Enpä huomannut tuota aikaisemmin...:frank: Kun on ollut hieman kiiretta noiden verohommien kanssa! kaksi vierasta enää jäljellä!
Taisi olla puolikkaalla verolla myyntiajankohdan mukaan? Muistiko sen, että metsävähennys on noussut 60 %:een?Takautuvasti 93 jälkeen hanituista tiloista, vastikkeellisista saannoista. eli perintöjä ei koske. Menovaraus on varmaan tehty?
Miten metsämatkat? Missä olet virallisesti kirjoilla? Hki- Vihanti- Hki pari kolme kertaa?? Tarvike yms hakemiset jostain? Jotain varmasti olet ostanut, joka kuuluu metsäverotukseen, niistä pikkureissuista tahtoo matkakulut jäädä kirjaamaatta... Metsävakuutus? kemeratukien verokohtelu? Opintoreissut...ALVit jne...
Joko maksoit vai maanantaihinko odotat?
No en tietenkään, maanantaille laitoin maksuun just! Pidän joka sentin korkoa kasvamassa viimeiseen asti.
No tossa vähennyksissä töppäsin ensinnäkin, kun en hoksannut, että niistäkin huomioidaan vain 50% verohuojennuksen vuoksi. Toisaalta oishan verottaja sen korjannut...
Matkakuluja saan Hki-Vihanti eli 1200kmv per reissu ja puolet pois. Menovaraus mua vähän yllätti että oli vain 15%, mutta sitäkin kun tarkemmin ajattelee niin eipä taida sitäkään saada vähennyksillä täyteen- varsinkaan kun tullee seuraavallekin parille vuodelle tuloja. Sitten näitä normaaleja moottorisaha, polttoaine yms kuluja. Kokeilin virkailijan kans kepillä jäätä että paljonko menisi läpi.
Metsäkurssille menen vasta tänä vuonna. Ja sattui kivasti, että märän maaston vuoksi jäi noin puolet uudishakkuista tälle vuodelle. Itse asiassa taitaa moto olla tänään ensimmäistä päivää siltä osin metsässä.
Ja kyllä mä tuskastuneena mokailin muutenkin... esmes muutamat kertapoistot meni vähennyksiin...
Mutta ei ihan niin yksinkertainen olekaan tuo metsäveroilmoitus mitä lähtiessä ajattelin. Sen verran siinä on pelivaraa.