Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Meniskö kettuilun puolelle, jos sanois, että kato myös tän threadin edellisellä sivulla olevat ohjeet? :tongue::tongue:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Mitä tarkoitat? Pääset selaamaan nettiä, muttet voi kirjoittaa nettiin? Vai jotain muuta?[/url]
eli siis nettiyhteys on päällä, mutta valittaa sitä internet explorer ei voi näyttää WWW-sivua.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Kokeile ping:iä komentokehotteesta ensin sen gateway:n suuntaan, sitten vaikka f1-forumin suuntaan:
ping 212.149.238.1
ping www.f1-forum.fi

Jos ping ei toimi forumille, niin sitten tracert -komennolla

tracert www.f1-forum.fi
ääh että mie oon sekasi, pitää kokeilla.

mutta enhän mie voi kokeilla f1-forumille, kun en pääse sivuille.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
vastaukset tuli pingistä ja tracertista, niin f1-forum.fi kuin siitä numerostakin.

Ping tilastot lähetetyt 4, vastaanotettu 4, kadonnut 0.

seuranta suoritettu.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kuulostaa siltä, että sun IE:n asetuksissa on myös jotain hämärää.

Kokeile laittaa osoiteriville se http://<gateway-osoite>, kuten aiemmin ehdotin.

Ootko kokeillut firefoxia?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Meniskö kettuilun puolelle, jos sanois, että kato myös tän threadin edellisellä sivulla olevat ohjeet? :tongue::tongue:
oon mie ne katsonut, ei tässä muu harmita, kun että miksi kone teki mulle tepposet.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
oon mie ne katsonut, ei tässä muu harmita, kun että miksi kone teki mulle tepposet.
Kunhan vedin pientä huumoria tähän väliin...

Luultavasti ne ongelmat on nyt siellä IE:n asetuksissa, eli sieltä suunnalta kannattaa lähteä etsimään poikkeuksellisia asetuksia (kuten mikä tahansa manuaalisesti tehty asetus sen sijaan, että olisi automaattinen).
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Kuulostaa siltä, että sun IE:n asetuksissa on myös jotain hämärää.

Kokeile laittaa osoiteriville se http://<gateway-osoite>, kuten aiemmin ehdotin.

Ootko kokeillut firefoxia?
kone on ihan uus, eikä siiä alussa firefoxia ole ja kun en pysty niitä viel lataamaan.

ok, pitää kokeilla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Onko sulla jotain USB-muistitikkua käytössä?
ei oo minkäänlaista muistitikkua, tein äskeisenkin homman niinkun käskettiin eipä auttanut ja katsoin exlorer asetuksia itse en ainakaan siellä huomannut mitään erikoista.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kokeilepa, saatko ftp :llä yhteyden vaikka seuraavasti (komentokehotteessa):

ftp releases.mozilla.org

Käyttäjätunnus anonymous ja salasanaksi oma sähköpostiosoitteesi.

Sitten annat komentoja:
bin
ls
cd pub/mozilla.org/firefox/releases/3.6.3/win32/fi
lcd c:\
mget *.*

ja download kyselyihin vastaat Y

Ja lopuksi komento quit

Ja sitten vaan asennat firefoxin, jos kaikki meni kuten pitikin.

Jos ei mennyt niinkuin piti, niin sitten raportoimaan, että missä meni jotenkin muuten kuin piti, ja miten meni.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Kokeilepa, saatko ftp :llä yhteyden vaikka seuraavasti (komentokehotteessa):

ftp ftp.mozilla.org

En tiedä salasanoja ja käyttäjätunnuksia tonne, mutta lähinnä kiinnostaa, saatko aukaistua tuon yhteyden tuonne.
luki vaan että komento ei kelpaa, kun kokeilin pistää tuota mozillaa.

ei kait tässä kohta auto muuta kun vaihtaa laajakaistaliittymä, tuskin sekään auttais mitään....oon ihan avuton ei ois pitäny ostaa uutta konetta, kumma että entisiin niin helposti kaiken saanut laitettua.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
luki vaan että komento ei kelpaa, kun kokeilin pistää tuota mozillaa.

ei kait tässä kohta auto muuta kun vaihtaa laajakaistaliittymä, tuskin sekään auttais mitään....oon ihan avuton ei ois pitäny ostaa uutta konetta, kumma että entisiin niin helposti kaiken saanut laitettua.

Siis eikö win7:ssa ole enää tekstipohjaista ftp-clienttia?!? Luulis kyllä, että se löytyis sieltä asennuslevyltä.
XP:ssä se siis löytyy c:\windows\system32\ -hakemistosta, eli voisit vielä tarkistaa, löytyykö se sieltä.

Asennuslevyltä se löytyy pakattuna i386 -hakemistosta XP:ssä, kannattaa tarkistaa, löytyykö se sieltä myös seiskassa (ftp.ex_). Jos löytyy, niin sen saa kyllä sitten extractoitua jollain (olisko expand ftp.ex_ c:\ftp.exe -komennolla) ja sen jälkeen pitäisi toimia.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
Siis eikö win7:ssa ole enää tekstipohjaista ftp-clienttia?!? Luulis kyllä, että se löytyis sieltä asennuslevyltä.
ei tuossa näköjään ollut, ja tuo installation cd mikä tuli modeemi scientific atlanta mukana, ei sieltä mitään pystynyt lataamaan/asentamaan.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Tulipa mieleen, että onko se sun verkkopiuhasi ristiinkytketty vai suora? Eli lukeeko piuhan kyljessä UTP patch cable, vai jotain muuta? Eli jos laitat ne liittimet vierekkäin siten, että näet ne piuhojen värit, mitkä menee sinne liittimen kontakteille, niin onko ne piuhat samassa järjestyksessä, vai eri järjestyksessä? Jos ne on eri järjestyksessä, niin voisit tehdä 'kouvot' ja yrittää laittaa ne koneet toisiinsa kiinni, jolloin voisit kopsata toiselle koneelle downloadatun asennustiedoston tuolle uudelle koneelle ja sen jälkeen asentaa sen siellä. Tosin veikkaan, että se kaapeli on suoraankytketty, jolloin se ei toimisi tuossa tarkoituksessa. Ja toisaalta, eipä kouvokaan sitä saanut toimimaan, vaikka porukalla sitä yritettiin...
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Civilization 2 ei toimi Windows 7:ssa :mad_old:, eikä jotain XP-emua saa ladattua Home Premium -versioon, kun pitäs olla joku saatanan ultimaatti wintoosa. Hintit! Pelaan sitte Winella, saatana.
Acensinki VirtualBoxin ja siihen XP:n. Niinku. Pallinaamoja ovat tyynni.
 
Ylös