Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Näin mä olen aina tehnytkin. Kävi vain mielessä että nosko voisi oikoa
Voi kai, mutta pääsääntöisesti puhdas asennus on aina varmempi tapa.

Noin niinkuin sivumennen kyllä tiedustelen, että onko sulla joku isompikin tarve tuolle päivitykselle? Tietänet, että ensi vuonna (jossain puolenvälin paikkeilla) on tulossa Office 2010? Beta olis jo nyt saatavilla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Voi kai, mutta pääsääntöisesti puhdas asennus on aina varmempi tapa.

Noin niinkuin sivumennen kyllä tiedustelen, että onko sulla joku isompikin tarve tuolle päivitykselle? Tietänet, että ensi vuonna (jossain puolenvälin paikkeilla) on tulossa Office 2010? Beta olis jo nyt saatavilla.
En tienny. Virmalle hommattiin noi.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Sain Samsungilta Windows 7 upgraden ja koitan sitä asentaa tuohon uuteen läppäriin. Valittaa että "the product key does not match the current windows sku".

Mistäköhän tuo johtuu? Samsung tuskin laittomia versioita jakelee ;) ja käsittääkseni tuo kertoo jo että product key on oikein ja ongelma on muualla. Voiko tässä olla ongelmana se, että tuolta levyltä voi asentaa vain englanninkielisen Wintoosa 7:n ja Vista oli ainakin suomenkielinen, joten tuo avain joka mulle lähetetty toimii vain suomenkielisessä versiossa....

Mitenköhän ongelman sais ratkaistua, paitsi tilaamalla uuden version Samsungilta (ei huvittais uutta läppäriä pitää käyttämättömänä viikkoa..)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Sain Samsungilta Windows 7 upgraden ja koitan sitä asentaa tuohon uuteen läppäriin. Valittaa että "the product key does not match the current windows sku".

Mistäköhän tuo johtuu? Samsung tuskin laittomia versioita jakelee ;) ja käsittääkseni tuo kertoo jo että product key on oikein ja ongelma on muualla. Voiko tässä olla ongelmana se, että tuolta levyltä voi asentaa vain englanninkielisen Wintoosa 7:n ja Vista oli ainakin suomenkielinen, joten tuo avain joka mulle lähetetty toimii vain suomenkielisessä versiossa....

Mitenköhän ongelman sais ratkaistua, paitsi tilaamalla uuden version Samsungilta (ei huvittais uutta läppäriä pitää käyttämättömänä viikkoa..)
Pelkäänpä, että et saa ongelmaa ratkaistua muutoin kuin ottamalla yhteyttä Samsungiin. Hyvällä tuurilla saat uuden avaimen ja se toimii. Joku noissa versioissa ei täsmää keskenään, ehkä sitten juuri tuo kieliongelma.

Aika perseestä kyllä ylipätään tuo, että tuo Seiska on eglanninkielinen vaikka ostit läppärin nimenomaan suomenkielisellä käyttiksellä. Mun mielestä sulla olis oikeis vaatia heiltä suomenkielinen seiskapäivitys. Sinuna tykittäisin niitä myös tuon vuoksi.

...paittit tietysti jos kyseessä on Ultimate (veikkaan, että on Home Premium?), jolloin voit latailla kielipaketteja mielinmäärin ilmaiseksi.

Muista uhata kuluttaja-asiamiehellä! :frank:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Laittelin jo viestiä sen Samsungin Win7 tilaussivun kautta, huomenna ajattelin vielä soitella Samsungin Suomen tukinumeroon ja ajattelin kuluttaja-asiamieheen viitata ja joulupukkiin kanssa (näin joulun aikaan pitää olla kilttinä!)

... toivottavasti saan tuon toimimaan ennen joulua!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mikä tää ilmoitus nyt sitten on?:mad: Ei tahdo lähteä GP2 päälle lain', ja sekös ärsyttää.

NT:n näennäinen DOS-kone kohtasi laittoman käskyn.
CS:0000 IP:0077 OP:fo 37 05 0e 02 Sulje sovellus valitsemalla 'Sulje'.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ntvdm-alijärjestelmän testaaminen
Ensimmäinen testattava asia MS-DOS-ohjelmien ongelmien yhteydessä on Windows Virtual DOS Machine (NTVDM) -alijärjestelmä. Command.com-apuohjelman avulla voit testata, toimiiko NTVDM-alijärjestelmä oikein. Voit käynnistää Command.com-apuohjelman seuraavasti:

1. Napsauta Käynnistä-painiketta ja valitse sitten Suorita.
2. Kirjoita Avaa-ruutuun command.com ja valitse sitten OK.

Tämän pitäisi käynnistää komentokehoteikkuna. Jos tämä ei toimi oikein, NTVDM-alijärjestelmässä on ongelma, ja sinun pitää tarkistaa seuraavat kohteet:
...Mutta kun se command.com käynnistyy:frank:

Englanninkielisestä mitä tajusin, niin kyllä nuo systeemit ihan kohdillaan olivatten. En vaan tajuu.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
...Mutta kun se command.com käynnistyy:frank:

Englanninkielisestä mitä tajusin, niin kyllä nuo systeemit ihan kohdillaan olivatten. En vaan tajuu.
Jos vielä vähän tarkemmin kertoisit, että miten ton käynnistät ja ennenkaikkea mistä Windowsista on ylipäätään kyse, on toi kristallipallo meinaan just nyt huollossa...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mikä piru tuon muuten mahtaisi olla hajoittanut DOS-pelit? ASCII-grafiikkaiset pelitkään eivät lähde pyörimään, tosin ilman virheilmoitusta. Närpee:mad:
Yhteensopivuusmoodit eivät tahdo toimia. Nytkylä mie oon ehkä poistanut jotain windowsista (kännipäissäni tottakai), mitä ei olis pitänyt.. Pitäisi ehken etsiä windowsin asennus-cd.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24279
Sijainti
lappeen Ranta
Mikä piru tuon muuten mahtaisi olla hajoittanut DOS-pelit? ASCII-grafiikkaiset pelitkään eivät lähde pyörimään, tosin ilman virheilmoitusta. Närpee:mad:
Yhteensopivuusmoodit eivät tahdo toimia. Nytkylä mie oon ehkä poistanut jotain windowsista (kännipäissäni tottakai), mitä ei olis pitänyt.. Pitäisi ehken etsiä windowsin asennus-cd.
Oot moderoinut omaa konettasi? :p
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24279
Sijainti
lappeen Ranta
Epäilen, jotta tällä on jotain sen kanssa tekemistä (voiko olla?), kun poistin listalta mielestäni turhia windowsin käynnistyessään käynnistäviä ohjelmia?
Aika tumpula olen tietokonejutskien suhteen. En uskalla poistaa mitään roinaa, mistä tietokone väittää, että: "saattaapi estää joidenkin ohjelmien toimimisen jos tämän poistat." Paitsi jos olen kyseistä ohjelmaa poistamassa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Vitunperkeleensaatananhelvetin Nero Essential ei sitten suostu enää polttaan levyjä. Tullut läppärin mukana. Burn-vaihtoehto vain loistaa harmaana.
Nyt tarttiis kiireesti tietoon jonku ilmaisen polttosoftan että saisi poltettua MP3:sista audiolevyjä.
 
Ylös