Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Ilmoittaudun myös ei-ihmiseksi. En käytä facebookkia enkä ole pelannut yhtään tietokonepeliä sitten vuoden 2000 jälkeen.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Jossain vaiheessa vielä opit, että niinä pieninä elämän hetkinä, kun pääsee helpolla, ei todellakaan pidä valittaa.

Itse olin kaksi vuotta samankaltaisella linjalla. Kyseistä alaa ei koulussa opita joten siellä oltiin vain tutkintoa suorittamassa. Kertaakaan en valittanut, kun etuajassa kotiin päästettiin.
Mikä järki on ylläpitää kalliita ammattikouluja, jos alaa ei opita koulussa. Hei mieti nyt. Kyllä siellä koulussa pitäisi oppia ammatin ja työelämän perusasiat jo pelkästään siksi, että opiskelijat oppisivat myös tekemään töitä, olemaan töissä ja sietämään työelämän raskautta.

Mitähän ihmettä mahdollinen työnantaja ajattelee sellaisesta työntekijästä, joka liuttaa aikataulut mieleisiksiin eikä saa päivän aikana oikeastaan yhtään mitään aikaiseksi, ja perustelee käytöstään "näin me koulussa oltiin". Mutta onhan se mukava istua kahvikuppi kädessä ja jauhaa kavereiden kesken edellisviikonlopun baarireissuista kuin tehdä niitä töitä.

Valittaminen on ikävää, mutta jos ei valita niin tapahtuuko missään mitään muutosta ikinä?

Mitä tulee mun ikään, niin en muista miksi tai milloin olen ikäni laittanut tuoksi. Jokainen tosin voi päätellä itse olenko 15 vuotias.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Mikä järki on ylläpitää kalliita ammattikouluja, jos alaa ei opita koulussa. Hei mieti nyt.
En jaksanu lukea ku pari ekaa lausetta, vaikutti olevan valittava sävy. Etenkin isot työnantajat arvostaa tai oikeastaan vaatii noita tutkintoja kokemattomalta työnhakijalta. Omassa töipaikassanikin on ollut uusilta työntekijöiltä vaatimuksena jokin ammatillinen perustutkinto (ei sillä hirveästi väliä mikä) jos ei ole usean vuoden työkokemusta alalta. Varmaan jossain parturilinjalla oikeasti alan töitä oppiikin, mutta teknisillä aloilla hommat vaihtelee ja laitteet on kalliita, ei niistä voi kuin yleisiä perusteita koulussa opettaa. Senpä takia meilläkin oli 5 kuukautta työharjoittelua.

PS. Onks sulla kuvaputkitelkkari?
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mitähän ihmettä mahdollinen työnantaja ajattelee sellaisesta työntekijästä, joka liuttaa aikataulut mieleisiksiin eikä saa päivän aikana oikeastaan yhtään mitään aikaiseksi, ja perustelee käytöstään "näin me koulussa oltiin".
Täällähän ulkoistetaan vastuuta oikein urakalla. Kyllä henkilö itse on tampio jos ei osaa sluibata kun paikka tarjoutuu. Tämä on hyvin tärkeä taito. Ja myös tilanne jossa valittaja saa vittuilua osakseen on lähinnä peiliin katsomisen paikka. Jos on liian helppoa, hae lisähaastetta itse, älä kiusaa sillä muita.

Kahdelle pomolle olen todennut, että työpaikalla asenteeni on "asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat". Kummankin pomon mielestä asia oli just näin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös