USF1

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No tuo ensimmäinen juttu kyllä oli lähinnä huumorilla huitaistu sillä tämän kauden sekoilun jälkeen kyllä olisi aikamoinen juttu jos todellakin koskaan edes ajateltaisi ottaa tuollaista tiimiä sarjaan... Ja mikäli tällä kaudella tiimi nähdään sarjassa niin sitten jotenkin saattaa homma olla kuin Andrea Modalla että tullaan sarjaan ja venaillaan varikkopilttuussa kisojen yli kun muut ajavat.:D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
SpeedTV:n mukaan tässä vaiheessa on päivänselvää että USF1:tä ei ainakaan Bahrainissa tulla näkemään, ja tiimillä on enää nämä vaihtoehdot jäljellä:
- Ostaa valmis auto, eli käytännössä Dallaran tekemä auto Campokselle.
- Yhdistyä toisen tiimin kanssa (eli käytännössä Campoksen).
- Jatkaa oman auton kanssa päkertämistä, ja maksella sitten sakkoja kisojen missaamisesta (olettaen että myöhästyminen edes sallitaan).
- Vetäytyä tältä kaudelta ja yrittää mukaan uudelleen ensi vuonna.
Se mikä tuosta jäi mainitsematta on se, että ilmeisesti FIA on mukana selvittämässä miten USF1 saatais keploteltua mukaan! :eek:
FIA developing solutions with US F1

Ottais nyt vaan se Stefanin tilalle. Edes sitten noihin neljään ekaan skapaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nimettömänä pysyttelevä USF1:n sisäpiiriläinen suomii tallin johtohahmoja, erityisesti Ken Andersonia viivyttelystä. Mutta myös Windsoria siitä, ettei tämäkään ole ollut ihan kartalla:

"Työntekijöiden, Windsorin ja Andersonin välillä järjestetyssä tapaamisessa Windsor esitti työntekijöille kysymyksen: 'Kuka täällä ei usko meidän selviävän Bahrainiin?' Luulen Windsorin tarkoittaneen sen lähinnä retoriseksi kysymykseksi, mutta yhtä kaikki hänelle vastattiin, ja 100 % henkilöstöstä nosti kätensä. Hän oli silminnähden järkyttynyt."

Kyseinen johtoporukkaan kuuluva sisäpiiriläinen näkee, että YouTuben perustaja Chad Hurley on se mies, joka USF1:n voisi pelastaa. Huhut kertovat Hurleyn tekevän omia toimiaan - Windsorin ja Andersonin ohi - tallin tulevaisuuden varmistamiseksi. Joko Camposin, Dallaran tai Stefan GP:n kanssa yhteistyössä.

Autosportin artikkelissa kerrotaan paljon muutakin USF1:n ongelmista. Mm. se, että työntekijöille on valehdeltu tallin rahoitustilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
USF1:lla kuskipestin saaneen Jose Maria Lopezin manageri kertoo, että yllämainittu Hurley ja Camposin ostanut Jose Ramon Carabante ovat neuvotelleet tallien yhteisestä tulevaisuudesta.

USF1:n sponsoriksi aikonut finanssitalo Locstein on vetäytynyt tallin ongelmiin vedoten.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81667
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Tässä voisi olla lopulta onnellinen loppu tälle kaikelle.

USF1 ja Campos liittyvät toisiinsa ja saavat yhteisvoimin auton kasaan heti ensimmäiseen kilpaan. Samalla Stefan GP:n osallistuminen varmistuu.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
FIA on ilmeisesti herännyt uuteen päivään ja päättänyt että vois ehkä käydä välillä kattelemassa miten ameriikan poikien pajalla menee, nyt kun on vielä pari viikkoa aikaa ennen kauden alkua.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81677

