UPeiden villi kesaterassi Sex on the Beachin makuisena!

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Tasan 4 viikkoa ja sitten kuukaudeksi suomeen.
Olisko liikaa tehdä jo nyt aamukampa?
Kyllähän on muuten tullut nukuttua ihan eritavalla sikeästi kun on taas alkanu urheilemaan. :ahem: Eilisen 70km jälkeen en edes tiedostanut laittavani silmiäni kiinni ku olin jo nukahtanut.
Lähtis jo tää luupiikki niin pääsis juoksemaan!!!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tasan 4 viikkoa ja sitten kuukaudeksi suomeen.
Olisko liikaa tehdä jo nyt aamukampa?
Kyllähän on muuten tullut nukuttua ihan eritavalla sikeästi kun on taas alkanu urheilemaan. :ahem: Eilisen 70km jälkeen en edes tiedostanut laittavani silmiäni kiinni ku olin jo nukahtanut.
Lähtis jo tää luupiikki niin pääsis juoksemaan!!!
Josko se ei ole luupiikki lain, vaan 'kuntopiikki' ilmestynyt yllättäen?:eek!:

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Josko se ei ole luupiikki lain, vaan 'kuntopiikki' ilmestynyt yllättäen?:eek!:
Kyllä toi jalanpohjan jänne arastaa sen verran että oireet viittais luupiikkiin, Kuntopiikki on ihan saletisti kans mutta se toivottavasti pysyy! 300 km pitäis viä ehtiä polkea tällä viikolla.... Saas nähä..

Makkonen

Guest
Kyllähän on muuten tullut nukuttua ihan eritavalla sikeästi kun on taas alkanu urheilemaan.
Tuo pitää todellakin paikkansa. Mulla oli parin kuukauden treenitauko ja kyllä se vaikutti(vaikeutti) unia. Nyt on taas täysi tohina päällä treenien suhteen ja olen nukkunut paremmin kuin piiitkään aikaan.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Ei muuta kun kädet olkapäätä myöten ristiin ja iso kiitos ettei käynyt köpelömmin. Olkapää tai polvi kun kerran rusahtaa niin ei tule kalua ikinä.
Nim. molemmat polvet paskana, toinen jo leikattu. :thumbfh:

Myos mun oikean nilkan kanssa on jotta kun kerran meni, menee tata myota aika helposti uudestaan. Viimeisin olis kylla mennyt vaikka ois ollut kuinka terves. :thumbfh:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Valitettavasti samalla taidan antaa potkut yhdelle alaiselle, ei nay tarpeeksi intoa pojalla. Ja aika karsivallinen olen ollut, yli 20 kertaa huomauttanut. Jalleen Puolan reissulle tuli valmistautumatta, samoin kuin viime torstain kokoukseen. :nope:
Tanaan tuo alainen soitti ja sanoi etta on suunnittelemassa kampan ostoa vaimon kanssa.
Sanoin etta malttaa mielensa, taytyy kayda ekaksi lapi viimeiset valitukset hanen tehokkuudestaan. Sanoin etta kriittiset keskustelut edessa parin viikon paasta kun tehdas on taas auki. Oli aika hiljaista poikaa. :frown::thumbfh:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Vartin oli sahkot poissa.

Liikenneonnettomuus katkaisi sähköt Järvenpäästä
Perjantai 31.7.2009 klo 13.58

Sähköt ovat poikki suuressa osassa Järvenpäätä.

Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen mukaan rekka on törmännyt voimalinjoihin Nelostiellä.

Pelastuslaitokselta kerrotaan, että voimalinja vaikeuttaa pelastustöitä onnettomuuspaikalla.
Vaimo oli pelaamassa Wii Fittia. Saapas nakee toimiiko yha kun katkes virta kesken kaiken. Tietty myos netti oli poies paalta...

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Jos taalla on enempi uinnista tahi triathlonista kiinnostuneita, niin voitais jarkata F1-Forumin uintitekniikkasessio jossain....

Teoriaa voi katsella tuolta:
http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Uintitekniikka+kuntoon+videon+avulla/1135235759074
Tassa muuten mielenkiintoinen linkki ja esmerkki siita miksi lahdossa ja kaannoksessa saa sukeltaa vain 15 metria.

http://www.floswimming.org/videos/speaker/1975-hill -taylor

Itsekin olen opetellut 15m alkuliukuja, nayttaa auttavan.

Ja toinen tassa:
http://www.floswimming.org/videos/play/80787-friday-afternoon-texas

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Huomentaisia. Kavin parturissa, nyt nakyy taas naama. Onko se hyva vai huono, tieda hanta... :eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olin tänään ekaa kertaa tänä kesänä omassa uima-altaassa :rolleyes: Toisaalta vasta viikko sitten mä sen otin käyttöön, en viittiny ennen lomia ottaa, koska arvellutti jättää se enemmän tai vähemmän oman onnensa nojaan vajaaksi kolmeksi viikoksi, sitäpaitti kesäkuussa oli niin paskat ilmat, että ei sitä muutenkaan olis paljoa pystyny käyttämään.

Iltapäivällä rinsessan kanssa kattomaan uusinta Potteria.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Oho. Mikäs on tuon filmin ikäraja Itävallassa? Suomessa K-11.
K-10 se on täällä, mutta kun rinsessa oli ne viisi ensimmäistäkin Potteria ongelmitta handlannut, niin eipä tämä kuudeskaan vaikeuksia tuottanut. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että tuota katsomaan vois viedä huoletta minkä tahansa alle kymmenvuotiaan lapsukaisen, heissäkin kun on eroja. Vanhempien vastuulla siis.

Rinsessa tykkäs ja oikeastaan itsekin pidin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tämä tarkoittaa kuitenkin ainakin täällä sitä että jos menee täysi-ikäisen seurassa leffaan, on vaadittava ikä ainoastaan 8 vuotta.
En suoraansanottuna tiedä miten tuo sääntö kuuluu täällä, mutta jos lapsi vanheman seurassa teatteriin sapuu, niin eipä täällä kyllä mitään kysellä. Pohjimmiltaanhan kai kyse lienee siitä, että vanhempien tehtävähän se on osata arvioida mitä lastensa antaa katsoa. Mitään Potteria järsittävämpää kamaa en vielä rinsessan antaiskaan katsoa.

Kerran tein arviointivirheen, hankin tyttärelle The Spiderwick Chronicles -leffan kuvitellen sen olevan jotakuinkin Potterin tasoista satuilua. Oli ehkä astetta pahempi (ei tosin mitään horrormäiskettä kuitenkaan, lähinnä se yksi iso peikko pelotti) ja tyhmyyksissäni katsoin tuota tyttären kanssa illalla. Jouduttiin keskeyttämään ja meni sinä iltana tovi ennenkuin tuli pimulle uni silmään.

Kerrottakoot kuitenkin, että paria päivää myöhemmin katsoimme leffan loppuun. Tosin ei illalla vaan siinä puolenpäivän maissa, rinsessa, edelliskertaisesta pelosta huolimatta, halusi välttämättä nähdä leffan loppuun enkä hennonnut kieltää :rolleyes:

Ainiin, olihan siinä yhdessä Harry Potterissa ihmissusi, sen kohtauksen rinsessa nimittäin ohitti silmät suljettuna.

Sijainti
Oslo
En suoraansanottuna tiedä miten tuo sääntö kuuluu täällä, mutta jos lapsi vanheman seurassa teatteriin sapuu, niin eipä täällä kyllä mitään kysellä.
Täällä on seuraavanlaiset säännöt teattereissa:

A
tillatt for alle - sallittu kaikille
Barnepris hele dagen for filmer spesielt egnet for barn.
Mrk! Barn som skal på kino, selv med sensurgrense 0 år, må kunne gå selv og sitte på eget sete. Det er av brannhensyn ikke lov til å ha vogner i salene.

7 år
Adgang for personer fra fylte syv år alene og for personer fra fylte fire år i følge med myndig person. Ikäraja 4 vuotta aikuisen seurassa.
Barnepris hele dagen for filmer spesielt egnet for barn.

11 år
Adgang for personer fra fylte elleve år alene og for personer fra fylte åtte år i følge med myndig person. Ikäraja 8 vuotta aikuisen seurassa.
Barnepris til og med kl. 18.30 for barn/ungdom under 15 år.

15 år
Adgang for personer fra fylte femten år alene og for personer fra fylte tolv år i følge med myndig person. Ingen barnepris. Ikäraja 12 vuotta aikuisen seurassa.

18 år
Kun adgang for personer fra fylte atten år. Vain 18 vuotta täyttäneille.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Jaahas...vuokraisäntä tulee käymään...pitää vissiin siivota..

Hitto kun on taas säätöä töis.
Mul on jäänyt tammikuulta miinustunteja 10 päivän edestä kun näil ei ollu antaa mulle töitä. Palkka juoksi kuitenkin kiinteästi. Nyt ne sit yhtäkkiä tulee tämän asian kans et ne pitää korvata takaisin, koska ne on maksanu mulle silloin anyway. Joten ne on tullu tulokseen ottaa puolet mun palkasta pois 2 kuukauden ajan jolloin teen 2 päivää viikos töitä ilmaiseksi. Näin korvataan ne mun miinustunnit pois.
Onkohan tämmönen sallittua. Jotenki tuntuu ihan naurettavalta et
a.) ne tulee asian kans nytte kun mun sopimuksesta on 2kk jäljellä.
b.) ne vaan tekee sen ilman mun varsinaista suostumusta
c.) mun pitää maksaa niille rahaa takas koska niillä ei ollu antaa mulle töitä.
Kuitenkaan mua ei lomautettu tms.
d.) pomo sanoi että mun olisi pitänyt soittaa ja kysyä et miksi mulle maksetaan.

Tänään soittaa toinen pomo, joka ei hoida raha-asioita ja mun pitäis ottaa asia puheeksi. oon näissä asiois ihan mahdottoman huono ja nyt hieman jännittää.

Kuitenkin ottaa päähän että ne tekee asian tällä tavalla ja nyt kun ne tietää et olin menossa kuukaudeksi lomalle, ne tietää et oon vaihtamas asuntoa, jolloin pitää maksaa kaikki etumaksut ja tarttisin rahaa, ne tietää et mun pitäis maksaa niille jotain samalla tavalla yhtäkkiä tulleita miinuksia jo aiemmin...

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Lara, paska tilanne. Sun pitää lukea sopimus tarkkaan läpi, onko tälläisestä mitään määrätty. Jos ja kun sulle on maksettu liikaa tammikuussa, sun täytyy maksaa ne takaisin, ellei sopimuksessa nimenomaisesti ole toisin sovittu. Lisäksi kun toimit yrittäjänä olet vielä heikommassa asemassa ton asian fiksauksen kanssa.

Knoukka

Well-known member
Lara, paska tilanne. Sun pitää lukea sopimus tarkkaan läpi, onko tälläisestä mitään määrätty. Jos ja kun sulle on maksettu liikaa tammikuussa, sun täytyy maksaa ne takaisin, ellei sopimuksessa nimenomaisesti ole toisin sovittu. Lisäksi kun toimit yrittäjänä olet vielä heikommassa asemassa ton asian fiksauksen kanssa.
Tietenkin voi yrittää kohtuullistaa summaa tai ainakin takaisinmaksun aikataulua. Luulisin, että lain kohta kohtuuttomuudesta koskee tuollaistakin tapausta, siis jos takaisinmaksulle on oikeat perusteet?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tietenkin voi yrittää kohtuullistaa summaa tai ainakin takaisinmaksun aikataulua. Luulisin, että lain kohta kohtuuttomuudesta koskee tuollaistakin tapausta, siis jos takaisinmaksulle on oikeat perusteet?
Joo ja ei. Itse asiassahan tuo liikaa maksettu summa olisi pitänyt oma-aloitteisesti maksaa takaisin. Tuo takaisinmaksun kohtuuttomuus soveltuu ensisijaisesti työsuhteessa oleviin, ei yritysten/yrittäjien välisiin sopimuksiin. Lara kertoi sopimuksen päättyvän pain kuukauden päästä, joten tuo tapa on velkojan ainoa kohtuullisen varma tapa varmistaa saamisensa. Sopia toki kannattaa yrittää.