Missä on sanottu, että se oli ensimmäinen ajatus? Tuossa tapauksessa on kysymys toistuvasta rasistisen huutelun kohteena olemisesta, jota voisi verrata vaikkapa pitkään jatkuneeseen koulukiusaamiseen. Uhri on täysin voimaton sellaisen edessä niin ei ole mikään ihme, että jossain vaiheessa tulee selviytymiskeinoja miettiessä myös tuon tapaisia mieleen. Aika pieni promille ihmisistä toteuttaa elämänsä aikana mitään äärimmäisistä ajatuksistaan ja siihen tarvitaan muutakin kimmoketta. On mulla ollu elämäni aikana paljonkin vastaavia ajatuksia, mutta en ole niitä toteuttanut, enkä edes vakavasti harkinnut.
Mulla on yks hieman skitso kaveri (oikeastaan helkkarin hyvä ystävä), jolla on toistuvia tappoajatuksia. Hänelle tulee aika-ajoin voimakkaita tunteita, että nyt pitää tappaa joku. Esimerkiksi mulle kaffelle tullessaan saattaa mainita, että taas noita tappoajatuksia pyörii. Kysäsen sitte, että ketä nyt oot listimässä ja se sanoo että minut pitäs tappaa. Tuumaan yleensä, että juodaan nyt nuo kahvit ensin. Kahvin ja rupattelun jälkeen ei yleensä oo seurannut kirvermurhaa.
Tuo kaverin pahimmat toteutuneet väkivaltaisuudet on turpaanotto nakkijonossa jotain viistoista vuotta sitte, jossa saattoi oman kertoman mukaan onnistua osumaan vastustajaa nyrkillä. Ei kuitenkaa ole varma, kun oli niin kännissä.