Urotekosi?

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
494
Mikä on kovin juttu mikä tässä elämässä on tullut tehtyä? Kerro uroteoistasi. Unohtumattomimmista kohtaamisistasi elämän kanssa.

Olen kunnostautunut lähinnä pilaamaan lähipiirini elämän ja polttamaan siltoja takanani mutta yksi kovempi tapaus löytyy. Satunnainen, jo nuoruudesta sattumoisin tuttu sankari päätti kadota mukanaan edustamani instanssin omaisuutta. Kivääreitä, kaksi.
Koska satuin tietämään kaverin ja huomasin tapauksen ensimmäisenä, olin mukana operaatiossa Aseet takaisin ja heti vitun hinaaja. Kuumotti, voin sen sanoa tässä. Hikeä oli silmässä.
Mies oli häipynyt kotoaan aseiden kanssa ja odotteli meitä jossain lähimaastossa. Ei kun tetsaamalla pensaaseen kuin Toni Kohonen.
Jotenkin se uuvatti sieltä saatiin esille. Poliisi ampui jalkaan ja siihenhän kaatui. Kai mullakin tuossa joku osuus. Oli.
Sen jälkeen huvitti repiä keppanaa sisälmykseen.

Niin muuten huvittaa nytkin.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Olin mukana eräässä meripelastustehtävässä. Oli melkoinen härdelli helikoptereineen kaikkineen. Kaiffari, joka veneellään törmäili selvisi kumma kyllä vähin vammoin, mutta tapahtuneen jälkeen muutaman vuoden kuluttua ajoi ilmeisesti samankaltaisen kolarin samalla veneellä ja itsensä lisäksi hommasi hautaan matkustajansa. Noin kuukautta ennen fataalia onnettomuutta, olin poikani kanssa ko. muskeliveneen kyydissä kiitosajelulla tuosta edellisestä haverista...

En tiedä onko uroteko, mutta melko kuumotukset oli olla navakassa tuulessa pikkuveneellä ja kun vielä lähtötietona oli, että ruumista etsitään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Armeijassa pelastin ehkä muutaman hengen lasauttamalla oikea-aikaisesti protonitorpedot vihollisen Kuolemantähden lämmönpoistokuiluun.
 

Örfil

Guest
Liittyy kanssa aseisiin.

Olin Rysässä päivystäjänä ja eräs lomilta palannut kaiffari sai hepulin, nappasi aseen telineestä ja latasi patruunoita lippaaseeen tuvassa ja alkoi uhkaamaan ampumisella.
Koko kerros paineli ulos ja minun piti päivystäjänä mennä sinne tupaan. Tilanne päättyi onnellisesti, sain aseen pois puhumalla.

Oli sitten ladannut räkäpäitä, mutta mistäpä sen siinä vaiheessa kukaan tiesi.
Silloin oli jälkikäteen rohkea olo.

Lienen kertonut tämän pari kertaa aiemminkin, mutta uusinta sallittaneen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen saanut baaritiskillä turpaan.

Jatkoin juomista kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aktiivisena osapuolena ollut hahmo oli äimistynyt.
 

Örfil

Guest
Suurin ja hurjin (uro)tekoni unohtui: se tapahtui 17.6.2015.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Monia kavereita tullut autettua hädässä ettei mitään rajaa... Ei pitäis olla liian kilttikään.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Liittyy kanssa aseisiin.

Olin Rysässä päivystäjänä ja eräs lomilta palannut kaiffari sai hepulin, nappasi aseen telineestä ja latasi patruunoita lippaaseeen tuvassa ja alkoi uhkaamaan ampumisella.
Koko kerros paineli ulos ja minun piti päivystäjänä mennä sinne tupaan. Tilanne päättyi onnellisesti, sain aseen pois puhumalla.

Oli sitten ladannut räkäpäitä, mutta mistäpä sen siinä vaiheessa kukaan tiesi.
Silloin oli jälkikäteen rohkea olo.

Lienen kertonut tämän pari kertaa aiemminkin, mutta uusinta sallittaneen.
Itse luin vasta nyt. Thanks.

Olen saanut baaritiskillä turpaan.

Jatkoin juomista kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aktiivisena osapuolena ollut hahmo oli äimistynyt.
Ei kai mee mun piikkiin? Ja jos, niin ei pitänyt mennä mun piikkiin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuli mieleen eräs uroteko takavuosilta. Huh huh. Kylläpä sitä tulikin oltua rohkea ja päättäväinen.

Olimme päättäneet kolleegojen kera nauttia ravintolassa lounasta A'la carte listalta.
Tilailimme ruoat ja harrastimme smalltalkia alkuvesiä ja patonginpätkiä järsiessämme.
Saatuamme annokset eteemme, puhe taukosi kun nälkäinen lauma keskittyi varsinaiseen pääasiaan.
Mutta. Pihvini oli jumalauta läpikypsä. Keräsin kaiken rohkeuteni ja menin tiskille nojailemaan.
Lopulta tarjoilija tuli keittiöstä paikalle ja panin urotekoni käytäntöön: Valitin ruoka-annokseni laadusta! Ihan oikeasti, en vain syönyt sitä kiitollisna, kuten kunnon suomalaisen tulisi - ja napissut loppupäivää kurjuuttani työkavereille, VAAN jumalauta nostin kissan pöydälle ja pläjäytin asiani kyseisen yrityksen edustajalle kiertelemättä!

"Mitäs tehdään kun tuo pihvini on umpikypsä ja pyysin puolikypsän?"

Huh huh. Kyllä siinä kuulkaa kämmenet hikosi ja pulssi nousi. Ajatukset olivat sekavia ja keskittyminen herpaantui. Voitte varmaan jokainen kuvitella millaista on heittäytyä tosipaikan tullen eturintamaan ja laittaa vaikea asia oikeasti näytille.

Kyllä riittävän vakavan tosipaikan tullen suomalainen menee vaikka huomauttamaan asiasta, jos muu ei auta! Näin o!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös