Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Tosin, kotipaikkakunnallani on yksi leipomoalan työpaikka joka perustettiin muutama vuosi sitten. Pääsyvaatimuksena oli että halusi tehdä yötöitä. Nyt jätkät kiskovat pakkaajina/varastomiehinä parempaa palkkaa ilman mitään koulutusta kuin minä 4 vuotta ammattikorkeaa käyneenä. :D
Juu leipomoalallahan saa vieläkin kaksinkertaisen palkan yötyöstä. Vaikka alkupalkka olisikin alle kympin tunnissa niin kyllä siitä tuplana jo hyvin tienaa
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Juu leipomoalallahan saa vieläkin kaksinkertaisen palkan yötyöstä. Vaikka alkupalkka olisikin alle kympin tunnissa niin kyllä siitä tuplana jo hyvin tienaa
Työpäivätkin menevät sopivasti siten, että normaalisti työviikko alkaa sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja päättyy torstain ja perjantain välisenä yönä.

Henkilöstöä tuolla on n. 60-80 henkeä joten ihan kohtuukokoinen firmakin pienelle paikkakunnalle.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Työpäivätkin menevät sopivasti siten, että normaalisti työviikko alkaa sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja päättyy torstain ja perjantain välisenä yönä.
Menee ainakin monilla teollisuudenaloilla siten, että lähtökohtaisesti yövuoroviikko alkaa maanantaina klo22 ja loppuu lauantaina klo6. Työntekijöiden ja työnantajan kesken voidaan sopia, että yövuoroviikko alkaa jo sunnuntaina klo22, mutta silloin ei saa pyhätyölisää niiltä kahdelta sunnuntain tunnilta. Useimmissa paikoissa on sopimukseen päästykin.

Mun entisessä kesätyöpaikassa ei oltu päästy yksimieliseen sopimukseen, koska yksi työntekijä vastusti. Hän oli harras uskovainen ja vakaumus esti häntä tekemästä töitä sunnuntaisin. Siis edes kahta tuntia. Niinpä kaikki reilu 200 työntekijää aloittivat yövuoroviikon vasta maanantaina. Ei ollu hirveen suosittu työntekijä tämä uskovainen, mutta ehkä hänen ansiostaan koko työporukka pääsee taivaaseen :D
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Nyt ne yhteishaut on ohi, mutta ainakin silloin, kun itse aloitin amiksen niin opiskelupaikat eivät tulleet täyteen ja elo- syyskuun aikana opiskelijoita haalittiin työkkärin listoiltakin. Tosin siitä on jo toistakymmentävuotta aikaa ja nykyään on amiksen opiskelupaikat kuulemma aika täynnä. Pienien kuntien ammattikouluista ehkä voisi paikkoja löytyä.
Nyt on juuri täydennyshaku alkanut, tuolta voi vapaaksi jääneitä paikkoja katsastaa.
On siellä jotain ihan pääkaupunkiseudullakin, Jonille vinkiksi.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Nyt on juuri täydennyshaku alkanut, tuolta voi vapaaksi jääneitä paikkoja katsastaa.
On siellä jotain ihan pääkaupunkiseudullakin, Jonille vinkiksi.
Oppisopimuksella jos saa niin kelpaa. Saa samalla sitä palkkaakin. :ahem:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Mutta en tiedä kannattaako sellaseen johon ei oikee kiinnosta. Tällä hetkellä mua kiinnostaa ainoastaan se palkka ja se raha eikä se asia mitä teen tai opiskelen. Tai tottakai tekemisellä haluun jotain tietty tähän tylsyyteen mutta ensisijalla on palkkatyö. Eipä se sähköalan hommat koskaan kiinnostanut mua. Olis pitäny lopettaa kesken ekan vuoden ja mennä kamun perässä datanomiksi.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ne on nää poliitikot jotka väittää Suomea uhkaavan työvoimapulan ja siksi retuuttaa pappoja ja mammoja töissä 70-vuotiaiksi, vaikka n. 1/4 nuorista onkin työttömänä...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ne on nää poliitikot jotka väittää Suomea uhkaavan työvoimapulan ja siksi retuuttaa pappoja ja mammoja töissä 70-vuotiaiksi, vaikka n. 1/4 nuorista onkin työttömänä...
Haluavat vain polkea ammattiliitot kumoon ottamalla räkäpalkkaan suostuvia mamuja hommiin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mutta en tiedä kannattaako sellaseen johon ei oikee kiinnosta. Tällä hetkellä mua kiinnostaa ainoastaan se palkka ja se raha eikä se asia mitä teen tai opiskelen. Tai tottakai tekemisellä haluun jotain tietty tähän tylsyyteen mutta ensisijalla on palkkatyö. Eipä se sähköalan hommat koskaan kiinnostanut mua. Olis pitäny lopettaa kesken ekan vuoden ja mennä kamun perässä datanomiksi.
Jos löytyy sellaisia duuneja joita osaat tehdä niin tartu niihin edes. Hamaassa tulevaisuudessa voi sitten ponnistaa sellaiseen ammattiin joka kiinnostaa myös. Tosin mitä minä olen neuvomaan...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
No ehkä ne nuoret on väärällä alalla.
Vääriä aloja on sitten monta. Valitettiin että Suomeen tulee ylikouluttanutta kansaa kun maistereita tulee hiukuhihnalta; sitten kun porukka alkaa mennä amikseen ja valmistutaan ammattiin niin ei löydy töitä siitäkään huolimatta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
En mä osaa edes teoriassa sanoa mikä olisi mulle niin kiinnostava työtehtävä, ettei maanantaiaamuna yhtään vituttaisi lähteä töihin. No nukkuminen vois ehkä olla sellanen duuni. Tokihan omastakin mielestä työelämä voittaa opiskelun mennen tullen, vaikkei ajattelisi taloudellista puoltakaan. Joskus vaan täytyy opiskella, että edes jonkinlainen vakanssi lohkeaisi ja työkokemuksen jälkeen voi sitten etsiä vähän mielekkäämpiä hommiakin. Muttei kukaan enää loppuelämäänsä ole samassa työpaikassa, kuten Joni aiemmin ennakoi kavereidensa kohdalle. Ne ajat päättyivät viimeistään tämän laman myötä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Viime kesätöistä jäin tänne, olen opiskelujen aikana ollut osa-aikaisena ja vähän olen nyt miettinyt, että jotain muitakin hommia voisi tehdä.
En kyllä oikein tiedä mitä, ja olen enemmän tai vähemmän jo luvannut jatkaa nykyisissä vuoden loppuun, joskin tämän hetkinen sopimus vain on elokuun alkuun asti...

:dunno:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jee taisin saada töitä! Ensi Tiistaina retail koulutukseen! :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös