Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Miksi faijalla pitää olla kello soimassa viikonloppuisin klo 6 jälkeen vaikka on eläkkeellä?

Ihme että ei herää eläkeläisenä monen vuoden kokemuksineen jo ilman herätys kelloa 6 jälkeen.

Mitäs ihmeellistä siinä on, että herää kuuden jälkeen, kellolla tai ei? Harvinaisempaa on herätä ennen kuutta.

Itsekin heräsin tänään jo 5 tuntia kuuden jälkeen.

Entäpä miksi ne, jotka heräävät kuudelta aamulla, moittivat/ylenkatsovat myöhemmin herääviä? Sitten vedetään alkuiltapäivästä pikku siestat ja ihmetellään miksi muut ei toimi samoin. Ja illalla puoli yhdeksän uutisten jälkeen nukkumaan koska niin on ollut tapana toimia.

Itseäni tuollainen ylläkuvattu nukkumisaikataulu ei sinällään häiritse yhtään, mutta sitten alkaa häiritä jos sitä tyrkytetään koko maailmalle ainoana ja oikeana vaihtoehtona.

Entäpä miksi ne, jotka heräävät kuudelta aamulla, moittivat/ylenkatsovat myöhemmin herääviä? Sitten vedetään alkuiltapäivästä pikku siestat ja ihmetellään miksi muut ei toimi samoin. Ja illalla puoli yhdeksän uutisten jälkeen nukkumaan koska niin on ollut tapana toimia.

Itseäni tuollainen ylläkuvattu nukkumisaikataulu ei sinällään häiritse yhtään, mutta sitten alkaa häiritä jos sitä tyrkytetään koko maailmalle ainoana ja oikeana vaihtoehtona.

Niin ja kun meikäläinenkin nukkuu vapaapäivinä pitkään ja töitten jälkeen pitkät päikkärit niin viisaat ovat aina toteamassa, että "siinähän menee koko päivä/ilta piloille. Ei ehdi tekemään mitään". Ihan yhtä kauan mä olen vuorokaudessa hereillä kun nekin ja ihan yhtä paljon voin tehdä.

Entäpä miksi ne, jotka heräävät kuudelta aamulla, moittivat/ylenkatsovat myöhemmin herääviä?

Koska myöhään nukkuminen on saamattoman ihmisen tunnusmerkki. Saamattomasta ihmisestä ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä ja suomalaisuuteen on aina kuulunut jonkinlainen pyyteettömän ahkeruuden ihannointi.
Aikaisin luontaisesti heräävät ovat ahkeruuden lisäksi myös usein pyyteettömiä, vaatimattomia ja varsin avuliaita yksilöitä. Oikeita yhteiskunnan mallioppilaita.

Myöhään nukkuvat pönkittävät tarpeettomuudensa tunnetta käyttäytymällä leuhkasti ja olemalla koppavia muita ihmisiä kohtaan.
Ja herran pieksut, nämä eivät talkoissa tai lähimmäistään auttamassa näyttäydy. Siellä ovat poikkeuksetta aamunvirkut.

Itsehän olen varsin aamu-uninen.

Viimeksi muokattu:
Niin ja kun meikäläinenkin nukkuu vapaapäivinä pitkään ja töitten jälkeen pitkät päikkärit niin viisaat ovat aina toteamassa, että "siinähän menee koko päivä/ilta piloille. Ei ehdi tekemään mitään". Ihan yhtä kauan mä olen vuorokaudessa hereillä kun nekin ja ihan yhtä paljon voin tehdä.
Tuohon kokonaisvalveillaoloaikaan minäkin vetoaisin. Tosin nämä nukkumisasiat paremmin tietävät varmaan väittäisivät heidän aikojaan pidempiä (ja lyhyempiä) unimääriä epäterveellisiksi.
Koska myöhään nukkuminen on saamattoman ihmisen tunnusmerkki. Saamattomasta ihmisestä ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä ja suomalaisuuteen on aina kuulunut jonkinlainen pyyteettömän ahkeruuden ihannointi.
Aikaisin luontaisesti heräävät ovat ahkeruuden lisäksi myös usein pyyteettömiä, vaatimattomia ja avuliaita yksilöitä.
Myöhään nukkuvat pönkittävät tarpeettomuudensa tunnetta käyttäytymällä leuhkasti ja olemalla koppavia muita ihmisiä kohtaan. Ja herran pieksut, nämä eivät talkoissa tai lähimmäisen tarvitessa apua näyttäydy.

