Noh, Fiat-kuskina kerron nyt todellisista vioista jotka oikeasti autoon ovat ilmaantuneet. Ei se niin huono ole, mitä luullaan :wink:
Eli malli siis Fiat Bravo 1.4 12V vm. 1998 (rek. 12/97)
-Olikohan kolmas ajopäivä tai jotain, no talvipakkasella elektroniseen ajonestolaitteeseen tuli "häiriö" ja ei tunnistanut enää avainta. Auto piti hinata Delta-autoon Ouluun. Huom! Vikaa ei sen jälkeen ole enää esiintynyt, vaikka pakkaset ovatkin koventuneet. Eli siis joulukuun 1997 jälkeen.
-Syksy 1998. Laiminlöimme tiukassa rahatilanteessa auton huoltoa jonkin aikaa, ja jakopään hihna jäi vaihtamatta. Katkesi sitten motarilla ja hajotti useita moottorin osia, mm. venttiileitä. Markoissa jotain kymppitonnin remppa, takuu ei luonnollisesti korvannut.
-tammikuu 2005. Valoviiksi hajosi, ja esti pitkien kytkemisen. Uusi osa tilattiin paikallisesta huoltsikasta, eikä maksanu paljon
Nuo olivat ne isot viat. Nyt auton mittarissa on yli 230 000km ja tällä hetkellä tilanne on tämä:
-takaluukun lukkopesässä on sen verran jotain töhnää ettei aukea avaimella, pitää avata sisältä
-kartturin oven kahva (muovia) löystynyt kiinnikkeistään, ei aina aukaise ovea
-ajovalojen merkkivalo ei pala mittaristossa (led sammunut)
Ei siinä muuta ole ollut. Kulutusosia on toki mennyt, esim. 1 satsi etuiskareita, yhdet kesäpyörät ja pakoputki. Surkea jälleenmyyntiarvohan noilla on, eikä meidän yksilön varustelussakaan ole juuri mitään hienouksia, sähköpeilit lähinnä. Koeajoin kuitenkin 1.8 Stilon (133hv) ja laatu tuntui parantuneen huimasti. Ohjaustuntuma nyt on vähän ohut, muuten kuin volkkarissa istuisi.