Ulkomaanpellejen joulutoikki ja paskavittu hyvaahuomenta otsikko

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mikas paiva Moella on? Pietaan peukkui.

Oma tilipaiva on tainnut jo olla. Pitais olla kuun vika, mutta PWC maksaa aina lahes 10 paivaa etuajassa... :eek:
Matkakulut tuleekin sitten n. 12 paivaa jalkijunassa. Kummasti taas kriisin aikana tullut kuutisen paivaa lisaa tuohon myohastymiseen... :thumbfh:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Taidanpa lahtea piakkoin Tegelin kenttaa kohti, vajaa 400km ajettavana.
Tegelilla on muuten hyva lounke, sielta saa Budowaria puolen litran pullossa... :eek::alppu:

Olipa hankala kokous asken, mun alaiset, 2 naista, kokee etta tuotanto kohtelee heita sovinistisesti ja jarkkasin sitten tuotantojohtajan ja tuotantospesialistin kanssa ilmanpuhdistuskokouksen. Meni aika emotionaaliseksi kaikilta puolalaisilta. Ihme meininkia, kylla ne osaa kylla pienesta tehda asiaa ja hirveeta paallehuutoa. Kieli muuttui aina puolaksi kun meni fiilistelyksi, jouduin kokoajan tiukkaan lopettamaan kiukuttelun, molemmin puolin.
Nyt pitais olla ilma puhdas, kyllakin molemmat mun alaiset olivat jalkikateen kyyneleet silmissa, eivat pystyneet paljoa sanomaan, mutta sanoivat etta oli hyva ja tarkea kokous. Kaipa ne oli helpotuksen kyynelia... :dunno:

Knoukka

Well-known member
Alahan Moe nyt kertoa että mistä eilen oli kyse ja miten kävi! Tollanen jännityksessä pitäminen on homopersiistä!

Knoukka

Well-known member
Taasko pietu on ärsyttänyt?
Mitähän taas? Ei pikaisella haulla löytynyt kummempia, ilmeisesti moderoitu jo pois.

Menikö sitten tärkeä eilinen niin vituiksi, että piti paineet purkaa tänne?

Vesku

Maatalousneuvos
Haa! Poikkesin Kaisaniemen veropisteessä hakemassa uutta lomaketta ja satuin pääsemään metsävero-ekspertin pakeille. Sillä meni vartti kun täytti mun ilmoituksen, hankki mulle omiin laskelmiin 600 euron säästön ja mun ei tarttenu kun nimi alle! Olihan kerrankin loistavaa palvelua. Topakka täti. :ahem:
Enpä huomannut tuota aikaisemmin...:frank: Kun on ollut hieman kiiretta noiden verohommien kanssa! kaksi vierasta enää jäljellä!

Taisi olla puolikkaalla verolla myyntiajankohdan mukaan? Muistiko sen, että metsävähennys on noussut 60 %:een?Takautuvasti 93 jälkeen hanituista tiloista, vastikkeellisista saannoista. eli perintöjä ei koske. Menovaraus on varmaan tehty?
Miten metsämatkat? Missä olet virallisesti kirjoilla? Hki- Vihanti- Hki pari kolme kertaa?? Tarvike yms hakemiset jostain? Jotain varmasti olet ostanut, joka kuuluu metsäverotukseen, niistä pikkureissuista tahtoo matkakulut jäädä kirjaamaatta... Metsävakuutus? kemeratukien verokohtelu? Opintoreissut...ALVit jne...
Joko maksoit vai maanantaihinko odotat?

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Enpä huomannut tuota aikaisemmin...:frank: Kun on ollut hieman kiiretta noiden verohommien kanssa! kaksi vierasta enää jäljellä!

Taisi olla puolikkaalla verolla myyntiajankohdan mukaan? Muistiko sen, että metsävähennys on noussut 60 %:een?Takautuvasti 93 jälkeen hanituista tiloista, vastikkeellisista saannoista. eli perintöjä ei koske. Menovaraus on varmaan tehty?
Miten metsämatkat? Missä olet virallisesti kirjoilla? Hki- Vihanti- Hki pari kolme kertaa?? Tarvike yms hakemiset jostain? Jotain varmasti olet ostanut, joka kuuluu metsäverotukseen, niistä pikkureissuista tahtoo matkakulut jäädä kirjaamaatta... Metsävakuutus? kemeratukien verokohtelu? Opintoreissut...ALVit jne...
Joko maksoit vai maanantaihinko odotat?
No en tietenkään, maanantaille laitoin maksuun just! Pidän joka sentin korkoa kasvamassa viimeiseen asti.

No tossa vähennyksissä töppäsin ensinnäkin, kun en hoksannut, että niistäkin huomioidaan vain 50% verohuojennuksen vuoksi. Toisaalta oishan verottaja sen korjannut...

Matkakuluja saan Hki-Vihanti eli 1200kmv per reissu ja puolet pois. Menovaraus mua vähän yllätti että oli vain 15%, mutta sitäkin kun tarkemmin ajattelee niin eipä taida sitäkään saada vähennyksillä täyteen- varsinkaan kun tullee seuraavallekin parille vuodelle tuloja. Sitten näitä normaaleja moottorisaha, polttoaine yms kuluja. Kokeilin virkailijan kans kepillä jäätä että paljonko menisi läpi.

Metsäkurssille menen vasta tänä vuonna. Ja sattui kivasti, että märän maaston vuoksi jäi noin puolet uudishakkuista tälle vuodelle. Itse asiassa taitaa moto olla tänään ensimmäistä päivää siltä osin metsässä.

Ja kyllä mä tuskastuneena mokailin muutenkin... esmes muutamat kertapoistot meni vähennyksiin...

Mutta ei ihan niin yksinkertainen olekaan tuo metsäveroilmoitus mitä lähtiessä ajattelin. Sen verran siinä on pelivaraa.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mitähän taas? Ei pikaisella haulla löytynyt kummempia, ilmeisesti moderoitu jo pois.

Menikö sitten tärkeä eilinen niin vituiksi, että piti paineet purkaa tänne?
Menipa tuokin ohitse, mitalie tehnyt... :thumbfh:

Huomenta. Nukuin kymmeneen kun olin niin myohaan himassa. Iltapaivalla uintitreenit ja huomenna taas kisat... :thumbup:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Moro, jo on ollut kiireinen työviikko. :doubtful: Onneksi edessä on suht koht rauhallinen viikonloppu.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Kavin uimassa 3km. Ihan hyvin meni, valmis huomiseksi, toivottavasti en vasyttanyt itseani liikaa... :dunno:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Lasten aamutreenit vedetty, itse en uinut. Ylaselka ihan jumissa, ehka eilisesta uimisesta, kyllakin treenien veryttelyjen veto helpotti. Pari tuntia kisoihin...