Joel Hallikainen
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5268
Märällä on vahvoilla Verstappen ja Hamilton, ei tallit.Jos sataa vettä, niin uskoisin kyllä Red Bullin olevan vahvoilla. Kuivalla taitaa olla Mercedeksen heiniä tämä GP
Märällä on vahvoilla Verstappen ja Hamilton, ei tallit.Jos sataa vettä, niin uskoisin kyllä Red Bullin olevan vahvoilla. Kuivalla taitaa olla Mercedeksen heiniä tämä GP
Luin sanan maikkarin selostamossa ja lopetin lukemisen siihen. Taattua paskaa tiedossa.Maikkarin selostamossa ihmetellään Mersun ongelmia reagoida muutoksiin. Onko se nyt ihme, kun on seilannut mestaruudesta mestaruuteen vuosikausia ilman kunnon vastusta ja nyt kun sellaista on tarjolla niin asiat ei menekään kuten Strömsössä.
Varmasti totuutta on tässäkin, mutta onhan Mersu tehnyt tänä sellaisia strategisia päätöksiä ym. joita ei voi järjellä selittää, kun mestaruudesta taistellaan. Kuitenkin vuosina 2017 ja 18, kun Vettel antoi jonkinlaisen haasteen niin homma kaatui loppujen lopuksi Ferrarin sähläämiseen, siinä missä Mersu teki kaiken virheettömästi.Maikkarin selostamossa ihmetellään Mersun ongelmia reagoida muutoksiin. Onko se nyt ihme, kun on seilannut mestaruudesta mestaruuteen vuosikausia ilman kunnon vastusta ja nyt kun sellaista on tarjolla niin asiat ei menekään kuten Strömsössä.
Kyllä näinkin, mutta tuolloin mielestäni Mersun potentiaali oli muutenkin korkeampi kuin Ferrarilla ja kyse oli enemmän siitä, miten Mersu saa oman pakettinsa kasaan. Ferrari joutui tekemään koko ajan asiat aivan täydellisesti ja se johti virheisiin, kuten tällä kaudella on käynyt myös Mersulla. Tällä kaudella sekä Red Bull että Mersu menee aika tasoihin mielestäni tuon osalta. Red Bullilla ehkä hieman jopa parempi kuin Mersulla.Varmasti totuutta on tässäkin, mutta onhan Mersu tehnyt tänä sellaisia strategisia päätöksiä ym. joita ei voi järjellä selittää, kun mestaruudesta taistellaan. Kuitenkin vuosina 2017 ja 18, kun Vettel antoi jonkinlaisen haasteen niin homma kaatui loppujen lopuksi Ferrarin sähläämiseen, siinä missä Mersu teki kaiken virheettömästi.
Jacques Villeneuve oli todella nopea Williams-vuosinaan kuivalla kelillä. Varmaankin yksi sen ajan nopeimmista. Mutta niinkuin totesit, sateella oli aina hukassa. Tämä oli myös yksi syy siihen, että Michael Schumacher loistavana sadekelinkuljettajana pystyi viemään heikommalla Ferrarilla mestaruustaiston kaudella 1997 niinkin pitkälle kauden päätöskisaan Jereziin.Jännä miten jotkut kuskit ovat niin hakoja sateella ja pystyvät liukkaalla radallakin loistamaan kuten Verstappen,Senna,Schumi. Mutta sitten taas jotkut kuskit eivät pärjää liukkaalla radalla ollenkaan, kuten esim Bottas,Villeneuve
40 prossan mahista sateeseen lupaa aika-ajoihin. Ilmeisesti kuuroluonteista. Voi tulla mielenkiintoisia lipsautuksia ulos.Eikö sadetta ole enempää luvassa, kun Mese ajo vaan muutaman kierroksen?
Williamsilla tosin kierrosmäärää laski Russelin jumiutuminen hiekalle.Myöskään Williams ei ajanut paljoa, eikä Astoninkaan kierrosmäärät ole huimia. Kunhan ei olis niin isot pelot moottoreiden suhteen, ettei uskalleta ajaa harkkoja
Tötöilihän siinä Perez ihan turhaan ajolinjalla, varsinkin noin nopeassa paikassa kyllä ymmärtääkin että kuskilla voi hetkellisesti kuohahtaa kun jännäkakka kurkkii lahkeesta.Nuo tsunodan huudot radiossa on todella noloja. Jukin pitäis olla tyytyväinen että sai pitää paikkansa. Niin jos emotallin auto on edessä niin pitäis naamansa kiinni.
Totta mutta kannattaako jukin länkyttää naamaa tuossa tilanteessa emotallille vaikka mikä tilanne oliskin.Tötöilihän siinä Perez ihan turhaan ajolinjalla, varsinkin noin nopeassa paikassa kyllä ymmärtääkin että kuskilla voi hetkellisesti kuohahtaa kun jännäkakka kurkkii lahkeesta.