Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
VJR sanoi:
Olikohan kynsilakanpoistoaine tai alkoholipitoinen desifiontiaine liian kovaa myrkkyä? :eek:

Alkaa pukkaan vähän epätoivoa päälle ton kans.

Saatana! :jaska: :alppu: :jaska: :alppu:
Monissa kynsilakanpoistoaineissa on öljyä seassa, vaikka asetonipohjaisia ovatkin, joten voi olla että ei oo oikein hyviä. Mistäkö tiiän? Joskus rikoin kasettimankan äänipään putsaamalla kynsilakanpoistoaineella ja sen korjannut huoltomies sano syyksi kynsilakanpoistoaineessa olleen öljyn.
Muuten en tiedä asetonin tai tuon toisen mainitsemasi aineen soveltuvuutta ko. tarkotukseen. Jos se on Neo-Amiseptia, niin se kyllä kelpaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Joo kieltämättä tietysti näinkin.

Ittehän muuten (ny menee ihan Offiksi :D), ryhdyin tässä pari päivää sitten taas piiiiiiiitkästä aikaa käyttämään jälleen Zippoa. Itteasiassa niitä pyöriskelee nurkissa kolmekin zipaletta ja niitä tulee aina muutaman vuoden välein käyteltyö, mutta jotenkin sitä vaan sitten aina ollu tullu palattua niihin tavallisiin kaasusytkäreihin. Kätevämpiähän ne on, jos ihan rehellisiä ollaan.

Zippo on tiätty tyylikkäämpi, etenkin jos ei bensanhajuiset kädet häiritte :eek:

Mul on toi Zippibensapullo jo useamman vuoden ikäinen ja ei sitä tosiaan oo viimevuosina tullu käyteltyä just muuhun kuin piitahnan poistoon :rolleyes:
Siinä muuten joku ihmeellinen nostalgiahäviähdys muuten käy mielessä kun Ziposta ottaa tulta ja se tuoksu/haju nenään tulee. Voiski oikeestaan kaivella oman vanhan Zipon esille jostain ja kokeilla miten se alkais pelittää pelkällä täytöllä. Veikkaan että laakin peli edelleen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
VJR sanoi:
Sanokaas minkälainen prossu tuohon pitäisi olla. Riittääkö, että on Socket A?
Ei riitä. Sen pitää olla prossu, jota tuo sun lautas tukee ja tuo ei missään tapauksessa tue kaikkia Socket A Prossuja.

Aika vaikee löytää noin vanhaan emoon cpu-listaa :(

Yritän kattella, jos löytyis.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Siinä muuten joku ihmeellinen nostalgiahäviähdys muuten käy mielessä kun Ziposta ottaa tulta ja se tuoksu/haju nenään tulee. Voiski oikeestaan kaivella oman vanhan Zipon esille jostain ja kokeilla miten se alkais pelittää pelkällä täytöllä. Veikkaan että laakin peli edelleen.
Mulla lähti ainakin ihan laakista "käyntiin" ja toi on se mun vanhin Zippo (se klassinen "hopean" väristä harjattua terästä oleva, ostin joskus vuonna 1990 tai 1991 Hollannista, jos en väärin muista), joka oli pitkään kadoksissa, mutta löyty sitten yhden laatikon pohjalta. Pistin bensaa sisään (tottakai ihan liikaa) ja laakista sytty. Kauhee roihu, kun löi liekkiä joka kolosta just ton ylitäytön johdosta :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Niinjoo, tossa KT7A:ssa oli vielä semmonen, että se riippu siitä laudan versiostakin, että mitä CPU:ta se virallisesti tukee. Mulla oli muistaakseni v1.2 ja se uudempi oli 1.3, jonka bios ei menny noin vaan 1.2:een, mutta sen kyllä sai sinne, kun sen pakotti sisään. Tämän tein ja sillä se tuki tota 2000+:aakin (muistelisin ainakin, että se oli just 2000+), varmuutta tuolle ei kuitenkaan ollu. Sen versionumeron pysty lukemaan jostain sieltä laudan päältä tarrasta, en muista enää mistä.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Kuten taidettu jo tässä topikissa aiemmin todeta, ei varmaan edes kannata ruveta etsimään tilalle mitään a-kantasta, joita ei löydä kun käytettynä helvetin kalliilla. Jotain sempronia tai celeronia vaan tilalle.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Bobakki sanoi:
Mulla saattais olla jossain nurkissa pyörimässä 600 Mhz Duron, joka mummielestä käy tuohon.
Käy joo, mutta on toki vielä huomattavasti mopompi kuin toi 1.2 GHz Thunderbird...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JOC sanoi:
Kuten taidettu jo tässä topikissa aiemmin todeta, ei varmaan edes kannata ruveta etsimään tilalle mitään a-kantasta, joita ei löydä kun käytettynä helvetin kalliilla. Jotain sempronia tai celeronia vaan tilalle.
Riippuu vähän siitä, että onko intressejä uuden laudan ostoon. Kyllä mä saattaisin yrittää kysästä, josko jollakulla olis semmonen nurkissa. Jos mulla olis semmonen, joka tohon emoon sopis, niin antaisin vaikka ilmatteks, mitäänhän mä en sillä enää itte tekis.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
OoPee sanoi:
Riippuu vähän siitä, että onko intressejä uuden laudan ostoon. Kyllä mä saattaisin yrittää kysästä, josko jollakulla olis semmonen nurkissa. Jos mulla olis semmonen, joka tohon emoon sopis, niin antaisin vaikka ilmatteks, mitäänhän mä en sillä enää itte tekis.
Tietysti eri tilanne tämä. Nyt olis VJRällä ainakin hyvä syy päivittää kone.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tuolla oli tämmönen:

