Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Onnea! Toisaalta en tajua miksi työpaikkaa piti amerikkaan asti hakemaan eikä suomen perältä. Tulee vaan kalliiksi noi matkat.
Ihmettelin ihan samaa. Alavuden s-marketissa ois avoin paikka ja se ois hitosti lähempänä ku Boston.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Sain tänään kaksi työpaikkaa, joista toinen koulutusta vastaava ja muutenkin aivan kaikin puolin mainio. Vajaan kuukauden päästä pitäis aloittaa noin kahden kuukauden kouluttautumisjakso Bostonissa :thumbup:

Sitä odottellessa :alppu:
Oonea! Missäs sä ton iltavuoron sitten aiot tehdä?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Huoh nyt todellakin toivon että niitä töitä heruis tän Heinäkuun aikana tai alkaa usko mennä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Perustetaan kohta joku F1-forum "sossutoikki" niin voi vaan mennä sinne postaamaan ja saada mahollisesti töitä sitä kautta? :ahem:



Mutta huudan nyt vaikkka tähän: HALUUN TÖITÄ KIITOS! :ahem: :mad_old:
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Perustetaan kohta joku F1-forum "sossutoikki" niin voi vaan mennä sinne postaamaan ja saada mahollisesti töitä sitä kautta? :ahem:



Mutta huudan nyt vaikkka tähän: HALUUN TÖITÄ KIITOS! :ahem: :mad_old:
Ei töitä täältä löydä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onneksi Jonilla on erittäin laaja, mielenkiintoinen ja haastava työhistoria ja koulutus. Kelpaa kyllä vaatia millä palkalla saavat.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tsemiä edelleenkin työnhakijoille. Itse olin aikanaan hetken aikaa työttömänä, mutta aikansa kun yritti, lopulta työpaikka irtosi. Ja melko hyväkin sellainen.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Itse olin aikanaan hetken aikaa työttömänä, mutta aikansa kun yritti, lopulta työpaikka irtosi. Ja melko hyväkin sellainen.
Eli kuinka kauan? Mä olen ollut nyt jo reilu 1.1v työttömänä työnhakijana sen jälkeen kun valmistuin amiksesta. Kyl tässä alkaa hermot mennä. Aika sitkeetä sissiä tosiaan pitää olla. Huomenna tosiaan marssin työkkäriin vähän kovemmalla asenteella ja menen suoraan kysymään työtä tiskiltä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Takaisin kouluun?
Miksi ihmeessä? Mulla on jo koulutus. Esim monet kaverini ei minnekkää kouluun menneet enää amiksen jälkeen vaan pääsivät töihin ja ovat edelleenkin siellä ja varmaan loppuelämän. Tältä radalta en halua itsekkään poiketa. Esim isoveli valmistui amiksesta vuonna 2000 jostain sähköalaan perustuvaan juttuun mutta on nykyään joku vahtimestari/toimistoihminen. Etttä nii. Kyllä amiksen papruilla pitäis saada mitä vaan jos muutkin saa.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eli kuinka kauan? Mä olen ollut nyt jo reilu 1.1v työttömänä työnhakijana sen jälkeen kun valmistuin amiksesta. Kyl tässä alkaa hermot mennä. Aika sitkeetä sissiä tosiaan pitää olla.
Olin työttömän reilun puolisen vuotta.

Tuo sinun työttömyysaikasi on jo sen verran pitkä, että se näyttää hieman huonolta työnantajan silmissä, jollei aikaisempaa työkokemusta juuri ole. Mikäli sattuu olemaan suhteita, niitä kannattaa käyttää jos vaan suinkin mahdollista. Itsekin sain hieman takaportin kautta tiedon sisäisessä haussa olleesta työtehtävästä, siten pääsin firmaan sisälle.

Mutta kun olet vielä nuori, suosittelen jatko-opiskeluita/oppisopimuskoulutusta jos kiinnostusta löytyy opiskeluun ylipäätään. Opiskelun kautta avautuu välillä yllättäviäkin mahdollisuuksia työuran suhteen. Opiskelunhan voi aina lopettaa kesken jos sattuu saamaan töitä kesken kaiken.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Olin työttömän reilun puolisen vuotta.

Tuo sinun työttömyysaikasi on jo sen verran pitkä, että se näyttää hieman huonolta työnantajan silmissä, jollei aikaisempaa työkokemusta juuri ole. Mikäli sattuu olemaan suhteita, niitä kannattaa käyttää jos vaan suinkin mahdollista. Itsekin sain hieman takaportin kautta tiedon sisäisessä haussa olleesta työtehtävästä, siten pääsin firmaan sisälle.

