Pobeda
Well-known member

Kyllä siinä matadori hiukan hengellään urheilee mutta en pidä urheiluna. Palvelee samaa tarkoitusta kuin pellepaini tai gladiaattoritaistelut antiikin Roomassa.Onko härkätaistelu urheilua?
Kyllä siinä matadori hiukan hengellään urheilee mutta en pidä urheiluna. Palvelee samaa tarkoitusta kuin pellepaini tai gladiaattoritaistelut antiikin Roomassa.Onko härkätaistelu urheilua?
Toisella foorumilla enemmistö oli kylmän kannalla. Ettäs tiedätte.. Yleinen käsityshän on toki että pitää juoda kuumaa.Ensin niellään parikymmentä jääpalaa, sitten lumihankeen tekemään lumienkeleitä varttitunniksi ilman vaatteita ja lopuksi suoritetaan virkistävä avantouinti.
Yleensä lämmintä.
Kurkkukipuun / tulehdukseen kurkussa juodaan KYLMÄÄ, koska se lievittää sitä tulehdusta (bakteerit eivät pääse lisääntymään) ja laskee turvotusta. Näin minulle kertoi terveydenhoitaja, joten luotan tässä häneen.Juodaanko kurkkukipuun ja flunssaan kylmää vai kuumaa?
Tuotannot näyttää siirtyvät varsin herkästi ulkomaille, mutta kannattaa muista että suunnittelu + ym. toimet ovat vielä Suomessa (kait?).Tästä tuli mieleen että E71 valmistettu suomessa. Ei taida kovin montaa mallia Nokia tehdä suomessa. (?)
Huomasin vaan kun vaihdoin sim-korttia muutama viikko sitten.
Varsin erikoista.Kurkkukipuun / tulehdukseen kurkussa juodaan KYLMÄÄ, koska se lievittää sitä tulehdusta (bakteerit eivät pääse lisääntymään) ja laskee turvotusta. Näin minulle kertoi terveydenhoitaja, joten luotan tässä häneen.
Jos ne elikot syötiin jälkeenpäin juhlallisin menoin ja olisivat tulleet joka tapauksessa syödyksi, niin saivatpahan yrittää puolustautua. Tosin taitavat huumata nuo härät ennen ottelua.Onko härkätaistelu urheilua?
Ei ole urheilua, vaan totaalisen turhaa tappamista.
Muistaakseni verottaja antaa suht hyvää korkoa ylimääräisesti maksetuille veroille, eli muistan lukeneeni jostain, että kannattaa mielummin maksaa ekstraa kuin maksaa liian vähän, jos miettii sitä, kummasta jää käteen parempi tuotto.aaa)
Mikäli palkansaajan veroprosentti on liian pieni ts. palkkatyöansioiden veroista tulee maksuun ns. "mätkyjä", niin ottaako verottaja niistä korkoa, vai onko tuo ihan "ilmaista lainaa" veronmaksajalle?
geee)
Paljonko "toimistoduunissa" (vaikkapa esim. nokian inssi, teleoperaattorin asiakaspiällikkö tai Koo-raudan yritysmyyjä) maksetaan ns. lomarahaa vuosituloista? (Raksalla tämä on muistaakseni 18,5% vuosiansioista, muista aloista ei hajua)
"Henkilöasiakkaiden verovuoden 2007 ennakonpalautuksille lasketaan 2,5 prosentin suuruista palautuskorkoa."Muistaakseni verottaja antaa suht hyvää korkoa ylimääräisesti maksetuille veroille, eli muistan lukeneeni jostain, että kannattaa mielummin maksaa ekstraa kuin maksaa liian vähän, jos miettii sitä, kummasta jää käteen parempi tuotto.
Joo, taisin tarkoittaa nimenomaan tuota lomakorvausta enkä lomarahaa. Käsitteet hakusessa.Kyllä verottaja korkoa ottaa, ettei kauheaan keinotteluun pysty.
