Timo Virtanen
Ihan tavallinen Virtanen
Nönnöönöö.
Alkoipa tuossa hieman vituttaa kun iPad alkoi viimeisen päivityksen jälkeen taas pudotella itseään jatkuvasti pois WLAN- verkosta. Kaikki netistä löydetyt kikat oli käytetty, joten päätinpä sitten paluttaa laitteen tehdasasetuksille.
Mikäs siinä, kaikki meni hyvin mutta kun koetin paluttaa iCloudista avainnippua jotta saisin kaikki sinne tallennetut salasanat käyttöön, alkoi laite ehdotella että pitäisi kuule lähettää sulle nyt tekstarilla tällainen vahvistuskoodi, jolla varmistetaan että se olet juuri sinä joka haluaa niitä käyttää.
Muuten ihan jees, mutta kun sinne on tallennettu mun vanha työpuhelinnumero, joka ei ole ollut käytössä kohta vuoteen, niin eipä sitä numeroa nyt auta sinne lähettää. Eikä muuten ilmeisesti saa itse vaihdettua, en ainakaan mistään löytänyt. Apple ID:n puhelinnumeron sain vaihdettua, muuta sepä ei nyt auta.
Eihän siinä, oli siinä sitten avuliaasti linkki, että otapa kuule tuosta yhteyttä Apple- tukeen jos ei tuota numeroa voi käyttää. No sinne sitten. Täytä tähän tiedot niin soitellaan sulle parissa minuutissa takaisin. Täyttelin siinä laitteen sarjanumeron ja muut tiedot ja painoin "jatka" niin sittenkerrottiin että sulla on kuule nyt takuu umpeutunut. Että jos haluat että soitellaan sulle, niin se maksaa sitten 29€.
Ja mä mietin, että mitähän vittua, mulla alkaa huumori loppua...
Kyllähän mä sen ymmärrän, että kun laitteesta on rautapuolen tuki loppu niin sitten tuki on maksullista, mutta että kun laitteeseen oleellisesti kuuluvan softan tuesta pitää maksaa, varsinkin kun sitä perkeleen puhelinnumeroa ei saa itse vaihdettua?
Noh, onneksi suurin osa salasanoista on myös 1Passwordissa, niin eipä tarvitse välttämättä tuota avainnippua.
Alkoipa tuossa hieman vituttaa kun iPad alkoi viimeisen päivityksen jälkeen taas pudotella itseään jatkuvasti pois WLAN- verkosta. Kaikki netistä löydetyt kikat oli käytetty, joten päätinpä sitten paluttaa laitteen tehdasasetuksille.
Mikäs siinä, kaikki meni hyvin mutta kun koetin paluttaa iCloudista avainnippua jotta saisin kaikki sinne tallennetut salasanat käyttöön, alkoi laite ehdotella että pitäisi kuule lähettää sulle nyt tekstarilla tällainen vahvistuskoodi, jolla varmistetaan että se olet juuri sinä joka haluaa niitä käyttää.
Muuten ihan jees, mutta kun sinne on tallennettu mun vanha työpuhelinnumero, joka ei ole ollut käytössä kohta vuoteen, niin eipä sitä numeroa nyt auta sinne lähettää. Eikä muuten ilmeisesti saa itse vaihdettua, en ainakaan mistään löytänyt. Apple ID:n puhelinnumeron sain vaihdettua, muuta sepä ei nyt auta.
Eihän siinä, oli siinä sitten avuliaasti linkki, että otapa kuule tuosta yhteyttä Apple- tukeen jos ei tuota numeroa voi käyttää. No sinne sitten. Täytä tähän tiedot niin soitellaan sulle parissa minuutissa takaisin. Täyttelin siinä laitteen sarjanumeron ja muut tiedot ja painoin "jatka" niin sittenkerrottiin että sulla on kuule nyt takuu umpeutunut. Että jos haluat että soitellaan sulle, niin se maksaa sitten 29€.
Ja mä mietin, että mitähän vittua, mulla alkaa huumori loppua...
Kyllähän mä sen ymmärrän, että kun laitteesta on rautapuolen tuki loppu niin sitten tuki on maksullista, mutta että kun laitteeseen oleellisesti kuuluvan softan tuesta pitää maksaa, varsinkin kun sitä perkeleen puhelinnumeroa ei saa itse vaihdettua?
Noh, onneksi suurin osa salasanoista on myös 1Passwordissa, niin eipä tarvitse välttämättä tuota avainnippua.