geiloord sanoi:
Särähtikös kenenkään mun silmään nämä Ekin läpät ruumiiin pesemisestä ja ruumiinpesunesteistä? Jotenkin alkaa ukkelin höpinät olemaan jo aika sekavia kaiken kaikkiaan. Tiedä onko mies sitten huumorilla liikkeellä?
Joo oli kyllä aika härski ja epämiellyttävä vertaus. Tosiaan oli koko aukeaman kuva ja tämä Katayaman kirjoittama teksti nurkassa. Itselleni tuli vain mieleen, että aika kovaa vertausta pitää käyttää että saa lukijalle selväksi miks Kimi on muita parempi.
Otetaan nyt kuitenkin Mustakarin toinen puoli esille, eli kaveri antoi Kimille pisteet seuraavasti (max 10 p / kohta, eli 100 yhteensä):
Nopeus aika-ajoissa: 9½
Kilpailuvauhdin tasaisuus: 9½
Työskentelyetiikka: 6
Sisään/ulosajokierrokset varikkopysähdyksissä: 7½
Ohittaminen ja kilpailun lukeminen: 8½
Paineensietokyky: 10
Tekninen ymmärtäminen: 8½
Motivaatiotekijä: 8½
Psykologia: 9½
Mielentilan hallinta: 9
Total points: 86,5/100
Kun lukee vielä Erkin perustelut pisteille, niin olen itseasiassa kohtalaisen samaa mieltä. Joku varmaan ihmettelee tuota varikkopysähdyksen 7½ pistettä, mutta perusteluna oli mm seuraavaa: "Tähän saakka nukahdukset ovat maksaneet ainakin kolmen GP:n voiton - Monaco 2003, Brasilia 2004 ja 2005." Itse olen siis tästäkin osittain samaa mieltä, pisteitä ois toki voinut antaa 8, mutta silloin olisi herännyt varmaan epäilys, että kuinka huonosti ne kiekat pitää ajaa että saa alle 5 pistettä.
Työskentelyyn tulevat 6 pinnaa on aika hapanta kyllä, 6 on aika vähän ja vois ymmärtää ettei silloin tahdo mikään homma kiinnostaa. Itse en edes tiedä, onko arvoasteikko 0-10 vai 4-10, mutta 6 on jälkimmäisen asteikon mukaan liian vähän. Perusteluna mm: "Kimi on edelleen herkkä lähtemään radalta, kun tärkeimmät työt on tehty." Mustakari on tuota lausetta ennen maininnut työskentelyn lisääntyneen Kimin siirryttyä Ferrarille.
Kokonaisuudessaan voisin olla hyvinkin samaa mieltä.
Itse annoin Schumille pisteitä tuon saman kaavan mukaan ja päädyin kokonais pisteissä 91/100. Eli kyllä Schumi olisi Kimiä parempi, lähinnä työskentelyssä ja motivointi jobissa.