Melinda
Sponsored by Sam
Jaajuu. Ajatus jo laukkasi. Meinasin että CV:eeveessä maininta että on ollu jossain roolipelissä hahmoltaan työläinen.
En mä ihan niin epätoivoinen vielä ole.
Jaajuu. Ajatus jo laukkasi. Meinasin että CV:eeveessä maininta että on ollu jossain roolipelissä hahmoltaan työläinen.
Mikä on roolipeliduuni?
Pääsiäispupu saakin nyt itse munaa. Tuhma pupu. Ime sitä kun se ois porkkana! Ei ei älä pure.
Hmmh... Vois toimia?
Aika pitkälti kai juuri näin. Ongelmahan tässä toisessa vaihtoehdossa on se, että ainakin teoriassa tuo sisäinen haku vois jostain syystä vastoin kaikkia odotuksia, lupauksia ja vakuutteluita päätyä mulle epäsuotuisasti, jolloin menettäisin kumpaisenkin mahdollisuuden, mitä taas en missään tapauksessa halua :dunno:
Ei noi hommat meilläkään aiemmin noin vaikeita ollu, mutta kun on kansainvälistytty ja ryhdytty samalla ulkoistamaan väkeä eikä isommat päättäjät ole välttämättä edes samassa maassa, niin homma on menny just tämmöseks tyhjänpäiväiseksi jahkailuksi. Kukaan ei oikein saa eikä uskalla päättää mistään ja kun sitten mahdollisesti vielä käydään kolkuttelemassa vääriä ovia, niin ei asiat edisty, kuin vasta silloin, kun on jo oikeastaan liian myöhäistä.
Toki tämä jollaintapaa imarteleekin ja ehkäpä koen pientä tyytyväisyyttäkin, kun pääsen näpäyttämään. Kuten jo todettua, mä olen tuonut halukkuuteni jo pitkään selkeästi esille, mutta veikkaan, etteivät uskoneet tai edes ottaneet huomioon, että saattaisin ottaa loparit, joten antoivat asian edetä omalla painollaan ilman lisäpainostusta, joka olis ollu tarpeen, jotta asia olis saatu päätökseen ajallaan.
Meillä pari vuotta sitte toteutui yhdellä just se duunipaikan vaihtamisen riski. Vaihtoi parempipalkkaiseen hommaan muttei kerinny siellä paria kuukautta kauempaa olemaan kun vähensivät väkeä ja kaveri uusimpana pihalle. Soitteli meille takaisin mut paikkansa oli jo täytetty. Silläkin ois täällä ollu täysi irtisanomisaika tarvittaessa. Vaikeita päätöksiä.
Oopee on työpaikan mieltenpahoittaja ja MULUKKU!
Eiks ton "työpaikan" vois jättää tosta veke? :frank:
Ihme mulkkuilua nyt kyl....:nope:Äläpä pahoita Dompparin mieltä, mulukku.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta Itävallan systeemi. Täytyy lukee toiseen kertaan paremmalla ajalla jos vaikka tajuaiskin.
Tääl on kaiketi jo pitkään ollu noi irtisanomisajat samat. Työantajan potkiessa 14 päivää-6 kuukautta. 12 vuotta pitää olla samalla työnantajalla että tulee täydet. Itse lähtiessä kuukausi pitää yli 5 vuotta palvelleen kituuttaa jos ei armo käy. Nollautuvat työpaikkaa vaihtaessa niinku lomapäivätkin. En tiedä maksetaanko eläkkeelle lähtiessä jotain.
Ja varmaan aika usein se armo käy. Yhdelle duunikaverille ex-työpaikassa tosin kävi niin, että hänet irtisanottiin työvelvotteella. Varsin motivoiva juttu ja hiano palkkio 25 vuoden työstä. No tuo pisti meikäläisenkin aikanaan tekemään omat ratkaisut... Itse lähtiessä kuukausi pitää yli 5 vuotta palvelleen kituuttaa jos ei armo käy. Nollautuvat työpaikkaa vaihtaessa niinku lomapäivätkin. En tiedä maksetaanko eläkkeelle lähtiessä jotain.
Ja varmaan aika usein se armo käy. Yhdelle duunikaverille ex-työpaikassa tosin kävi niin, että hänet irtisanottiin työvelvotteella. Varsin motivoiva juttu ja hiano palkkio 25 vuoden työstä. No tuo pisti meikäläisenkin aikanaan tekemään omat ratkaisut.
Ja varmaan aika usein se armo käy. Yhdelle duunikaverille ex-työpaikassa tosin kävi niin, että hänet irtisanottiin työvelvotteella. Varsin motivoiva juttu ja hiano palkkio 25 vuoden työstä. No tuo pisti meikäläisenkin aikanaan tekemään omat ratkaisut.
Kultaisessa kädenpuristuksessa toimitaan suomessa kaiketi yleisemmin, niin että työtekijä irtisanoo itsensä. Tässä tilanteessa sopimuksessa todennäköisimmin lukee, niin ettei työvelvotetta ole.