Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ilmeisesti tänään tuli ladattavaksi ainakin 8:n omistajlle.

En oo päässy viel koittaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onko toi 8.1 jo tullu :frank:

edit: myöhemmin tänä vuonna kait. Pitää varmaan testata tuo ekaks ja kattoo sitte. Aikaahan on...
Eikös se ilmesty tänään vai oliko huomena?

Jokatapauksessa on ilmainen päivitys Kasiin, mutta sen voi kyllä asentaa myös ilman, että siellä koneella on jo Windows 8 asennettuna. Kasia siis en enää asentaisi vaan tosiaan tuon uusimman.

Ensi vuonna tuleekin sitten jo Windows 9.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Eikös se ilmesty tänään vai oliko huomena?

Jokatapauksessa on ilmainen päivitys Kasiin, mutta sen voi kyllä asentaa myös ilman, että siellä koneella on jo Windows 8 asennettuna. Kasia siis en enää asentaisi vaan tosiaan tuon uusimman.

Ensi vuonna tuleekin sitten jo Windows 9.
Vähän tuossa mietityttää, että tuleeko kasista uus Vista. Vai onko se jo sellanen?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vähän tuossa mietityttää, että tuleeko kasista uus Vista. Vai onko se jo sellanen?
Vista oli tekniikaltaan niin paskaa, ettei kasia oikein siihen voi verrata. Kasihan on vikkelä kuin sinappiperseinen kissa, mutta käyttöliittymä brakaa.

Vistan (tahattomat) probleemat korjattiin seiskaan, mutta kasin tapauksessa on mun mielestä enämpi kyse yhtiön linjanvedosta kuin tahaton kömmähdys.

Toki luopuihan Microsoft aikoinaan niista Channeleista, joita ne tunki johonkin 98:iin silloin taannoin.



Active Desktop :wall:
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vähän tuossa mietityttää, että tuleeko kasista uus Vista. Vai onko se jo sellanen?
Periaatetessa se on sellainen siksi, että aika moni edellisen version omistaja ei ole viitsinyt siihen päivittää. Jos siinä koneessa olis jo seiska, sanoisin minäkin, että älä turhaan päivitä vaan odottele mieluummin Windows 9:iä, mutta kun siellä ymmärtääkseni on jotain paljon vanhempaa, niin kyllä mä ehkä sittenkin asentaisin mieluummin 8.1:n kuin 7:n. 8.1. myötä sen turhahkon Metrosivun saa halutessa ohitettua automaattisesti (näin olen ainakin antanut asian ymmärtänyt) ja muutenhan tuo seuraa kyllä aikalailla Windows 7:aa muutamilla parannuksilla. Konepellin alla on myös tehty nippu muutoksia, mutta ne eivät välttämättä ehkä suoranaisesti loppukäyttäjälle uusina toimintoina tai vastaavina.

Mulla on omalla koneellani ollut Windows 8 sen ilmestymisestä lähtien eikä mulla ole periaatteessa ole Turhake-Metron lisäksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa, Metrolla vaan en yksinkertaisesti tee yhtään mitään.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Periaatetessa se on sellainen siksi, että aika moni edellisen version omistaja ei ole viitsinyt siihen päivittää. Jos siinä koneessa olis jo seiska, sanoisin minäkin, että älä turhaan päivitä vaan odottele mieluummin Windows 9:iä, mutta kun siellä ymmärtääkseni on jotain paljon vanhempaa, niin kyllä mä ehkä sittenkin asentaisin mieluummin 8.1:n kuin 7:n. 8.1. myötä sen turhahkon Metrosivun saa halutessa ohitettua automaattisesti (näin olen ainakin antanut asian ymmärtänyt) ja muutenhan tuo seuraa kyllä aikalailla Windows 7:aa muutamilla parannuksilla. Konepellin alla on myös tehty nippu muutoksia, mutta ne eivät välttämättä ehkä suoranaisesti loppukäyttäjälle uusina toimintoina tai vastaavina.

Mulla on omalla koneellani ollut Windows 8 sen ilmestymisestä lähtien eikä mulla ole periaatteessa ole Turhake-Metron lisäksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa, Metrolla vaan en yksinkertaisesti tee yhtään mitään.
Juu XP siellä vielä on, kuten arvannesitkin. Testailen ton kasiykkösen omalla koneella ekaks.

Heh, Active Desktop
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juu XP siellä vielä on, kuten arvannesitkin. Testailen ton kasiykkösen omalla koneella ekaks.
Vanhastakin laitteesta kyse? Kysyn vaan, kun mulla on nurkissa yks vanha IBM ThinkPad T41, johon ei Windows 8 enää asennu. Windows 8 kaipaa prosessorilta Physical Address Extension -tukea, sitä ei tuosta löytynyt, joten jäi asentumatta. Windows 7 tuossa kyllä pyörii.

