Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Yleensä ohjelmien tai laitteistojen häiriöissä syytetään haittakoodua yleisselityksenä, vaikka vika ei löydy ollenkaan sieltä päin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Spywetarkistukset ohjelmittain:

Ad-aware PUHDAS

Spybot S & D PUHDAS

Windows Defender PUHDAS

Virustorjuntaohjelma on ajan tasalla. Signaturet OK. Virustorjuntaohjelma on Soneran tietoturva, virus -ja vakoilusuojaus täysillä kuin myös palomuurisuojaus.
Jospa sitten vaikka yrittäisit kokeeksi jollain muulla clientillä, vaikka Azureuksella.

...tosin mulla ei noista oo kokemusta (kuten sanottua, eMulea olen käyttänyt, mutta se on eri peer-to-peer -verkko se) , pystykkö ylipäätään jatkamaan sitä vanhaa downloadausta eri klientillä?

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Kokeillaas Azureusta jos vielä tuo Comet kaatuu. Nyt otin torrentin toisesta paikasta. Mutta sitten jos vielä kone kaatuu niin sitten BitComet lähtee ja Azureuksella koitetaan! Millaista vauhtia tuo Azureus lataa? Tämä BitComet on lataillut 20-40 kiloa sekunnissa, sillä välillä heijaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Millaista vauhtia tuo Azureus lataa?
Ei aavistustakaan. Mulla on se vissiin asennettuna, mutta käyttäny en oo kertaakaan :D

...mutta siis ei kai sen nopeuden pitäis clientsovelluksesta olla kiinni?

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Voisitko mitenkään olla niin ystävällinen että kokeilisit vähän aikaa ladata sillä jotain? Eihän sun sitä tietenkään loppuun asti tarvi :D Vain sen verran että tietäisin mikä se latausnopeus on. Bittorentilla en viitsisi ladata, sillä näkyy ainakin mun koneessa kestävän ikä ja terveys.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Teemu-84 sanoi:
Voisitko mitenkään olla niin ystävällinen että kokeilisit vähän aikaa ladata sillä jotain? Eihän sun sitä tietenkään loppuun asti tarvi :D Vain sen verran että tietäisin mikä se latausnopeus on. Bittorentilla en viitsisi ladata, sillä näkyy ainakin mun koneessa kestävän ikä ja terveys.

Kato tolla ...

http://nopeustesti.kotinet.com/meter.php

:thumbup:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ite latailen torrentit järjestään bittorrentilla. Nytkin tulee kummisetä peliä koko ajan. 97,5 % tullut nyt reilussa vuorokaudessa. Nopeus vaihtelee 35 ja reilun 50 kilotavun välillä, mikä on megan liittymällä ihan normi määrä kun ottaa huomioon, että toi uploadaa reilua 50 kilotavua samaan aikaan. Tähän asti toiminut moitteetta tämä bittorrent.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
No latailen tolla just nyt sen uusinta versiota tai jotain sen osaa. Näkyis tulevan tällä hetkellä yli 60 kB/s

..ja nyt melkein 100...

eikun yli...

128 :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
No toi äskeinen ei ehkä välttämättä kuitenkaan kuvasta todellista tilannetta.

Mulal ei noista torrenteista oo hajuakaan, milläs tolla ettitään downloadattavaa? :confused:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
No toi äskeinen ei ehkä välttämättä kuitenkaan kuvasta todellista tilannetta.

Mulal ei noista torrenteista oo hajuakaan, milläs tolla ettitään downloadattavaa? :confused:
Ihan tolleen menemällä joillekkin sivuille missä noita torrentteja on listattuna. isohunt.com sivustolta löytyy ainakin ihan riittävästi imuteltavaa omiin tarpeisiin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Ihan tolleen menemällä joillekkin sivuille missä noita torrentteja on listattuna. isohunt.com sivustolta löytyy ainakin ihan riittävästi imuteltavaa omiin tarpeisiin.
Just kiitos, niinhän se olikin. Oon mä tota näköjään joskus käyttäny, kun on yks tiedosto tullu puoleenväliin ladattuakin :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Noniin... siis sinänsä tällä testillähän ei kyllä oo välttämättä yhtään mitään merkitystä, koska tokihan se latausnopeus riippuu hirveesti siitäkin, että mitä sä lataat. Nyt pistin tosta hakuammunnalla Madonna sorry-videon tulemaan. Nopeus on tällä hetkellä alle 1 kB/s eli mitä tää kertoo tän softan nopeudesta? Aivan, ei yhtään mitään :D

Jaahas, no nyt se käväs sentään jo yli 15 kilotavussakin, mutta laski taas alle neljään.

