Tuukka Taponen

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Siksi minusta kannattaisi koko ajan olla suunnitelma:
"Kilvanajamisesta ammatti". Ei muuta. Silloin ei pety, jos ovet ei ykkösiin avaudu.
Komppaan tätä. Nyt esimerkkinä Jesse Krohn ajaa BMW:n tehdaskuljettajana IMSA:n ykköskategoriassa. Siinä mallia määrätietoisuudesta, hanskat eivät lentäneet tiskiin edes silloin kuin ajoi keskikastin tiimeissä GT3-autoja.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Voi voittaa F2:t mutta jos ei löydy paalua ja oikeita kontakteja, niin F1 voi jäädä hyvinkin haaveeksi.
Noh, Taponen kuitenkin kuuluu Ferrarin akatemiaan, ja vaikka ei sielläkään kaikki välttämättä samalla viivalla ole, niin sanoisin että nyt se on vain omasta suorittamisesta kiinni.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
175
Noh, Taponen kuitenkin kuuluu Ferrarin akatemiaan, ja vaikka ei sielläkään kaikki välttämättä samalla viivalla ole, niin sanoisin että nyt se on vain omasta suorittamisesta kiinni.
Joo, sama tähän. Jos leikitellään ajatuksella että voittaa F2:n niin riippuu siitä miten sen tekee. Jos tekee sen tulokaskuskina, F1 paikka on täysin varma. Jos tekee sen toisella kaudella vahvan ensimmäisen kauden jälkeen, sanoisin että käytännössä sama juttu.
Jos taas vääntää siellä kolme kautta joista pari ekaa ei niin mainittavalla menestyksellä niin sitten paikka F1:ssä ei todennäköisimmin aukea.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1288
Joo, sama tähän. Jos leikitellään ajatuksella että voittaa F2:n niin riippuu siitä miten sen tekee. Jos tekee sen tulokaskuskina, F1 paikka on täysin varma. Jos tekee sen toisella kaudella vahvan ensimmäisen kauden jälkeen, sanoisin että käytännössä sama juttu.
Jos taas vääntää siellä kolme kautta joista pari ekaa ei niin mainittavalla menestyksellä niin sitten paikka F1:ssä ei todennäköisimmin aukea.
Sanoisin: jos tekee sen rookievuotena ja selvästi voittaen, melkoisen varma.
Jos tekee toisena tai sen jälkeen, sitten riipuu, mikä on kuskitilanne seuraavien vuosien aikana. Jos sattuu surkeaan väliin, niin voi jäädä ns väliinputoojaksi ja sitten ajamaan muualle, muihin sarjoihin.
Suomi-poika ei valitettavasti enää ole mikään meriitti itsestään. Joku britti, ranskalainen tms, voi hieman huonommallakin CV:llä kiilata ohi.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
683
on se eräs 1 muuttuva faktori, eli kuskipaikat ja ne muut kuskit. Kaverilla on ikkuna tossa 3-4 vuoden sisällä ja ketäs fda kuskeja meillä siellä sitten on taitaa olla se kysymys, koska niitä paikkoja ei ole ylettömästi. Bearman, Lerkki, ehkä Dino Beganovic ja Camara. Camaran kyyti ei vaan toki tunnu riittävän, mutta markkina on hieman suurempi kuin täällä.

Jos miettii ketkä ovat "varmasti poissa" sarjasta tuolloin niin Hamilton, Ricciardo, Alonso, Bottas, Logan, Hulkki.
Mersulla ei tilaa ja tuottaa omia junnuja (esim Antonelli, joka on Bearmanin kanssa saman ikäinen)
RBR tuottaa omia junnuja
Astoni mersun koneet, tuskin FDA istuinta
Sauber ei enää ole sillon sidoksissa ferrariin, joten tuskin FDA istuinta
Williams toimii paikkana mihin mersu dumppaa junnut oppimaan
Haas, taitaa olla ainut paikka mihin FDA voisi junnun lähettää, sielläkään tuskin kahta autoa laitetaan junnujen alle, eli 1 istuin olisi tarjolla.

Tulevia askeleita kun katsoo niin edestä pitäis pudota sekä Dino että Camara pois, mikäli haluaa päästä johonkin haas tyyppiseen talliin ajamaan.

Bearman on vain vuoden Taposta vanhempi ja on jo pari pykälää edempänä "ruokaketjussa", Dino on 2 vuotta vanhempi ja jos tulokset ja kehitys pysyy tuollaisena niin ikkuna aukeaa hänelle.

Joten onhan tossa kiveä käänettäväksi mutta toivotaan onnea. Eikä se GT puoli ole yhtään huono, toki ei yhtä mediaseksikäs suomessa kuin Fykköset mutta kyllä sieltäkin töitä löytyy.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
662
Jos Taposen kausi jatkuu Euroopan regionalissa nyt nähdyllä tavalla putoaa Camara "edestä" pois jo tämän kauden aikana. Beganovic en usko että tulee riittämään ykkösiin asti. Tämä kausi tietynlainen vedenjakaja hänellä. Nyt on tultava tulosta taas, kun on toinen kausi kolmosissa menossa. Bearmanilla alla onnistunut debyytti Ferrarilla, mutta pitäisi formula kakkosissakin saada tällä kaudella tulosta, että paikka ykkösiin aukeaisi. Taposen ikkuna ykkösiin lienee kaudelle -27 jos etenee luokka per vuosi tahtia. Joten sinne saakka tietysti vaikea spekuloida kuljettaja paikkoja.
 
Ylös