Toisaalta, jos on saanut edellisenä iltana oikein kunnolla, niin nukuttaa seuraavana aamuna aika autuaallisesti.

Minä myös, siis olen aamu-uninen.

Aikaisin luontaisesti heräävät ovat ahkeruuden lisäksi myös usein pyyteettömiä, vaatimattomia ja varsin avuliaita yksilöitä. Oikeita yhteiskunnan mallioppilaita.

Myöhään nukkuvat pönkittävät tarpeettomuudensa tunnetta käyttäytymällä leuhkasti ja olemalla koppavia muita ihmisiä kohtaan.
Ja herran pieksut, nämä eivät talkoissa tai lähimmäistään auttamassa näyttäydy. Siellä ovat poikkeuksetta aamunvirkut.

Toihan on ilmeisesti peruja jostain "ennen sähkövaloja" toi aikaisin herääminnen. Ilman valoa kun ei pystynyt mitään paljoa tekemään.

Jatketaan kirja-aiheella.

Tilasin ensimmäistä kertaa Amazonista pari kirjaa. Valitsin toimitusvaihtoehdoksi Standard International Shipping.

Miten paketti toimitetaan minulle? DHL/UPS, vai tuoko Suomen posti sen ovelleni, tai lapun, että nouda postista?

Täytyykö minun olla paikalla klo 9-16 välillä kotona saadakseni toimituksen? Mitä jos en ole? Ovikin pitäisi uskaltaa avata?

Itse olen kaksi kertaa jenkeistä tilannut. Paketit tulivat lentopostina suoraan laatikkoon. Jos ei ole mainintaa DHL:sta tai UPS:sta niin tuskin tulee niiden kautta.

Jatketaan kirja-aiheella.

Tilasin ensimmäistä kertaa Amazonista pari kirjaa. Valitsin toimitusvaihtoehdoksi Standard International Shipping.

Miten paketti toimitetaan minulle? DHL/UPS, vai tuoko Suomen posti sen ovelleni, tai lapun, että nouda postista?

Täytyykö minun olla paikalla klo 9-16 välillä kotona saadakseni toimituksen? Mitä jos en ole? Ovikin pitäisi uskaltaa avata?

Shipping viittaa laivakuljetukseen, joten lähimmästä kauppasatamasta kannattaa käydä kyselemässä.

Mistä tietää tuleeko paketti Vikingillä, vai Siljalla? Toimitetaanko Tallinnan kautta paketteja, että voiko se tulla joillain niistä Tallinkin paateista?

Amazonin tilaukset ovat useimmiten saapuneet kookospuun rungoista kootuilla lautoilla ja ne on joutunut noutamaan Naantalin satamasta.

Amazonin tilaukset ovat useimmiten saapuneet kookospuun rungoista kootuilla lautoilla ja ne on joutunut noutamaan Naantalin satamasta.

Useimmiten? Voinko luottaa tähän?
Itsehän jouduit hakemaan pakettisi aina Tukholmasta asti.

En taida enää toiste tilata Amazonista, kun on näin vaikeaa. Rahaakin menee tuohon reissaamiseen. Varsinkin jos tulee hukkareissuja, ettei paketti olekaan vielä Naantalissa.

Itse tilasin joskus futismatsiin liput Saksasta ja ilmoittivat, notta postissa lähettävät. Se olikin Deutsche post eli DHL:n sälli oli ovikelloani ringauttanut ollessani töissä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.