Miten mulla tuleekin heti tuttu ja turvallinen olo kun Charlie Whiting lähtee jotain asiaa tarkastamaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
SpeedTV:n (eli Adam Cooperin) mukaan Chad Hurley neuvottelee yhdistymisestä Stefan GP:n kanssa. Ken ja Petteri eivät ole asian suhteen kauhean innokkaita, mutta FIA saattaa pakottaa heidät siihen. Toivottavasti yhdistyisivät, saataisiin joku järki tähän touhuun, vihdoinkin.
USF1 + SGP = USGP USA-Serbia Grand Prix :idea: :D
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Toivottavasti yhdistyisivät, saataisiin joku järki tähän touhuun, vihdoinkin.
USF1 + SGP = USGP USA-Serbia Grand Prix :idea: :D
Toyotan testaamattomalla jämämallilla varustettu pikkubudjetin jenkkiserbitiimi, jonka läntinen puoli kattaa hämäräperäisiä PR-huijareita ja kylpyammeilla varustettuja tyhjiä tehdastiloja Charlottessa, ja toinen taas hätäisesti kyhätyn itäeuroopan karnevaalin ilman sen suurempia suunnitelmia... kuskeinaan hyvin sponsoroitu kakkosdivarin kiintiöjapsi ja hylätty muusikko-astronautti :doubtful:

Sounds like a winning concept!
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Toyotan testaamattomalla jämämallilla varustettu pikkubudjetin jenkkiserbitiimi, jonka läntinen puoli kattaa hämäräperäisiä PR-huijareita ja kylpyammeilla varustettuja tyhjiä tehdastiloja Charlottessa, ja toinen taas hätäisesti kyhätyn itäeuroopan karnevaalin ilman sen suurempia suunnitelmia... kuskeinaan hyvin sponsoroitu kakkosdivarin kiintiöjapsi ja hylätty muusikko-astronautti :doubtful:

Sounds like a winning concept!
Kannattaisikohan yhdistää vielä Campos samaan soppaan, jos kolmistaan saisivat edes ne kaksi autoa sinne ruudukkoon asti. :wink:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Toyotan testaamattomalla jämämallilla varustettu pikkubudjetin jenkkiserbitiimi, jonka läntinen puoli kattaa hämäräperäisiä PR-huijareita ja kylpyammeilla varustettuja tyhjiä tehdastiloja Charlottessa, ja toinen taas hätäisesti kyhätyn itäeuroopan karnevaalin ilman sen suurempia suunnitelmia... kuskeinaan hyvin sponsoroitu kakkosdivarin kiintiöjapsi ja hylätty muusikko-astronautti :doubtful:

Sounds like a winning concept!
Tämä Toyotan jämämalli on useita sekunteja nopeampi auto per kierros kuin Virginin ja Lotuksen tekeleet. Aivan varmasti.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tämä Toyotan jämämalli on useita sekunteja nopeampi auto per kierros kuin Virginin ja Lotuksen tekeleet. Aivan varmasti.
Samaa mieltä. Yhdistymällä olisi 2 kuskia (Lopez ja Nakajima) joista toisella on jo kokemusta auton säätämisestä. US F1:llä on tuulitunnelit sun muut lähellä Charlotten päämajaa ja Stefanilla on Toyotan tuki, joten konsepti voisi olla kuljettajat poislukien melko vahva. Lisäksi Stefan (tai siis USGP :p ) saisi osallistumisluvan ja renkaat. US F1:n tänhetkistä autoa voitaisiin käyttää ensi vuoden auton pohjana.

Ehtisin jo pelätä, että veikkaustoikissa sanomani veikkaus (kaikki tiimit alusta loppuun mukana) menisi päin metsää, mutta nyt näyttää taas vähän paremmalta ;)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Samaa mieltä. Yhdistymällä olisi 2 kuskia (Lopez ja Nakajima) joista toisella on jo kokemusta auton säätämisestä. US F1:llä on tuulitunnelit sun muut lähellä Charlotten päämajaa ja Stefanilla on Toyotan tuki, joten konsepti voisi olla kuljettajat poislukien melko vahva. Lisäksi Stefan (tai siis USGP :p ) saisi osallistumisluvan ja renkaat. US F1:n tänhetkistä autoa voitaisiin käyttää ensi vuoden auton pohjana.

