Jotakin tällaista on varmasti odotettavissa, kun tällaisia sääntöjä mennään tekemään...
Pienten tallien on säästettävä rahaa ja kilpailukyvyn takaamiseksi pakotetaan isommatkin tallit säästämään. Periaate olisi ihan hyvä urheilulle. Käytännössä tämä kuitenkin tuntuu vaan johtavan puhuttuihin moottorin/renkaiden säästämiseen kilpailutilanteessakin, mikä taas ei liene kovin hyvä.
Enpä tiedä tullaanko tulevaisuudessa pikkutalleilla (jos niitä enää on) näkemään yllättäviä ongelmia takasiiven kiinnityksessä, minkä seurauksena ei kilpailuun voi osallistua. Ja rahaa säästyy. Ja rahaa tarvitaan vähemmän, kun ajetaan vähemmän. Niin, miksi ajaa ollenkaan? :nope:
Samaan aikaan kuitenkin kilpailukalenteria kasvatetaan käsittämättömästi. Onko taloudellisempaa ajaa kahtakymmentä kilpailua kaudessa käyttäen samaa moottoria kahdessa kilpailussa vai ajaa vähemmän kilpailuja sallien useampien moottorien käytön? (En tiedä, kilpailusta saatavat mainosmiljoonat saattavat olla hyödyllisiä...)
Tuollaiset taktikointimahdollisuudet eivät varmasti ole hyväksi lajille. Saa nähdä, mihin tässä vielä joudutaan...
Originally posted by Sam:
kukaanhan ei muista bernien lausuntoja tallin sisäisestä sopupelistä Niin kauan oli epäurheilijamaista ja rangaistavaa, kunnes Ferrari teki sitä suhmuran hyväksi, jolloin se muuttui kannustettavaksi ja viisaaksi
Kuten McLaren kaudella 1998 ja sittemmin Ferrari eräässä Itävallan kilpailussa... Ymmärsinkö nyt oikein?