Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Näemmä saatu (aika tyylikkäästikin) yli 5000 viestiä tuohon tietokonekyssäritopikkiin, joten uutta kehiin vaan.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Ihmettelin, että mihin helvettiin muut viestit katosivat? Ei siellä ihan ongelmat ole vielä ratkenneet, kun yksi jäi vielä kärsimään.

Makkonen

Guest
Kerrankin totuudenmukainen toikin otsikko. :thumbup::D

Niinjuu.. kun en muistanut tuolla edellisessä toikissa, niin sanonpa täällä sitten notta kiitokset jälleenkerran austrian atk-tuelle.

markoj

Custom User
Kiitoksia vaan munki puolesta sinne Austaliaan!

Laitetaan vielä statsit vanhasta:

Koodi:
OoPee 	1,745
Vellu 	583
Teme-84 	256
Matxi 	231
kouvotsvoni 	207
jaska 	207
JOC 	177
markoj 	143
Runar ja Kyllikki 	133
Miguel 	123
Thunder 	111
formulastara 	111
Sam 	109
On se Velluki täällä aika paljo autellu. Mun viesteistä on varmaan satakunta Oopeen Susen säätämistä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ymmärrän toki varsin hyvin, että otsikon takana on kaunis ja jalo ajatus, kiitos siitä, mutta ensinäkään minä en ole, enkä myöskään ole koskaan ollut, ainoa, joka näissä tietokoneongelmissa on yrittäny auttaa (onhan näitä muitakin ahkeria täällä piisannut: Vellu, Rusina jne.), joten jo ihan senkin vuoksi pidän otsikkoa vähintäänkin epäreiluna noita muita kohtaan. Toisekseen tämänkaltainen otsikko ("...powered by OoPee") antaa hieman sellaisen käsityksen, että mulla olis ikäänkuin jo jonkunmoinen velvollisuus ratkoa näitä ongelmia jatkossakin. Autan toki mielelläni, jos osaan, jos kerkeän ja ennenkaikkea: jos mua huvittaa :frank:

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, mutta tämänkaltaista "kunniaa" en aivan välttämättä kaipaa, joten voisiko herrat moderaattorit olla ystävällisiä ja poistaa tuon viittauksen henkilööni tuolta otsikosta? Mielestäni se vanha Jaskan aikoinaan luoma otsikko oli just passeli (olkootkin, että harvemminhan ne kysymykset todellisuudessa tyhmiä olivat), heittäkää siihen perään vaikka roomalainen kakkonen.

terv. nimim. "ilonpilaaja"

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mites se pelittää ?
Ihan hyvin sen jälkeen, kun poistin sen vuosia sitten :thumbup:

Nykyisin mulla on virtuaalinen Ubuntu, jos haluan kiusata itteäni. Taitaa tosin olla taas muutama kuukausi siitä, kun sen viimneksi käynnistin. Ei vaan oikein keksi mitä sillä tekis :eek:

markoj

Custom User
Ihan hyvin sen jälkeen, kun poistin sen vuosia sitten :thumbup:

Nykyisin mulla on virtuaalinen Ubuntu, jos haluan kiusata itteäni. Taitaa tosin olla taas muutama kuukausi siitä, kun sen viimneksi käynnistin. Ei vaan oikein keksi mitä sillä tekis :eek:
Pelaa vaikka tetristä, TOSIKKO!

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
No tää on hämännyt koko eilisen päivän, en tajua tätä. Mun kone on sammunut 4 kertaa iha ittestään. En siis ole tehy yhtää mitää ihmeellistä. Pari kertaa pelannu angry birgiä ja si sammunu ja si vaa oon laittanu chatis viestejä ja si sammunu iha ite. Mikä vois olla syy et tää mokoma kone o sammunu ite 4 kertaa samana päivänä?

Nurtsi

Registered Loser
No tää on hämännyt koko eilisen päivän, en tajua tätä. Mun kone on sammunut 4 kertaa iha ittestään. En siis ole tehy yhtää mitää ihmeellistä. Pari kertaa pelannu angry birgiä ja si sammunu ja si vaa oon laittanu chatis viestejä ja si sammunu iha ite. Mikä vois olla syy et tää mokoma kone o sammunu ite 4 kertaa samana päivänä?
Kun sun konees ylikuumenee niin se sammuu. Kannattaa odottaa vähän aikaa ja jäähdytellä sitä ennenkuin taas käynnnistää.

Mulla oli joskus sama ongelma ja silloin otin kuoret irti ja laitoin tuulettimen töhöttämään niin se auttoi riittävästi. Kannattaa myös putsata pölyt koneen sisältä.

Viimeksi muokattu:

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Kun sun konees ylikuumenee niin se sammuu. Kannattaa odottaa vähän aikaa ja jäähdytellä sitä ennenkuin taas käynnnistää.

Mulla oli joskus sama ongelma ja silloin otin kuoret irti ja laitoin tuulettimen töhöttämään niin se auttoi riittävästi. Kannattaa myös putsata pölyt koneen sisältä.
Ok, kiitti.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Nettiongelmat porukoitten luona jatkuivat vaan. Wlanin kautta kuitenkin pääsin sielläkin nettiin ainakin muutamaksi tunniksi, sitten sekin katkesi mystisesti. En jaksanut alkaa selvittää että mikä siihen tuli kun oli jo nukkumaanmenoaika käsillä. Kahtoo että miten pelittää tulevaisuudessa.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Osaako joku kertoa, että saako tuollaisen BeWan iBox 1.0:n kanssa flash-muistin toimimaan verkkokiintolevynä? Koitin googlailla, mutta tuli pää kipeäksi.

markoj

Custom User
Osaako joku kertoa, että saako tuollaisen BeWan iBox 1.0:n kanssa flash-muistin toimimaan verkkokiintolevynä? Koitin googlailla, mutta tuli pää kipeäksi.
Kuuklailin sen verran, että perseeseen sattuu ja verta tulee nokasta. Ei saa, ainakaan helposti. Elisa/Saunis on tehny siihen boksiin "oman" firmiksen(boksin ohjelmiston), jolla disabloidaan kaikki mielenkiintoiset mahdollisen hyödylliset ominaisuudet. Lisäksi se on tehnyt sen ohjelmistolisenssejä(GPL) rikkoen. Eli semmone tavallinen tarina, heitä kuikkaa tai koodaa ite uus firmis.

http://dawn.fi/keskustelu/t/f-205/548912/3
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittymät-ja/BeWAN-iBox-firmware/td-p/99456
http://code.google.com/p/quickanddirty/wiki/WippiesHomeBox#PENDING_FOR_PERMISSIONS_from_CERT-FI_and_Elisa

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Kuuklailin sen verran, että perseeseen sattuu ja verta tulee nokasta. Ei saa, ainakaan helposti. Elisa/Saunis on tehny siihen boksiin "oman" firmiksen(boksin ohjelmiston), jolla disabloidaan kaikki mielenkiintoiset mahdollisen hyödylliset ominaisuudet. Lisäksi se on tehnyt sen ohjelmistolisenssejä(GPL) rikkoen. Eli semmone tavallinen tarina, heitä kuikkaa tai koodaa ite uus firmis.

http://dawn.fi/keskustelu/t/f-205/548912/3
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittymät-ja/BeWAN-iBox-firmware/td-p/99456
http://code.google.com/p/quickanddirty/wiki/WippiesHomeBox#PENDING_FOR_PERMISSIONS_from_CERT-FI_and_Elisa
Yllättävää. Ihmettelinkin, että miksi tuo boksi tunnisti tikun, mutta siihen se jäi.

Kiitos nyt kumminkin.

koodaa ite uus firmis
:D:D:D:D:D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oliskohan tollanen Ultrabook kelpo laite verkkopankkimaksujen suorittamiseen, intternettisivustojen selaamiseen ja sähköpostien satunnaiseen vaihtoon sekä digitaalisten valokuvien hallinnointiin?

Ja minkäköhänlainen ultrabook se sitten olis jos olis?

Asuksen Zenbook oli kuulemma voittanut jonkun vertailun, mutta ei se varmaan tarkoita sitä, etteikö parempiakin vaihtoehtoja vois olla jossain hyllyssä.

Viimeksi muokattu: