Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Oopee tai joku

Hei tota noin. Tilanne on sellainen, että XP Home koneessa kaatuu toi taustatulostus sen jälkeen kun laitoin koneeseen Laserjet 1005:n. Tulostus toimii pätkittäin, mutta tulee liki joka tulostuksen jälkeen herjaa ruutuun tosta spool-jutskasta. LaserJetin ajurit on aika wanhat (2003), mutta uudempiakaan ei liene olemassa. Koneessa oli aikasemmin kiinni joku Lexmarkin monitoimihässäkkä, mutta poistin sen ajurit ym., kun tuli noita ongelmia. Ei apua. Kokeilin usb-, ja lpt-portilla, eikä siinäkään ollu eroa. Mistähän niinku kannattas alkaa etsimään vikaa?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Hei tota noin. Tilanne on sellainen, että XP Home koneessa kaatuu toi taustatulostus sen jälkeen kun laitoin koneeseen Laserjet 1005:n. Tulostus toimii pätkittäin, mutta tulee liki joka tulostuksen jälkeen herjaa ruutuun tosta spool-jutskasta. LaserJetin ajurit on aika wanhat (2003), mutta uudempiakaan ei liene olemassa. Koneessa oli aikasemmin kiinni joku Lexmarkin monitoimihässäkkä, mutta poistin sen ajurit ym., kun tuli noita ongelmia. Ei apua. Kokeilin usb-, ja lpt-portilla, eikä siinäkään ollu eroa. Mistähän niinku kannattas alkaa etsimään vikaa?
Tsekkaappas toi läpi.

Tsekkaa varmuuden vuoksi myös siellä kohdassa kaksi mainittu Lexmarkin LexBce Server service, josko sulla on se vielä koneella pyörimässä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
OoPee sanoi:
Tsekkaappas toi läpi.

Tsekkaa varmuuden vuoksi myös siellä kohdassa kaksi mainittu Lexmarkin LexBce Server service, josko sulla on se vielä koneella pyörimässä.
Oot mun sankari. Uhraan sulle pullon Tapiota, tai muuta kirkasta, tossa viikonloppuna.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Oot mun sankari. Uhraan sulle pullon Tapiota, tai muuta kirkasta, tossa viikonloppuna.
Mikä helvetin Tapio? Olis meinaan kiva tietää, että mistä mulle iskee viikonloppuna virtuaalikrapula :doubtful:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
OoPee sanoi:
Osta Linksys WRT54GL (ja nimenomaan GL eikä pelkkä G).

Jos sulla on ADSL, niin toinen vaihtoehto on tietysti se, että ostat routerin, jossa on sisäänrakennettu ADSL-modeemi, tosin tuolloin varmistaisin, että se myös toimii palveluntarjoajan ADSL:n kanssa. Noista mulla ei ole varsinaisesti tietoa, mutta Fritz!boxia on moni suositellut, malleja tosin on useita.

Läppärissä on jo WLAN?
Kävin Mediamarktissa tänään, siellä oli ainoastaan tota G-mallia. En ottanut.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Palkopoika sanoi:
Kävin Mediamarktissa tänään, siellä oli ainoastaan tota G-mallia. En ottanut.
GL-mallissa on enemmän muistia ja siihen saa vaihdettua helposti vaihtoehtoisen ja paremman firmwaren, G-mallissa, etenkin uudemmissa versioissa (v5 ja uudemmat), tuo ei mun ymmärtääkseni onnistu aivan yhtä helpolla.

G:ssä taitaa olla lisäksi kiinteät antennit, GL:än saa rvaihdettua tehokkaammat (pidemmät) antennin, jos ilmenee tarvetta.

Ei toi G:kään siis missään tapauksessa huono ole, mutta GL:n kanssa sulla on enemmän virittelymahdollisuuksia.

http://www.pixmania.be/be/fr/r/wrt54gl/1665_0_440?t=1_1
Hinta on tosin mun mielestä vähän yläkanttiin, löytyy varmaan halvemmallakin. Mee johonkin compuutteriputiikkiin, niillä luulis olevan. Mediamarkt ei oo välttämättä kovin edullinen mesta.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Ei toi G:kään siis missään tapauksessa huono ole, mutta GL:n kanssa sulla on enemmän virittelymahdollisuuksia.
Meinaat että Palkopoika tarvitse enemmän virittelymahdollisuuksia :eek!:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4591
Sijainti
Kokkola
Uudesta koneesta

Olen tässä päätynyt alustavasti yhteen koneeseen, jossa on 2Gt keskusmuistia valmiina. Olisin laittanut siihen heti alusta alkaen vähän lisää, ainakin 3Gt:n olisin laajennuttanut tai vaikka samantien neljään asti, johon asti katselemassani koneessa on se keskusmuistin laajennettavuus. On sitten vain tällainen ongelma. Löysin lopulta netistä tietoa, että 32-bittinen Vista home premium (koneeni, jonka ajattelin ostaa, käyttöjärjestelmä) tukee ramia 4 gigaan asti. Kaveri taas väitti mesessä että vain 3 gigaan asti. Elikkäs, kun koneessa on valmiina 2x 1gt kammat niin pystynkö nyt sitten vaihdattamaan molemmat kammat vai en?
 
Viimeksi muokattu:

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Teme-84 sanoi:
Olen tässä päätynyt alustavasti yhteen koneeseen, jossa on 2Gt keskusmuistia valmiina. Olisin laittanut siihen heti alusta alkaen vähän lisää, ainakin 3Gt:n olisin laajennuttanut tai vaikka samantien neljään asti, johon asti katselemassani koneessa on se keskusmuistin laajennettavuus. On sitten vain tällainen ongelma. Löysin lopulta netistä tietoa, että 32-bittinen Vista home premium (koneeni, jonka ajattelin ostaa, käyttöjärjestelmä) tukee ramia 4 gigaan asti. Kaveri taas väitti mesessä että vain 3 gigaan asti. Elikkäs, kun koneessa on valmiina 2x 1gt kammat niin pystynkö nyt sitten vaihdattamaan molemmat kammat vai en?
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_editions_final.asp <-Tuolla on kaavio, joka ilmeisesti kertoisi että 16 gigaan asti olisi lyötävissä palikkaa kyytiin.

EDIT: Kannattaa kuitenkin lukaista tuota juttua läpi noilta RAM-muistia käsitteleviltä seuduilta, itse en juurikaan artikkeliin paneutunut vaan katsoin vain kaavion. Tiedä noista sitten.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
PekPoy sanoi:
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_editions_final.asp <-Tuolla on kaavio, joka ilmeisesti kertoisi että 16 megaan asti olisi lyötävissä palikkaa kyytiin.

EDIT: Kannattaa kuitenkin lukaista tuota juttua läpi noilta RAM-muistia käsitteleviltä seuduilta, itse en juurikaan artikkeliin paneutunut vaan katsoin vain kaavion. Tiedä noista sitten.
16 megaa on nykypäivänä melko vähän rammia :rolleyes: ;)
 
Ylös