Toimihenkilöllä: "Lomarahan suuruus on 50 % vuosilomapalkasta, eikä sitä yleensä makseta lomakorvauksesta"Selkeetä
Muistaakseni verottaja antaa suht hyvää korkoa ylimääräisesti maksetuille veroille, eli muistan lukeneeni jostain, että kannattaa mielummin maksaa ekstraa kuin maksaa liian vähän, jos miettii sitä, kummasta jää käteen parempi tuotto.
Joo kuukkelehdin itsekin hieman tässä ja näyttää siltä, että tuo korkovaikutus jää tänä vuonna melko nimelliseksi..."Henkilöasiakkaiden verovuoden 2007 ennakonpalautuksille lasketaan 2,5 prosentin suuruista palautuskorkoa."
Toisaalta ylimääräisen maksaminen verottajalle (ns. "joulurahojen" toivossa) ei ole kannattavaa, koska tuonsuuruisen koron syö inflaatio.Tuosta 2,5:iidestä prosentista kun vähentää tuon verottajan mainitseman 2% niin jää huikeat 0,5% korkoa (toimii sekä mätkyissä, että palautuksissa). Ei pääse oikein juhlimaan/ kärsimään tappiota oli velkaa verottajalle tai ei. Mutta kyllä tuota 0,5 prosenttia voi melko halpana lainarahana pitää.
Juuri näin olen toiminut aina itsekin. En muista maksaneeni milloinkaan "mätkyjä" kun olin palkkatyössä. Lähinnä kiinnosti teoreettisella tasolla, koska uskoakseni verottajan minulle tyrkyttämä verokortti on selvästi liian pienellä pidätysprosentilla varustettu. Aion nostaa sen suunnilleen oikealle tasolle, kunhan tässä palkkaduunit taas alkaa.Toisaalta ylimääräisen maksaminen verottajalle (ns. "joulurahojen" toivossa) ei ole kannattavaa, koska tuonsuuruisen koron syö inflaatio.
Eipä silti, aion jatkossakin maksaa tarkoituksella ylimääräistä, koska mätkyjen maksaminen on paljon ikävämpää kuin palautukset. Tuo mukavuus on minulle menetettyjen eurojen arvoista.
Jep, mulla meni pari päivää vajaat 2 kk, että sain itseni virallisesti työttömäksi, kun menin kysymään vaikuttaako iltaopiskelu kerran kuussa viikonloppuisin... :nope:Yrityksen kuoppaaminen siten, että viralliset työmarkkinatahot, verottaja jne... tunnustavat minut työttömäksi (eikä yrittäjäksi), ei ole ollut ihan simppeli, saatikka nopea juttu (prosessi edelleen kesken)
veloitetaan liittymä ykköstä. (tästä on poikkeuksia olemassa mutta tod. näk. eivät liity tähän tapaukseen)Mulla on kaksi puhelinliittymää liittymä 1 ja liittymä 2
Laitan soitonsiirron liittymästä 1 liittymään 2.
Joku soittaa liittymään 1, josta puhelu ohjautuu liittymään 2.
Aiheutuuko tästä soitosta puhelinkuluja pelkästään soittajalle, vai velotetaanko myös minun liittymä ykköstä koska se "soittaa" liittymään 2?
Kyllä ja muista ilmoittaa työnantajalle, että osaa vähentää palkasta sun puhelimessa menevän ajan!Mulla on kaksi puhelinliittymää liittymä 1 ja liittymä 2
Laitan soitonsiirron liittymästä 1 liittymään 2.
Joku soittaa liittymään 1, josta puhelu ohjautuu liittymään 2.
Aiheutuuko tästä soitosta puhelinkuluja pelkästään soittajalle, vai velotetaanko myös minun liittymä ykköstä koska se "soittaa" liittymään 2?
Kiitsa.veloitetaan liittymä ykköstä. (tästä on poikkeuksia olemassa mutta tod. näk. eivät liity tähän tapaukseen)
Toi kohta huomióitiin toki jo lähtöpalkassa.Kyllä ja muista ilmoittaa työnantajalle, että osaa vähentää palkasta sun puhelimessa menevän ajan!