Olisko kellään faktatietoa, mistä johtuu dll- ja exe-tiedostojen monistuminen? Nimittäin multa löyty sydeemistä niin itse windowsin kuin asennettujen ohjelmienkin alta kasapäin (siis todella paljon) yllämainitun kaltaisia tiedostoja, joista samassa hakemistossa oli useita kopioita (siis tyyliin a.dll, a(2).dll, a(3).dll jne.). Kyseessä siis oli todellakin sama tiedosto ja yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta myös täsmälleen sama versio ko. tiedostosta
Semmosena kuriositeettina vielä kerrottakoot, että iso osa noista monistuneista tiedostoista oli päivätty samalle päivämäärälle (joskus 2004 se oli, jokunen oli alkuvuodesta 2005 ja muutama vielä vanhempi).
Ittellehän heräs epäilys, että ettei tuo nyt vaan olis joku Nortonin aikaansaama kusimuna. Nortonia ei koneella ole vähään aikaan ollut, mutta jos noita monistuneiden tiedostojen päiväkysiä katson, niin silloin vielä oli. Puhdasta arvailua, mutta muuta logiikkaa en minä keksi tai sitten mä vaan en osaa
Toki kaipa joku viruskin tommosen vois tehdä, eihän noista monistuneista tiedostoista varsinaisesti mitään muuta haittaa ole kuin se, että vievät turhaa levytilaa. Jokatapauksessa nuo ovat olleet koneella todenäköisesti jo pari vuotta enkä ole huomannut.
Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla (erityisesti Nortonin omistajat ja erityisesti ne, jotka ovat käyttäneet
nykyisessä (!) sydeemissään jo Norton 2004:ää), niim menkääs dos-ikkunassa hakemistoihin c:\windows ja c:\program files ja antakaa komento dir/s *(*).*
Ittehän kylmänrauhallisesti tuhosin kaikki kopiot ja ainakin vielä tuntuu toimivan
Käyttishän siis on Windows XP Professional
EDIT: niijuu... jos joku nyt sattuu vastaavia tiedostoja löytämään, niin älkää nyt kuitenkaan lähtekö poistelmaan sokeasti del*(*).* komennolla. Tuo mun antama dir-komento löytää mahdollisesti muutaman sellaisenkin tiedoston, joita ei ole tarkoitus poistaa eli sellaiset, joiden nimessä on sulkeet.