Tämä nyt taitaisi kuulua tuonne "muu moottoriurheilu" osioon.
Ettei taas ala F1-keuliminen liian aikaisin tyyliin nikokari.
Asiaan:
Tuo, miten Tuukka aloitti, oli minusta MINIMI suoritus. Jos ei kohta ala tulemaan voittoja ja sarjan hallitsemista, niin voi voi.
Eihän tuolla talvisarjalla ole mitään arvoa. Kuskitkin menevät sinne vain läpsyttelemään. Kuljettajan näkökulmasta arvokkainta oppia lienee päästä sisälle kilpailemisen henkeen ja tunnistaa kaistapäiset suharit. Vaarallisempaa olisi varmaan menestyä talvisarjassa liian hyvin ja antaa kusen nousta päästä.
Katsoinpa huvikseni edeltävien kausien talvisarjan mestarit ja heidän menestyksensä myöhempinä vuosina.
Matteo Nannini, mestari kaudella 2019: Ajoi osittaisen F3-kauden Eurooppa-sarjassa päätyen
sijalle 13. Kaudella 2020 hän ajoi virallista F3-mestaruussarjaa sijoittuen
18:nneksi. Seuraavalla sijoitus oli
14:s.
Francesco Pizzi, mestari kaudella 2020: Talvikauden jälkeen hän ajoi Italian F4-sarjaa ollen sarjan
kakkonen. Seuraavalla kaudella hän ajoi F3-kalustolla Eurooppa-sarjassa mutta hyytyi
sijalle 20.
Enzo Trulli, mestari kaudella 2021: Talvikauden jälkeen siirtyi Espanjan F3-sarjaan ja oli lopputuloksissa
seitsemäs. Kaudella 2022 hän ajoi F3-mestaruussarjaa mutta jäi
sijalle 34 saavuttamatta lainkaan pisteitä.
Charlie Wurz, mestari kaudella 2022: Ajoi rinnakkain Saksan ja Italian F4-sarjoja. Saksassa kausi jäi kesken mutta Italiasta lohkesi
neljäs sija.
Jotenkin tuota nimilistaa katsoessa jää sellainen olo, että entiset F1-suharit lähettävät jälkikasvunsa talvisarjaan hakemaan vähän hyvää mieltä ennen kuin realiteetit iskevät märkää rättiä kasvoille. Enzo Trullin isä on siis Jarno ja Charlie Wurzin isä Alexander. Matteo Nannini vuorostaan on Alessandro Nanninin veljenpoika.
https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_4_UAE_Championship