Vain elämää 2013

WebSlave

Trackman
Hämmästyttävää, ettei tälle ole omaa ketjua. Kyseessä on kuitenkin viime vuotisen suosion perusteella vuoden odotetuin kotimainen ohjelma - varsinkin kun julkkis-BB odotetusti lässähti pahemman kerran.

Tänä vuonna artistikaarti ei ehkä ole ihan samaa kaliiberia kuin ensimmäisellä kaudella, ja jossain lukikin, ettei näiltä löydy samaa määrää yhteiseen kansalliseen kulttuuriperinteeseen kohonneita kappaleita.

Ensimmäisenä oli Ilkka Alangon päivä. Tuttuja biisejä kuultiin ja kyyneleitäkin vuodatettiin. Parhaiksi suorituksiksi nousivat Jukka Pojan Juppihippipunkkari (jazz-sovituksena) ja viimeisenä tullut Juha Tapion Luotsivene. Myös Pauli Hanhiniemi otti omalla rentoudellaan biisin Elän vain kerran haltuun suvereenisti.

Abreu aloitti koko touhun ja oli hieman vaisu Poplaulajan vapaapäivässä. Ei kai oikein osannut suomen kielellä revitellä tarpeeksi. Laura Närhen Tie ajatuksiin -kappaleessa oli hyvä yritys, tunnelma ja idea, mutta... . Maarit oli myös pieni pettymys. Armoitetulta tulkitsijalta tuli sellainen OK, muttei mitenkään säväyttävä esitys. Olisi toiminut paremmin, jos sovitus olisi muutettu slovariksi. Kaikkein näiden naisten suoritusta haittasi se, että siinä vaiheessa kun akustiset rummut tulivat käyttöön, soundi lässähti. Kaksi ensimmäistä olisi toiminut paremmin puhtaasti taustanauha/syntikkaversiona, Maarit taas akustisena ja ilman niitä rumpuja.

Seuraavan on vuorossa Laura Närhen päivä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hyvää settiä oli. Anna yllätti positiivisesti ja Jukka Poika negatiivisesti. Ei vaan jaksa mitään jazzia, ei. Ranteet auki musiikkia.

WebSlave

Trackman
Hyvää settiä oli. Anna yllätti positiivisesti ja Jukka Poika negatiivisesti. Ei vaan jaksa mitään jazzia, ei. Ranteet auki musiikkia.
Jokainen toki arvioi omista lähtökohdistaan.

Minulle tämän formaatin suola on se, että toinen esittäjä tekee tutusta biisistä täysin outside-the-box -version ja tekee sen onnistuneesti ja toimivasti. Tyylilajilla ei minulle sinällään ole väliä, kaikissa tyylilajeissa voi tehdä toimivaa musiikkia.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ilkka on meikälle niin kahtiajakoinen hahmo että odotukset oli reilusti negatiivisen puolella.

Yllättävän hyvä setti noin väsyneillä artisteilla.

DiRT

Active member
Aikuiset miehet katselee tämmöistä keski-ikäisille naisille suunnattua ohjelmaa :doubtful:

WebSlave

Trackman
Aikuiset miehet katselee tämmöistä keski-ikäisille naisille suunnattua ohjelmaa :doubtful:
En edes tiedä mitä minun "pitäisi" näin 47-vuotiaana katsoa, mutta katson sitä mikä minua kiinnostaa. Ja minua kiinnostaa musiikin tulkinta uudella tavalla (kunhan se tehdään taidolla, mitään Idolseja ja VoiceKidsejä taimikäsenytonkaan en jaksa lainkaan). Vain elämää -formaattiinkin tutustuin vasta ensimmäisen kauden uusintakierroksella, koska olin alunperin dissannut sen epäkiinnostavana tauhkana. Huomasin olleeni väärässä.

Ensimmäisestä tuotantokaudesta tehty (ensimmäinen) levy on 2000-luvun myydyin kotimainen musiikkijulkaisu, joten taitaa vaatia ostamaan muitakin kuin keski-ikäisiä naisia.

burb

.
Myyntilukuihin vetoaminen kuulostaa mainstreampaskalta. Me hipsterit ei ohiteta tällaista ilman ylenkatsetta.
Pthyi.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Jukka Pojan olemassaolo tuhoaa vähäisenkin kiinnostuksen ohjelmaa kohtaan. Oikeita artisteja sitten kolmoskaudelle.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Ensimmäinen jakso katsottu. Ihan ok. Odotin artistikombon julkistettua sysipskaa kautta mutta nyt veikkaan tuolla ryhmällä saatavan ihan laatuviihdettä perjantai-iltoihin. Tuohan on päätyyn asti tuotettua teevee-proggista mutta siitäkin huolimatta näistä "tosi-teevee" viritelmistä aidointa, keralla Idolisin.

"Ei huono"

BB:ia en pysty arvostelemaan. En mitään kautta, saati minkään maan versiota. Näkemättä yhtään jaksoa vai miksi niitä nykyisin kutsutaankin....