Unkarin GP:n aika-ajot

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
lahtiska sanoi:
ei voi ainakaan väittää ettei tällä kaudella löytyis puheen aiheita formuloista..
Näyttää siltä että kaikki haluavat tehdä kunnon shown niin että mm:t jää kohta taka-alalle.. :alppu:
Mestaruus on jo ratkennut McLareneille joten koitetaan tahria heidän mainettaan kaikin keinoin :p

rasva

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:
Ron oli tapauksesta hiilenä, eli ei kyllä ollut Ronin tempaus. Jäljet johtaa lähinnä Alfonsiin ja hänen kisainssiinsä.

Alonso tekis fiksusti jos näyttäis sormea ajamalla kovempaa kuin Hamilton, eikä keinottelemalla kuin Schumi ikään.. :rolleyes:
Alonson fysioterapeutti käski alonsoa odottamaan. Ei v*ttu mikä juttu.
Alonson vois nyt kyllä hylätä. Varmasti sai kaikilta tallissa, paitsi fysioterapeutiltaan lähtöluvan. Halpaa peliä.
Se latino jonka dennis haki varikkomuurilta oli varmaan juuri se fysioterapeutti. Potkut tulee toivottavasti. Selvästihän hamilton oli nopein.
Hyvin kyllä Hamilton hallitsee tunteensa, eikä rupea selittelemään/syyttelemään. Itse olisin nimittäin antanut haulikon laulaa Alonsolle.

Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Törni sanoi:
Milläs mittavälineellä muuten tarkistetaan, ettei autoissa ole turboahtimia?
Ei voi verrata näitä keskenään, pohja on sallittu - turbo ei
Pelin henki foorumilla näyttää tällä hetkellä olevan se, että kaikki sääntöjen vastaisest ratkaisut, jotka menevät itse kisapaikalla suoritetusta tarkastuksesta läpi, ovat sallittuja.
Näkemys on melko omituinen. F1 -auto on monimutkainen konstruktio ja itse kisapaikalla ei voida millään tarkistaa kaikkea auton rakenteeseen tai elektroniikkaan liittyvää. Autoa kun voidaan muuttaa kisasessioiden välillä.
Eiköhän ole aika selvä asia että harmaalla alueella olevia ratkaisuja on jokaisella kärkitallilla eikä näistä jutuista ole muilla talleilla muuta kuin vieno aavistus. Niillä nämä "harmaan alueen" ratkaisut toimivat parhaiten ketkä ovat kärjessä :thumbup:

talakem

Iltalehden toimitus
rasva sanoi:
Alonson fysioterapeutti käski alonsoa odottamaan. Ei v*ttu mikä juttu.
Alonson vois nyt kyllä hylätä. Varmasti sai kaikilta tallissa, paitsi fysioterapeutiltaan lähtöluvan. Halpaa peliä.
Se latino jonka dennis haki varikkomuurilta oli varmaan juuri se fysioterapeutti. Potkut tulee toivottavasti.
Eihän Goughankaan ole saanut vielä potkuja.... toi tärkeää tietoa tallille...

lahtiska

Well-known member
kessel sanoi:
Ei voi verrata näitä keskenään, pohja on sallittu - turbo ei

Eiköhän ole aika selvä asia että harmaalla alueella olevia ratkaisuja on jokaisella kärkitallilla eikä näistä jutuista ole muilla talleilla muuta kuin vieno aavistus. Niillä nämä "harmaan alueen" ratkaisut toimivat parhaiten ketkä ovat kärjessä :thumbup:
Niinpä.
En ihmettelisi vaikka pohjaratkaisu oli tärkeimpiä ferrarin osa-alueita tänä vuonna.(kuinka paljon muut aerodynaamiset ratkaisut olivat sen yhteydessä hyvin toimivia) Eipä tainnut Denniksellä muuta mahdollisuutta olla kun jäivät eka kisassa yli sekunnin kierroksella. sen jälkeen puntit tasottui kummasti:eek!:

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Keijo sanoi:
Varmaan olivat maksaneet sille nosturimiehellekin mehevän korvauksen edellisessä kisassa...:D
Toi jäi joo mietityttämään viime kisasta että miksi siitä hässäkästä nostettiin vain Hamilton "kuiville" - olikohan muut jo onnistuneet sammuttamaan moottorinsa?

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
kessel sanoi:
Toi jäi joo mietityttämään viime kisasta että miksi siitä hässäkästä nostettiin vain Hamilton "kuiville" - olikohan muut jo onnistuneet sammuttamaan moottorinsa?
Ei ollut muita kuskeja enää autossa istumassa

lahtiska

Well-known member
talakem sanoi:
Eihän Goughankaan ole saanut vielä potkuja.... toi tärkeää tietoa tallille...
Olisi varmaan vieläkin kaivelemassa ferrari dokumentteja kotona, jos niitä ei olisi haettu pois.:eek!:

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Taitaa olla se Alonson paluu Rellulle ensi vuodeksi aika pitkälti taputeltu. Ron-setä ei ollut ollenkaan tyytyväinen, kun oma kultapoika ei päässyt loistamaan. Hamiltonilla oli vähän sellainen ilme lehdistötilaisuudessa, että jos Ron-setä ei saa hommaa rauhoittumaan illan aikana, niin huomenna saattaa kolahdella ensimmäisessä mutkassa. Nyt ei ole Massakaan niin lähellä, että siitä hyötyisi oikeastaan vain Kimi.

Kun yhdistää tähän tapaukseen nämä Briatoren viime aikaiset kommentit miettimisajasta kuljettajavalintojen suhteen, niin aikataulullisesti Ron-setä ehtii vielä potkia Alonsoa perseelle monet kerrat, sopimuskin ehditään purkaa eikä tule edes mitään kiirettä. :D

Vaan miten käy Kovalaisen. Fisico on jo ihan varmasti pellolla tämän kauden jälkeen, ja jos Briatore haluaa ajattaa omaa kultapoikaansa Piquet Jr:ää jo ensi vuonna Rellulla, niin alkaa olla ahdasta. Olisipa Heikki saanut puhtaan kierroksen toiseen sessioon. :mad_old:

Eikös Alonso saanut viime vuonna jostain vastaavasta kikkailusta aika-ajossa/harjoituksessa kymmenen pykälän tiputuksen? Nyt voisi olla samanlainen paikallaan.

Kimiltä taas näitä perussuorituksia. Ei kulje kun ei kulje ja ei kulje kun ei kulje. Massa sentään loisti surkuhupaisuudellaan.

Viimeksi muokattu:

rasva

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:

Mä luulen että tässä ei Ron ainakaan kiitoksia jakele.. :D
Kiitos ja näkemiin!
Sehän otti siltä noi kuulokkeet pois ja lähti taluttaa hihasta varikkosuoraa pitkin. Ei tainnu joo treffeille hakea...

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Ylen Sankia Priha sanoi:
Mä luulen että tässä ei Ron ainakaan kiitoksia jakele.. :D
Paistaa komeasti tuo McLarenin organisaatiokulttuuri läpi. Kaverilla automaattisesti kädet pystyssä. "En se minä ollut, älä lyö, älä lyö!"

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
CamoN sanoi:
Paistaa komeasti tuo McLarenin organisaatiokulttuuri läpi. Kaverilla automaattisesti kädet pystyssä. "En se minä ollut, älä lyö, älä lyö!"
..Mitä voi odottaa Välimeren Fabriziolta kuin neitimäistä/raukkamaista käytöstä?

Tuomas_M

Well-known member
Täähän alkaa näyttää aika hyvälle. McLadasta tulee pahis, kun Ferrarista tulee sorrettu kultapoika. Ensin syytökset tallia kohtaan, sitten nämä Alonson temput ja kireä ilmapiiri tallin sisällä. Sanon suoraan kaunistelematta, että toivon että tästä hyötyisi KIMI edes jollain tapaa. :thumbup:

Ja en tarvi mitää lässyn läitä siitä että käytän sinivalkoisia laseja, olen suomalainen ja kannatan suomalaista. :ahem:

L4z!

