OoPee
Nuori ikäisekseen
....niin semmonen mahdollisuus tuli tässä vielä mieleen, että sun asennuslevyssäs pitäis mahdollisesti olla sama SP-level kuin siinä lisenssissä. Tarkoittaa sitä, että jos tuo OEM-lisenssi on XP Prof SP2:lle, niin ei välttämättä onnistu asennus levyltä, jossa ei ole integroituna vastaavaa service packia. Jos tästä on kyse, niin tuon voi helpohkosti fiksata. Ensin sun tietysti tarvitsee ottaa selvää, minkä SP:n tarttet (saattaa lukea siinä tarrassa?), sen jälkeen lataat ko. SP:n koneelles ja integroit sen asennuslevylle. Löytyy ohjeet kuuklesta avainsanalla slipstream, mutta esim. tuolla luulis pärjäävän.Täytyy myöntää, että en ole koskaan noiden OEM-versioiden (sellaisesta siis on kyse, jos se lisenssitarra löytyy koneen kyljestä) kanssa puuhastellut, joten en rohkene suoralta kädeltä Samin teoriaa tyrmätä, mutta mä olisin veikannut, että sä yrität syötätä OEM-lisenssiä asennukseen, jonka teit "tavallisella" asennuslevyllä (eli siis ei-OEM-versiolla) ja juuri se on se syy, miksi tuo ei toimi. Voin toki olla väärässäkin.
Kuten siis jo sanoin, OEM-versioihin en ole koskaan tutustunut, mutta noissa "täysversioissa" on ihan sama minkä kielisen version haluat asentaa, avain on aina sama.
Avainta tuskin on kuoletettu, vaikka se ehkä oliskin mahdollista (en tiedä onko), en kuitenkaan näe syytä miksi kukaan moiseen ryhtyisi.
Tämä toinen vaihtoehto sen vuoksi, että mä en itseasiassa ole edes varma onko puhdasta OEM-asennuslevyä (puhun siis asennuslevystä enkä niistä valmisimageista, joita monet valmistajat suosivat, silloinhan kyse ei ole asennuksesta vaan se sydeemi kopsataan sieltä asennuslevyltä suoraan kovalevylle) olemassakaan, mikä siis kumoaisi tuon mun ensimmäisen teorian.