Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Renngeist
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyviä ideoita kuinka yläviitenumeroita saa nakutettua Wordissa?

²:n tekemiseen löytyi niinkin helvetin näppärä konsti, kuin alt + 253 numpadilta. Vaan se ei aivan riitä kun jotain kymmeniä pitäisi nakutella.

Haluat siis duunata viitteitä, et mitään eksponenttimerkintöjä tms? Siihen on wordissa ihan se oma ominaisuus. Viitteet-välilehti, alaviite-painike. Englanniksi taisi olla References ja footnote.

Missään nimessä noita ei pidä manuaalisesti ruveta rämpläämään. T: gradussa 480 alaviitemerkintää.

Suosittelen lähteiden hallintaan, viittausten lisäämiseen ja lähdeluettelon luomiseen esim. Zoteroa.

RefWorks on kuulemma myös ihan hyvä. Itse olen tosin lopputöihin tehnyt viittaukset ihan manuaalisesti.

Itse olen tehnyt viittaukset kädellä.

Vitsiin on otettu vaikutteita Forumin burbilta.

Suosittelen lähteiden hallintaan, viittausten lisäämiseen ja lähdeluettelon luomiseen esim. Zoteroa.

Olen tämän projektin tiimoilta tehnyt tuttavuutta tietokoneohjelmaan nimeltänsä Microsoft Word. Siihen kylkeen vielä toinen, erityisesti vielä jokin Z:lla alkava ja meikä jättää opinnot kesken.

Viimeksi muokattu:
No niin, mitäs nyt taas.

Koetin ladata tulostimeen ajureita kun yhtäkkiä pyytämättä ja yllätyksenä työpöydälle ilmestyi Opera.
Kaiken lisäksi joka sivulle on nyt ilmestynyt tuollaisia ihmeellisiä linkkejä, tähän tapaan:

Näytä liitetiedosto 21966

Viestien kirjoittaminenkin lähes mahdotonta, kun tökkii ja tarjoaa noita linkkejä joka väliin. Hienoa.
Kerrottakoon, että ne ajurit toki eivät puolen tunnin downloadaamisenkaan jälkeen latautuneet. Aikaisemmin kyllä ovat toimineet.

Yritit ladata ajurit jostain hämäräpaikasta etkä valmistajan sivuilta?

No sitten se tulostinvalmistaja on kyrpänaama ja ujuttanut jotain kikkareita ajureihin? Mikä tulostin?

Samsung ML-1610.

Tuota "Universaali tulostin ajuri"ako sä yritit ladata? Mulla se latasi ihan normaalisti eikä tyrkyttänyt mit'n ylimääräistä.
Pitäis varmaan etsiä jostain muualta vikaa. Ehkä hiljattain aiemmin on ladattu/asenneltu jotain...?

Ehkä olis syytä skannata virukset kertaalleen. Avastissa on ainakin lisäksi vielä selaimien add-oneille oma skannaus, ja joltain selaimen kakkakikkareeltahan tuo vaikuttaa.