- AMD Socket A Duron (100MHz FSB) up to 950MHz
- AMD Socket A Athlon (100/133MHz FSB) up to 1.4GHz

Väittäisin kuitenkin, että tukee nopeempaakin, saattaa meinaan olla, ettei tuolloin kun tuon sivun joku kirjoitti, ollu edes vielä nopeempia prossuja ja se CPU-tukikin tuli mahdollisesti vasta päivitysten myötä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
OoPee sanoi:
Niinjoo, tossa KT7A:ssa oli vielä semmonen, että se riippu siitä laudan versiostakin, että mitä CPU:ta se virallisesti tukee. Mulla oli muistaakseni v1.2 ja se uudempi oli 1.3, jonka bios ei menny noin vaan 1.2:een, mutta sen kyllä sai sinne, kun sen pakotti sisään. Tämän tein ja sillä se tuki tota 2000+:aakin (muistelisin ainakin, että se oli just 2000+), varmuutta tuolle ei kuitenkaan ollu. Sen versionumeron pysty lukemaan jostain sieltä laudan päältä tarrasta, en muista enää mistä.
Tossa aiemmin laittamassani listassa oli tällasta:
Emolevy Abit KT7A(-RAID) v1.3 (1 ISA, 6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Näinhän se taiskin mennä:

ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update. ABIT KT7 / KT7-RAID all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor.
Paitsi, että tosiaankin V1.2:n sai kyllä pakoitettua v1:3:sikin, mutta omalla vastuulla ja sen jälkeen toimi nuo XP-Prossutkin, jollaisen itsekkin hankin. Varmin ostos on kuitenkin joku vanha Athlon Thunderbird tahi Duron.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
VJR sanoi:
Tossa aiemmin laittamassani listassa oli tällasta:
Emolevy Abit KT7A(-RAID) v1.3 (1 ISA, 6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Ok no hyvä.

Edelleenkään en kyllä tiedä, että mikä on se nopein, joka tuohon käy :(
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Bobakki sanoi:
Toki noita nyt näkyy olevan huutonetissäkin pilvin pimein nyt vaikkapa.
Hirveesti en kuitenkaan maksais. Kympin kaks korkeintaan ja siinäkin on jo oikeestaan perkuleesti ylihintaa, mutta toisaalta kysyntä ja tarjonta tietysti määrävät hinnan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tosta olis edes vähän apua. Siitäkin huolimatta muistelisin, että nopeempikin toimi...

EDIT: siis ainakin toi BIOS-kannattaa päivittää ellei jo ole päivitetty, ongelma tietysti se, että pääset sitä päivittelemään vasta, kun sulla on prossu...
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Löysin jo kympillä yhden. pitää illalla tai viimeistään huomenna testailla
 
Ylös