Ehtisin jo pelätä, että veikkaustoikissa sanomani veikkaus (kaikki tiimit alusta loppuun mukana) menisi päin metsää, mutta nyt näyttää taas vähän paremmalta ;)
Kuinka paljon Stefanilla työskentelee enää Toyotan väkeä? Lotushan värväsi paljon väkeä, tallin mukaan parhaat päältä. Eivät sanojensa mukaan kelpuuttaneet muiden tallien poispotkittuja, vaan ottivat työsuhteessa olevia henkilöitä. Nämä voivat olla vain PR-puheita, mutta... Enkä usko muidenkaan kärkitallien rekrytointiosaston olleen tietämätön asiasta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
USF1:n ajajatilanne näyttää siltä, että Lopez olisi vapautumassa Campokselle palkkapykälään vedoten ja muutenkin näyttää siltä, että toinen puoli vastustaa yhdistymistä Campoksen tai Stefanin kanssa ja toinen puoli haluaa sitä. Tiimille olisi todella järkevää yhdistyä jommankumman kanssa koska kyllä tuo homma näyttää siltä, että ei ole enää järkeä yrittää ja jos haluaa vielä edes jotenkin yrittää niin nyt oleva auto vain ensi kaudelle uudeksi kehitetään ja sitten voi yrittää itsenäisenä tiiminä. Myöskään tuo kaikkien kolmen eli Campoksen, Stefanin ja USF1:den yhdistyminen ei ole mahdoton idea vaikka se kyllä vähentää kuskipaikkoja lähtöruuduissa.:(.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tämä Toyotan jämämalli on useita sekunteja nopeampi auto per kierros kuin Virginin ja Lotuksen tekeleet. Aivan varmasti.
Riippuu siitä, kuinka paljon Toyotaa kyseisessä Toyotassa on ;) Ja kun autoa/moottoria ei ole testattukaan, ei ensimmäisistä kisoista kannattaisi odottaa minkäänlaisia tuloksia.

Ja tuo yhdistäminenhän on jo tuomittu epäonnistuneeksi.

Stefanovic has also revealed that he had discussed a merger with US F1 - which has a 2010 entry but has asked to miss the first four races as its programme is a long way behind schedule. He said these talks had now collapsed despite positive approaches from US F1 investor Chad Hurley.

"Yes, it is true we had some discussions stretching over many days, but these broke down completely on Thursday afternoon European time due to the inflexibility of certain players," Stefanovic said.

"I stress it was not Chad Hurley, who was open to discussions with us, but some of the other stakeholders who sabotaged the talks."
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Riippuu siitä, kuinka paljon Toyotaa kyseisessä Toyotassa on ;) Ja kun autoa/moottoria ei ole testattukaan, ei ensimmäisistä kisoista kannattaisi odottaa minkäänlaisia tuloksia.

Ja tuo yhdistäminenhän on jo tuomittu epäonnistuneeksi.
No ei sitä autoa kukaan muukaan ole suunnitellut. Jos se on niin valmis että kokonainen yksilö on jo kasassa, on suunnittelu ollut pakko saada valmiiksi. Ja vaikka jotain puuttuisi, ei se 5 sekuntia hitaampi ole kuin kärki, jos vain saadaan setupit kuntoon. Ei Toyota niin huono ole, kun Toro Rossokin pärjää epäilemättä viime vuoden autolla johon on vain sorvattu uusi isompi tankki.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Siltä näyttäisi, että Jenkkien tiimi saa tehdä jälkikäteen hommia ja perseillä...:nope: Stefanilla olisi potentiaalia ja joidenkin huhujen mukaan keskiviikkona olisi jotain juttua USF1:den tilanteesta ja siitä, että tuleeko Stefan GP saamaan paikan lähtöruudukossa USF1:den mahdollisesti luopuessa paikastaan tai yhdistyessään Campoksen kanssa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ylös