Mutta kun olet vielä nuori, suosittelen jatko-opiskeluita/oppisopimuskoulutusta jos kiinnostusta löytyy opiskeluun ylipäätään. Opiskelun kautta avautuu välillä yllättäviäkin mahdollisuuksia työuran suhteen. Opiskelunhan voi aina lopettaa kesken jos sattuu saamaan töitä kesken kaiken.
Olin 2009 Syyskuu - 2010 Maaliskuun välisenä aikan tosin työkokeilussa(työharjoittelu) supermarketissa hyllyttäjänä/järjestäjänä. Että jotain tuoreempaa työkokemusta on.

Ei ole oikeen suhteita mistä saada. Tiedä sitten miten muilta sukulaisilta. Faijalta olis kyl tietty herunu duunia jos olis vielä marketpäällikkö mutta sillä ne hommat loppui jo vuonna 99.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olin 2009 Syyskuu - 2010 Maaliskuun välisenä aikan tosin työkokeilussa(työharjoittelu) supermarketissa hyllyttäjänä/järjestäjänä. Että jotain tuoreempaa työkokemusta on.

Ei ole oikeen suhteita mistä saada. Tiedä sitten miten muilta sukulaisilta. Faijalta olis kyl tietty herunu duunia jos olis vielä marketpäällikkö mutta sillä ne hommat loppui jo vuonna 99.
Totta on se, että töitä löytyy aina jos vain niitä yleensä haluaa tehdä. Se, että paljonko siitä maksetaan ja missä työpaikka sijaitsee, onkin aivan eri asia.

Mutta kuten sanoin, suosittelen harkitsemaan vakavasti opiskeluja. Ne voi aina lopettaa jos koulunpenkki tuntuu ikävältä. Toinen ammattitutkinto tai sitten koittaa hakea ammattikorkeaan tms. Hanttihommissa on se ongelma, että työt ovat jatkuvasti epävarmoja, palkka on monesti kehno ja työn mielekkyys on vähän paikasta kiinni.

Tosin, kotipaikkakunnallani on yksi leipomoalan työpaikka joka perustettiin muutama vuosi sitten. Pääsyvaatimuksena oli että halusi tehdä yötöitä. Nyt jätkät kiskovat pakkaajina/varastomiehinä parempaa palkkaa ilman mitään koulutusta kuin minä 4 vuotta ammattikorkeaa käyneenä. :D
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Mutta kun olet vielä nuori, suosittelen jatko-opiskeluita/oppisopimuskoulutusta jos kiinnostusta löytyy opiskeluun ylipäätään. Opiskelun kautta avautuu välillä yllättäviäkin mahdollisuuksia työuran suhteen. Opiskelunhan voi aina lopettaa kesken jos sattuu saamaan töitä kesken kaiken.
Kyllä, esimerkiksi ammattikouluun voit hakea johonkin yo-linjalle, koska olet jo kertaalleen ammattikoulusta valmistunut. Ainakin siihen aikaan, kun itse olin sellaisella linjalla niin koulun alettua elokuussa, marraskuussa alkoi ensimmäinen kahden kuukauden työharjoittelu ja työharjoittelupaikan järjesti opettaja. Siellä sitten, jos hyvä tuuri käy niin voi päästä jo harjoitteluaikana vakanssille tai saada itselleen kesätyöpaikan. Kesätyöstä voi sitten saada pidemmän työsuhteen, jolloin koulun voi keskeyttää. Tai sitten käy toisenkin vuoden koulua, jolloin on keväällä kolmen kuukauden työharjoittelu.

Noilla yo-linjoillahan opiskellaan vain ammattiaineita ja jos se linja liippaisi läheltä nykyistä koulutustasi niin voisit saada aineita hyväksiluettua, jolloin koulunkäynnistä tulisi aika rentoa. Nyt ne yhteishaut on ohi, mutta ainakin silloin, kun itse aloitin amiksen niin opiskelupaikat eivät tulleet täyteen ja elo- syyskuun aikana opiskelijoita haalittiin työkkärin listoiltakin. Tosin siitä on jo toistakymmentävuotta aikaa ja nykyään on amiksen opiskelupaikat kuulemma aika täynnä. Pienien kuntien ammattikouluista ehkä voisi paikkoja löytyä.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös