Tyttöjen topic

Nicole

Well-known member
Kiitos JPP - aivan loistava kuva Kimistä ja Heikistä :thumbup:

TheStig, kiitos sinulle myös kuvista ;)

Saara

Faster Than You
Mielenkiintoista Nicole! Taidan mennä lukemaan mun My Story kirjoja ja kattomaan mitä herra kirjoittaa ( kirjoituttaa ) aiheesta.

SELITYS:
Vietin vähän aikaa sitten 4 kk Englannissa töissä ja ihan vitsinä ostin Hamiltonin My Storyn erikoispainoksen kun kerran oli puoleen hintaan. Aikamoista aivopesua kirja täynnä.. No kuiteskin, olin siis töissä pienessä 5tähden hotellissa ja omistajat tiesi että olen formulahullu ja Kimi-fani niin läksiäslahjaksi sain kirjan alkuperäisversion, jos vaikka muuttaisin mieleni.. No en ole muuttanut. Eli nyt mulla, Kimi/Fernando-fanilla on 2 Lewis kirjaa hyllyssä :D

Saara

Faster Than You
Jottei totuus unohtuisi niin Saara, kumman kaa olisit mielummin, Kimin vai Fernandon?

Pojatkin saa osallistua ;)
Fernandon ehdottomasti, Kimi on mulle kun isoveli :) Ferni on ainoo kuski johon olen ikinä ollut ihastunut ja silleen saa jäädäkin.

Entäs sinä?

Saara

Faster Than You
Perään vielä vähän virallisempaa linjaa:

Huhujen mukaan kolme kuskia on livennyt yhteisestä sopimuksesta, jonka mukaan kukaan ei maksaisi taas kallistunutta superlisenssimaksua ennen hinnanalennusta. Nick Heidfeld ja Timo Glock ovat ovat ilmoittaneet, että ainakaan he eivät ole "pettureita". Olisi kiva tietää ketkä ovat. Veikkauksia?

azly

Well-known member
Perään vielä vähän virallisempaa linjaa:

Huhujen mukaan kolme kuskia on livennyt yhteisestä sopimuksesta, jonka mukaan kukaan ei maksaisi taas kallistunutta superlisenssimaksua ennen hinnanalennusta. Nick Heidfeld ja Timo Glock ovat ovat ilmoittaneet, että ainakaan he eivät ole "pettureita". Olisi kiva tietää ketkä ovat. Veikkauksia?
jenson button, bruno senna sekä takuma sato :D

#Driver

Well-known member
En usko että se vaikuttaisi, ainakaan vielä. Serkun vaimo oli aikoinaan kova kilpailija kartingissa, rakasti sitä ja koti on täynnä pokaaleja niiltä ajoilta. Kaikki tyssäsi rahaan (lue: sponsorit).

Hän kuulostaa hieman katkeralta kun sanoi että Kimin kohdalla oli toisin. Hän siis kilpaili samaan aikaan Kimin kanssa. Hän sanoi että kun Kimi halusi uudet renkaat - Kimi sai uudet renkaat. Kun Kimi halusi uuden moottorin - Kimi sai uuden moottorin.

Ei se tosin ollut Kimin vika että sponsoreita löytyi ja kyllä Kimin kotona laitettiin kaikki rahat likoon ennen Robertsonia mutta pointti on että naiset tuskin saa niin helposti sponsoreita ennen kuin he alkavat saamaan enemmän nimeä.
Anette Latva-Piikkilä kirjoittaa myös:

Jo karting-aikoina Kimi oli kova luu. SM-kisoissa hänellä ei todellakaan ollut nopeimmat moottorit käytössä, mutta silti hän ajoi aina kärjessä. Hän paikkasi ajollaan huonon kaluston puutteen.
Testasimme 90-luvulla päittäin kalustojamme Hyvinkään radalla. Kimillä oli alla CRG/PCR ja itsellä TonyKart/Rotax. Ajoin omalla kalustollani ensin ja sen jälkeen Kimi hyppäsi autoni rattiin. No arvata saattaa, että Kimi oli nopeampi, mutta sekunnilla! Kimin isä Masa totesi vielä, että jos Kimillä olisi yhtä nopeat moottorit kuin minulla, hän voittaisi aina. Se hieman masensi… Mutta se oli todellisuutta jo silloin, ja hän onkin nyt maailmanmestari.
Jos Kimillä oli kerta rahaa käytössä, niin tuo ylläoleva kuulostaa oudolta :doubtful:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Jottei totuus unohtuisi niin Saara, kumman kaa olisit mielummin, Kimin vai Fernandon?

Pojatkin saa osallistua ;)
Minä en olisi kummankaan kanssa. Jos kyse on siis "sillai" olemisesta.

Jos taas kyse on esim. ravintolaillan viettämisestä niin eipä tuolla taitaisi niin väliä olla kumpi kaveriksi osuisi. Sanotaan nyt kuitenkin Kimi, voitaisiin vaieta yhteisellä kielellä.

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Sijainti
Sydney Australia
Ihan hyviä pointteja sinänsä..

