksessä. Ja sitten on tietty www.bmwclub.fi jossa porukalla on paljon tietämystä. Siihen toki pitää liittyä. Ruotsinkielen taitoisille www.autopower.se kertoo paljon. Vähän veikkaan kuitenkin, että kukaan ei vielä tiedä paljonko tuollaisella M52 koneella voi ajaa, kun kukaan ei sellaista ole ajamalla ole rikki saanut. Paitsi britanniassa, missä korkearikkisen bensan takia tässä koneessa käytetty nikasil pinnoite huuhtoutui 50-100 tkm:n aikana pois ja koneet rupesivat kuluttamaan öljyä.

Tuo nikasil pinnoite otettiin muuten käyttöön turbokaudella, eli se on yksi konkreettinen hyöyty tavallisissa autoissa, joka on tullut suoraan autourheilusta.
 
Ylös