Well-known member
Alonso sano pressitilaisuudessa, että talli katsoi hyvän välin. Perkele ne katto, että laitetaan Alonso suoraan Kimin eteen.

Alonso viimeiseen ruutuun. Tallille kunnon sanktiot törkeästä epäurheilijamaisesta käytöksestä. Tuohan oli törkeämpi kuin kakkoskuskin tahallinen hidastelu vastustajan edellä.

Hämiskin vois olla vihaisempi, eikä mikään tossu.

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
CamoN sanoi:
Kun yhdistää tähän tapaukseen nämä Briatoren viime aikaiset kommentit miettimisajasta kuljettajavalintojen suhteen, niin aikataulullisesti Ron-setä ehtii vielä potkia Alonsoa perseelle monet kerrat, sopimuskin ehditään purkaa eikä tule edes mitään kiirettä. :D
Siltähän tuo näyttää. Alonso voi olla huomannut ettei McLaren olekaan oikea paikka, varsinkin kun ylipäällikön jakamaton tuki on nyypiöllä eikä se ole ainakaan lähdössä minnekään. Mutta onneksi auto on tällä kertaa - ihme ja kumma - yhtaikaa nopea ja luotettava. Mestaruus pois kuljeksimasta ja lopuksi tallinvaihto - kumpikin sai lopulta mitä halusi :)

Dev

Well-known member
Jännä kisa on huomenna tiedossa enkä yhtään ihmettelis jos vaikka ekassa mutkassa vähän koliseekin Larenien välillä. Kimin chanssit huomenna voittoon ovat oikeastaan todella pienet, kakkos paikkaan voi olla jotain mahiksia jos Kimi saa Heidfeldin napattua alku kierroksilla.

Btw. taitaa Alonso joutua siirtymään ensikaudeksi takaisin Rellulle.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Törni sanoi:
Milläs mittavälineellä muuten tarkistetaan, ettei autoissa ole turboahtimia?

Pelin henki foorumilla näyttää tällä hetkellä olevan se, että kaikki sääntöjen vastaisest ratkaisut, jotka menevät itse kisapaikalla suoritetusta tarkastuksesta läpi, ovat sallittuja.

Näkemys on melko omituinen. F1 -auto on monimutkainen konstruktio ja itse kisapaikalla ei voida millään tarkistaa kaikkea auton rakenteeseen tai elektroniikkaan liittyvää. Autoa kun voidaan muuttaa kisasessioiden välillä.

Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseen. Varsinkin kun hyötyjä on ollut Räikkönen :alppu:
Eiköhän se turboahdin tsekata ihan silmillä... ;)
Ja moottorithan ovat sinetöityjä jonkin tarkastuksen jälkeen, jolloin riittää vain noiden sinettien tarkistus.

Mitä tulee auton muuttamiseen viikonlopun aikana niin kaikki autot tarkistetaan vähintään viikonlopun aluks ja lopuks. Jolloin kisassa auton pitää olla ainakin kuosissa. Ja onhan niitä pistotarkistuksia kaikkien ajojenkin yhteydessä.

Ja edelleen formuloiden säännöt eivät ole yksiselitteiset (onneksi) ja siten sieltä tulee aina löytymään porsaanreikiä ja niitä harmaata alueita.
Lisäksi mä ainakin elän siinä uskossa, että jos nyt ei kaikkia uusia keksintöjä hyväksytetä FIAlla ennen kiskäyttöä niin ainakin radikaaleimmista tallit kysyvät vahvistuksen FIAlta ennen niiden käyttöä.

Jos sinulla on kertoa joku sellainen testaus/tarkastus menetelmä jolla voidaan sääntökirjan pykäliä seurata millin päälle niin kerro toki. Nykyisin testausmenetelmä on mikä on ja jos auto sen läpäisee ja siten FIA sen hyväksyy on se laillinen.
Ainakin siihen asti kunnes toisin todistetaan. Eli jos siipi kääntyy suorilla suoraksi niin sitten tietenkin vedetään takaisin. ;)