Olisiko autourheilussa yhtä paljon naismenestyjiä kuin miesmenestyjiä, jos naisten harrastajamäärät olisivat yhtä suuret kuin miesten?
Joo olis ihan varmasti.
Mutta mitäs teet kun olet bare foot, pregnant and locked in to kitchen?::rolleyes:

Ooop's unohdin Suomentaa textin:

Joo muuten me kaikki naiset oltais jo mestareita.
Mutta mitäs teet kun ollaan kengittöminä, raskaana ja lukittu keittiöön?
Milläs siitä vielä kerkee auton rattiin, kun ukko huutaa, että onk's se sapuska valmista.

Mää kysyn vaan, että miksi ei ole enempää naisia autourheilussa??

Viimeksi muokattu:

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Sijainti
Sydney Australia
Tässä vähä tietoo naisista Formuloissa, historiaaaaa......

Since the inception of Formula One racing in 1950 we have only seen five female drivers in the sport - the most recent being Giovanna Amati who drove for Brabham in 1992.

http://formula-1.suite101.com/article.cfm/female_drivers_in_formula_one

Do you know this female driver???
Jos et, niin on aika oppia.

Viimeksi muokattu:

Saara

Faster Than You
Hamilton: My Story Special Celebration Edition.
Näin kirjoitetaan Junior TKM sarjasta, vapaa ja lyhennelty suomennos:

"1996 voitimme McLaren Mercedes Cadet Champions sarjan -- ja siirryimme Junior Yamahaan. Valitsimme sen, koska se oli mielestämme parempi ura vaihtoehto kuin Junior TKM, kilpaileva sarja. Sanottiin, että välttelimme Junior teekooämmää, koska siellä kilpailu oli kovempaa, mutta tiesimme, minne tähtäsimme. Mitä me halusimme oppia kilpailemisesta ei olisi löytynyt sieltä, vaikka se onkin myös hieno sarja."

Saara

Faster Than You
jenson button, bruno senna sekä takuma sato :D
Kuinka paljon muuten lisenssi, jos ei oo yhtään pisteitä tai on uus kuski? Onks sille joku kiinteä hinta? En jaksa lähteä itse etsimään vastausta kun täällä on niin paljon viisaita.

Nicole

Well-known member
Hamilton: My Story Special Celebration Edition.
Näin kirjoitetaan Junior TKM sarjasta, vapaa ja lyhennelty suomennos:

"1996 voitimme McLaren Mercedes Cadet Champions sarjan -- ja siirryimme Junior Yamahaan. Valitsimme sen, koska se oli mielestämme parempi ura vaihtoehto kuin Junior TKM, kilpaileva sarja. Sanottiin, että välttelimme Junior teekooämmää, koska siellä kilpailu oli kovempaa, mutta tiesimme, minne tähtäsimme. Mitä me halusimme oppia kilpailemisesta ei olisi löytynyt sieltä, vaikka se onkin myös hieno sarja."
Tiesimme minne tähtäsimme???? Selityksen makua ;)

#Driver

Well-known member
En minäkään tajunnut kun olin lukenut miten heillä ei todellakaan ollut rahaa mutta lienee niiltä ajoilta kun Robertson otti Kimin suojiinsa - karting-aikoja - koska muuten serkun vaimon sanomisissa ei ole mitään järkeä? Tätä mieltä hän kuitenkin oli :confused:
Jos Kimin porukoitten on täytynyt jättää sisävessa rakentamatta että poika pääsee ajamaan... Niin kai voidaan jo puhua oikeasti ettei ole poika rahalla maailmalle päässyt. Tokihan on mahdollista että myöhemmin, menestyksen ja maineen leviämisen myötä, on tullut sitten myös niitä sponsorimarkkoja. Mutta näinhän sen kuuluukin mennä, turha siitä kenenkään olla katkera jos miettii mistä Kimi on aikanaan ponnistanut ;) Luultavasti monella muulla kuskilla on ollut aika paljon paremmat lähtökohdat kilpailla.

Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
Kuinka paljon muuten lisenssi, jos ei oo yhtään pisteitä tai on uus kuski? Onks sille joku kiinteä hinta? En jaksa lähteä itse etsimään vastausta kun täällä on niin paljon viisaita.
10400 euroa.

Lake

Member
Sijainti
Salpausselkä
Unta näet..Toi on tyypillistä teflon Hamiltonia toi höpötys jostain muista päämääristä. Oivaa ainesta poliitikoksi.
Joskus luin jostain että Kimin äitikin olisi halunnut ajaa kartingia, mutta rahaa ei tullut ovista ja ikkunoista. Kimi taisi saada hollantilaisen sponsorin jossain vaiheessa ja sitten mukaan tuli Robertson. Kimihän asui Hollannissa "tallipäällikkönsä" luona ajaessaan kilpaa euroopassa. Jos nyt tämä racegirl blogin pitäjä on ajanut kilpaa Hamiltonia ja muita vastaan se on ollut juuri euroopassa jolloin Kimin rahat eivät riittäneet uusiin autoihin koko ajan. Suomessa rahoilla saattoi saada uuden moottorin silloin tällöin mutta euroopan mittakaavassa juttu on kokonaan toinen. Siitä ristiriitaisuus saattaa johtua.