Myönnän kyllä, että en tarkistanut BIOS-asetuksista, josko sieltä jotain apua löytyis.

Tuolta löytyy tarkempaa tietoa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Eikös se ilmesty tänään vai oliko huomena?
Alku illastahan se tuli saataville.



8.1 asennettu vinkkari tablettiin. Kivasti saa "metro"-valikkoa siistittyä verrattuna aiempaan. Normaali kokoisia kuvakkeita mahtuu päällekkäin yksi kuvake aiempaa enemmän ja koko vaihtoehtojakin tuli pari lisää. Itselle mieluisin parannus oli mahdollisuus muuttaa rinnakkain auki olevien sovelluksien kokoa näytöllä (toista litistettyä samalla kun toinen suurenee).

Paljon kaikenlaisia pieniä uudistuksis siellä sun täällä. Vielä jos huhut pitävät paikkaansa ja wp8 sovellukset tulevat wp8.1 päivityksen myötä myös tabletti käyttöön, niin mikkisoftan mobiilivermeet hipovat kilpailijoihin verrattuna jo täydellisyyttä. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Vanhastakin laitteesta kyse? Kysyn vaan, kun mulla on nurkissa yks vanha IBM ThinkPad T41, johon ei Windows 8 enää asennu. Windows 8 kaipaa prosessorilta Physical Address Extension -tukea, sitä ei tuosta löytynyt, joten jäi asentumatta. Windows 7 tuossa kyllä pyörii.

Myönnän kyllä, että en tarkistanut BIOS-asetuksista, josko sieltä jotain apua löytyis.

Tuolta löytyy tarkempaa tietoa.
En kattonu tarkkaa prossamallia, mutta Dual Core Intellejä ~2.xMHz.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
On muuten suhteellisen vittumaisesti tehty MS:ltä, jos/kun toi perus 8 toimii ilman noita, mutta päivitys vaatii ne.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
On muuten suhteellisen vittumaisesti tehty MS:ltä, jos/kun toi perus 8 toimii ilman noita, mutta päivitys vaatii ne.
Mistä sä ton kaivoit? :confused:

Kyllä se oli ihan "perus 8" -asennus, joka mulla jymähti siihen, että prossu ei noita tukenut.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ovatpa taas tehneet tyhmästi, kun win 8 cd-key ei toimi 8.1:ssä. Ei pysty edes täysin puhtaasti asentaa, pitää eka asentaa 8 ja sitten ladata 3,4 gigan 8.1 päivitys ja asentaa se. Ottaa taas päähän tää toiminta. Luulin vielä aluksi, että microsoft pakottaa käyttämään windows accountia, kun local accountia ei löytynyt aseennuksesssa samanlailla kuin kasissa. Asensin sitten uudestaan koko hässäkän, kun en löytänyt mistään windowssin asetuksissa, mistä muuttaa local accountiksi. Uudestaan asennuksessa sitten löytyi create new accountin alta local account.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ovatpa taas tehneet tyhmästi, kun win 8 cd-key ei toimi 8.1:ssä. Ei pysty edes täysin puhtaasti asentaa, pitää eka asentaa 8 ja sitten ladata 3,4 gigan 8.1 päivitys ja asentaa se. Ottaa taas päähän tää toiminta. Luulin vielä aluksi, että microsoft pakottaa käyttämään windows accountia, kun local accountia ei löytynyt aseennuksesssa samanlailla kuin kasissa. Asensin sitten uudestaan koko hässäkän, kun en löytänyt mistään windowssin asetuksissa, mistä muuttaa local accountiksi. Uudestaan asennuksessa sitten löytyi create new accountin alta local account.
Saattaa kyllä riippua pitkälti siitä millainen se sun Windows 8 avaimes on. Jos kyseesäs on joku OEM-avain, niin uskonpa hyvinkin, ettei se toimi puhtaan 8.1 asennuksen kanssa. Eihän se avain toimisi edes Windows 8:n retail version asennuslevyn kera.

En ole testannut itse, mutta mä mun ymmärtääksnei, sikäli mikäli 8 ja 8.1 versiot ovat toisiaan vastaavia, pitäis toi clean installkin toimia 8:n avaimella, mutta vannomaan en kuitenkaan mene.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Nyt on päällä tenkkapoo. Netti toimii moitteettomasti mutta mikään WIN8 ohjelmista ei yhdisty verkkoon. Ei esmeks Kauppa, Uutiset etc. Buutti ei auttanut. Mikä nyt eteen?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Nyt on päällä tenkkapoo. Netti toimii moitteettomasti mutta mikään WIN8 ohjelmista ei yhdisty verkkoon. Ei esmeks Kauppa, Uutiset etc. Buutti ei auttanut. Mikä nyt eteen?

Win8-ohjelmilla tarkoitat niitä Windows kasin omia appseja sieltä Metro-liittymästä vai mitä?
 
Ylös