Jokatapauksessa eiköhän se kai kuitenkin oo niin, että ei se nopeus tai hitaus siitä softasta synny?

JOC

tavallinen virtanen
EIpä riippune, kyllä lähde taitaa olla merkittävin tekijä.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Tuossa BitCometissa oli jotain hylätty viallista dataa. Siihen tuli pieni lukema.. Entäs jos lataus menee sitten loppuun niin jääkö jostain videopätkästä osa pois? Vai?

EDIT Nyt sain tarpeekseni tuosta BitCometin ilkeilystä. Kokeilinpa laittaa uudestaan tuon Azureuksen ja tällä hetkellä lataaminen sujuu ihan hyvin. Vähän kauemmin kesti vain kohtuullisen latausnopeuden saavuttaminen verrattuna BitCometiin mutta jospa tämä Azureus peräti toimisi :D Ärsyttää kun siinä 2 gigan jälkeen aina BitComet rupeaa v*tuilemaan! :mad_old: Pari kertaa mennyt 14-16 tuntia sen takia ihan turhaan.

Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Autahan sinä OoPee vaikka taas, tai ihan sama kuka kunhan joku viitsii vastata.. Azureuksella sain nyt Bahrainin 2006 f1-kisan imutettua, mutta miksi se vielä lähettää jotain? Latauksen päätyttyä se vielä lähettää johonkin. Voisikohan olla, että latausnopeus näkyi tuon Bahrainin kisan kanssa olevan koko ajan nopeampi kuin lähetysnopeus?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu-84 sanoi:
Autahan sinä OoPee vaikka taas, tai ihan sama kuka kunhan joku viitsii vastata.. Azureuksella sain nyt Bahrainin 2006 f1-kisan imutettua, mutta miksi se vielä lähettää jotain? Latauksen päätyttyä se vielä lähettää johonkin. Voisikohan olla, että latausnopeus näkyi tuon Bahrainin kisan kanssa olevan koko ajan nopeampi kuin lähetysnopeus?
Jos minä nyt ymmärsin oikein, niin kyse on varmaan siitä, että yleensä torrenttiverkkojen ideana olisi pitää tuo jakosuhde vähintään yhdessä. Eli ohjelma jakaa vakioasetuksilla tiedostoa niin kauan, että upload- ja download-määrät ovat samat. Olet varmaan omalla päättelykyvylläsi riittävän nokkela ratkaisemaan, miksi näin ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mulla ei noista torrentverkosita oo tosiaan kokemusta eikä sen puoleen tietoakaan, joten multa ei juurikaan kannata noista asioista kysellä. eDonkey-verkosta ja eMule-clientista on vähän enämpi kokemusta.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Bobakki sanoi:
Eli ohjelma jakaa vakioasetuksilla tiedostoa niin kauan, että upload- ja download-määrät ovat samat.
No tuo on kyllä ihan hyvä kuulla.. Nimittäin tuossa kun tuo Azureus tuota Ritari ässää latailee niin näkyy download-nopeus olleen suurimman osan ajasta pienempi kuin lähetysnopeus. Kun tässä pitäisi lähteä sitten keskiviikkona kotiin pääsiäisen viettoon niin ei viitsisi jättää konetta päälle viikoksi tänne. En sinänsä murtovarkaita pelkää muuta kuin lyö oven tuplalukkoon, mutta en viitsisi tuota irtokovalevyä jättää päälle! Tämänhetkisen latausnopeuden ansiosta näyttäisi latauksen ehtivän valmistua keskiviikkoon mennessä. Hyvä niin.. ;)

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Ei hyvänen aika nyt en ymmärrä! Azureuskin kaatui ladatessa noita ritariässiä!! Nyt alkaa pikkuhiljaa jo mennä hermot.. Eikai kenenkään koneessa voi olla sellainen ohjelmisto että jokainen torrenttiohjelma kaatuilee??!? En siis kyllä tosiaankaan jaksa tätä enää.. :mad_old: :mad_old: :nope: :nope: :jaska: :jaska:

Viimeksi muokattu: